عصر متاورس
ضعف در NFT ها به بازی های بلاک چین هم سرایت می کند

ضعف در NFT ها به بازی های بلاک چین هم سرایت می کند

NFT های بازی در سه ماهه دوم به شدت کاهش یافته اند زیرا بخش گسترده تر NFT نتوانست قدرت کافی را نشان دهد که نشان دهنده بهبود پایدار است.

بر اساس گزارش NFT Q2 Nansen، خریداران ماهانه NFT های مبتنی بر اتریوم پس از مشاهده کمتر از 35000 در ماه می به 45000 در ماه ژوئن بازگشتند. این شرکت با تجزیه و تحلیل شش شاخص NFT که بر اساس اتریوم "ETH" هستند، دریافتند که شاخص بازی بیشترین ضربه را داشته است، یعنی 59.6 درصد نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است.

دراین اوضاع،غول بازی های بلاک چین Axie Infinity، در سه ماهه دوم سال 82درصد کاهش محسوسی در پایگاه کاربران خود تجربه کرد، درحالی که حجم کلی کیف پول های فعال منحصربه فرد (UAW)، بازی های بلاک چین تنها 7درصد درطول مدت مشابه، علیرغم ضعف محسوس در بازار جهانی کاهش یافته.

سیل سرمایه به پروژه های Blue-Chip 

 گزارش Nansen، شش بازار بزرگ میزبان NFT های مبتنی بر بلاک چین اتریوم را ردیابی کرد و اشاره داشت که حجم معاملات هفتگی درماه ژوئن(خرداد)، تنها به 600 هزار اتریوم رسیده است که برای مقایسه در ماه قبل در حدود 1.3 میلیون ثبت شده است.

لوئیزا چو، تحلیلگر تحقیقاتی در نانسن "Nansen"، گفت : ریک دوره پر تنش، حجم معاملات برای چنین NFT ها به مجموعه بلوچیپ "Blue-Chip" بازگشته است، زیرا سرمایه گذاران تمایل به اتخاذ رویکرد محتاطانه دارند.

جریان ورودی و گردش اتریوم در Blue-Chip یا NFT های بزرگ در بازار NFT متمرکز است، چنین پدیده ای به نگرش ریسک در میان فعالان بازار NFT، اشاره می کند.

علاقه حفظ شده به پروژه های مشهور نشان داده شده است که در آن کریپتوپانک #4464 به قیمت 2500 ETH در روز سه شنبه، معادل بیش از 2.6 میلیون دلار در زمان فروش فروخته شد. از نظر قیمت ETH، این NFT به عنوان چهارمین فروش بزرگ CryptoPunks NFT در تمام دوران رتبه بندی شد.   

با این حال، این گزارش همچنین نشان داد که نقدینگی محدود در بازار NFT نشان می‌دهد که بهبود آهسته در ژوئن ممکن است پایدار نباشد. این تا حدودی در کاهش شدید علاقه به NFT های بازی، که به عنوان دارایی های مجازی برای بازی های مختلف بلاک چین عمل می کنند، نشان داده شده است. 

بازی های بلاک چین انعطاف پذیر هستند 

طبق گزارش Q2 Radar که با CryptoPotato به اشتراک گذاشته، نزولی گسترده تر دارایی های کریپتو و همچنین کاهش فعالیت NFT تاثیر گسترده ای بر فروش NFT بازی ها داشته است. فروش NFT های بازی نسبت به سه ماهه گذشته، 29 درصد کاهش یافت، و قیمت دارایی های درون بازی نیز به دلیل کاهش ارزش بسیاری از توکن های مرتبط با بازی ها تاثیر منفی داشت.  

با این اوصاف، این گزارش نشان می دهد که این بخش در مقایسه با فعالیت های DeFi و NFT در زنجیره، که به ترتیب 17 و 24 درصد کاهش یافته اند، انعطاف پذیری بالایی دارند. برای بررسی، dApps بازی تا پایان سه ماهه دوم سال 52 درصد از کل فعالیت بلاک چین را به خود اختصاص داده اند.

درمیان بازی های برتر مبتنی بر بلاک چین، اکسی اینفینیتی Axie Infinity، شاهد سقوط 83 درصدی پایگاه کاربران خود در سه ماهه دوم به دلیل سواستفاده 600 میلیون دلاری بود که منجر به ازبین رفتن اعتبار آن شد.

Splinterlands با 283729 UAW در پایان سه ماهه دوم، پربازیکن ترین بلاک چین باقی ماند، زیرا Alien Worlds در رتبه دوم قرار گرفت که UAW آن در سه ماهه دوم نسبت به دوره سه ماهه قبل تنها 4 درصد کاهش یافت.    

علاوه براین، بازی های مبتنی بر بلاک چین های غیر اتریوم باوجود شرایط نامناسب بازار، رشد سریعی را تجربه کردند، DappRadar خاطر نشان کرد Sunflower Lands در شبکه پالیگان Polygan، کیف پول های فعال منحصربه فرد (UAW) خود را 10000 درصد افزایش داد و به بیش از 11000 کاربر رسید و Gameta در Solana این سه ماهه را با بیش از 30000 UAW به پایان رساند.

منبع خبری : CryptoPotato

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید