عصر متاورس
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید

شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید

شاخص ترس و طمع برای اولین بار پس از آخرین ATH بیتکوین یعنی 69000دلار، به بالاترین سطح خود رسیده است. ترس و طمع در بازار کریپتو به امتیاز 79 از 100 افزایش یافت، به این معنی که احساسات بازار به وضعیت "طمع افراطی" تغییر کرده است.

*توضیح: شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال، با تخمین احساسات بازار عمل می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. این شاخص عددی بین 1 تا 100 را ایجاد می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. امتیاز 1-49 نشان دهنده ترس و امتیاز 50-100 نشان دهنده طمع معامله گران است.

طمع افراطی در بازار ارزهای دیجیتال

امتیاز فعلی شاخص ترس و طمع (Fomo و Fud)، بسیار بالا درنظر گرفته می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود، این عدد آخرین بار در اوایل نوامبر 2021 مشاهده شد (پیش از اینکه BTC به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 69 هزار دلار برسد).

ترس و طمع احساساتی هستند که اغلب بر رفتار سرمایه گذاران تاثیر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گذارند. ترس منجر به فروش گسترده و وحشت در بازار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود و طمع با خرید افراطی ارزهای دیجیتال همراه است. طمع در بین معامله گران می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تواند منجر به افزایش تقاضا و افزایش قیمت مصنوعی ارز دیجیتال شود.


در ژوئن 2022، پس از فروپاشی ناگهانی استیبل‎‎‎‎‎‎کوین UST، شاخص ترس و طمع حداقل 9 امتیاز کاهش یافت که نشان دهنده ترس شدید میان سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بود. همچنین در زمان تشکیل پرونده ورشکستگی FTX در نوامبر 2022، این اندیکاتور بین 23 تا 30 واحد بود. 

این عدد تا اواسط اکتبر 2023 به 52 امتیاز خنثی بهبود یافت و در ماه‎‎‎‎‎‎های نوامبر و دسامبر (زمان انتظار برای تایید ETF بیتکوین) این شاخص در منطقه "طمع" به رشد خود ادامه داد. در 9 ژانویه، برای اولین بار پس از 2 سال، احساسات در بازار کریپتو به وضعیت "طمع افراطی" رسید.

درهمین حال، نرخ BTC به بالاترین سطح خود از نوامبر 2021 رسیده است. در 12 فوریه (23 بهمن)، قیمت BTC از 50 هزار دلار فراتر رفت. براساس CoinmarketCap، اکثر 10 دارایی برتر ارزهای دیجیتال، از نظر سرمایه رشد نشان دادند.

استفاده از شاخص ترس و طمع در معاملات


شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال

تصویر بالا از سایت Alternative برای 13 فوریه (24 بهمن).

این اندیکاتور می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تواند به معامله گران بینشی درباره احساسات بازار ارائه دهد. معامله گران می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند از این شاخص، برای شناسایی نقاط ورود و خروج احتمالی برای دارایی‎‎‎‎‎‎های دیجیتالی که درحال معامله هستند، استفاده کنند.

برای مثال؛ اگر این شاخص به زیر 20 برسد، ممکن است تریدرها به فکر بازکردن موقعیت‎‎‎‎‎‎های خرید باشند، درحالی که با نزدیک شدن این اندیکاتور به عدد 100، ممکن است زمان کسب سود باشد، چراکه بازار درحال "داغ شدن بیش از حد" است.

بااین اوصاف، مانند همه شاخص‎‎‎‎‎‎های دیگر در بازار کریپتو، شاخص ترس و طمع نیز نباید تنها پارامتری باشد که برای باز کردن یک معامله از آن استفاده می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنید. این می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تواند یک شاخص اضافی برای کمک به تصمیم گیری‎‎‎‎‎‎های معاملاتی شما باشد، اما سایر عوامل بازار نیز باید درنظر گرفته شود.

منابع:

سایت Alternative.Me

سایت خبری Crypto.news

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید