عصر متاورس
Emmett Shear - مدیرعامل جدید شرکت هوش مصنوعی OpenAI

Emmett Shear - مدیرعامل جدید شرکت هوش مصنوعی OpenAI

پیش گفتار 

در تاریخ 17 نوامبر (26 آبان) کمپانی تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI به طور ناگهانی مدیرعامل پیشین خود (سم آلتمن Sam Altman) را برکنار کرد و مدیرعامل جدید خود Emmett Shear را معرفی کرد که در گذشته یکی از بنیان گذاران پلتفرم پخش ویدئو Twitch - که توسط یکی از شرکت‎‎‎‎‎‎های تابع آمازون مدیریت می‎‎‎‎‎‎شود - بوده است. 

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی OpenAI کیست ؟ 

شرکت OpenAI که تحت حمایت مایکروسافت MicroSoft است، پس از برکناری سام آلتمن (مدیرعامل پیشین و یکی از بنیان گذاران)، تغییر بزرگی در رهبری ایجاد کرد.

در روزهای بعد، هیئت مدیره برای بازگرداندن آلتمن به عنوان مدیرعامل، تحت فشار زیادی قرار گرفت و میرا موراتی Mira Murati (مدیر ارشد فناوری) را به عنوان مدیرعامل موقت منصوب کرد.

بااین حال درست 3 روز پس از خروج آلتمن در 20 نوامبر، OpenAI امیت شیر (Emmett Shear) را به عنوان مدیرعامل جدید خود معرفی می‎‎‎‎‎‎کند. Shear یکی از بنیان گذاران شرکت و مدیرعامل سابق پلتفرم Twitch بود.

مدت کوتاهی پس از انتشار این اعلامیه، Shear با انتشار پستی در توییتر، از برنامه‎‎‎‎‎‎های آینده اش درباره شرکت صحبت می‎‎‎‎‎‎کند و بااین حرکت سمت جدید خودرا تایید می‎‎‎‎‎‎کند. Shear گفت به دلیل پدر شدن، از پلتفرم Twitch استفا داد و زمانی که هیئت مدیره OpenAI بااو تماس گرفت، این تصمیم را ساده نگرفت. 

Shear دراین باره گفت :: {{ امروز تماسی دریافت کردم که از من دعوت کرد برای اینکه فرصتی را درنظر بگیرم که یکبار در زندگی پیش می‎‎‎‎‎‎آید، مدیرعامل موقت OpenAI. من پس از مشورت با خانواده ام و تامل چندساعته پذیرفتم. من اخیرا از نقشم به عنوان مدیرعامل Twitch استفا داده بودم به دلیل تولد .... }} 

او اظهار کرد : روند مربوط به برکناری آلتمن بسیار بد انجام شد، و به طور جدی به اعتماد ما آسیب وارد کرد.

برنامه های مدیرعامل جدید OpenAI

طبق گفته‎‎‎‎‎‎های مدیرعامل جدید، او قصد دارد در 30 روز آینده یک بازپرس خصوصی استخدام کند تا حوادثی که منجر به استخدام وی شد را بررسی کند. با کارمندان باقی مانده صحبت کند و مدیریت و رهبری را اصلاح کند. 

او گفت :: {{ ثبات و موفقیت کمپانی OpenAI آنقدر اهمیت دارد که اجازه نمی‎‎‎‎‎‎دهد آشفتگی، آن‎‎‎‎‎‎ها را مختل کند. من سعی می‎‎‎‎‎‎کنم به نگرانی‎‎‎‎‎‎های کلیدی نیز رسیدگی کنم، اگرچه در بسیاری از موارد معتقدم رسیدن به پیشرفت واقعی ممکن است بیش از یک ماه زمان ببرد. }}

Shear همچنین در پست اخیر خود تصریح کرد که؛ پیش از ایفای نقش دراین سمت، دلیل این تغییر را بررسی کرده و دراین باره گفت : هیئت مدیره، Sam Altman را به دلیل اختلاف نظر خاصی درباره ایمنی حذف نکرد، بلکه استدلال آن‎‎‎‎‎‎ها کاملا متفاوت بود. 

ساعاتی پیش از معرفی مدیرعامل جدید توسط OpenAI، مایکروسافت (غول فناوری) که حامی کمپانی OpenAI نیز هست، اعلام کرد که Sam Altman و عضو هیئت مدیره و رئیس سابق (Greg Brockman) را استخدام خواهد کرد!

سابقه Emmett Shear (مدیرعامل فعلی OpenAI)

Shear به عنوان شریک پاره وقت در شرکت سرمایه گذاری Y Combinator و فارق التحصیل علوم کامپیوتر از دانشگاه Yale است. از زمانی که به عنوان مدیرعامل منصوب شد، تصاویری از این دو مدیر اجرایی ( Shear و Altman ) در کلاس Y Combinator در شبکه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی دست به دست شده است. 

پیش ازاین، در سال 2023، Shear در پادکستی ظاهر شد که درآن هوش مصنوعی پیشرفته را "چیزی با ذات بسیار خطرناک" خواند. چراکه هوش، قدرت است. 

منابع خبری:

شبکه اجتماعی توییتر Twitter.

سایت خبری کوین‎‎‎‎‎‎تلگراف CoinTelegraph.

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید