عصر متاورس
معرفی بهترین پروژه و ارزدیجیتال هوش مصنوعی - Crypto AI

معرفی بهترین پروژه و ارزدیجیتال هوش مصنوعی - Crypto AI

پیش گفتار

در مقاله "هوش مصنوعی در بلاکچین "، برخی از بهترین پروژه ها و ارزهای دیجیتال فعال در حوزه هوش مصنوعی را معرفی و بررسی کردیم. در این مقاله نیز، در ادامه مقاله پیشین به معرفی و بررسی چندتا از پروژه های Crypto AI و نحوه کار آن ها می‎‎‎‎‎‎پردازیم. 

1- پروژه هوش مصنوعی ولاس Velas و ارزدیجیتال VLX

این یکی از امیدوار کننده ترین پروژه های هوش مصنوعی توسعه یافته است!

ولاس Velas (با نماد VLX) زنجیره کامل هیبریدی سولانا Solana و اتریوم Ethereum است که بهترین ویژگی هارا از هردو بلاکچین به ارث برده. و با ترکیب هوش مصنوعی به اولین و سریعترین بلاکچین هوش مصنوعی تبدیل شده است. امنیت، مقیاس پذیری، عملکرد بالا، هزینه های بسیار پایین تر، پشتیبانی از EVM/Solidity (زبان برنامه نویسی ماشین مجازی اتریوم) نتیجه این نوآوری است.

این ویژگی به خاطر بهره گیری از هوش مصنوعی در مکانیسم اعتبارسنجی است که ولاس Velas از آن برای تایید تراکنش های شبکه بلاک‎‎‎‎‎‎چین استفاده می‎‎‎‎‎‎کند. Velas از چیزی که AIDPoS نامیده است، استفاده می‎‎‎‎‎‎کند تا بیش از 50 هزار تراکنش را بدون کاهش امنیت، پردازش کند.

بلاکچین Velas اکنون به عنوان بستری برای برنامه های غیرمتمرکز (Dapps) مبتنی بر هوش مصنوعی و برنامه های Web 3.0 عمل می‎‎‎‎‎‎کند. و VLX می‎‎‎‎‎‎تواند یکی از بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 باشد.

VLX ارزبومی و اصلی بلاکچین Velas است. یک توکن کاربردی و حاکمیتی، که برای پرداخت های درون شبکه و مدیریت غیرمتمرکز و جامعه محور استفاده می‎‎‎‎‎‎شود. الگوریتم اجماع AIDPoS به شما این امکان را می‎‎‎‎‎‎دهد تا ارزدیجیتال VLX را استیک کنید و در ازای آن سود دریافت کنید.

عرضه کل این توکن برابر با عرضه درگردش آن و برابر با 2,432,604,797 VLX است.

ویژگی های منحصر به فرد بلاکچین ولاس Velas

1- EVM : از تمام قراردادهای هوشمند و Dapp های ساخته شده در بستر اتریوم پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کند.

2- تقریبا رایگان : معاملات فوری با عملکرد بالا و کمترین هزینه

3- مدیریت دسترسی : یک سیستم مدیریت دسترسی غیرمتمرکز، به کاربران این امکان را می‎‎‎‎‎‎دهد تا با چندین نوع کریپتو، دسترسی به فایل های IPFS را کنترل کنند.

4- Velas Vault : یک راه حل جدید برای ذخیره کلیدهای خصوصی که می‎‎‎‎‎‎توانید برای چیزهای مختلفی استفاده کنید.

5- Micro Apps : به زودی ولاس از برنامه های غیرمتمرکز چند پلتفرمی پشتیبانی خواهد کرد که، علاوه بر ذخیره کد یا منطق برنامه، رابط کاربری را هم ذخیره می‎‎‎‎‎‎کند.

2- پروژه هوش مصنوعی SingularityNet و ارزدیجیتال AGIX

Singularity Net یک پروژه جذاب است که شبیه به یک بازار آنلاین برای الگوریتم های هوش مصنوعی عمل می‎‎‎‎‎‎کند. محققان و افرادی را که الگوریتم های هوش مصنوعی خلق می‎‎‎‎‎‎کنند را به کاربرانی که برای صرفه جویی و بهبود اوضاع، مایل به استفاده از هوش مصنوعی هستند، مرتبط می‎‎‎‎‎‎کند. SingularityNet کمک می‎‎‎‎‎‎کند افراد بیشتری تشویق شده و محققان کسب درآمد بهتری داشته باشند.

درحال حاضر 3 دسته مجزا از الگوریتم های هوش مصنوعی در این بازار پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎شود؛ رباتیک ابری، تحقیقات زیست پزشکی و امنیت سایبری. SingularityNet قصد دارد دسته بندی های بیشتری اضافه کند و حتی از هوش مصنوعی برای مطابقت خودکار خریداران و فروشندگان استفاده کند.

AGIX ارزبومی و اصلی پلتفرم SingularityNet است. که برای اقتصاد این اکوسیستم طراحی شده، همچنین یک توکن حاکمیتی است. با استفاده از ارزدیجیتال AGIX می‎‎‎‎‎‎توانید خدمات هوش مصنوعی در این پلتفرم را خرید و فروش کنید.

حداکثر عرضه این توکن برابر با 2 میلیارد AGIX است که چیزی حدود 1.2 میلیارد از آن درگردش است.

بنیان گذاران و پیشینه

تیم توسعه دهنده SingularityNet، خالق هوش مصنوعی سوفیا بود که به عنوان "شیوا ترین ربات جهان" توصیف شده. هدف SingularityNET این است که سوفیا توانایی درک زبان انسان را به طور کامل به دست آورد و به توسعه OpenCog ادامه دهد و به سطح یک انسان و یا حتی فراتر از آن برسد. 

Ben Goertzel (بنجامین گورتزل)، بنیان گذار و خالق پروژه هوش مصنوعی SingularityNET است. یک محقق هوش مصنوعی و رهبر بنیاد OpenCog. دکتر بن گورتزل در سال 2011 نقش های اجرایی در مشاوره هوش مصنوعی در واشنگتن (در سمت مدیرعامل و دانشمند ارشد Noamente LLC و Biomind LLC) و نیویورک (CTO در Webmind Inc) داشت. 

3- پروژه هوش مصنوعی dKargo با نماد DKA

dKargo یک ارزدیجیتال با هوش مصنوعی است که در سال 2020، (دوران کویید - 19) راه اندازی شد. هدف این پلتفرم غیرمتمرکز، استفاده از هوش مصنوعی برای کارآمدتر کردن و کاهش هزینه لجستیک است. دارندگان توکن DKA می‎‎‎‎‎‎توانند دریک محیط امن و بدون نیاز به اعتماد (به دلیل حضور قراردادهای هوشمند و مدیریت غیرمتمرکز)، خدمات لجستیک را خرید و فروش کنند. این امر ترکیب و تطبیق خدمات از چندین ارائه‌دهنده لجستیک را برای هر کسی آسان‌ تر می‌کند و زنجیره‌های تامین سفارشی ایجاد می‌کند که دستیابی به آن ها با استفاده از شبکه‌های حمل و نقل و دریافت موجود تقریبا غیرممکن است.

DKA ارزبومی و پایه کار این پلتفرم است که علاوه بر حکومتی بودن، یک توکن کاربردی برای پرداخت هزینه خدمات لجستیک عمل می‎‎‎‎‎‎کند. برای ارائه خدمات لجستیک در پلتفرم dKaro باید توکن های DKA خودرا به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی 

در این مقاله به معرفی 3 تا از ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی AI، پرداخیتم. توجه داشته باشید که ترکیب هوش مصنوعی و بلاکچین قدمت چندانی ندارد و هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد. ممکن است در ابتدا، پروژه ها حول مسائل غیرکاربردی توسعه یابند. اما پس از گذشت زمان، این فناوری با نزدیک شدن به بلوغ خود، می‎‎‎‎‎‎تواند مشکلات خودرا برطرف کند و شاهد ظهور پروژه های قوی تری باشیم. 

تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس ها و بلاکچین ها آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

پروژه متاورسی MetaHero و ارزدیجیتال HERO - ( راهنمای جامع ) پروژه متاورسی MetaHero و ارزدیجیتال HERO - ( راهنمای جامع )
ییلد گیلد گیمز خدمات بازی های بلاکچینی - ارزدیجیتال YGG ییلد گیلد گیمز خدمات بازی های بلاکچینی - ارزدیجیتال YGG
بلاکچین آپتیمیزم Optimisim و ارزدیجیتال OP - شرکت در ایردراپ بلاکچین آپتیمیزم Optimisim و ارزدیجیتال OP - شرکت در ایردراپ
متاورس RobotEra و ارزدیجیتال TARO - راهنمای جامع متاورس RobotEra و ارزدیجیتال TARO - راهنمای جامع
اوپن اوشن OpenOcean و ارزدیجیتال OOP - ابزار رایگان معاملاتی اوپن اوشن OpenOcean و ارزدیجیتال OOP - ابزار رایگان معاملاتی
فاندامنتال بازی دنیای اتر World Of Ether - (راهنمای جامع) فاندامنتال بازی دنیای اتر World Of Ether - (راهنمای جامع)
بازی بلاکچینی آئوروری Aurory و توکنAURY - کسب درآمد رایگان بازی بلاکچینی آئوروری Aurory و توکنAURY - کسب درآمد رایگان
هوش مصنوعی در بلاکچین - معرفی بهترین ارزهای دیجیتال AI هوش مصنوعی در بلاکچین - معرفی بهترین ارزهای دیجیتال AI

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید