عصر متاورس
آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)

آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)

مقدمه 

در مقاله توکن های غیرمثلی (NFT) چیست؟ با مفهوم NFT ها آشنا شدیم و دانستیم NFT ها به هنرمندان و خلاقان این امکان را می دهد تا بتوانند آثار خودرا بهتر به نمایش گذاشته و بتوانند درآمد قابل قبولی در حوزه دیجیتال به دست آورند، دراین مقاله قصد دارم به صورت گام به گام، تصویری و با زبانی ساده به شما آموزش دهم تا بتوانید اولین NFT خودرا ساخته و آن را بفروشید. (اگر با مفهوم NFT آشنایی ندارید روی لینک مقاله کلیک کنید)

برای تبدیل آثار خود به NFT، کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید :

 1- مرحله اول 

دراین مرحله نیاز به یک پلتفرم مناسب جهت تولید NFT خود خواهید داشت، پلتفرم و فروشگاه های زیادی دراین عرصه فعالیت می کنند که توصیه من به شما Opensea است، چراکه رابط کاربری آسانی ارائه می دهد و کاربران مبتدی را به چالش نمی کشد و همچنین می توانید به صورت رایگان آثار خود را به NFT تبدیل کرده و پس از فروش مبلغی را به عنوان کارمزد پرداخت کنید، پس برای شروع نیاز به هیچ سرمایه ای نخواهید داشت. 

وارد سایت OpenSea شوید، و روی "Create" در سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید. (طبق تصویر زیر)

2- مرحله دوم

دراین مرحله باید کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید (یک کیف پول که از شبکه اتریوم پشتیبانی کند)، اگر هنوز کیف پول دیجیتال خودرا نساخته اید، مقاله آموزش گام به گام ساخت کیف پول متامسک را مطالعه کنید تا در کمتر از 10 دقیقه کیف پول خودرا بسازید. 


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، متامسک "Metamask" را به عنوان اولین گزینه برای شما فهرست می کند، اما می توانید از دیگر کیف پول ها نیز استفاده کنید. پس از کلیک بر گزینه metamask (در تصویر نشان داده شده)، متامسک شما باز می شود و از شما یک تاییدیه برای ادامه ی فرایند می خواهد، بنابراین رمز عبور خودرا وارد کرده و با کلیک کردن بر گزینه Next به متامسک اجازه اتصال به Opensea را صادر کنید.

3- مرحله سوم 

پس از متصل کردن کیف پول خود صفحه ای مانند تصویر زیر باز خواهد شد که از شما می خواهد قوانین را خوانده و آن هارا قبول کنید، با کلیک بر گزینه Accept And Sign به مرحله بعدی هدایت می شویم. (مانند تصویر زیر) 

4- مرحله چهارم

دراین مرحله باید پروفایل خودرا تکمیل کنید، به این منظور روی گزینه ای که در قسمت راست صفحه وجود دارد (Profile) کلیک کرده و سپس با کلیک بر گزینه Setting می توانید پروفایل خود را ویرایش کنید :

1- در بخش "Username" یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید 2- در قسمت "Bio" توضیحاتی که راجع به شما و یا کار شما نیاز است را وارد کنید 3- در قسمت "Email Address" آدرس ایمیل خودرا وارد کنید، یک ایمیل برای شما ارسال می شود که با کلیک روی آن می توانید احراز هویت خود را تکمیل کنید 4- در قسمت بعدی می توانید آدرس توییتر یا وبسایت خودرا وارد کنید (اختیاری است) و درنهایت روی گزینه "Save" کلیک کنید تا تغییرات شما اعمال شود. ازاین پس می توانید در قسمت پروفایل خود، NFT یا مجموعه های ساخته شده توسط خودتان را مشاهده کنید.

اکنون آماده هستید تا اولین NFT خودرا ساخته و آن را به فروش برسانید، در ادامه چگونگی این کار را بررسی خواهیم کرد : 

5- مرحله پنجم

پس از تکمیل پروفایل خود و احراز هویت از طریق ایمیل، روی گزینه Create در بالای صفحه کلیک کنید تا به صفحه ای مانند تصویر زیر هدایت شوید.

توضیح درباره بخش های مختلف این صفحه در Opensea

همانطور که گفته شد باید در این مرحله NFT خودرا توصیف کنید، به این منظور فیلد ها (قسمت های خواسته شده را تکمیل کنید)

1- در اولین بخش، باید NFT خودرا آپلود کنید می تواند یک عکس باشد، یک موسیقی، یک نقاشی یا هرچیز که مایل هستید.

2- در فیلد دوم (قسمت Name) باید نام محصول خود را انتخاب کنید، (یک اسم برای NFT خود وارد کنید).

3- بخش سوم (External link ) می توانید یک لینک خارجی انتخاب کنید، به این جهت که به لینک انتخابی شما پیوست داده شود. (ضروری نیست)

4- بخش چهارم (Description ) می توانید توضیحاتی که برای اثر شما وجود دارد را وارد کنید، این کار به توصیف بهتر اثر شما کمک می کند.

5- بخش پنج (Collection )، دراین بخش یک مجموعه انتخاب کنید ( این مجموعه ای است که اثر شما درآن ظاهر می شود و در صورتی که از قبل مجموعه ای وارد نکرده باشید از این قسمت صرف نظر کنید).

6- پس از پر کردن فیلد های توضیح داده شده، یک سری تنظیمات وجود دارد که می توانید برای توضیح دقیق تر محصول خود استفاده کنید. 

7- در بخش بعدی (Supply)، تعدادی که می خواهید عرضه کنید را وارد کنید.

8- بخش بعدی (Blockchain) دراین بخش می توانید شبکه ی مورد نظر جهت ساخت NFT خود را انتخاب کنید (از بین شبکه های اتریوم، پالیگان، سولانا یکی را انتخاب کنید).

9- در آخر روی گزینه Create کلیک کنید تا ساخت NFT شما تکمیل شود، پس از کلیک بر گزینه Create به شما پیغام می دهد که اثر شما ساخته شده و می توانید آن را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا افراد دیگر بتوانند آن را مشاهده کنند، سپس صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز می شود که در ادامه توضیح می دهم :

 دراین صفحه می توانید اثر ساخته شده خود را مشاهده کنید، با کلیک بر گزینه Edit می توانید اثر خود را ویرایش کنید و با کلیک بر گزینه Sell می توانید اثر خود را برای فروش قرار دهید، هنگامی که روی گزینه "Sell" کلیک کنید صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز می شود.

 

دراین صفحه باید اطلاعات اثر خود را تکمیل کرده و آن را در فروشگاه برای فروش بگذارید، 

در قسمت Price، قیمت محصول خودرا انتخاب کنید در قسمت قبلی من شبکه ی اتریوم را انتخاب کردم بنابراین قیمتی که دراین قسمت می گذارم براساس اتریوم ETH می باشد، (اگر محصول خودرا به ارزش یک اتریوم بفروشم با توجه به قیمت فعلی اتریوم 1700 دلار می شود). در بخش بعدی می توانید مدت زمانی که اثر خودرا در معرض فروش می گذارید انتخاب کنید و سپس روی گزینه Complete Listing در آخر صفحه کلیک کنید تا NFT شما برای فروش در فروشگاه قرار بگیرد. یک گزینه Fees وجود دارد که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این مربوط به کارمزد می باشد و همانطور که می بینید 2.5 درصد کارمزد را برای اثر من تعیین کرده است که پس از فروش محصول از ما دریافت خواهد کرد. تبریک میگم شما اولین NFT خود را ساختید و آن را در فروشگاه قرار دادید می توانید با کلیک بر گزینه View محصول خودرا در فروشگاه مشاهده کنید.

چگونه NFT خود را بفروشم ؟ 

برای فروش بهتر آثار خودتان، نکات زیادی هست که باید به آن ها توجه کنید، اولا سعی کنید اثر هایی انتخاب کنید که مردم نسبت به آن ها علاقه مند هستند (به عنوان مثال می توانید یک نقاشی از تخت جمشید را طراحی کنید). نکته بعدی و مهم ترین نکته این است که چگونه اثر خودرا به دیگران می شناسانید، شما می توانید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ استفاده کنید (اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی) و یا روش های دیگر.

به هرحال استراتژی بازاریابی یک بحث طولانی بوده و دراین مقاله نمی گنجد، اما توصیه می کنم از نهایت خلاقیت خود استفاده کنید و روش های نوآورانه ای را به کار ببندید.

سخن پایانی 

دراین مقاله به صورت گام به گام و تصویری آموزش ساخت NFT و نحوه ی فروش آن در پلتفرم Opensea را بررسی کردیم، درادامه شما نیاز دارید به خلاقیت، نوآوری و مقداری تجربه تا بتوانید از طریق NFT ها درآمد دلاری کسب کنید و باعث بهتر دیده شدن آثار خود شوید، دراین راه اگر نیاز به مشورت داشتید آن را درقسمت نظرات برای ما ارسال کنید، همچنین می توانید تجربیات و پیشنهادات خود را باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
مفهوم مقیاس پذیری در بلاکچین (به زبان ساده) و اهمیت آن مفهوم مقیاس پذیری در بلاکچین (به زبان ساده) و اهمیت آن
متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد
ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال ) ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال )

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید