عصر متاورس
صرافی کراکن Kraken، مضنون به نقض تحریم ها علیه ایرانیان شد!

صرافی کراکن Kraken، مضنون به نقض تحریم ها علیه ایرانیان شد!

صرافی کراکن Kraken به دلیل نقض تحریم ها تحت بررسی قرار گرفت!!

مجله نیویورک تایمز گزارش داد که صرافی کراکن Kraken، به ایرانیان اجازه ی ورود به این صرافی را داده است.

گزارش ها نشان می دهد صرافی کراکن kraken، توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده تحت بررسی قرار گرفت، چراکه به کاربران ایرانی اجازه ی استفاده از خدمات را ارائه داده و تحریم های فدرال را نقض کرده است.

در روز سه شنبه 4 مردادماه، نیویورک تایمز گزارش داد که، وزارت خزانه داری جریمه ای علیه صرافی کراکن Kraken اعمال خواهد کرد، اما زمان مشخصی برای اقدام اجرایی گزارش نکرده است.

همچنین تحقیقات اخیر رویترز، نشان می دهد صرافی بایننس Binance، به کاربران ایرانی امکان معامله می دهد و این باوجود تحریم ها و ممنوعیت شرکت برای انجام تجارت در آن جا ادامه می دهد.

تحریم های فدرال مدت هاست که ابزاری برای دولت ایالات متحده برای جلوگیری از دسترسی افراد یا کشورها به سیستم مالی جهانی بوده است و چندین کاربر با آی پی IP ایرانی در گذشته تحریم شده اند.

چندین پلتفرم ارزهای دیجیتال به طور فعال کاربران ایرانی را مسدود کرده اند، سایت Opensea نیز دراوایل سال جاری کاربران ایرانی را مسدود کرد.

خزانه داری آمریکا در گذشته از جریمه کردن شرکت های رمزنگاری که تحریم هارا نقض کرده اند، کوتاهی نکرده و BitGo یک صرافی و BitPay یک پردازشگر تراکنش ها نیز در گذشته به دلیل نقض تحریم ها به جریمه های سنگین خزانه داری مواجه شده اند.

جسی پاول، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کراکن، در مورد تمایل خود برای به چالش کشیدن مقرراتی که از نظر او ناعادلانه است، از جمله تحریم‌های بین‌المللی، صحبت کرده است،

در ماه فوریه، پس از حمله روسیه به اوکراین، پاول دربرابر درخواست ها برای مسدود کردن حساب های کاربران روسیه واکنش نشان داد و در توییتی نوشت : " ماموریت ما در کراکن Kraken این است که انسان هارا از سیستم مالی قدیمی خارج کنیم و آن هارا وارد سیستم مالی کنیم، دنیای کریپتو ها جایی است که خط و مرز در نقشه ها اهمیت ندارد و نیازی نیست نگران مصادره گسترده و بی رویه ثروت باشیم."

همچنین کراکن Kraken، در یادداشتی که از فرهنگ شرکتی که در ماه ژوئن منتشر شد، خودش را شرکتی توصیف کرد که اعتقاد دارد : "مسلح کردن سیستم مالی، کاری غیر اخلاقی است "

منبع خبری : نیویورک تایمز و Coindesk

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید