عصر متاورس
معرفی کاربردی ترین کیف پول های سخت افزاری

معرفی کاربردی ترین کیف پول های سخت افزاری

مقدمه 

درمقاله انواع کیف پول، با تفاوت میان انواع کیف پول ها آشنا شدیم و دانستیم هر کدام از این کیف پول ها برای کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرند، همانطور که گفته شد کیف پول های سخت افزاری از بالاترین سطح امنیت برخوردار هستند (البته به شرطی که در حفظ آن دقت کنید)، اما به جهت دسترسی نداشتن به اینترنت از سرعت پایینی نیز برخوردار است، دراین مقاله به معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری و دردسترس درایران و مقایسه آن ها خواهیم پرداخت، همچنین می توانید مقاله کیف پول های موبایل، کیف پول های دسکتاپ و کیف پول های تحت وب، را مطالعه کنید.  

1-کیف پول سخت‌افزاری ترزور Trezor

کیف پول ترزور یک کیف پول سخت افزاری سرد به شمار می رود با شکل ظاهری شبیه به فلش usb های امروزی که دارای امنیت بالایی می باشد. این کیف پول با استفاده از یک کابل نازک به دستگاه شما متصل می شود. این کیف پول برای سیستم عامل ios استفاده نمی شود و اگر مایل به استفاده از کیف پول سخت افزاری برای ios هستید می توانید از برند مشابه این کیف پول به نام کیف پول لجرLedger Wallet استفاده کنید . برخی از نقاط قوت و ضعف این کیف پول از نگاه کاربران به شرح زیر است :

نقاط قوت : 1- صفحه نمایش لمسی رنگی 2- سیستم عامل منبع باز 3- ارایه shamir backup 

نقاط ضعف : 1- کیس پلاستیکی 2- بدون برنامه برای موبایل 3- بدون بلوتوث 

2- کیف پول سخت افزاری لجر Ledger Wallet

کیف پول های سخت افزاری لجر توسط شرکت لجر در فرانسه ساخته شد، کیف پول های لجر کلید های خصوصی ارز های دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره می کنند. لجر دو کیف پول سخت افزاری ledger nano s و ledger nano x ارایه می دهد، محصولات لجر با استفاده از سیستم عامل اختصاصی با امنیت بالا برای محافظت از دارایی کاربران طراحی شده اند. در سال 2016 شرکت لجر کیف پول ledger nano s را که دارای یک تراشه ایمن و تایید شده است و به کاربران اجازه ذخیره 3 تا 20 برنامه را می دهد به عنوان کیف پول اصلی خود معرفی کرد و در سال 2019 کیف پول  ledger nano x را معرفی می کند که  مشابه کیف پول قبلی است با این تفاوت که به کاربران اجازه ذخیره برنامه های بیشتری می دهد و همچنین دارای اتصال بلوتوث می باشد. کیف پول های لجر از 27 شبکه و بیش از 1500 توکن پشتیبانی می کند که شامل ارز های برجسته و همچنین ارز های کمتر شناخته شده می باشند. در زیر به مقایسه دو محصول نانو اس (nano s) و نانو ایکس (nano x) می پردازیم.

کیف پول لجرنانو اس ledger nano s wallet

نقاط قوت : 1- نسبتا ارزان 2- امنیت بالا 3- پشتیبانی بسیاری از ارز های دیجیتال 

نقاط ضعف : 1-حافظه محدود برنامه 2- نمایشگر 3- از موبایل پشتیبانی خوبی نمی کند  

کیف پول لجر نانو ایکس ledger nano x wallet

نقاط قوت : 1- امنیت بالا 2- سهولت در استفاده 3- افزایش فضای ذخیره سازی 4- دارای بلوتوث 

نقاط ضعف : 1- قیمت بالاتر از کیف پول لجر نانو اس(ledger nano s wallet) 2- باتری غیر قابل تعویض

3- کیف پول سیف پل SafePal Wallet

سیف پل یک کیف پول سخت افزاری و صد در صد آفلاین با قیمت پایین تر نسبت به رقبای خود و دارای امنیت بالا و محصول کشور چین می باشد، همچنین این کیف پول از محبوبیت بالایی برخوردار است، این کیف پول از 23 بلاک چین و بیش از 20 هزار توکن پشتیبانی می کند. هر کاربرهنگام راه اندازی یک رمز عبور انتخاب می کند و برای هر بار ورود به کیف پول باید رمز خود را وارد کند. این کیف پول توکن رسمی خود را تحت عنوان sfp در سال 2021 معرفی کرده است. در زیر برخی از نقاط قوت و ضعف این کیف پول را بررسی می کنیم.

نقاط قوت :  1- ایمن شده در برابر حملات 2- قیمت مناسب 3- مکانیسم خود تخریبی برای جلوگیری بد افزار یا ویروس  

نقاط ضعف : 1- خدمات و پشتیبانی مشتریان ضعیف است 2- برخی از ارز های پر طرفدار را پشتیبانی نمی کند

سخن پایانی 

درمقاله انواع کیف پول، با انواع کیف پول های دیجیتال و نحوه کارکردن آن ها آشنا شدیم. دراین مقاله نیز به معرفی محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری و مقایسه آن ها پرداخیتم، همانطور که اشاره شد کیف پول های سخت افزاری به علت عدم دسترسی به اینترنت، جزء کیف پول های سرد به شمار می رود و دارای امنیت بالاتری نسبت به دیگر کیف پول هاست، اما دقت کنید این امنیت تا جایی تامین می شود که کسی به کیف پول شما دسترسی نداشته باشد.

درآخر باید گفت، باعث خوشنودی ماست تا تجربیات، سؤالات و انتقادات خودرا با گروه عصرمتاورس و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا
بهترین کیف پول های دیجیتال برای موبایل - معرفی و مقایسه بهترین کیف پول های دیجیتال برای موبایل - معرفی و مقایسه
5 تا از بهترین کیف پول های تحت وب - کیف پول دیجیتال 5 تا از بهترین کیف پول های تحت وب - کیف پول دیجیتال
بهترین کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ - ویژگی ها و تفاوت ها بهترین کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ - ویژگی ها و تفاوت ها

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید