عصر متاورس
ChatGPT چت-ربات هوش مصنوعی متوقف می شود؟ - نگرانی دولت ها

ChatGPT چت-ربات هوش مصنوعی متوقف می شود؟ - نگرانی دولت ها

با ظاهر شدن ربات-چت ChatGPT از OpenAI و همچنین سازندگان تصویر مولد هوش مصنوعی مانند Midjourney و DALL-E 2، امروز بحث هوش مصنوعی (AI) به تیتر اخبار تبدیل شده است. 

دراین بین گزارش جدیدی از نیویورک تایمز (NYT) نشان می‎‎‎‎‎‎دهد که در ماه مارس، دو شخص از کارمندان شرکت گوگل Google در تلاش برای جلوگیری از راه اندازی ChatGPT بوده اند. که یک رقیب به حساب می‎‎‎‎‎آید.  

مرتبط : بهترین پروژه های هوش مصنوعی در بلاکچین در سال جاری

طبق گزارش نیویورک تایمز، شغل این کارمندان به طور خاص بررسی محصولات هوش مصنوعی گوگل است. ظاهرا کارمندان معتقد بودند که این فناوری "اطلاعات نادرست و خطرناک" را ایجاد می‎‎‎‎‎کند. 

کارمندان و متخصصان شرکت مایکروسافت MicroSoft نیز، طی ماه های گذشته نگرانی های مشابهی مطرح کردند، چراکه این شرکت هم، درحال برنامه ریزی روی یک چت-ربات هوش مصنوعی برای ادغام در مرورگر خود بینگ (Bing) بوده است. نگرانی های مایکروسافت بیشتر درباره تخریب تفکر انتقادی، اطلاعات غلط و فرسایش "بنیان واقعی جامعه مدرن" ابراز شد. 

بااین حال مایکروسافت موفق شد چت-ربات سازگار با مرورگر بینگ را در فوریه منتشر کند. یک ماه بعد شرکت گوگل چت-ربات "Bard" را در اواخر ماه مارس منتشر کرد. هردوی آن ها موفق به انتشار ChatGPT-4 توسط OpenAI در نوامبر 2022 شدند. 

نگرانی های درباره ChatGPT

پس از انتشار ChatGPT، گفتگو های زیادی درباره اخلاق و استفاده از چت-ربات های هوش مصنوعی و مولد تصاویر شکل گرفته است.

Midjourney ( یک برنامه که از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر استفاده می‎‎‎‎‎کند )، آزمایش رایگان خودرا برای جلوگیری از تقلب های مشکل ساز متوقف کرد. در همین زمان یک مدیر رسانه ای استرالیایی خواستار غرامت مالی از ChatGPT و AI برای اخباری شد که مصرف می‎‎‎‎‎کند.

دراین بین نامه ای منتشر شد که بیش از 1000 محقق و رهبر فکری در فضای فناوری (از جمله ایلان ماسک) امضا کرده بودند. خلاصه این نامه درباره نگرانی هایی درباره آینده جامعه و حقایق است که خواستار "کاهش سرعت توسعه" این فناوری می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد.  

دولت های جهانی به صورت مشابهی با این فناوری نوظهور برخورد می‎‎‎‎‎کنند. مقامات ایتالیایی نیز ChatGPT را به طور موقت در کشور ایتالیا مسدود کردند. همچنین رئیس جمهور ایالات متحده (جو بایدن)، از شرکت های فناوری تقاضای رسیدگی به خطرات ناشی از هوش مصنوعی را دارد.  

منبع خبری : CoinTelegraph.Com 

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید