عصر متاورس
پرپتانسیل ترین پروژه های کریپتویی در سال 2024 - ایردراپ جدید

پرپتانسیل ترین پروژه های کریپتویی در سال 2024 - ایردراپ جدید

پیش گفتار

بازار ارزهای دیجیتال در چند ماه اخیر بسیار امیدوارکننده ظاهر شده است. پویایی به بازار بازگشته و احساسات مثبتی در آن حاکم است. از سویی ETF بیت کوین نیز پذیرفته شده است. علیرغم اینکه نمی‌توان به قطع در مورد چشم انداز آتی این بازار اظهار نظر کرد، اما به نظر می‌رسد بازار وارد بلوغ شده و آماده است تا روندهای صعودی و اوج‌های تاریخی جدیدی را به ثبت برساند.

در این میان تعداد پروژه‌های کریپتویی که به تازگی ایجاد شده‌اند، بسیار زیاد است. بسیاری از آن‎‎‎‎‎‎‎ها هنوز توکن بومی خود را معرفی نکرده‌اند. معمولا توکن بومی پروژه‌های کریپتویی جدید طی رویداد ایردراپ عرضه می‌شوند. کاربران نیز در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند توکن‌هایی رایگان دریافت کنند. با این حال، همه این پروژه‌ها مناسب سرمایه‌گذاری نیستند و ممکن است با اهداف کلاهبردارانه وارد میدان شده باشند.

اما چگونه می‌توانیم پروژه‌هایی معتبر با آینده سرمایه‌گذاری مطمئن را از سایر پروژه‌ها تشخیص دهیم؟

برخی از پروژه‌ها به دلیل پشتیبانی یک نهاد یا شرکت شناخته شده، در زمره پروژه‌های کریپتویی پرپتانسیل قرار می‌گیرند. ما در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی 7 پروژه کرپیتویی خواهیم پرداخت که به دلیل سرمایه‌گذاری بایننس Binanace در آن‎‎‎‎‎‎‎ها به عنوان پروژه‌های پرپتانسیل سال جاری میلادی شناخته می‌شوند.

بهترین پروژه‌های کریپتویی سال 2024 برای سرمایه گذاری

بهترین پروژه های بلاکچینی ایردراپ دار

1- پروژه اکستریو Xterio

اکستریو یک پلفترم بازی به سبک P2E است که با هدف ارائه یک تجربه بازی دلنشین برای بازیکنان طراحی شده است. در دنیای بازی اکستریو قصه‌ها و شخصیت‌های جالب توجهی وجود دارند که باعث می‌شود بازیکن یک محیط بازی مهیج و مفرح را تجربه کند.

اکستریو موفق به جذب 15 میلیون دلار سرمایه در جولای سال 2023 شد. وجود نام بایننس لبز در لیست سرمایه‌گذاران این پروژه، اعتبار و اهمیت ویژه‌ای به آن بخشید و باعث شد مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان حوزه کرپیتو قرار بگیرد. 

Xterio با سرمایه‌گذاری سرمایه اولیه خود در Overworld (جهان باز)، درصدد است تا کلکسیون‌های بی‌همتایی با مضمون بازی را در پلتفرم خود راه‌اندازی کند که شامل یک بازار، ابزارهای کاربرمحور، انجمن و ... خواهد بود.

این پروژه در حال حاضر در مجموع 55 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. از میان سایر سرمایه‌گذاران این پروژه می‌توان به Makers Fund، FTX Venture و Hashkey Capital اشاره نمود.

2- پروژه SKYARK

Sky Ark Chronicles یک بازی فانتزی در سبک Play-to-Own است که به بازیکنان امکان می‌دهد تا دارایی‌های درون بازی را خرید و فروش کنند. این پلتفرم بر توسعه یک تجربه بازی سرگرم کننده و لذت بخش برای همه کاربران تمرکز دارد. NFTهای این بازی در قالب ابزارهای مختلف بازی تحت عناوین متفاوت قابل اجرا هستند.

Sky Ark Chronicles روایتگر داستان یک قهرمان فانتزی به نام ساتوشی ناکاموتو (نام مستعار خالق بیت کوین) است.

طی برگزاری یک حراجی بزرگ NFT از سوی این پروژه، رقمی به مبلغ 115 میلیون دلار را در قالب ارز دیجیتال اتریوم (ETH) توسط کلکسیونرهای مشتاق برای افزایش شانس دریافت یکی از دارایی‌های شخصیت بازی گردآوری شد.

در سال 2021، بایننس لبز (Binance Labs) بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر بایننس، اقدام به سرمایه‌گذاری در پروژه  SKYARK کرده بود. 

3- پروژه تابی Tabi

تابی (Tabi) پلتفرمی برای ساخت، انتشار و مبادله NFT‌های چند زنجیره‌ای است که با هدف اتصال توسعه‌دهندگان، کاربران و مصرف کنندگان NFT به روشی غیرمتمرکز پا به میدان گذاشته است.

این پروژه به عنوان یک پلتفرم میان زنجیره‌ای NFT، درصدد است تا بازیگران این حوزه را در زنجیره‌های مختلف به شیوه‌ای غیرمتمرکز به یکدیگر متصل کند. تابی به عنوان دروازه‌ای برای ورود به دنیای وب3 قصد دارد خود را به یک جذب کننده ارزش در صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل نماید.

اخیرا این پروژه در حدود 11 میلیون دلار سرمایه جذب کرده که مقداری از آن توسط سرمایه‌گذاران بزرگ این حوزه یعنی Binance و Animoca Brends تامین شده است. این پروژه هنوز فاقد توکن بومی است که احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی توکن آن و برگزاری ایردراپ Tabi خواهیم بود.

4- پروژه StarryNIFT

StarryNIFT یک پلتفرم نوآورانه وب3 است که بازی‌های متاورسی را با شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌کند تا امکان ساخت و مبادله کلکسیون‌های دیجیتال برای کاربران فراهم شود. این پلتفرم همچنین یک پروژه متاورسی یکپارچه کننده است که با ارائه جهان بینی‌های متعدد، کاربران را قادر می‌سازد تا فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف را در قالب سناریوهای متفاوت تجربه کنند.

پلتفرم StarryNIFT متنوع و فراگیر بوده و درصدد ایجاد یک اکوسیستم قوی است و تلاش می‌کند پروتکل‌های اجتماعی غیرمتمرکز، ابزارهای بهره‌وری هوش مصنوعی و سایر مؤلفه‌های مبتنی بر پلتفرم اصلی متاورس را گسترش دهد. در نتیجه با ساخت هویت زنجیره‌ای تجربه فضای سه بعدی فراگیرتر و با ابعاد بیشتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

5- پروژه MyShell

MyShell یک پلتفرم در قالب چت بات است که با استفاده از هوش مصنوعی، ویژگی‌های پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چت بات MyShell با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین فناوری، طیف وسیعی از خدمات شامل ترجمه زبان‌ها، پاسخ‌گویی به سوالات، تکمیل جملات و ... را ارائه می‌دهد.

چت بات MyShell به عنوان یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی، برای درک و ارائه پاسخ به سوالات کاربران از پردازش زبان طبیعی بهره‌ می‌برد. تیمی از متخصصان حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، این پروژه را در جهت توسعه پلتفرمی نوآورانه و در عین حال کاربرپسندانه طراحی کرده‌اند.

این پلتفرم روی فناوری‌های نوینی مانند BERT و GPT-3 ساخته شده که این قابلیت را به آن می‌دهد تا با دقت بیشتری سوالات کاربران را درک کرده و پاسخ دهد. از سویی دارای مقیاس‌پذیری بالایی است. به طوری‌ که می‌تواند به طور همزمان بدون هیچ اخلالی پاسخگوی تعداد زیادی از کاربران باشد. توانایی یادگیری از تعاملات کاربران در این پلتفرم از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برگرفته شده است.

پروژه MyShell با توجه به جلب توجه تعداد زیادی از کاربران و جذب سرمایه قابل توجه، به یکی از پلتفرم‌های محبوب تبدیل شده که همین امر ایردراپ آن را ارزشمند و جذاب می‌کند.

6- پروژه Web3go

Web3go به عنوان نسل جدیدی از زیرساخت‌های تحلیل داده با هدف طراحی زیرساختی برای دسترسی آسان به دانش و داده‌های موجود در وب3 راه‌اندازی شده است. این پروژه تمرکز خود را بر ایجاد تحول در مسیر گردآوری و پردازش داده معطوف کرده است.

Web3go برنامه‌ای برای طراحی 4 ماژول ساخت شبکه هوشمند داده، ارائه کرده که شامل موارد زیر است:

بستر پردازش داده‌های جریانی

بستر همکاری داده‌ها

سیستم پاداش

زنجیره کامل بلادرنگ

Web3go طرح داده‌های زنجیره کامل بلادرنگ خود را برای اکوسیستم‌های بایننس چین (BSC) و پولکادات (Polkadot) ادغام کرده و در حال حاضر به چندین زنجیره عمومی و پروژه‌های بلاک چینی خدمات داده و هوش مصنوعی ارائه می‌کند.

7- پروژه DERIVIO

Derivio یک اکوسیستم مشتقات ساختار یافته مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن ارائه مشتقات مصنوعی با پاداش‎‎‎‎‎‎‎های تعدیل شده بر اساس اهرم هوشمندانه برای معامله گران عنوان شده است. در عین حال به اپراتورهای استخرهای نقدینگی، ارز دیجیتال کافی برای پوشش ریسک موثر ارائه می‌دهد.

Derivio در سال 2022 تأسیس شد. این پلتفرم متعهد به ایجاد زیرساخت‌های مشتق بر روی زنجیره‌ای کارآمد است و هدف خود را تقویت نوآوری در حاکمیت شخصی و آزادی اقتصادی عنوان می‌کند.

معماری این پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز و قابل ترکیب است. محصول فاز یک پروژه Derivio به معامله گران امکان دسترسی به ابزارهای معاملات آتی، دائمی و دارایی‌های دیجیتال و استیبل کوین‌ها را می‌دهد، در حالی که تامین کنندگان نقدینگی می‎‎‎‎‎‎‎‎توانند نقدینگی استخرهای شاخص فراهم کنند و در بازده فعالیت‌های معاملاتی سهیم باشند.

هولدرهای توکن DRV و دارندگان ان اف تی Derivio Whale، مالکیت نهایی بر پلتفرم دارند و می‌توانند امتیازات مثبت پروتکل را اداره کنند و به اشتراک بگذارند. پروژه فاز دو Derivio بر مشتقات ساختار یافته با مرتبه بالاتر، مانند تماس‌های خودکار، با تاکید بر قیمت‌گذاری منصفانه، حراج آزاد و دسترسی تمرکز خواهد کرد.

سخن پایانی

دراین مقاله از عصر متاورس به چندمورد از پروژه‎‎‎‎‎‎‎های کریپتویی کاربردی در حوزه‎‎‎‎‎‎‎های هوش مصنوعی، خدمات دیفای (DeFi) و بازی‎‎‎‎‎‎‎های متاورسی پرداخته شد که پتانسیل بالایی برای رشد درسال جاری از خود نشان می‎‎‎‎‎‎‎‎دهند. این پروژه‎‎‎‎‎‎‎ها درحال توسعه بوده و هنوز توکن بومی خودرا منتشر نکرده اند، و از آنجایی که ایردراپ به یک روش جمع آوری سرمایه محبوب برای پروژه‎‎‎‎‎‎‎های کریپتویی تبدیل شده است، احتمال وجود یک ایردراپ برای پروژه‎‎‎‎‎‎‎های ذکر شده، دور از انتظار نخواهد بود.

سلب مسئولیت:: توجه داشته باشید که قصد این مقاله صرفا اطلاع رسانی و دراختیار گذاشتن منابع فارسی و درست برای شما عزیزان بوده و هیچ‎‎‎‎‎‎‎‎گونه سرمایه گذاری را تایید یا رد می‎‎‎‎‎‎‎‎کند. بنابراین مسئولیت تمام فعالیت‎‎‎‎‎‎‎های شما برعهده شخص شما خواهد بود. 

اگرچه ایردراپ یک روش رایگان برای کسب ارز دیجیتال است، بااین حال پیش از فعالیت در هر پروژه ای، اطلاعات کافی نسبت به تیم توسعه دهنده، حامیان و پشتیبان‎‎‎‎‎‎‎ها، اهداف و کاربردهای پروژه، اطلاعات توکنومیک و ...، به دست آورید، تا از هرگونه کلاهبرداری یا ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

در آخر شما می‎‎‎‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار کریپتو آگاه شوید.

نویسنده : فریبا فتحی

نویسنده : فریبا فتحی

نوشتن هنر است و درکنار هم چیدن کلمات و ساخته و پرداخته کردن جملاتی ناب که بتواند خواننده را سر شوق آورد انتخاب من است.

پست های مرتبط

IEO چیست و نحوه شرکت در آن - 0 تا 100 عرضه اولیه صرافی IEO چیست و نحوه شرکت در آن - 0 تا 100 عرضه اولیه صرافی
RWA (توکن دارایی واقعی) چیست - مزیت و سرمایه گذاری در RWA RWA (توکن دارایی واقعی) چیست - مزیت و سرمایه گذاری در RWA
توکن غیرمثلی هوشمند (iNFT) - تلفیق هوش مصنوعی (AI) و NFT توکن غیرمثلی هوشمند (iNFT) - تلفیق هوش مصنوعی (AI) و NFT
پریچوال پروتکل چیست؟ پروتکل معاملاتی Perpetual و توکن PERP پریچوال پروتکل چیست؟ پروتکل معاملاتی Perpetual و توکن PERP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید