عصر متاورس
استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت واردات در ایران

استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت واردات در ایران

در آخرین اخبار به دست آمده، علیرضا پیمان پاک با حضور در برنامه میز اقتصاد که در شبکه خبر پخش شد در خصوص واردات خودرو به ارزش 10 میلیون دلار به واسطه رمز ارز گفت : {{ رئیس بانک مرکزی و وزیر صنعت، موافقتنامه ای منعقد کردند و استفاده از رمزارز ها به عنوان یک ابزار برای توسعه تجارت مطرح شد! }} 

در بحبوحه تحریم های اقتصادی بین المللی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران استفاده از ارزهای دیجیتال را برای واردات به کشور تایید کرد! 

وزیر بازرگانی ایران (رضا فاطمی امین) تایید کرده است که قوانین و مقررات دقیقی درباره استفاده از ارزهای دیجیتال، برای تجارت، تامین سوخت و برق بیتکوین (BTC)، و استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در کشور تصویب شده است.

رضا فاطمی امین، یک هفته پس از ثبت اولین سفارش واردات خودرو با استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت، در 28 آگوست در نمایشگاه صنعت خودرو، قانونی را تشریح کرد. وزیر تجارت ایران پیش از این نیز، اعلام کرده بود که استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند تا سپتامبر 2022 به طور گسترده ای برای تجارت های خارجی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

انجمن واردات ایران خواستار نظارت های شفافی شد که کسب و کارهای داخلی و واردکنندگان را پس از تغییر دستوالعمل ها، دچار مشکل و گمراهی نکند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد : قوانین و مقررات جدیدی را برای تمام مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال از جمله فرآیند اعطای مجوزها و تامین انرژی دستگاه های استخراج، در کشور را مشخص می‎‎‎‎‎‎‎‎کند.

تحریم های اقتصادی علیه ایران، عملا ایران را از سیستم بانکی جهانی خارج کرده است.

ایران نیز با تکیه بر ماهیت غیرمتمرکز بلاکچین که توسط دولت ها و مقامات کنترل نمی‎‎‎‎‎شود، سعی در دور زدن تحریم ها به واسطه ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت برای واردات داشته است. 

وزارت صنعت، معدن و تجارت در ژوئن 2021 به 30 مرکز ماینینگ (استخراج) کشور، مجوز اعطا کرده است و بیش از 2500 مجوز برای ایجاد عملیات استخراج جدید تایید کرد. همچنین عملیات استخراج غیرقانونی در کشور را سرکوب کرد و برای کاهش فشار بر شبکه ملی، استخراج را به مدت سه ماه پس از تصویب قانون، ممنوع اعلام کرد. 

علیرضا پیمان پاک (معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت)، اظهار داشت بانک های مرکزی کشورها، ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخته اند اما این مسئله را به طور رسمی اعلام نمی‎‎‎‎‎‎‎کنند و درادامه بیان کرد باتوجه به این مسئله : مقاومت ها به زودی ازبین خواهد رفت و به همین جهت ما برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت را انجام داده ایم.   

همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد : واردات به واسطه ارزهای دیجیتالی که به صورت قانونی درکشور استخراج شده اند، آزاد است. یعنی هرکسی که رمز ارز استخراج شده رسمی داشته باشد، می‎‎‎‎‎تواند از پایان شهریور 1401 واردات انجام دهد. اما اکنون بحث صادرات در کار نخواهد بود.

منبع خبری : وبسایت CoinTelegraph.com

نظر نویسنده : امیدوارم با توجه به این دستاورد ها و قوانین وضع شده، وضعیت اقتصادی ایران رو به بهبود رفته و شاهد پیشرفت های شگرفی دراین زمینه باشیم.

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید