عصر متاورس
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI

مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI

پیش گفتار 

هوش مصنوعی (AI) جدید گوگل منتشر شد.

Google، جدیدترین ابزار خودرا در مسابقه AI به کار می‎‎‎‎‎‎گیرد. یک مدل هوش مصنوعی جدید که ادعا می‎‎‎‎‎‎کند بسیار هوشمندتر و قدرتمندتر از GPT-4 کمپانی OpenAI است. اما پس از این ادعا، کاربران در شبکه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی شروع به به‎‎‎‎‎چالش کشیدن این رقابت کردند.

انتشار هوش مصنوعی Gemini

غول فناوری گوگل، به طور رسمی Gemini آخرین مدل هوش مصنوعی (AI) خودرا که ادعا می‎‎‎‎‎‎کند از چت جی پی تی نسخه 4 شرکت OpenAI پیشی گرفته، منتشر کرده است.

Sundra Pichai (مدیرعامل گوگل) و Demis Hassabis (مدیرعامل و یکی از بنیان گذاران گوگل دیپ مایند DeepMind) در یک پست وبلاگ در 6 دسامبر (15 آذر)، راه اندازی Gemini را اعلام کردند.

مدل هوش مصنوعی Gemini، چندوجهی است، به این معنی که برای درک و ترکیب انواع مختلف اطلاعات ساخته شده است، این مدل در 3 نسخه Ultra، Pro و Nano برای موارد استفاده مختلف ارائه می‎‎‎‎‎‎شود.

این مدل همچنین، در ریاضیات و کدنویسی تخصصی، نسبت به GPT-4 که قادر به انجام ریاضیات نیست، پیشرفته تر است.

درهمین حال، گوگل ادعا می‎‎‎‎‎‎کند که نسخه Ultra آن‎‎‎‎‎‎ها، در 30 مورد از 32 معیار آکادمیک مورد استفاده در توسعه مدل زبان بزرگ (LLM)، به "عملکرد پیشرفته‎‎‎‎‎‎تر" دست می‎‎‎‎‎‎یابد.

به گفته گوگل، این نسخه در آزمون بزرگ درک زبان چندوظیفه ای (MMLU)، 90 درصد امتیاز کسب کرده است، که از عملکرد متخصصان انسانی فراتر رفته است.

Jeff Dean دانشمند ارشد گوگل گفت که: Gemini Ultra اولین مدلی است که به عملکرد متخصص انسانی در MMLU، در 57 موضوع به امتیاز بالای 90% دسته یافته است.

پست Jeff Dean در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) در 6 دسامبر :: {{ من بسیار هیجان زده هستم که امروز کارمان را در Gemini به اشتراک می‎‎‎‎‎‎گذارم. Gemini یک خانواده از مدل‎‎‎‎‎‎های چندوجهی است که قابلیت‎‎‎‎‎‎های بسیار قوی را در حوزه‎‎‎‎‎‎های تصویر، صدا، ویدئو و متن، نشان می‎‎‎‎‎‎دهد. تواناترین مدل ما، Gemini Ultra در 30 معیار از 32 معیار، پیشرفت می‎‎‎‎‎‎کند و... }}

این سیستم از ابتدا طراحی شده است، تا به طور یکپارچه در متن، صدا، ویدئو و تصویر، استدلال کرده و آن را از رقبای خود فراتر سازد.

Dean توضیح می‎‎‎‎‎‎دهد که :: به جای اینکه یک مدل متنی شروع کنیم و سپس روی رمزگذاری‎‎‎‎‎‎ها به صدا و تصویر پیوند بزنیم، Gemini را از همان ابتدا به صورت چندوجهی طراحی کرده ایم. 

Gemini همچنین دارای مهارت‎‎‎‎‎‎های برنامه نویسی پیشرفته ای است. ازجمله؛ تولید کد با کیفیت بااستفاده از AlphaCode 2، یک سیستم پیشرفته تولید کد. همچنین می‎‎‎‎‎‎تواند مشکلات برنامه نویسی پیچیده را حل کند و با توسعه دهندگان همکاری داشته باشد. 

به گفته Rowan Cheung (کارشناس هوش مصنوعی)، Gemini Pro در 6 معیار از 8 معیار، بهتر از GPT-3.5 عمل کرد و آن را به قدرتمندترین ربات چت رایگان در بازار امروز تبدیل کرد. 

طبق مستندات گوگل، کسانی که می‎‎‎‎‎‎خواهند مدل جدید هوش مصنوعی را انتخاب کنند، Gemini Pro درحال حاضر در Bard دردسترس است.

Gemini اکنون در گوشی‎‎‎‎‎‎های موبایل Pixel 8 Pro (عرضه شده توسط گوگل)، پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎شود.

نظر کاربران درباره هوش مصنوعی Gemini 

پس از انتشار آزمایش معیار گوگل که Gemini Ultra را قدرتمندتر از GPT-4 نشان می‎‎‎‎‎‎دهد، منتقدان در سراسر اینترنت به Gemini پرداختند و روش‎‎‎‎‎‎های استفاده شده در آزمایش معیار را زیر سؤال بردند.

تبلیغ گمراه کننده جمینی Gemini:

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X، که در زمینه توسعه یادگیری ماشین فعالیت می‎‎‎‎‎‎کند، این سؤال را مطرح می‎‎‎‎‎‎کند که آیا برتری Gemini نسبت به GPT-4 درست است یا خیر ؟

{{ گوگل ؟ این شرم آور است. شما یک ویدئوی تاثیرگذار منتشر کردید که نشان می‎‎‎‎‎‎دهد Gemini، سؤالات شمارا پاسخ می‎‎‎‎‎‎دهد. عالی به نظر می‎‎‎‎‎‎رسید. اما دروغ بود، هیچ کدام از آن‎‎‎‎‎‎ها، آن طور که ضبط و به مردم نشان داده شد، نبودند. }}

در پاسخ به توییت او، سایر کاربران X، درباره احساس فریب خوردگی توسط تصویر گوگل از Gemini صحبت کردند. یکی از کاربران گفت که؛ ادعاهایی مبنی بر اینکه Gemini به دوران GPT-4 خاتمه می‎‎‎‎‎‎دهد، "لغو" شده است. کاربر دیگری (یک دانشمند کامپیوتر)، بااین موضوع موافقت کرد و تصویر گوگل از برتری Gemini را "غیرصادقانه" دانست.

معیارهای خراب:

کاربران همچنین خاطرنشان کردند که گوگل، معیارهایی را درنظر گرفته است که از نسخه قدیمی GPT-4 به جای طرفیت فعلی آن استفاده می‎‎‎‎‎‎کند، و بنابراین مقایسه‎‎‎‎‎‎ها کاملا اشتباه است.

یکی دیگر از موضوعاتی که مورد توجه منتقدان شبکه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی قرار گرفت، پارامترهایی بود که گوگل برای مقایسه مدل Gemini خود با GPT-4 استفاده می‎‎‎‎‎‎کند. علاوه براین، دستورات داده شده به هر دو مدل، یکسان نبودند. که می‎‎‎‎‎‎تواند پیامد بزرگی برای نتایج داشته باشد.

کاربری دراین رابطه می‎‎‎‎‎‎گوید :: {{ خب، خب خب ..، بالاخره گوگل Gemini را راه اندازی کرد. به گفته آن‎‎‎‎‎‎ها، می‎‎‎‎‎‎توانید این نسخه را بااستفاده از رابط Bard آزمایش کنید. اما من به Bard اعتماد ندارم. من با آن بازی کرده ام و تاکنون، تحت تاثیر قرار گرفتم، اما فعلا به Chat GPT پایبند هستم.  }}

منابع خبری:

شبکه اجتماعی X

وبسایت خبری CoinTelegraph

صفحه مقالات گوگل

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید