عصر متاورس
NFT - کاهش 99 درصدی حجم معاملات Opensea کمتر از 4 ماه

NFT - کاهش 99 درصدی حجم معاملات Opensea کمتر از 4 ماه

طبق گزارشات DappRadar، حجم معاملات بزرگترین بازار NFT جهان (OpenSea) در عرض 4 ماه 99 درصد کاهش یافته است. درحالی که Opensea این رقم را معتبر ندانست، اما پذیرفت که کاهش فعالیت ها حقیقت دارد و امری مورد انتظار است. 

وضعیت نابسامان در NFT ها

صفحه آمار DappRadar نشان می‎‎‎‎‎‎دهد حجم معاملات روزانه اتر ETH در فروشگاه OpenSea در اوایل ماه می بیش از 400 میلیون دلار بوده است. اما در تاریخ 28 آگوست، این پلتفرم تنها 5میلیون دلار در حجم معاملات ETH داشته است. 

طبق ایمیلی که Fortune برای OpenSea ارسال کرد، اظهار داشت : این اعداد کمی اقرار آمیز است، چراکه یک روز با حجم معاملات بسیار بالا که غیرمعمول بود، را با کمترین حجم معاملات این پلتفرم مقایسه می‎‎‎‎‎کند. 

درواقع این کاهش حجم معاملات ETH زمانی که خود ETH از اول ماه می تقریبا 50 درصد کاهش یافته است، کاهش می‎‎‎‎‎‎یابد. براساس گزارش Dune Analytics، حجم معاملات OpenSea از ماه می تا جولای 62 درصد کاهش یافته است، و در ماه آگوست نیز با افت بیشتری روبه رو خواهد بود. این سقوط که از ماه ژانویه آغاز شد به روند نزولی خود ادامه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد. از آن زمان تاکنون حجم ماهانه 90درصد کاهش یافته.

همچنین تعداد کاربران روزانه OpenSea از 58.870 در 9 ژانویه به عدد 23.620 در 27 آگوست کاهش یافته است. و تراکنش های روزانه ( درهمین بازه زمانی )، از 137,500 به 53,300 کاهش یافته است.

کف قیمت NFT برای هر مجموعه نیز، در طول سال کاهش یافته است. طبق گزارشات Price Floor مجموعه Bored Apes اکنون با ارزان ترین قیمت معادل 72.4 ETH در مقایسه با تاریخ 30 آوریل که 153 ETH بود، قیمت دارند. به صورت مشابه مجموعه CryptoPunks نیز، از 84 ETH به 67 ETH کاهش یافته است. 

Opensea در زمستان کریپتو 

نویسنده : زمستان کریپتو یک اصطلاح است و زمانی به کار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎رود که بازار دیجیتال برای مدت زمانی، روند نزولی و افت قیمتی داشته باشد. 

نزولی شدن بازار کریپتو و NFT ها، تاثیر زیادی بر عملکرد OpenSea داشته است. تا حدی که در ماه ژوئیه این شرکت مجبور به اخراج 20درصد از کارکنان خود شد، چراکه مدیرعامل آن دیوید فینزر، اعتقاد داشت این زمستان کریپتو تا 5 سال دیگر برای ارزهای دیجیتال ادامه دارد.  

بااین وجود، فینزر (مدیرعامل OpenSea) درآن زمان همچنان به رشد NFT ها امیدوار بود. او در بیانیه ای اعلام کرد : { درطول این زمستان، من انتظار دارم که شاهد یک انفجار در نوآوری و کاربرد در همه ی NFT ها باشیم. }

منبع خبری : وبسایت CryptoPotato.Com

مقاله مرتبط : آموزش ساخت NFT در فروشگاه OpenSea به صورت رایگان و مراحل فروش آن.  

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید