عصر متاورس
خرید هزاران GPU برای پروژه هوش مصنوعی - توییتر ایلان ماسک

خرید هزاران GPU برای پروژه هوش مصنوعی - توییتر ایلان ماسک

اشتیاق ایلان ماسک برای راه اندازی هوش مصنوعی

مدیرعامل توییتر (ایلان ماسک)، در پی راه اندازی یک پروژه هوش مصنوعی است. طبق گزارشات به دست آمده، سرمایه گذار میلیارد فناوری و حامی دوج‎‎‎‎‎کوین  DogeCoin، درحال خرید هزاران پردازنده گرافیکی (GPU) است.

گزارشی در 11 آوریل نشان می‎‎‎‎‎‎‎دهد که ایلان ماسک، پروژه هوش مصنوعی که در مارس 2023 فاش کرد را، دنبال می‎‎‎‎‎‎‎کند. ایلان ماسک سپس طی یک پست اعلام کرد که، پلتفرم رسانه اجتماعی هوش مصنوعی را به کار خواهد گرفت تا بتواند به طور مؤثری دستکاری افکار عمومی را شناسایی کند. 

منابع ناشناس اضافه کردند که : پروژه هوش مصنوعی هنوز درمراحل ابتدایی و درفاز توسعه است و روی یک مدل زبان بزرگ (LLM) کار خواهد کرد. به طور معمول، مدل های LLM روی مجموعه اطلاعات بزرگ آموزش داده می‎‎‎‎‎‎‎شوند. پس از آماده شدن، انتظار می‎‎‎‎‎‎‎رود این سیستم هوش مصنوعی بدون کمک، محتوا و متن های پیچیده ای ایجاد کند.

ایلان ماسک در راستای اهداف خود، 10 هزار پردازنده گرافیکی را خریداری کرده است. درحال حاضر نوع و ظرفیت این GPU ها عمومی نشده است، همچنین مشخص نیست که این Chipset ها، به طور خاص برای شبکه های عصبی تنظیم شده اند یا خیر. 

اما آن چیزی که به طور عمومی مشخص است، این است که:  GPU ها برای تامین انرژی شبکه های هوش مصنوعی که نیازمند منابع محاسباتی سنگین هستند، حیاتی هستند. 

در صورت اتصال، GPU ها می‎‎‎‎‎‎‎توانند فرآیند های محاسباتی موردنیاز برای یادگیری عمیق را به شدت تسریع کنند. چراکه می‎‎‎‎‎‎‎توانند محاسبات متعدد و همزمان را پردازش کنند و سرعت خرد شدن اطلاعات را افزایش دهند. آن ها به طور فزاینده ای به عنوان زیرساخت حیاتی در سیستم های هوش مصنوعی مدرن، درحال ظهور هستند. 

توییتر قصد دارد از آن ها در مقیاس بزرگ برای مقابله با دستکاری و رفع مشکلات مزمن ربات ها استفاده کند. 

مقابله با ربات ها 

ایلان ماسک پیش از خرید شبکه اجتماعی توییتر در سال 2022، گفت : خلاصی از شر ربات های اسپم، یکی از اهداف کلیدی من است. درواقع ماسک در ابتدا از قرارداد توییتر خارج شد و گفت که تیم در رسیدگی به ربات‎‎‎‎‎‎ها شکست خورده است، که منجر به افزایش تعداد کاربران فعال شده. 

یک مطالعه نشان می‎‎‎‎‎‎‎دهد که تعداد ربات های فعال در توییتر بسته به موضوع مورد بحث بین 1 تا 14 درصد متغیر است. این می‎‎‎‎‎‎‎تواند به طور قابل توجهی نظرات را شکل دهد و حتی به طور مصنوعی مباحث را تحریف کند.

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

1 نظر ثبت شده !

  1. ایلان ماسک قراربودبیادروپروژه نئورالینک سرمایه گذاری کنه

نظرات خود را با ما در میان بگذارید