عصر متاورس
ایجاد 40هزار شغل مجازی و 4میلیارد دلار درآمد، از برنامه های دبی در 5 سال آینده توسط متاورس می باشد

ایجاد 40هزار شغل مجازی و 4میلیارد دلار درآمد، از برنامه های دبی در 5 سال آینده توسط متاورس می باشد

مقامات دبی جزئیات استراتژی متاورس منطقه را در 18 ژوئیه 2022 منتشر کردند و طرحی را برای افزایش 4 میلیارد دلاری به اقتصاد شهر از نوآوری متاورس آن و تبدیل شدن به یکی از 10 شهر برتر دررتبه بندی اقتصاد جهانی متاورس، تا سال 2027 فاش کردند. 

پرورش فناوری های نوآورانه

ولیعهد دبی به نام حمدان بن محمد در توییتی، ارکان و اهداف استراتژی متاورس را فاش کرد و بیان کرد که هدف این طرح ارتقا و رشد فناوری های نوآورانه در شهر است.

این اعلامیه نشان داد که درحال حاضر بیش از 1000 شرکت دربخش بلاکچین و متاورس را درخود جای داده است که 500 میلیون دلار به اقتصاد کمک می کند. همچنین پیش بینی می شود طی پنج سال آتی، این شرکت ها به 5000 و این رقم به 4میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین این طرح شامل حمایت از 40000 شغل مجازی از طریق متاورس است. 

با تعیین هدف برای رتبه بندی در رده اقتصاد متاورس به عنوان رتبه ی اول درمنطقه و 10شهر برتر درجهان، پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی، ستون هایی را برای تحقق این رویای عظیم فراجهانی ایجاد کرد. ستون های نام برده، شامل تقویت نوآوری فراسویه و مشارکت اقتصادی است. پرورش استعدادهای ماورایی از طریق آموزش و پرورش، و توسعه کاربردهای متاورس در دولت است. 

این استراتژی باتوجه به استقبال شهر از نوآوری دارایی های دیجیتال از طریق مقررات و پشتیبانی قابل قبول درطول سال ها، جای تعجب ندارد!    

استراتژی فعال دبی

اگرچه این استراتژی اخیرا منتظر شده است اما با توجه به فعالیت های رمزنگاری که دراین منطقه اتفاق می افتد، احتمال می رود این استراتژی به مرحله اجرا درآمده باشد. 

رویکرد ظاهری دوستانه شهر نسبت به مقررات ارزهای دیجیتال، باعث شده که اخیرا Crypto.com، دفتر مرکزی خودرا به دبی منتقل کند، چراکه این شهر را به عنوان محیطی توانمند، برای رشد و گسترش شرکت خود می دانند. 

درآن زمان اریک آنزیانی، مدیر اجرایی Crypto.com، خاطرنشان کرد که امارات متحده عربی درحال تنوع بخشیدن به صنایع خود و تلاش برای جسارت و ایجاد صنایع است.

محیط نظارتی سخت درمناطق اروپایی و ایالات متحده و سایرین می تواند شبکه های رمزنگاری بیشتری را وارد دبی کند، زیرا امارت متحده عربی درحال صدور مجوز است و به ماینرهای بیتکوین اجازه می دهد به تجارت خود ادامه دهند. 

فضای فعال برای فعالیت های مرتبط با رمزنگاری در دبی اکثرا با پذیرش پرداخت هزینه ها در بیتکوین BTC و اتریوم ETH، توسط مدرسه شهروندان در دبی و برنامه ریزی اولین کنفرانس بین المللی متاورس، آشکار می شود. که انتظار می رود در این کنفرانس بیش از 1000 شرکت کننده از 32 کشور جهان حضور داشته باشند.

اخیرا Hex Trust مستقر درهنگ کنگ، ارائه دهنده پیشرو در قیمت دارایی های دیجیتال درسطح بانکی درآسیا، مجوز موقت از دوبی را برای دریافت مجوز MVP دارایی مجازی دریافت کرد که منجر به ایجاد یک دفتر مرکزی در دبی و ترویج نوآوری دارایی های دیجیتال دراین منطقه می شود.

دبی به وضوح در زمینه دارایی های دیجیتال در رشد خاورمیانه، به عنوان بستری برای کسب و کارهای متمرکز بر بلاکچین پیشتاز است، این موضوع بیشتر توسط "قانون تنظیم دارایی های مجازی در دبی" و به واسطه محمد بن راشد آل مکتوم، حمایت می شود. که در 28 فوریه 2022 منتشر و در 11 مارس 2022 اجرایی شده است.

این مصوبه، سازمان تنظیم مقررات دارایی های مجازی دبی "VARA" را ایجاد کرد که به عنوان یک چارچوب قانونی برای مشاغل دارایی های مجازی، از جمله توکن های غیرمثلی (NFT)، عمل می کند.  

منبع خبری : Crypto.news

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید