عصر متاورس
بهترین کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ - ویژگی ها و تفاوت ها

بهترین کیف پول دیجیتال برای دسکتاپ - ویژگی ها و تفاوت ها

پیش گفتار 

در مقاله انواع کیف پول های دیجیتال، با تفاوت ها و ویژگی های انواع کیف پول های دیجیتالی آشنا شدیم و متوجه شدیم هرکدام از کیف پول ها تفاوت هایی دارند که بسته به نوع فعالیت شما در کریپتو، کاربرد دارند. 

در این مقاله از عصر متاورس به کاربردی ترین و بهترین کیف پول های دسکتاپ می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پردازیم. اما پیش از معرفی بهتر است یک تعریف ابتدایی از کیف پول های دسکتاپ داشته باشیم.

کیف پول دیجیتالی برای دسکتاپ

به نوعی از کیف پول دیجیتالی گفته می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود که روی سیستم شما نصب شده و نسبت به کیف پول های آنلاین و موبایلی، امنیت بیشتری برای دارایی دیجیتالی شما رقم می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎زند. چراکه اولا ارزها را به صورت آفلاین ذخیره می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند و ثانیا تنها از طریق سیستمی که کیف پول روی آن نصب شده، قابل دسترسی خواهد بود. این نوع کیف پول ها تا زمانی که به سیستم شخصی شما تجاوز نشود، امنیت بالایی را ارائه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد.   

نسبت به کیف پول های سخت افزاری امنیت کمتری دارد. 

نسبت به کیف پول های تحت وب و کیف پول های موبایل، امنیت بیشتری دارد.

1- کیف پول اتمیک Atomic wallet


کیف پول اتمیک

کیف پول دیجیتال اتمیک Atomic Wallet، یک کیف پول غیرمتمرکز با رابط کاربری آسان و برای ذخیره انواع رمزارزهاست که درسال 2017 توسط کمپانی Atomic Swap راه اندازی شد. در حال حاضر این کیف پول در نسخه دسکتاپ و برنامه های موبایل برای اندروید و ios قابل دسترس است. 

کیف پول اتمیک سازگاری بالایی با انواع سیستم ها از جمله؛ ویندوز، لینوکس، اندروید و ios را ارائه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد. این کیف پول بیش از 500 رمزارز پایه را پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. همچنین دارای خدمات مشتریان 24 ساعته است که به صورت چت آنلاین، ایمیل و صفحه راهنما از مشتریان پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. 

تاکنون گزارشی مبنی بر نقص امنیتی و یا حملات کلاهبرداری و هک برای این کیف پول وجود ندارد، به همین خاطر از نظر امنیت شهرت زیادی پیدا کرده و امنیت نسبتا بالایی ارائه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد. این کیف پول برای تایید هر تراکنش، از کاربران خود رمز عبور و تاییدیه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎خواهد. 

از دیگر ویژگی های کیف پول اتمیک می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان به روش های کسب درآمد آن مانند سرمایه گذاری، ارائه جوایز نقدی و ... اشاره کرد. در ادامه به برخی از نقاط قوت و ضعف این کیف پول از نگاه کاربران می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پردازیم. 

نقاط قوت 

 1- سازگاری با سیستم های اصلی 

2- دارای ویژگی خرید کریپتو است (به معنی خرید مستقیم ارزهای رمزپایه با استفاده از کارت های بانکی، که برای کاربران ایرانی به علت نبود زیرساخت ها، امکان پذیر نیست ) 

3-رابط کاربری آسان حتی برای مبتدیان 

4-کلید های خصوصی رمز گذاری شده و امنیت بالا

5- از انواع دارایی های دیجیتال پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند

نقاط ضعف 

 1- تعداد محدودی از دارایی های کریپتو برای خرید در دسترس است 

2- مانند کیف پول های دیگر سازگاری با کیف پول های سخت افزاری ندارد

2- کیف پول تراست Trust Wallet

کیف پول تراست

دومین کیف پول در لیستی که برای شما آماده کرده ایم تراست ولت Trust Wallet است که بهترین مزیت آن استفاده راحت و همچنین پشتیبانی بیش از 1میلیون ارز دیجیتال و توکن های غیر مثلی"NFT" است. کیف پول تراست در نسخه موبایل و دسکتاپ برای کامپیوتر های مک موجود است. همانطور که گفته شد کار کردن آسان، از نصب و راه اندازی تا خرید و فروش و انتقال در این کیف پول از دلایل محبوبیت آن می باشد. اما اگر بخواهیم امنیت کیف پول تراست را بررسی کنیم متوجه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شویم رتبه خوبی به آن تعلق نخواهد گرفت، چرا که از احراز هویت چند مرحله ای پشتیبانی نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند (احراز هویت چند مرحله ای به منظور اینکه کاربران نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند کد تایید ایمیل ارسال کنند و یا احراز هویت برای حفاظت از ورود های ناخواسته به کیف پول خود تنظیم کنند.)

در زیر برخی از نقاط قوت و ضعف کیف پول تراست را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم.

نقاط قوت 

1- بیش از یک میلیون ارز دیجیتال را پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند

 2- خرید و اشتراک گذاری مستقیم در خود کیف پول به طور آسان 

3- نصب و استفاده آسان در تلفن های همراه و رایانه های مک.

نقاط ضعف 

 1- توانایی در بازیابی حساب های از دست رفته از طریق پشتیبانی ضعیف است 

2- مستعد حملات کلاهبرداری.

3- کیف پول اکسودوس Exodus Wallet

اکسودوس یک کیف پول غیرمتمرکز نرم افزاری برای نسخه دسکتاپ و گوشی های موبایل و جزء محبوب ترین کیف پول های دیجیتال است. اکسودوس Exodus بیش از 150 ارزدیجیتال را پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند و به صورت 24 ساعته از طریق ایمیل و چت های آنلاین، به پشتیانی دسترسی خواهید داشت. 

برخی از نقاط قوت و ضعف این کیف پول را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم :

نقاط قوت 

 1- رابط کاربری آسان 

نقاط ضعف

1- از تعداد کمی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند 

4- کیف پول الکتروم Electrum Wallet

کیف پول الکتروم

کیف پول الکتروم از سال 2011 در حال فعالیت است، این یک کیف پول متن باز است که امنیت نسبتا بالایی را ارائه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد، در حال حاضر این کیف پول در نسخه دسکتاپ و موبایل های اندروید قابل دسترس است. سازگاری بالایی با کیف پول های سخت افزاری دارد، امکان تنظیم کارمزد تراکنش ها و دسترسی کامل به کلید های خصوصی نیز از دیگر مزیت های این کیف پول است. در این کیف پول امکان احراز هویت دو مرحله ای وجود دارد و همچنین از شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎خواهد یک رمز عبور برای امنیت بیشتر ثبت کنید. در زیر برخی از نقاط قوت و ضعف کیف پول الکتروم Electrum Wallet را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم :

نقاط قوت 

 1- متن باز است 

2- امنیت بالایی دارد

 3- قابلیت تنظیم کارمزد تراکنش 

4- قابلیت تنظیم چند آدرس کیف پول بیت‎‎‎‎‎‎‎‎کوین 

نقاط ضعف 

 1-فقط از بیت کوین پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند 

2- پشتیبانی مشتریان مناسب نیست 

3- رابط کاربری آسانی ندارد 

4- نسخه برای ios وجود ندارد 

5- کیف پول واسابی Wasabi Wallet

کیف پول واسابی

کیف پول واسابی یک کیف پول متن باز است و جزء دسته کیف پول های داغ قرار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گیرد که برای کار کردن با آن نیاز به اتصال به اینترنت دارید. درحال حاضر کیف پول واسابی Wasabi Wallet در نسخه دسکتاپ و سازگار با ویندوز، مک و لینوکس می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد. این کیف پول امنیت نسبتا بالایی دارد و از زمان تاسیس تاکنون می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان گفت تقریبا هیچ گزارشی مبنی بر نقص امنیتی نداشته. یک رشته کد تصادفی و 12 رقمی در هنگام راه اندازی برنامه در اختیار کاربران قرار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گیرد که به آن ها این امکان را می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد تا هنگام از بین رفتن سیستم یا در صورت گم شدن آن بتوانند حساب خود را بازیابی کنند. در زیر برخی از نقاط قوت و ضعف کیف پول واسابی Wasabi Wallet را بررسی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنیم :     

 نقاط قوت 

 1- متن باز

  2-سازگاری با کیف پول های سخت افزاری

 3- افزایش حریم خصوصی از طریق ادغام tor 

نقاط ضعف 

1- برای نسخه های موبایل موجود نیست

 2- فقط از بیتکوین پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند 

سخن پایانی 

همانطور که می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دانید، مهم ترین و اولین قدم پیش از شروع فعالیت در حوزه کریپتو، انتخاب یک کیف پول مناسب و کاربردی است تا بتوانیم برای ذخیره دارایی های خود، به آن اعتماد کنیم. انواع مختلفی از کیف پول های دیجیتالی وجود دارند که هرکدام بسته به نوع فعالیت شما مورد استفاده قرار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گیرند. 

کیف پول های دسکتاپ پس از کیف پول های سخت افزاری، از بالاترین امنیت بین کیف پول ها برخوردار هستند. برخی از محبوب ترین و بهترین کیف پول های دسکتاپ را در این مقاله بررسی کردیم. اما توجه داشته باشید که این امنیت تاجایی تامین می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود که کسی به سیستم شما دسترسی نداشته باشد. 

اگر نیاز به مشاوره بیشتر درباره انتخاب یک کیف پول مطمئن داشتید، می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید از خطوط ارتباطی سایت عصر متاورس، از گروه پشتیبان مشاوره رایگان دریافت کنید، و یا در بخش نظرات باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا
معرفی کاربردی ترین کیف پول های سخت افزاری معرفی کاربردی ترین کیف پول های سخت افزاری
بهترین کیف پول های دیجیتال برای موبایل - معرفی و مقایسه بهترین کیف پول های دیجیتال برای موبایل - معرفی و مقایسه
5 تا از بهترین کیف پول های تحت وب - کیف پول دیجیتال 5 تا از بهترین کیف پول های تحت وب - کیف پول دیجیتال

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید