عصر متاورس
بایننس توکن (BNB) چیست؟

بایننس توکن (BNB) چیست؟

 BNB چیست؟

بایننس Binance یک صرافی ارزهای دیجیتالی است که در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد، اکنون بایننس Binance به بزرگترین صرافی درحوزه ارزهای دیجیتال، از نظر حجم معاملات تبدیل شده است. این نام (Binance)، نشان دهنده ی یک الگوی جدید در امورمالی جهانی است؛ (برگرفته از نام Finance به معنای امورمالی). این صرافی، اکوسیستم کاملی از عملکردها‎ را به کاربران خود ارائه می دهد.

زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)، آکادمی بایننس (Binance Academy) و کیف پول تراست (Trust Wallet) همگی اجزایی از شبکه ی بایننس هستند، همچنین ارزدیجیتال BNB بخشی جدانشدنی از عملکرد موفقیت آمیز بسیاری از پروژه های فرعی بایننس (Binance) است.

بنیان‎گذاران بایننس چه کسانی هستند؟

مؤسس و مدیرعامل بایننس (Binance)، چانگ پن ژائو (ChangPeng Zhao) است، که درسال 2001 به عنوان رئیس توسعه معاملات آتی کتاب تجاری به بلومبرگ پیوست. ژائو پس از چهار سال همکاری بااین شرکت، به عنوان شریک، به Fusion System پیوست.

چانگ پن ژائو، از سال 2013 درحوزه فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال، فعالیتش را آغاز کرد، ژائو رئیس بخش توسعه بلاکچین شد و درسال 2015 مؤسسه BijieTech را تاسیس کرد، درنهایت در سال 2017، به طور رسمی بایننس (Binance) را راه اندازی کرد و از آن زمان تا کنون، مدیرعامل این شرکت می باشد.

He Yi، یکی از بنیان گذاران بایننس است که در سمت مدیریت ارشد دراین شرکت حضور دارد، He Yi در سال 2012 به عنوان مجری در تلویزیون، سفر خود به چین را آغاز کرد، درسال 2014 هی یی (He Yi)، یکی از بنیان گذاران صرافی OKCoin بود، که در زمان خودش بزرگترین صرافی برای تبدیل ارزهای فیات به ارزهای دیجتالی در چین بوده است. 

هی یی(He Yi) درسال 2017 به گروه چانگ پن ژائو، پیوست که این دونفر به کمک هم توانستند بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال را در سطح جهانی ایجاد کنند - منظور صرافی بایننس (Binance) است-.

چه چیزی باعث یگانگی بایننس BNB می شود؟

بایننس (Binance)، اکوسیستمی منحصر‎به‎‎‎‎‎فرد از شبکه های غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین است. این شرکت یک صرافی پیشرو است که در تعدادی از کشورها رشد کرده و سازمان های جانبی آن نیز، توجه های بسیاری را به خود جلب کرده اند.

یکی از مزیت های بزرگ این شرکت که برای رقابت با سایرین به کار گرفته؛ انگیزه آن برای توسعه و گسترش است. درحالی که باینسس تنها از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده، بااین حال امروزه خدمات خود را در حوزه های زیادی گسترش داده است. طبق گفته ادعایی این شرکت در وبسایت رسمی خود : {ماموریت ما تبدیل شدن به ارائه دهنده ی خدمات زیرساختی، برای کل اکوسیستم بلاکچین است}. 

BNB یک ارزدیجیتال متعلق به بایننس است، از زمان راه اندازی این ارزدیجیتال، صرافی بایننس با افزایش علاقه مندی سرمایه گذاران در توکن مواجه شده است. BNB در ابتدای سال 2021 با افزایش قیمت زیادی مواجه شد که همین امر سبب شد، در نقشه سرمایه گذاران سازمانی قرار بگیرد. 

استاندارد BEP-95 که دراصل از EIP-1559 در اتریوم (ETH) الگوبرداری شده، باعث کاهش تورم و به دنبال آن، کاهش هزینه کارمزد ها در زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) شد، به این جهت که این شبکه بخشی از هزینه هارا برای تمرکززدایی بیشتر می سوزاند.  

این امر به بایننس کمک کرد تا به سواستفاده هایی از پروتکل در BSC غلبه کند. مانند؛ سواستفاده 200میلیون دلاری Pancake Bunny و هک  Cream Finnace. کاربران باوجود مشاهده این هک ها درشبکه، بازهم به بایننس مراجعه می کنند، به این دلیل که هزینه کامزد پایینی دارد و میم‎‎‎‎‎کوین های سودآوری در اکوسیستم وجود دارد.

شبکه بایننس Binance چگونه ایمن شده؟

BNB درابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 در بلاکچین اتریوم شروع کرد و پس از مدتی بلاکچین خودرا معرفی کرد. سکه ها از بلاکچین بایننس که از مکانیزم توافقی BFT استفاده می‎‎‎‎‎کرد، شروع به انتشار کردند. 

توکن های ERC-20 بر الگوریتم اثبات سهام (PoS) استوار هستند، اثبات سهام به شبکه اجازه می‎‎‎‎‎دهد با مقیاس پذیری بالاتری عمل کنند، همچنین امکان ایجاد قرارداد های هوشمند را فراهم می‎‎‎‎‎کند. برخلاف PoS (اثبات سهام)، بلاکچین بایننس از ایجاد قرارداد هوشمند پشتیبانی نمی کند. 

بلاکچین بیتکوین با الگویتم اثبات کار (PoW) ایمن شده، که بسیار محدودتر بوده و انرژی محاسباتی زیادی مصرف می کند.

از کجا می توان BNB خرید؟

از آن جایی توکن BNB، یک ابزار اختصاصی متعلق به صرافی بایننس است، می توان گفت ساده ترین راه برای خرید BNB، مراجعه به صرافی بایننس است. صرافی بایننس از بیش ترین تنوع جفت های معاملاتی با BNB پشتیبانی می کند، همچنین بهترین نرخ های معاملاتی را به شما ارائه می دهد. 

اگر به دنبال راه دیگری برای خرید BNB هستید، می توانید از صرافی FTX استفاده کنید، همچنین می توانید از تمام صرافی های دیگر اقدام به خرید BNB کنید. برای بررسی قیمت لحظه ای BNB، می توانید به سایت مرجع coinmarketcap.com مراجعه کرده و با جستجوی نام BNB تمام اطلاعات مورد نیاز خودرا دریافت کنید؛ اطلاعاتی مانند نمودار قیمت لحظه ای، رتبه ی آن در جدول رتبه بندی، اطلاعات پایه و ... . 

چند BNB درگردش است؟

حداکثر عرضه اولیه این توکن 200,000,000 است، که از سپتامبر 2021 مقدار 168,137,036 عدد از آن درگردش است. 

بایننس (Binance)، سه ماهه عرضه BNB را با هدف کاهش عرضه کل به نصف (100 میلیون BNB)، انجام می دهد. در 18 جولای 2021، شانزدهمین توکن سوزی خودرا انجام داد که چیزی درحدود 390 میلیون دلار BNB ارزش داشت. این گران ترین توکن سوزی نبود، در 16 آوریل 2021 نیز 600 میلیون دلار از توکن های BNB خودرا سوزاند. 

طبق وایت پیپیر (توضیحات پروژه) بایننس، نیمی از عرضه BNB، به عرضه اولیه سکه (ICO) و فروش عمومی توکن، اختصاص یافته. ICO در جولای 2017 و مدتی پس از راه اندازی صرافی برگزار شد، دراین عرضه اولیه(ICO) بایننس موفق به جمع آوری 15 میلیون دلار سرمایه شد. در این ICO، قیمت اولیه توکن 0.1 دلار بود. بادرنظر گرفتن قیمت امروز BNB نشان دهنده 4200 برابر بازگشت سرمایه (ROI) است. 40درصد دیگر از کل عرضه که 80,000,000 BNB است، بین اعضای موسس و گروه توزیع شد. درنهایت 10 درصد باقی مانده از حداکثر عرضه، بین سرمایه گذاران تقسیم شد.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

ارز دیجیتال بیت کوین BitCoin و نکاتی که نمی دانستید ارز دیجیتال بیت کوین BitCoin و نکاتی که نمی دانستید
اتریوم (ETH) چیست؟ معرفی، بررسی و تاریخچه اتریوم اتریوم (ETH) چیست؟ معرفی، بررسی و تاریخچه اتریوم
Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0 Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0
آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان) آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید