عصر متاورس
۶ روش کسب درآمد از NFT - آموزش رایگان دریافت ان اف تی

۶ روش کسب درآمد از NFT - آموزش رایگان دریافت ان اف تی

پیش گفتار

راه های متفاوتی برای کسب درآمد از NFT ها (توکن های غیرمثلی)، وجود دارد. و روزانه راه‎‎‎‎‎های خلاقانه و بیشتری نیز، پدیدار می‎‎‎‎‎‎شود. به عنوان مثال؛ استیکینگ NFT، یکی از قابلیت‎‎‎‎‎های نسبتا ایمن برای سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال که اکنون برای NFT ها نیز ممکن شده است، قابلیتی که منجر به ارزشمندتر شدن NFT ها نیز می‎‎‎‎‎شود. 

دراین مقاله از عصر متاورس به بررسی و آموزش 6 تا از بهترین روش‎‎‎‎‎های کسب درآمد از NFT می‎‎‎‎‎پردازیم تا بتوانید براساس نیازها و شرایط خودتون، مناسب ترین راه را انتخاب کنید. برخی از این روش‎‎‎‎‎ها، زمان و انرژی شمارا طلب می‎‎‎‎‎کنند، برخی نیاز به سرمایه اولیه دارند و برخی نیاز به خلاقیت و نوآوری.

روش های کسب درآمد از NFT 

شاید درابتدا NFT ها به عنوان روشی برای سرگرمی میلیونرها و به رخ کشیدن دارایی‎‎‎‎‎های خود، راه خودرا در زندگی ما باز کردند. احتمالا به همین خاطر است که هنوزهم افرادی هستند که تصور می‎‎‎‎‎کنند NFT ها تنها درقالب نقاشی و عکس هستند. اما خوشبختانه امروز، کاربردهای بیشماری برای این توکن‎‎‎‎‎های ارزشمند کشف شده است. NFT ها اکنون به عنوان روشی برای اثبات مالکیت، به یکی از عناصر جدایی ناپذیر وب3 (Web3)، تبدیل شده اند. بنابراین اگر بگوییم آینده از آن NFT هاست، اشتباه نگفته ایم. 

درادامه می‎‎‎‎‎پردازیم به روش‎‎‎‎‎های کسب درآمد از NFT:

1- NFT خودرا ایجاد کنید و بفروشید

ساخت NFT رایگان و فروش آن

ساخت NFT یا به اصطلاح مینت کردن (Minting)، شاید به نظر پیچیده به نظر برسد. اما شما می‎‎‎‎‎توانید بدون هیچ دانش کدنویسی و تخصصی، با هزینه ای پایین، اولین NFT خودرا ایجاد کنید. برای این کار باید طبق مراحل زیر عمل کنید : 

1- انتخاب یک پلتفرم مناسب NFT

درابتدا نیاز به یک پلتفرم مناسب و پربازدید دارید، تا NFT شما در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد. درحال حاضر اوپن سی OpenSea و رریبل Rarible بهترین پلتفرم‎‎‎‎‎های NFT هستند که خدمات مختلفی مانند؛ خرید، فروش، مینت کردن، استیکینگ و ... را ارائه می‎‎‎‎‎دهند.

2- انتخاب یک شبکه بلاکچین مقرون به صرفه

تنها هزینه ای که درطول ساخت NFT خود باید بپردازید، هزینه کارمزد بلاکچین است. بنابراین بسیار مهم است که NFT خودرا روی کدام یک از شبکه‎‎‎‎‎های بلاکچین مینت می‎‎‎‎‎کنید. به عنوان مثال شبکه اتریوم، کارمزد بالاتری نسبت به دیگر بلاکچین‎‎‎‎‎ها دارد، اما ازطرفی طیف گسترده تری از کاربران را شامل می‎‎‎‎‎شود. 

3- انتخاب یک اثر برای تبدیل به NFT 

شما می‎‎‎‎‎توانید هرچیزی را تبدیل به NFT کنید. این می‎‎‎‎‎تواند یک عکس، کلکسیونی از عکس‎‎‎‎‎ها، موسیقی، یک جزوه آموزشی، یک کلیپ، گواهینامه و یا هرچیز دیگری باشد.

4- بازاریابی و تبلیغات برای فروش NFT

این مهمترین قدم شماست. برای اینکه بتوانید NFT خود را بفروشید، نیاز به تبلیغات دارید. شما باید بیشترین تمرکز خودرا روی شبکه‎‎‎‎‎های اجتماعی توییتر و دیسکورد بگذارید.

مرتبط: آموزش تصویری و گام به گام ساخت و فروش NFT در پلتفرم OpenSea (رایگان)

2- کسب درآمد از بازی های متاورسی

NFT های بازی متاورسی

یکی از محبوب ترین و داغ ترین بازارهای NFT، مربوط به بازی‎‎‎‎‎ها و پروژه‎‎‎‎‎های متاورسی است. همانطور که می‎‎‎‎‎دانید، تمام عناصر و آیتم‎‎‎‎‎های درون متاورس‎‎‎‎‎ها، NFT هایی هستند که قابلیت خرید و فروش دارند. از آواتارهای بازی گرفته تا زمین های متاورسی.

برای کسب درآمد از NFT های متاورس، 2 راه پیش روی شماست: 

1- شناسایی پروژه های درحال توسعه و خرید NFT های آن پروژه با قیمت های اولیه 

دراین روش شما می‎‎‎‎‎توانید NFT های یک بازی را خریداری کنید، اندکی صبر کنید و درست زمانی که بازی به اوج محبوبیت خود رسید، NFT های خودرا بفروشید. عموم پروژه های متاورسی برای جذب کاربران بیشتر، NFT های خودرا با قیمت های پایینی عرضه می‎‎‎‎‎کنند، پس از مدتی که کاربران بیشتری به سمت این متاورس آمدند و دقیقا براساس قانون عرضه و تقاضا، NFT های بازی با رشد قیمت زیادی مواجه می‎‎‎‎‎شوند. علاوه براین، اگر جزو خریداران اولیه باشید، امتیازات بیشتری به شما تعلق می‎‎‎‎‎گیرد. بسته به پروژه متاورسی که انتخاب می‎‎‎‎‎کنید، این امتیاز می‎‎‎‎‎تواند؛ حق رای در دائو DAO پروژه، دریافت NFT های بیشتر به صورت تصادفی، شرکت در رویدادی خاص و ... باشد. 

2- دریافت NFT های رایگان از بازی های P2E

بازی های Play To Earn یا به اختصار P2E به بازی های متاورسی اشاره دارد که در وهله اول، هدف کسب درآمد را دنبال می‎‎‎‎‎کنند. اگرچه برای موفقیت و کسب درآمد بالاتر ازاین نوع بازی ها، نیاز به سرمایه اولیه برای خرید NFT های موردنیاز درطول بازی خواهید داشت. بااین حال می‎‎‎‎‎توانید متاورس هایی را مانند بازی سورر Sorare، پیدا کنید که برای شروع کاملا رایگان هستند.

شما می‎‎‎‎‎توانید تنها با بازی کردن و طی کردن مراحل مختلف بازی، NFT یا ارزهای دیجیتال را به عنوان پاداش به دست آورید. درنهایت می‎‎‎‎‎توانید از NFT های خود برای کسب درآمد بیشتر از بازی استفاده کنید و یا آن هارا بفروشید. به عنوان مثال شما با دراختیار داشتن چند NFT در متاورس فارمرزورلد Farmers World، می‎‎‎‎‎توانید به استخراج منابع بازی مشغول شوید و درآمد خودرا افزایش دهید. 

3- کسب درآمد از استیکینگ NFT

استیکینگ NFT آموزش رایگان

استیک کردن NFT، روشی به مراتب ساده تر است که بازگشت سرمایه قطعی را به همراه دارد. استیکینگ در ارزهای دیجیتال، مفهوم جدیدی نیست و سالهاست برای ارزهای دیجیتال مختلف به کار می‎‎‎‎‎رود. بااین حال مدت زیادی از قابلیت استیک کردن NFT ها نگذشته است. استیکینگ در ارزهای دیجیتال شاید به دلیل نوسانات بازار کریپتو، کار ساده ای نباشد. اما درباره NFT، ماجرا کاملا متفاوت است. حتی افراد کم تجربه نیز می‎‎‎‎‎توانند به سادگی از این حوزه کسب درآمد داشته باشند. 

به طور خلاصه می‎‎‎‎‎توان گفت استیکینگ به معنای سهام گذاری یا سپرده گذاری است. شما می‎‎‎‎‎توانید NFT خودرا در یکی از پلتفرم های مربوطه به اصطلاح قفل کنید (سپرده بگذارید). و مقداری سودسالانه (APY) را در ازای این همکاری و به عنوان پاداش به دست آورید. این روش مناسب افرادی است که مایلند یک NFT را برای طولانی مدت نگه داری کنند.

فرآیند استیکینگ، بسته به نوع NFT شما و بسته به پلتفرمی که انتخاب می‎‎‎‎‎کنید دارای سودسالانه و مدت زمان متفاوتی است. اما به طور کلی استیکینگ به صورت 14 روزه، 30 روزه و 120 روزه انجام می‎‎‎‎‎شود. و در 2 حالت قفل شده (Locked) و منعطف (Flexible) صورت می‎‎‎‎‎گیرد. برای درک بهتر استیکینگ و آموزش تصویری، مقاله زیر را مطالعه کنید. 

4- NFT خود را، اجاره دهید

چگونه NFT خودرا اجاره دهیم

همانطور که گفته شد، هر NFT می‎‎‎‎‎تواند مزیت ها و ویژگی های زیادی را به همراه داشته باشد و به مالک آن حق امتیازهای خاصی ارائه دهد. شما می‎‎‎‎‎توانید چندین NFT خریداری کنید و به دیگر کاربران اجاره دهید. دراین صورت علاوه براینکه روزانه به ارزش دارایی شما اضافه می‎‎‎‎‎شود و از اجاره دارایی های خود نیز کسب درآمد می‎‎‎‎‎کنید، یک روش غیرفعال را برای کسب درآمد انتخاب کرده اید که از شما هزینه و زمان زیادی طلب نمی‎‎‎‎‎کند. اما NFT را به چه کسی اجاره دهیم؟

به عنوان مثال؛ بازی بلاکچینی اکسی اینفینیتی را درنظر بگیرید. شما برای شروع بازی نیاز به حداقل 3 NFT به نام اکسی خواهید داشت. اما اگر سرمایه کافی برای اینکار را ندارید می‎‎‎‎‎توانید این NFT هارا از دیگران اجاره کنید. البته این روش بیشتر برای پروژه هایی کاربرد دارد که جامعه گسترده با تعامل بالایی را درخود جای داده اند. متاورس دسنترالند Decentraland، بازی متاورسی میراث Legacy و تمام مجموعه بازی های گالاگیمز GalaGames از این دسته پروژه ها هستند. 

شما می‎‎‎‎‎توانید در متاورسی شبیه به میراث، NFT خود را به شخص دیگری اجاره دهید. مبلغ اجاره، مدت اجاره و همه چیز بستگی به توافق شما خواهد داشت. تمام این امور توسط قراردادهای هوشمند ایجاد و اجرا خواهند شد، بنابراین جای نگرانی برای کلاهبرداری نخواهد بود. این NFT می‎‎‎‎‎تواند یک ابزار یا یک زمین زراعی در متاورس باشد و توافق شما می‎‎‎‎‎تواند برسر محصول آن زمین صورت گیرد. زمین از شما، کار از بازیکن دیگر و سود .... .

می‎‎‎‎‎بینید که در دنیای NFT، همه چیز تعامل و ارتباط، همکاری و پیگیری است و اگر این اصول را رعایت کنید حتما به موفقیت می‎‎‎‎‎رسید.

مرتبط: NFT های یوتیلیتی یا کاربردی چیست و چه تفاوتی با دیگر NFT ها دارد ؟

5- کسب درآمد از ترید (معامله) NFT

ترید کردن NFT

مطمئنا هیچ کدام از خوانندگان محترم، با واژه ترید ( Trade یا تجارت )، بیگانه نیستند. بااین حال اگر بخواهیم ترید کردن را دریک جمله تعریف کنیم می‎‎‎‎‎گوییم :: ترید کردن به معنای حفظ موقعیتی است که ارزش یک دارایی در برابر یک دارایی دیگر، افزایش یا کاهش یابد. 

کسب درآمد از تجارت NFT ها، مستلزم پیگیری و شناخت بازار و نیازهای بازار است. یعنی شما بدانید درچه دوره کدام NFT ها ترند تر و ارزشمندتر خواهند بود. همچنین اخبار بازار و NFT های جدید را پیگیری کنید. اگرچه بازار NFT ها مانند ارزهای دیجیتال دارای نوسانات بالایی نمی‎‎‎‎‎باشد. بااین حال ترید کردن نیاز به تجربه بیشتری نسبت به دیگر روش های ذکر شده، خواهد داشت.

NFT های حوزه گیم‎‎‎‎‎‎فای (GameFi)، بهترین گزینه برای انتخاب هستند. چراکه علاقه مندی به صنعت بازی های بلاکچینی روزانه درحال افزایش است و تمام عناصر درون این بازی ها، همگی NFT هایی هستند که قابلیت خرید و فروش و ذخیره در کیف پول دیجیتال را دارند. 

6- دریافت NFT رایگان (ایردراپ NFT)

ایردراپ NFT دریافت رایگان

ایردراپ یکی از روش‎‎‎‎‎‎های بازاریابی است که برای پروژه‎‎‎‎‎‎هایی که مایل به انتشار یک توکن و یا NFT هستند کاربرد دارد. عموم پروژه‎‎‎‎‎‎های رمزنگاری از روش ایردراپ برای جذب مخاطبان و علاقه مندان بیشتر استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند. طی این روش، پروژه‎‎‎‎‎‎ها NFT های خودرا به کیف پول افراد منتخب واریز می‎‎‎‎‎‎کنند. اما چگونه واجد شرایط دریافت ایردارپ یک NFT شویم ؟ 

ایردراپ NFT ها نسبت به ارزهای دیجیتال سختی کمتری داشته و عموما رایگان هستند. هر پروژه روش‎‎‎‎‎‎های مختص خودرا دارد. اما به صورت کلی مراحل دریافت ایردراپ به این صورت است که؛ آخرین توییت پروژه را برای چندنفر ارسال کنید، کانال تلگرامی را دنبال کنید از پست‎‎‎‎‎‎های آن‎‎‎‎‎‎ها حمایت کنید. باانجام این کار‎‎‎‎‎‎ها، شما NFT های پروژه مدنظر خودرا تبلیغ کرده اید، بنابراین آن پروژه برای قدردانی از شما NFT های خودرا به صورت رایگان به کیف پول شما واریز می‎‎‎‎‎‎کند.

این بسته به نوع NFT تفاوت دارد. به عنوان مثال در پروژه‎‎‎‎‎‎های متاورسی که NFT های جدیدی منتشر می‎‎‎‎‎‎کنند، کافی است شما از سرمایه گذاران اولیه آن پروژه باشید تا واجد شرایط دریافت NFT رایگان شوید. 

برای دریافت NFT رایگان از این روش، ابتدا باید موقعیت‎‎‎‎‎‎ها را شناسایی کنید. و بسنجید که کدام یک از پروژه‎‎‎‎‎‎ها، ارزش وقت گذاشتن دارند.

مرتبط: آموزش جدیدترین ایردراپ ها به صورت گام به گام (آموزش رایگان)

چگونه بهترین ایردراپ های NFT را شناسایی کنیم ؟

وقتی صحبت از ایردراپ‎‎‎‎‎‎های NFT می‎‎‎‎‎‎شود، زمان بسیار مهم است. چراکه ایردراپ ها معمولا به افرادی نیاز دارند تا در ساعت یا روز مشخصی، مجموعه ای از اقدامات را انجام دهد. درحالی که برخی از پروژه‎‎‎‎‎‎ها چندین دور ایردراپ برگزار می‎‎‎‎‎‎کنند. اما در بیشتر مواقع اگر یک ایردراپ را از دست بدهید، دیگر شانسی نخواهید داشت. 

به هر ترتیب، درادامه برخی از بهترین منابع برای شناسایی ایردراپ‎‎‎‎‎‎های NFT را ذکر می‎‎‎‎‎‎کنیم :

1- توییتر 

می‎‎‎‎‎‎توان گفت توییتر، بیش از 90 درصد از جامعه NFT را درخود جای داده و این بهترین شبکه اجتماعی برای آگاهی از آخرین اخبار NFT است. ممکن است واضح به نظر برسد، اما توییتر مرکز اصلی فعالیت‎‎‎‎‎‎های رمزنگاری است. اگرچه به اندازه Discord و تلگرام انحصاری یا جامعه محور (غیرمتمرکز) نباشد. اما هر پروژه NFT مهمی در توییتر فعال است. 

توییتر همچنین محیط آسانی برای یافتن افرادی است که دانش درونی این صنعت را دارند. 

2- تلگرام

گروه‎‎‎‎‎‎های تلگرامی محیطی عالی برای کشف پروژه‎‎‎‎‎‎های جدید و به روز نگه داشتن پروژه‎‎‎‎‎‎های موجود است. بسیاری از پروژه‎‎‎‎‎‎ها پیش از اعلام در پلتفرم‎‎‎‎‎‎های اجتماعی سنتی‎‎‎‎‎‎‎تر مانند توییتر، اطلاعاتی را در تلگرام یا دیسکورد، منتشر می‎‎‎‎‎‎کنند. بنابراین با بررسی گروه‎‎‎‎‎‎های تلگرامی می‎‎‎‎‎‎توانید یک قدم از جامعه جلوتر باشید. و فرصت‎‎‎‎‎‎ها را پیش از موعد آن، شناسایی کنید. 

به علاوه، در گروه‎‎‎‎‎‎های تلگرامی افراد درباره دریافت NFT، نحوه انجام آن و نکات مهمی درباره آن صحبت می‎‎‎‎‎‎کنند. 

3- دیسکورد

دیسکورد Discord یک شبکه اجتماعی نسبتا جدید است که طیف گسترده ای از جامعه کریپتو را درخود جای داده است. شبکه اجتماعی دیسکورد نیز شبیه به تلگرام، محیط مناسبی برای یافتن پروژه‎‎‎‎‎‎های جدید و نظارت بر پیشرفت پروژه‎‎‎‎‎‎های موجود است. 

علاوه براین، پروژه‎‎‎‎‎‎های NFT اغلب به مدیران داوطلب دیسکورد نیاز دارند، بنابراین اگر واقعا مایل به دریافت ایردراپ NFT هستید، دیکسورد می‎‎‎‎‎‎تواند گزینه مناسبی باشد. 

4- خبرنامه NFT

برخی از نویسندگان، سایت‎‎‎‎‎‎ها و روزنامه نگاران کریپتو که روی حوزه NFT متمرکز شده اند، خبرنامه‎‎‎‎‎‎های هفتگی یا ماهانه ای منتشر می‎‎‎‎‎‎کنند ودرباره پروژه‎‎‎‎‎‎های جدید بحث می‎‎‎‎‎‎کنند. و همچنین درباره ایردراپ‎‎‎‎‎‎های آینده و نحوه دریافت آن‎‎‎‎‎‎ها توضیح می‎‎‎‎‎‎دهند. خبرنامه‎‎‎‎‎‎های NFT، اغلب به جزئیات بیشتر درمورد پروژه‎‎‎‎‎‎های آینده می‎‎‎‎‎‎پردازند. بنابراین خبرنامه NFT، می‎‎‎‎‎‎تواند راه مناسبی برای نگاه عمیق‎‎‎‎‎‎تر به یک پروژه NFT باشد. برخی از برترین خبرنامه‎‎‎‎‎‎های NFT در زیر آورده شده :

الف- jpegs.banklesshq و  سایت Metaversal : که هردو توسط Bankless منتشر شده اند. 

ب- خبرنامه Rarible : رریبل یکی از محبوب ترین بازارهای NFT است که خدمات زیادی را در این حوزه ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد.

5- Airdrop Alert

سایت ایردراپ الرت، یک سایت محبوب است که روی ارائه بروزترین اطلاعات در حوزه ایردراپ های ارزدیجیتال و NFT تمرکز دارد. آن‎‎‎‎‎‎ها یک خبرنامه هفتگی ایردراپ با بیش از 400 هزار عضو دارند. Airdrop Alert علاوه بر ارائه اطلاعات به کاربران، راه‎‎‎‎‎‎هایی را نیز در اختیار شما قرار می‎‎‎‎‎‎دهد تا باانجام چالش‎‎‎‎‎‎ها و سایر وظایف، مقداری (کم) ارزدیجیتال رایگان کسب کنید. بنابراین شما می‎‎‎‎‎‎توانید این سایت را برای بررسی بسیاری از پروژه‎‎‎‎‎‎های کوچکتر NFT استفاده کنید که ممکن است از آن آگاه نباشید. پروژه‎‎‎‎‎‎های NFT نیز می‎‎‎‎‎‎توانند برای فهرست کردن پروژه‎‎‎‎‎‎های خود در این سایت، درخواست دهند.  

6- Airdrops.io

این سایت یکی از سرویس‎‎‎‎‎‎های خبری محبوب ایردراپ است که طیف گسترده ای از ایردراپ‎‎‎‎‎‎ها را فهرست می‎‎‎‎‎‎کند. برخلاف دیگر سایت‎‎‎‎‎‎های خبری، Airdrops.io فهرستی از ایردراپ‎‎‎‎‎‎های بالقوه را نیز ارائه می‎‎‎‎‎‎کند.

7- Coindoo

این یک سایت خبری کریپتو و NFT است. یک صفحه با بروزرسانی ماهانه دارد که بهترین ایردراپ‎‎‎‎‎‎های NFT در ماه را فهرست می‎‎‎‎‎‎کند.

8-DappRadar

DappRadar یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین سایت‎‎‎‎‎‎های فعال در حوزه کریپتو است که اطلاعاتی بلادرنگ درمورد اکثر Dapp ها (برنامه‎‎‎‎‎‎های غیرمتمرکز) در اکثر بلاکچین‎‎‎‎‎‎ها را ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد. این سایت طیف گسترده ای از ابزارهای NFT، ازجمله فهرست ایردراپ‎‎‎‎‎‎ها، تخمین گر ارزش NFT و کاوشگر NFT را به صورت رایگان ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد. 

سخن پایانی

دراین مقاله از عصر متاورس به روش‎‎‎‎‎‎های کسب درآمد از NFT پرداختیم. توجه داشته باشید که کسب درآمد از NFT نیازمند پیگیری و صرف زمان است. تصور نکنید که می‎‎‎‎‎‎توانید با یک دوره آموزشی دراین حوزه موفق شوید. بلکه باید به طور مداوم اطلاعات خودرا افزایش دهید، کاوش کنید و فرصت‎‎‎‎‎‎ها را شناسایی کنید. تنها ارتباطات و پیگیری است که موفقیت شمارا در حوزه NFT تضمین می‎‎‎‎‎‎کند. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید از یکی از روش‎‎‎‎‎‎های ذکر شده و یا ترکیبی از این روش‎‎‎‎‎‎ها استفاده کنید. اما توجه داشته باشید وعده‎‎‎‎‎‎های وسوه انگیز و پروژه‎‎‎‎‎‎های کلاهبرداری همیشه در انتظار شما هستند. بنابراین با دقت قدم بردارید و رویای یک شبه ثروتمند شدن را از خود دور کنید.

درآخر شما می‎‎‎‎‎‎توانید از مشاوره رایگان عصر متاورس استفاده کنید، و نظرات و تجربیات خودرا باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه در آخر صفحه، از آخرین اخبار کریپتو آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

متاورس RobotEra و ارزدیجیتال TARO - راهنمای جامع متاورس RobotEra و ارزدیجیتال TARO - راهنمای جامع
پروتکل سولند Solend -  نحوه وام دهی در دیفای و کسب سود پروتکل سولند Solend - نحوه وام دهی در دیفای و کسب سود
معرفی بهترین پروژه و ارزدیجیتال هوش مصنوعی - Crypto AI معرفی بهترین پروژه و ارزدیجیتال هوش مصنوعی - Crypto AI
هوش مصنوعی گراف The Graph و ارزدیجیتال GRT - اطلاعات بلاکچین هوش مصنوعی گراف The Graph و ارزدیجیتال GRT - اطلاعات بلاکچین
آموزش ایردراپ سویی SUI ( گام به گام ) - دریافت توکن SUI آموزش ایردراپ سویی SUI ( گام به گام ) - دریافت توکن SUI

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید