عصر متاورس
بهترین کیف پول های دیجیتال برای موبایل - معرفی و مقایسه

بهترین کیف پول های دیجیتال برای موبایل - معرفی و مقایسه

پیش گفتار 

در مقاله انواع کیف پول های دیجیتال، با تفاوت ها و ویژگی های هرکدام از کیف پول های دیجیتال آشنا شدیم و متوجه شدیم انتخاب یک کیف پول مناسب، به نوع فعالیت و انتظارات ما بستگی خواهد داشت. 

کیف پول های موبایل، یکی از سریع ترین کیف پول های دیجیتالی هستند که به علت دسترسی بالا می‎‎‎‎‎‎‎‎‎تواند برای معامله های روزانه و یا ذخیره لندمدت دارایی های دیجیتالی استفاده شوند. در ادامه باما همراه باشید تا بهترین کیف پول های موبایل را برای ذخیره انواع رمزارز ها، مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین بخوانید؛ بهترین کیف پول های دسکتاپ، بهترین کیف پول های سخت افزاری، بهترین کیف پول های تحت وب

1- کیف پول متامسک MetaMask

کیف پول متامسک

متامسک یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین کیف پول های حال حاضر است که از سال 2016 فعالیت خودرا به شکل افزونه کروم Chrome شروع کرده و در نهایت در سال 2020 نسخه های اندروید و ios را برای موبایل منتشر کرد.

متامسک دارای بزرگترین پایگاه کاربری است. اکثر برنامه هایی که از فناوری Web 3.0 استفاده می‎‎‎‎‎‎‎کنند، تنها از متامسک پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کنند. اگرچه برنامه هایی با پایگاه کاربری بزرگ تر، از کیف پول های متعددی پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کنند، بااین حال هنوز هم متامسک را به عنوان برجسته ترین و اولین گزینه برای کاربران فهرست می‎‎‎‎‎‎‎کنند.

در ادامه به برخی از نقاط قوت و ضعف این کیف پول می‎‎‎‎‎‎‎پردازیم : 

نقاط قوت 

1- سرعت و سهولت در کار که مبتدیان را به چالش نمی‎‎‎‎‎‎‎کشد 

2- بدون نیاز به احراز هویت پیجیده و گرفتن اطلاعات شخصی 

3- قابلیت داشتن چند کیف پول در یک برنامه 

4- از تمام توکن های غیر مثلی"NFT" و چندین بلاکچین پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎کند.

نقاط ضعف 

1- بیتکوین را پشتیبانی نمی‎‎‎‎‎‎‎کند 

2- قابلیت تنظیم مجدد رمز عبور ندارد 

3- پشتیبانی فنی آن محدود است.

2-کیف پول تراست Trust Wallet


 

دومین کیف پول در لیستی که برای شما آماده کرده ایم تراست ولت (Trust Wallet) است که بهترین مزیت آن استفاده راحت و همچنین پشتیبانی از بیش از 1میلیون ارز دیجیتال و توکن های غیر مثلی است. کیف پول تراست در نسخه موبایل و برخی از کامپیوتر های مک موجود است.همانطور که گفته شد کار کردن آسان از نصب و راه اندازی تا خرید و فروش و انتقال در این کیف پول از دلایل محبوبیت آن می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد اما اگر بخواهیم امنیت کیف پول تراست را بررسی کنیم متوجه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شویم رتبه خوبی به آن تعلق نخواهد گرفت ؛چرا که از احراز هویت چند مرحله ای پشتیبانی نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند (احراز هویت چند مرحله ای به منظور اینکه کاربران نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند کد تایید ایمیل ارسال کنند و یا احراز هویت برای حفاظت از ورود های ناخواسته به کیف پول خود تنظیم کنند.) در زیر برخی از نقاط قوت و ضعف کیف پول تراست را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم.

نقاط قوت 

1- بیش از یک میلیون ارز دیجیتال را پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند 

2- خرید و اشتراک گذاری مستقیم در خود کیف پول به طور آسان 

3- نصب و استفاده آسان در تلفن های همراه و برخی رایانه های مک 

نقاط ضعف

 1- توانایی در بازیابی حساب های از دست رفته از طریق پشتیبانی ضعیف است 

2- مستعد حملات کلاهبرداری

3-کیف پول مای اتر MyEther Wallet

کیف پول مای اتر

کیف پول مای اتر در سال 2015 فعالیت خودش را شروع کرد در حال حاضر نسخه های موبایل و افزونه وب برای این کیف پول موجود است، همانطور که از اسمش پیداست یک کیف پول بر پایه شبکه اتریوم و توکن های اتریوم می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد، در واقع این کیف پول خود را به عنوان کیف پول اصلی اتریوم معرفی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. در زیر برخی نقاط قوت و ضعف آن را بیان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم.  

نقاط قوت 

1- ذخیره، ارسال و دریافت طیف وسیعی از دارایی های رمز نگاری مبتنی بر اتریوم 

2- مدیریت توکن های غیر مثلی (NFT) در رابط کیف پول 

3- تعامل با برنامه های غیر متمرکز dApps

نقاط ضعف 

1- تنها از شبکه اتریوم و توکن های اتریوم پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند 

2- کاربران مای اتر ولت MyEther Wallet بارها هدف حملات فیشینگ قرار گرفته اند.

4-کیف پول اکسودوس Exodus Wallet

اکسودوس یک کیف پول غیرمتمرکز نرم افزاری است که در نسخه دسکتاپ و موبایل موجود می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد. این کیف پول بیش از 150 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. پشتیبانی مشتریان به صورت 24 ساعته از طریق ایمیل و چت صورت می‎‎‎‎‎‎‎‎‎گیرد . برخی نقاط قوت و ضعف آن در زیر آمده است.

نقاط قوت

 1- رابط کاربری آسان 

2- پشتیبانی بیش از 150 ارز 

4-کیف پول مای سلیوم Mycelium Wallet


کیف پول مای سلیوم
 

کیف پول مای سلیوم یک نرم افزار متن باز برای موبایل است که که در آن قادر به تنظیم کارمزد تراکنش ها هستید، از ویژگی های این کیف پول پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری است که اجازه ذخیره بیت‎‎‎‎‎کوین BTC خود را در یک دستگاه آفلاین می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد در حالی که از رابط کاربری مای سلیوم برای مشاهده دارایی ها استفاده می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. در زیر برخی از نقاط قوت و ضعف آن را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم.

نقاط قوت 

 1- پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری

 2- تنظیم کارمزد معاملات 

3- نرم افزار متن باز 

نقاط ضعف

 1- فقط برای موبایل موجود است

 2- کار کردن با آن برای مبتدیان ممکن است دشوار باشد

5- کیف پول اتمیک Atomic Wallet

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک (atomic wallet) یک کیف پول غیرمتمرکز ارز دیجیتال با رابط کاربری آسان است که در سال 2017 توسط شرکت Atomic Swap تاسیس شد. در حال حاضر این کیف پول در نسخه دسکتاپ و برنامه های موبایل برای اندروید و ios قابل دسترس است، که سازگاری بالایی با  هرسیستم از جمله ویندوز،لینوکس، مک، ios، اندروید و ... دارد. این کیف پول بیش از 500 ارز رمز پایه را پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند، همچنین دارای خدمات مشتریان 24 ساعته است که به صورت چت آنلاین، ایمیل و صفحه راهنما انجام می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. کیف پول اتمیک از لحاظ امنیت شهرت زیادی پیدا کرده است و امنیت نسبتا بالایی را ارائه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد، چرا که تاکنون گزارشی مبنی بر نقص امنیتی و همچنین حملات کلاهبرداری و هک  صورت نگرفته، این کیف پول برای تایید هر تراکنش از کاربران رمز عبور می‎‎‎‎‎‎‎‎‎خواهد. کاربران می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند با سرمایه گذاری و بازگشت نقدی، جوایزی کسب کنند که از دیگر ویژگی های این کیف پول به شمار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎رود. در زیر برخی از نقاط قوت و ضعف کیف پول اتمیک Atomic Wallet را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم.

نقاط قوت

1- سازگاری با سیستم های اصلی 

2- دارای ویژگی خرید کریپتو است (به معنی خرید مستقیم ارزهای رمزپایه با استفاده از کارت های بانکی ) 

3-رابط کاربری آسانی دارد

 4-کلید های خصوصی رمز گذاری شده و امنیت بالایی دارد 

5- از انواع دارایی های رمز نگاری پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند.

نقاط ضعف 

1- تعداد محدودی از دارایی های کریپتو برای خرید در دسترس است 

2- مانند کیف پول های دیگر سازگاری با کیف پول های سخت افزار ندارد

6- کیف پول لجر نانو ایکس Ledger Nano x

کیف پول لجر نانو ایکس یک کیف پول برای موبایل نیست، اما از طریق برنامه موبایل نیز قابل دسترسی است. کیف پول های سخت افزاری لجر توسط شرکت لجر در فرانسه ساخته شد، کیف پول های لجر کلید های خصوصی ارز های دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند. لجر دو کیف پول سخت افزاری ledger nano s و ledger nano x ارائه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد، محصولات لجر با استفاده از سیستم عامل اختصاصی با امنیت بالا برای محافظت از دارایی کاربران طراحی شده اند. شرکت لجر در سال 2019 کیف پول  ledger nano x را معرفی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند که  مشابه کیف پول leder nano s است با این تفاوت که به کاربران اجازه ذخیره برنامه های بیشتری می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد و همچنین دارای اتصال بلوتوث می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد (که با استفاده از آن می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید این کیف پول را در موبایل خود استفاده کنید). کیف پول های لجر از 27 شبکه و بیش از 1500 توکن پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند که شامل ارز های برجسته و همچنین ارز های کمتر شناخته شده می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشند. در زیر برخی از نقاط قوت و ضعف این کیف پول پول را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم.

نقاط قوت

1- امنیت بالا

2- سهولت در استفاده

3- افزایش فضای ذخیره سازی

4- دارای بلوتوث

نقاط ضعف 

1- قیمت بالاتر از کیف پول لجر نانو اس

2- باتری غیر قابل تعویض

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا
معرفی کاربردی ترین کیف پول های سخت افزاری معرفی کاربردی ترین کیف پول های سخت افزاری
5 تا از بهترین کیف پول های تحت وب - کیف پول دیجیتال 5 تا از بهترین کیف پول های تحت وب - کیف پول دیجیتال
بهترین کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ - ویژگی ها و تفاوت ها بهترین کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ - ویژگی ها و تفاوت ها

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید