عصر متاورس
هوش مصنوعی تا 2 سال آینده، بشریت را تهدید می کند

هوش مصنوعی تا 2 سال آینده، بشریت را تهدید می کند

پیش گفتار 

مشاور کارگروه نخست وزیر بریتانیا گفت :‌ انسان‎‎‎‎‎‎ها تا ۲ سال آینده فرصت دارند تا هوش مصنوعی (AI) را قبل از آن که بیش ازحد قدرتمند شود، کنترل و برای آن مقرراتی تنظیم کنند. 

 Matt Clifford - که رئیس آژانس تحقیقات و اختراعات پیشرفته دولتی (ARIA) نیز هست - درمصاحبه ای با یک رسانه محلی بریتانیا تاکید کرد که : سیستم‎‎‎‎‎‎های کنونی با سرعت فزاینده ای توانمندتر می‎‎‎‎‎‎شوند و ادامه داد؛ اگر مسئولان، ایمنی و مقررات را درنظر نگیرند، 2 سال دیگر سیستم‎‎‎‎‎‎ها به شدت قدرتمند خواهند شد. 

Clifford هشدار داد چه درکوتاه مدت و چه دربلند مدت، خطرات مختلفی درباره هوش مصنوعی وجود دارد. و درادامه آن‎‎‎‎‎‎ها را " بسیار ترسناک " خواند. 

جزئیات 

مصاحبه Clifford، پس از انتشار نامه ای که اخیرا توسط مرکز ایمنی هوش مصنوعی انتشار یافت، انجام شد. 

این نامه، با امضای 350 نفر از کارشناسان هوش مصنوعی ازجمله Sam Altman سام آلتمن (مدیرعامل OpenAI)، انتشار یافت. که در آن گفته شده بود : هوش مصنوعی باید به عنوان یک تهدید وجودی؛ شبیه به سلاح‎‎‎‎‎‎های هسته ای و بیماری‎‎‎‎‎‎های همه گیر، درنظر گرفته شود. 

مشاور کارگروه هوش مصنوعی بریتانیا گفت :{{ تهدیدات ناشی از هوش مصنوعی می‎‎‎‎‎‎تواند بسیار خطرناک باشد، و می‎‎‎‎‎‎تواند بسیاری از انسان‎‎‎‎‎‎ها را نابود کند، نه همه انسان‎‎‎‎‎‎ها، فقط تاجایی که از پیشرفت مدل‎‎‎‎‎‎های هوش مصنوعی در 2 سال آینده انتظار داریم }}. به گفته Clifford، تمرکز اصلی توسعه دهندگان هوش مصنوعی باید؛ درک نحوه کنترل مدل‎‎‎‎‎‎ها و پس از آن، اجرای مقررات در مقیاس جهانی باشد. 

وی درادامه درباره ترس خود از هوش مصنوعی می‎‎‎‎‎‎گوید : بزرگترین ترس من عدم درک این است که چرا مدل‎‎‎‎‎‎های هوش مصنوعی، اینگونه رفتار می‎‎‎‎‎‎کنند. 

افرادی که درحال توسعه قوی ترین سیستم‎‎‎‎‎‎ها هستند، آزادانه اعتراف می‎‎‎‎‎‎کنند که از رفتارهای آینده سیستم‎‎‎‎‎‎های هوش مصنوعی، اطلاع دقیقی ندارند.

Clifford تاکید می‎‎‎‎‎‎کند که : بسیاری از رهبران سازمان‎‎‎‎‎‎های توسعه دهنده هوش مصنوعی، موافق هستند که مدل‎‎‎‎‎‎های قدرتمند هوش مصنوعی، باید پیش از استقرار، تحت فرآیندهای ارزیابی و ممیزی قرار بگیرند. 

هم اکنون تنظیم کنندگان قوانین درسراسر جهان، درحال تلاش برای درک این فناوری و پیامدهای آن هستند. درحالی که تلاش می‎‎‎‎‎‎کنند مقرراتی ایجاد کنند تا علاوه بر فراهم کردن امکان نوآوری‎‎‎‎‎‎ها، از کاربران نیز محافظت کند. 

در 5 ژوئن (15 خرداد)، مقامات اتحادیه اروپا پیشنهادی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست توسط هوش مصنوعی، ارائه دادند

 یکی از اعضای جبهه مخالف حزب کارگر در بریتانیا، موارد ذکر شده درنامه مرکز ایمنی هوش مصنوعی را تکرار کرد و گفت : فناوری هوش مصنوعی باید مانند داروها و انرژی هسته ای، قانون گذاری و تنظیم شود.

منابع خبری : وبسایت CoinTelegraph.Com

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید