عصر متاورس
دوج کوین DOGE، چیست ؟ بررسی و قیمت

دوج کوین DOGE، چیست ؟ بررسی و قیمت

دوج کوین "Dogecoin"، چیست؟

دوج کوین، از یک میم اینترنتی محبوب "doge"، برگرفته شده و لوگوی آن نشان دهنده ی شیبا اینو است. یک ارز دیجیتال منبع باز است که توسط بیلی مارکوس "Billy Markus"، اورگان "Oregon" و جکسون "Jackson"، در سال 2013 ایجاد شد. سازندگان دوج کوین، آن را به عنوان یک ارز دیجیتال سرگرم کننده و ساده تصور کردند که جذابیتی پنهان دارد. در حال حاضر از نظر ارزش بازار، DOGE رتبه ی دهم از جدول رده بندی را به خود اختصاص داده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، چندین توییت در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که طی آن ها اظهار داشت، دوج کوین ارز مورد علاقه اوست. 

استخراج دوج کوین

دوج کوین، از چندین جهت با پروتکل اثبات کار (PoW) بیت کوین، متفاوت است. یکی از این تفاوت ها استفاده از فناوری Scrypt می باشد. عرضه کل DOGE نامحدود است، به این معنی که هیچ محدودیتی برای تعداد DOGE قابل استخراج، وجود ندارد. شما می توانید DOGE را به صورت انفرادی و یا باپیوستن به یک استخر استخراج، استخراج کنید. یک ماینر (دستگاه استخراج) DOGE، می تواند ارزدیجیتال را در ویندوز، لینوکس و با یک GPU استخراج کند.

همچنین به علت ادغام فرایندها از سال 2014، شما می توانید لایت کوین را نیز در همان فرایند DOGE، استخراج کنید.

کاربردهای دوج کوین Dogecoin چیست؟

در وهله اول، دوج کوین به عنوان یک سیستم پاداش دهی در Reddit و Twitter برای ایجاد یا به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت، استفاده شده است. شما می توانید با شرکت در انجمنی که از ارزهای دیجیتال استفاده می کند، Dogcoin دریافت کنید.

Dogecoin faucet، یک وبسایت است که مقداری DOGE را به عنوان معرفی این ارز، به صورت رایگان به شما پرداخت می کند تا بتوانید در جوامع Dogecoin، تعامل داشته باشید.

خرید و فروش دوج کوین DOGE

شما می توانید در تمام صرافی های معتبر به خرید و فروش DOGE بپردازید و در جوامعی که DOGE پذیرفته شده است، DOGE را پاداش دهید.

رابطه ایلان ماسک و دوج کوین DOGE

می توان گفت اشتیاق ایلان ماسک به این ارز، تاثیر به سزایی در موفقیت Dogecoin داشته، ماسک در اوایل سال 2021 شروع به نشر توییت هایی درباره دوج کوین کرد و یک میم "Lion King DOGE" را به اشتراک گذاشت. این اتفاقات، رالی خشمگین DOGE را آغاز کرد، که با حضور ماسک در شنبه شب زنده به اوج خود رسید.

پس از ظهور SNL ،DOGE با وجود وعده های ایلان ماسک مبنی بر تعیین قیمت، سقوط کرد. در ماه های بعدی، به نظر می رسید که ماسک علاقه خود را نسبت به DOGE از دست داده است و قیمت DOGE بیش از 70 درصد نسبت به بالاترین رکود خود، کاهش یافت.

بااین حال توییت های گاه به گاه ایلان ماسک، نشان دهنده ی قدرت وی بر Dogecoin است.

بنیاد دوج کوین Dogecoin

در سال 2014 یک بنیاد غیرانتفاعی توسط اعضای تیم به وجود آمد، که هدف آن ارائه پشتیبانی، حمایت و حفاظت از علائم تجاری و مدیریت پروژه ارزهای دیجیتال بود، اما به مرور زمان این بنیاد، منحل شد.

پس از گذشت چندسال، این بنیاد در سال 2021 با تمرکز مجدد بر حمایت از اکوسیستم دوج کوین و ارتقای آینده ی بلاکچین آن، راه اندازی شد. علاوه بر حضور سازندگان اصلی، اکنون افراد متخصص و با تجربه ای به عنوان بخشی از هیئت مشاوران، به Dogecoin اضافه شده است. 

براساس وبسایت رسمی این بنیاد، اعضای هیئت مدیره هر ماه ملاقات می کنند تا درمورد مسائل مربوط به دوج کوین، بحث و تصمیم گیری داشته باشند. 

گروه مشاوران متشکل از بیلی مارکوس (بنیان گذار دوج کوین)، مکس کلر "Max Keller" به عنوان توسعه دهنده اصلی پروژه، ویتالیک بوترین (یکی از بنیان گذاران اتریوم)، ایلان ماسک و جرد برچال "Jared Birchal" است.

هرکدام از اعضای تیم مشاوره، در سمت هایی مختلف مشغول فعالیت هستند. کلر به عنوان مشاور فنی پروژه، مارکوس مسئول انجمن و میم ها، بوترین به عنوان مشاور بلاکچین و رمزارز و در نهایت بیرچال (نماینده ایلان ماسک) در سمت مشاور حقوقی و مالی به فعالیت مشغول هستند.

اولین ماموریت این هیئت مشاوره، تامین یک بودجه سه ساله است که به آن ها کمک می کند تا یک کارمند اختصاصی را برای کار تمام وقت روی دوج کوین، استخدام کنند. تاکنون کار دراین اکوسیستم توسط داوطلبان صورت گرفته است.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

ارز دیجیتال بیت کوین BitCoin و نکاتی که نمی دانستید ارز دیجیتال بیت کوین BitCoin و نکاتی که نمی دانستید
آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان) آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)
بایننس توکن (BNB) چیست؟ بایننس توکن (BNB) چیست؟
فاندامنتال کاردانو Cardano- بررسی کاردانو و ارزدیجیتال ADA فاندامنتال کاردانو Cardano- بررسی کاردانو و ارزدیجیتال ADA
Axie Infinity  اکسی اینفینیتی، راهنمای کامل Axie Infinity اکسی اینفینیتی، راهنمای کامل
ریپل XRP چیست؟ ریپل XRP چیست؟

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید