عصر متاورس
5 تا از بهترین کیف پول های تحت وب - کیف پول دیجیتال

5 تا از بهترین کیف پول های تحت وب - کیف پول دیجیتال

پیش گفتار 

در مقاله انواع کیف پول های دیجیتال، به تفاوت ها و ویژگی های هرکدام از کیف پول ها پرداختیم. اگر این مقاله را مطالعه می‎‎‎‎‎‎‎کنید، بنابراین از پیش با این تفاوت ها آشنایی دارید و انتخاب کرده اید که برای فعالیت خود، از یک کیف پول تحت وب استفاده کنید. 

همانطور که می‎‎‎‎‎‎‎دانید، کیف پول های تحت وب، از بیشترین سرعت و همچنین کمترین امنیت برخوردار هستند و بیشتر مختص افرادی است که مایل به معامله های روزانه و با سرعت عمل بالا هستند، اما به هرجهت توصیه می‎‎‎‎‎‎‎کنم از کیف پول های تحت وب برای ذخیره تمام دارایی های خود استفاده نکنید. 

در ادامه به معرفی بهترین و کاربردی ترین کیف پول های وب می‎‎‎‎‎‎‎پردازیم. 

1- کیف پول متامسک MetaMask

متامسک یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین کیف پول های حال حاضر است که از سال 2016 فعالیت خودرا به شکل افزونه کروم Chrome شروع کرده و در نهایت در سال 2020 نسخه های اندروید و ios را برای موبایل منتشر کرد.

متامسک دارای بزرگترین پایگاه کاربری است. اکثر برنامه هایی که از فناوری Web 3.0 استفاده می‎‎‎‎‎‎‎کنند، تنها از متامسک پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کنند. اگرچه برنامه هایی با پایگاه کاربری بزرگ تر، از کیف پول های متعددی پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کنند، بااین حال هنوز هم متامسک را به عنوان برجسته ترین و اولین گزینه برای کاربران فهرست می‎‎‎‎‎‎‎کنند.

در ادامه به برخی از نقاط قوت و ضعف این کیف پول می‎‎‎‎‎‎‎پردازیم : 

نقاط قوت 

1- سرعت و سهولت در کار که مبتدیان را به چالش نمی‎‎‎‎‎‎‎کشد 

2- بدون نیاز به احراز هویت پیجیده و گرفتن اطلاعات شخصی 

3- قابلیت داشتن چند کیف پول در یک برنامه 

4- از تمام توکن های غیر مثلی"NFT" و چندین بلاکچین پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کند.

نقاط ضعف 

1- بیتکوین را پشتیبانی نمی‎‎‎‎‎‎‎کند 

2- قابلیت تنظیم مجدد رمز عبور ندارد 

3- پشتیبانی فنی آن محدود است.

2- کیف پول مای اتر MyEther Wallet

کیف پول مای اتر MyEther، در سال 2015 فعالیت خودش را شروع کرد. در حال حاضر افزونه وب و نسخه موبایل برای این کیف پول موجود است، همانطور که از اسمش پیداست یک کیف پول بر پایه شبکه اتریوم و توکن های اتریوم می‎‎‎‎‎‎‎باشد، در واقع این کیف پول خود را به عنوان کیف پول اصلی شبکه اتریوم معرفی می‎‎‎‎‎‎‎کند. در زیر برخی نقاط قوت و ضعف آن را بیان می‎‎‎‎‎‎‎کنیم.  

نقاط قوت 

 1- ذخیره، ارسال و دریافت طیف وسیعی از دارایی های رمز نگاری مبتنی بر اتریوم 

2- مدیریت NFT ها در رابط کیف پول 

3- تعامل با برنامه های غیر متمرکز (Dapps)

نقاط ضعف 

1- تنها از بلاکچین اتریوم و توکن های اتریوم پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کند 

2- کاربران مای اتر MyEther Wallet بارها هدف حملات کلاهبرداری قرار گرفته اند.

3- کیف پول کوین بیس CoinBase

کیف پول کوین بیس CoinBase Wallet به علت سهولت در استفاده، یکی از بهترین گزینه ها برای کاربران مبتدی می‎‎‎‎‎‎‎باشد، که به شکل افزونه وب و نسخه های موبایل برای اندروید و ios قابل دسترسی است. این کیف پول بیش از 44000 دارایی رمزنگاری شده را پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کند و همچنین کارمزد نسبتا کمی را ارائه می‎‎‎‎‎‎‎دهد، خدمات مشتریان به شکل مرکز راهنمایی، تماس تلفنی و چت آنلاین صورت می‎‎‎‎‎‎‎گیرد. در حال حاضر کوین بیس Coinbase از شبکه های بیت کوین، لایت‎‎‎‎‎‎کوین LightCoin، اتریوم Ethereum، زنجیره هوشمند بایننس Binance ، دوج کوین DogeCoin، استلار Stlar، شبکه ریپل Ripple و ... پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کند. تا الان گزارشی مبنی بر هک یا کلاهبرداری برای کاربران این کیف پول صورت نگرفته، که این امر موجب محبوبیت بیشتر این کیف پول می‎‎‎‎‎‎‎شود. در زیر برخی از نقاط قوت و نقاط ضعف این کیف پول را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎کنیم. 

نقاط قوت 

1- پشتیبانی بیش از 44000 رمز ارز 

2- کارمزد معاملات قابل تنظیم 

3- امنیت بالا 

4- سهولت در استفاده 

5- دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز (DApps) در چند بلاکچین

نقاط ضعف 

 1- متن باز نیست 

4- کیف پول مس Math Wallet

یکی دیگر از کیف پول های محبوب و کاربردی در لیستی که آماده کرده ایم، کیف پول مس (math wallet) است که در نسخه های افزونه وب، موبایل و دسکتاپ موجود است و با کیف پول های سخت افزاری سازگار است. این کیف پول که از امنیت نسبتا بالایی برخوردار است بیش از 3000 توکن و 70 بلاکچین را پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کند. این کیف پول از سال 2017 شروع به فعالیت کرده و تاکنون محبوبیت بالایی رو برای خود رقم زده است. 

سخن پایانی 

در این مقاله از عصر متاورس به معرفی بهترین و کاربردی ترین کیف پول های تحت وب برای ذخیره انواع دارایی های دیجیتالی پرداختیم. همچنین می‎‎‎‎‎‎‎توانید بخوانید :

بهترین کیف پول های سخت افزاری

بهترین کیف پول های موبایل

بهترین کیف پول های دسکتاپ

در آخر می‎‎‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاک‎‎‎‎‎‎چین آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا
معرفی کاربردی ترین کیف پول های سخت افزاری معرفی کاربردی ترین کیف پول های سخت افزاری
بهترین کیف پول های دیجیتال برای موبایل - معرفی و مقایسه بهترین کیف پول های دیجیتال برای موبایل - معرفی و مقایسه
بهترین کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ - ویژگی ها و تفاوت ها بهترین کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ - ویژگی ها و تفاوت ها

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید