عصر متاورس
حکم نهایی ریپل، پیروزی کل صنعت کریپتو است - افزایش 96% XRP

حکم نهایی ریپل، پیروزی کل صنعت کریپتو است - افزایش 96% XRP

پیش گفتار 

ریپل Ripple با نماد XRP با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۲.۶ میلیارد دلار بالاتر از بیت‎‎‎‎‎‎کوین BTC در Upbit است. پس از پیروزی جزئی در نبرد 3 ساله ریپل و دادگاه با SEC، توکن XRP بیش از 90% افزایش قیمت داشته و به بالاترین قیمت سالانه خود در 13 جولای به ارزش 0.91 دلار دست یافته است. 

*Upbit یک صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال برای کره جنوبی است که در سال 2017 راه اندازی شد. 


شور و هیجان خرید توکن‎‎‎‎‎های XRP باعث شد که ریپل 46% از کل حجم معاملات در صرافی Upbit را به خود اختصاص دهد و پس از آن بیتکوین با تنها 5% از کل سهام، قرار گرفت. ریپل شتاب صعودی در بازار کریپتو در 13 جولای را رهبری کرد و به سایر آلت‎‎‎‎‎‎کوین ها کمک کرد تا جهش‎‎‎‎‎های دورقمی داشته باشند. جنون خرید ریپل محدود به کاربران کره جنوبی نبود.

مدیرعامل ریپل، این حکم را یک پیروزی برای کل صنعت کریپتو می‎‎‎‎‎‎داند. و احساسات خودرا درباره حکم اخیر دادگاه، مبنی براینکه؛ توکن XRP یک امنیت نیست، به اشتراک می‎‎‎‎‎‎گذارد. 

جزئیات : 

در 13 جولای (22 تیرماه)، آنالیسا تورس قاضی ناحیه فدرال، حکم داد که؛ XRP (ارز اصلی XRP Ledger)، یک اوراق بهادر ثبت نشده نیست. مگر زمانی که برای جمع آوری وجوه از مؤسسات استفاده شود. 

Garlinghouse (گارلینگ هاوس) مدیرعامل ریپل، نتیجه حکم ریپل را روشن کرد و به تاثیر مثبت این حکم برای ریپل و کل صنعت کریپتو، تاکید کرد. 

طی مصاحبه ای با بلومبرگ در 14 جولای، مدیرعامل ریپل شکایت‎‎‎‎‎های قبلی SEC را برجسته می‎‎‎‎‎‎کند. گارلینگ هاوس یادآوری می‎‎‎‎‎‎کند که SEC سه شکایت می‎‎‎‎‎‎کند : علیه او، کریس لارسون، بنیاد ریپل و یکی دیگر از بنیان گذاران. درادامه تاکید می‎‎‎‎‎‎کند که این شرکت در پرونده عیله شرکت پیروز شده است، چراکه قاضی (آنالیسا تورس)، نوشت که XRP یک امنیت نیست. 

درحالی که طبق این حکم، XRP می‎‎‎‎‎‎تواند در شرایط خاصی که شامل فروش نهادی است، یک امنیت درنظر گرفته شود، گارلینگ هاوس تاکید می‎‎‎‎‎‎کند که این جنبه نشان دهنده بخش کوچکی از تجارت کلی آن هاست.

گارلینگ هاوس همچنین از رویکرد SEC به این پرونده انتقاد می‎‎‎‎‎‎کند و اظهار می‎‎‎‎‎‎کند که : تاکتیک‎‎‎‎‎های سردرگمی و ایجاد عدم اطمینان در بازار وجود دارد. درادامه بیان می‎‎‎‎‎‎کند که : اقدامات SEC، مانع از موقعیت ایالات متحده آمریکا در جامعه جهانی کریپتو شده و همچنین مانع از مشارکت کارآفرینان و سرمایه گذاران در بازار می‎‎‎‎‎‎شود. 

SEC (کمیسیون امنیت و صرافی ها )، نسبت به ارزهای دیجیتال قلدر است

مدیرعامل ریپل، حمایت گسترده همتایان خود، که پیروزی ریپل را لحظه ای مهم می‎‎‎‎‎‎دانستند و با خرید جنون آمیز XRP حمایت خودرا نشان دادند، تایید کرد. زیرا؛ این اولین بار در تاریخ است که رگولاتور (وضع کننده قانون)  یک پرونده رمزنگاری را از دست می‎‎‎‎‎‎دهد. 

وی رویکرد SEC را به عنوان اجرای نظارتی به جای ایجاد بازار از طریق قوانین روشن، عنوان کرد. و اظهار داشت : {{ تصور می‎‎‎‎‎‎کنم که SEC یک قلدر است که به دنبال بازیکن‎‎‎‎‎های ضعیفی می‎‎‎‎‎‎رود که نمی‎‎‎‎‎‎توانند دفاع مناسبی داشته باشند. درعوض ریپل جسارت و شهامت این را داشت که وارد بازی شود. (برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل) }}.

مدیرعامل ریپل در ادامه به تاثیر این شکایت بر حضور ریپل در بازار، و حذف پلتفرم‎‎‎‎‎های مختلف نه تنها در ایالات متحده بلکه در کانادا نیز، اشاره می‎‎‎‎‎‎کند. بااین حال او تاکید می‎‎‎‎‎‎کند که، تحولات اخیر شاهد این بوده است که صرافی های بزرگ ایالات متحده، ازجمله Kraken، Gemini، Bitstamp، XRP و Coinbase را مجددا فهرست کرده اند و یا حداقل قصد خودرا برای انجام این کار ابراز کرده اند. او این تغییرات مثبت را به حکم قاضی، نسبت می‎‎‎‎‎‎دهد. 

این یک پیروزی جزئی و زودگذر خواهد بود؟

برخی این حکم موفقیت آمیز علیه ریپل را یک پیروزی جزئی و بی اهمیت دانسته اند. 

بااین وجود، گارلینگ هاوس مدیرعامل ریپل، با پرداختن به روند قانونی احتمالی پرونده که ممکن است دنبال شود، به تصمیم قاضی ابراز اطمینان داشته و می‎‎‎‎‎‎گوید : احتمال درخواست تجدیدنظر SEC اهمیت بالایی ندارد. درادامه اشاره می‎‎‎‎‎‎کند که : درخواست تجدیدنظر سال‎‎‎‎‎ها طول می‎‎‎‎‎‎کشد و می‎‎‎‎‎‎تواند قاضی آنالیسا را بیشتر تقویت کند. 

نتیجه حکم دادگاه علیه ریپل، در پرونده 3 ساله : 

این جکم باعث تسکین ریپل و حامیان آن شد و نشان دهنده یک نقطه عطف احتمالی در رفتار SEC با ارزهای دیجیتال است. از آن جایی که صنعت کریپتو انتظار تحولات بزرگ تری را دارد، اکنون تمرکز بر دستیابی به اطمینان نظارتی برای تقویت یک اکوسیستم بازار پررونق و نوآور است. 

منابع :

 سایت خبری CoinTelegraph،

 سایت خبری Crypto.news 

(Bloomberg) سایت تجزیه و تحلیل مشاغل

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید