عصر متاورس
محبوبیت کریپتو بین دموکرات ها - گری جنسلر از بین می رود؟

محبوبیت کریپتو بین دموکرات ها - گری جنسلر از بین می رود؟

با افزایش محبوبیت کریپتو به عنوان یک موضوع سیاسی در ایالات متحده، جای تعجب نیست که دموکرات‎‎‎‎‎‎ها شروع به استقبال از صنعت کریپتو کنند. این استقبال به ویژه زمانی مشهود بود که مجلس نمایندگان ایالات متحده، لایحه FIT21 را با 279 رای مثبت در مقابل 136 رای منفی تصویب کرد و آن را به مجلس سنا کشاند. 71 دموکرات به این لایحه رای مثبت دادند.

تیم رایان (Tim Ryan) نماینده سابق دموکرات از اوهایو، به MarketWatch (وبسایت تجزیه و تحلیل داده‎‎‎‎‎‎های سهام) گفت که؛ افزایش حمایت از مقررات ارزهای دیجیتال نشان می‎‎‎‎‎‎دهد همکاران او در حال حاضر به جای تکیه بر دولت بایدن و قانون گذاران مالی، علاقه فعال تری به ارزهای دیجیتال دارند.

لایحه FIT21 چیست ؟

اهداف اصلی این لایحه، شفاف سازی نقش‎‎‎‎‎های نظارتی SEC، بهبود حمایت از مصرف کننده و ایجاد یک محیط پایدار برای دارایی‎‎‎‎‎های دیجیتال است. هدف این لایحه همچنین از بین بردن کلاهبرداری‎‎‎‎‎ها، قانون گذاری برای مبادله کریپتو و محافظت از مصرف کنندگان است.

موضع گری جنسلر به عنوان رئیس SEC

گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا (SEC)، که توسط بایدن منصوب شده است، آشکارا نسبت به مقررات ارزهای دیجیتال ابراز تردید می‎‎‎‎‎‎کند. او حتی پس از تصویب لایحه FIT21 در مجلس، مخالفت خود را اعلام کرد.

لابی گران صنعت مدعی هستند که Gensler بر قانون گذاران دموکرات تاثیر می‎‎‎‎‎‎گذارد. چراکه آن‎‎‎‎‎‎ها اغلب برای موضوعات پیچیده ای مانند مقررات مالی، به قانون گذاران منصوب شده توسط حزب خود متکی هستند. تیم رایان با اشاره به این موضوع و موضع جنسلر نسبت به ارزهای دیجیتال، بر مسئولیت حیاتی کنگره در شکل دادن به جهت گیری کشور به سمت ارزهای دیجیتال تاکید کرد. 

Tim Ryan: { گری جنسلر یک یا دو سال دیگر خواهد رفت، و این اعضای کنگره هستند که موظف به تعیین مسیر کشور برای یک یا دو دهه آینده خواهند بود }.

انتظار می‎‎‎‎‎‎رود که جنسلر در ژوئن 2026 به سمت خود (ریاست SEC)، پایان دهد.

رابطه کریپتو و سیاست

به نظر می‎‎‎‎‎‎رسد حزب دموکرات درحال تغییر است، چراکه علاقه‎‎‎‎‎‎‎مندان ارزهای دیجیتال موضع معکوس بایدن در مقابل کریپتو را تشخیص می‎‎‎‎‎‎دهند. به ویژه پس از اینکه جو بایدن برنامه‎‎‎‎‎‎های خود را برای دریافت کمک‎‎‎‎‎‎های مالی کمپین در کریپتو اعلام کرد.

Dan Gambardello (دن گامباردلو)، بنیان گذار Crypto Capital Venture در حساب X خود گفت: { بنابراین دولت بایدن و SEC سال‎‎‎‎‎‎ها تلاش کرده اند تا ارزهای دیجیتال را از بین ببرند و حتی از صرافی Coinbase شکایت کنند و ... . اما امروز در تلاش هستند تا کمک‎‎‎‎‎‎های مالی را از طریق Coinbase تنظیم کنند؟ }

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی جمهوری خواهان، بار دیگر درباره حمایت خود از ارزهای دیجیتال سخن گفت. ترامپ که خود را "رئیس جمهور ارزهای دیجیتال" می‎‎‎‎‎‎داند، خواستار شیوه‎‎‎‎‎‎های بهتری برای استخراج بیت‎‎‎‎‎‎کوین BTC داخلی و استفاده آسان از رمزنگاری شده است. 

جمهوری خواهان به رهبری افرادی مانند ترامپ، به طور فزاینده ای از رمزنگاری استقبال می‎‎‎‎‎‎کنند. آن‎‎‎‎‎‎ها مدافع دولتی هستند که از کریپتو استقبال کند و ایالات متحده را به عنوان یک رهبر پیشرو در صدر اقتصاد کریپتو قرار دهد.

با وجود استقبال از هر دو حزب کریپتو، به نظر می‎‎‎‎‎‎رسد تغییر ماهیت سیاسی تاییدیه‎‎‎‎‎‎‎های کریپتو، دموکرات‎‎‎‎‎‎ها را برای پذیرش آن تحت فشار قرار می‎‎‎‎‎‎دهد. دموکرات‎‎‎‎‎‎ها با تقاضاهای روزافزونی برای در صدر ماندن برای قانون گذاری این صنعت مواجه هستند.

منبع:

وبسایت خبری: Crypto.news

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

محبوبیت کریپتو بین دموکرات ها - گری جنسلر از بین می رود؟
بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید