عصر متاورس
بایننس به نقض تحریم روسیه متهم شد - تقاضای Biance از کاربران

بایننس به نقض تحریم روسیه متهم شد - تقاضای Biance از کاربران

پیش گفتار 

گزارشات نشان می‎‎‎‎‎‎دهد؛ بخش امنیتی وزارت دادگستری (DoJ) ایالات متحده، به دلیل مظنون شدن به اجازه غیرقانونی به کاربران روسیه برای فرار از تحریم‎‎‎‎‎‎ها و انتقال پول از طریق صرافی، بایننس Binance را تحت تحقیق قرار داد. 

جزئیات پرونده

به نقل از سایت خبری CryptoNews، پنج منبع ( که مایلند نامشان فاش نشود ) راجع به این تحقیقات اینگونه می‎‎‎‎‎‎گویند:: {{ هدف از آغاز این تحقیقات، این است که مشخص کند آیا صرافی بایننس، تحریم‎‎‎‎‎‎های مربوط به حمله روسیه به اوکراین را نقض کرده یا خیر. این تحقیقات همچنین همزمان با تحقیقات بخش جنایی ادامه دارد }}.

به گفته منبع دیگری : این صرافی درحال مذاکره با وزارت دادگستری، برای رسیدگی به اتهامات قبلی بوده است. درگذشته نیز، ظاهرا از این پلتفرم برای دور زدن تحریم‎‎‎‎‎‎های ایران، استفاده می‎‎‎‎‎‎شد.

بایننس در بیانیه ای، تاکید کرد که تحریم‎‎‎‎‎‎های مالی اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر کشورها را نقض نکرده است. همچنین تاکید کرد که استانداردهای سختگیرانه شناخت مشتری (KYC) را اجرا می‎‎‎‎‎‎کند، که با استانداردهای مورد استفاده در سیستم بانکداری سنتی قابل مقایسه است.

همچنین از کاربران تقاضا می‎‎‎‎‎‎کند تا حساب‎‎‎‎‎‎های کاربری خودرا بااستفاده از تایید شناسایی کشور قانونی خود، تایید کنند. و درادامه اضافه کرد : خط مشی ما برای؛ ثبت‎‎‎‎‎‎‎نام‎ ‎‎‎‎‎‎های تکراری، هویت‎‎‎‎‎‎‎‎های ناشناس و منابع مالی مشکوک، موضع عدم تحمل (Zero-Tolerance) را اعمال می‎‎‎‎‎‎کند. 

بااین حال، وزارت دادگستری ایالات متحده طی تحقیقات خود، تاکنون به این بیانیه واکنشی نشان نداده است. 

احتمال پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم

گزارشات نشان می‎‎‎‎‎‎دهد که "تعدیل کنندگان"، صنعت کریپتو را زیر ذره بین قرار داده، و علیه اپراتورهای غیرمنطبق عمل می‎‎‎‎‎‎کنند. 

تحقیقات درباره صرافی بایننس، زمانی انجام می‎‎‎‎‎‎شود که مقامات و سازمان‎‎‎‎‎‎های مجری قانون، از صرافی‎‎‎‎‎‎های کریپتو تقاضای پیروی از قوانین پولشویی و تامین مالی تروریسم را دارند. در اتفاقی مشابه، دولت اسرائیل اخیرا ده‎‎‎‎‎‎ها حساب رمزنگاری را که به عنوان "مشکوک" علامت گذاری کرده بود، مسدود کرده است. 

دراین رویدادها، حدود 190 تا از حساب‎‎‎‎‎‎های بایننس، توسط دفتر ملی مبارزه با تامین مالی تروریسم اسرائیل (NBCTF)، به اتهام ارتباط با سازمان فلسطینی حماس، توقیف شد. همچنین گمان می‎‎‎‎‎‎رود 2 تا از این حساب‎‎‎‎‎‎ها، متعلق به گروه تروریستی داعش باشد. 

نتیجه گیری : این پرونده در مرحله آغاز تحقیقات قرار دارد، و باید دید نتیجه تحقیقات چه خواهد شد. و آیا بایننس با جریمه ای سنگین مواجه می‎‎‎‎‎‎شود یا خیر.

منبع خبری : وبسایت Crypto.news

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید