عصر متاورس
ریپل XRP چیست؟

ریپل XRP چیست؟

ریپل "Ripple" چیست ؟

ریپل، یک فناوری متن باز، بدون مجوز و غیرمتمرکز است که در سال 2012 راه اندازی شد. یک شبکه یا پروتکل پرداخت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین با ارزدیجیتال خود به نام XRP است. 

هزینه کارمزد پایین (0.0002 دلار برای هر تراکنش)، سرعت بالا (هر تراکنش 3-5 ثانیه) و مقیاس پذیری بالا (1500 تراکنش در ثانیه)، همگی از مزیت های آن می باشد. ریپل "XRPL" همچنین دارای اولین صرافی غیرمتمرکز (DEX) و قابلیت توکن سازی سفارشی است که در پروتکل تعبیه شده. 

ریپل یک شبکه ی پرداخت جهانی است که بانک های بزرگ نیز، مشتری آن هستند و ارز XRP برای سهولت در مبادله سریع بین ارزهای مختلف، استفاده می شود. 

بنیان گذاران ریپل چه کسانی هستند؟

ریپل در سال 2012، توسط آرتور بریتو "Arthur Britto"، دیوید شوارتز "David Schwartz" و جد مک کالب "Jed McCaleb"، راه اندازی شد، و ارز اصلی خود XRP را به عنوان جایگزینی سریع تر و کارآمدتر برای بلاکچین بیتکوین BTC معرفی کردند. در سپتامبر همان سال، این سه تن به همراه کریس لارسن "Chris Larsen"، شرکتی را تاسیس کردند که امروزه با نام ریپل، شناخته می شود (این شرکت در آن زمان  OpenCoin Inc نام داشت). 

سازندگان نام برده، در سال 2012، بالغ بر 80 میلیارد XRP را به این پروژه تخصیص دادند که بتوانند آن را توسعه و ترویج دهند. از آن زمان، این شرکت به طور منظم XRP فروخت و برای تقویت بازارهای XRP و بهبود نقدینگی شبکه استفاده کرد، که به توسعه اکوسیستمی بزرگ تر انگیزه می بخشید. 

بررسی ریپل XRP

ریپل، ارائه دهنده ی طیف وسیعی از برنامه ها و خدمات پرداخت از جمله پرداخت های خرد، DeFi و  توکن های غیرمثلیNFT است. پنج برنامه اصلی ریپل Ripple؛ شامل پرداخت، توکن سازی، DeFi، CBDC و استیل کوین هاست. 

همچنین از شرکت ها و توسعه دهندگان زبان های برنامه نویسی پایتون "Python"، جاوا و جاوا اسکریپت "Java Script" با ابزارهای قدرتمند و با انعطاف پذیری بالا، پشتیبانی می کند. که توسعه دهندگان می توانند در وبسایت XRP، به آموزش های مختلفی دسترسی داشته باشند تا به کمک آن ها، استفاده از زبان های مختلف کدنویسی را شروع کنند، مانند ساخت برنامه ها، مدیریت حساب ها و ... .

شبکه ی ریپل چگونه ایمن می شود؟

XRPL، بر خلاف بیت کوین Bitcoin یا اتریوم Ethereum، از یک مکانیزم اجماع فدرال به عنوان اعتبارسنجی تراکنش ها استفاده می کند، این تراکنش ها در XRPL از طریق یک پروتکل اجماع، تایید می شوند؛ به این ترتیب که سرور های مستقل تعیین شده درباره ترتیب و نتیجه تراکنش های XRP به توافق می رسند. این سرور ها در شبکه، همه ی تراکنش هارا طبق قوانین و به طور یکسان پردازش می کنند و هر تراکنش که از پروتکل پیروی کند، بلافاصله تایید می شود. تمام تراکنش ها، عمومی و به صورت کاملا شفاف هستند و هرکسی می تواند اعتبارسنجی را اجرا کند. اکنون بیش از 150 تایید کننده در دفترکل وجود دارد که توسط صرافی ها، دانشگاه ها و افراد گوناگون در سراسر جهان، اداره می شوند. تراکنش های ریپل، نسبت به بیتکوین انرژی کمتری مصرف می کنند، در چندثانیه تایید می شوند و هزینه های پایین تری هم دارند.

از آن جایی که هیچ یک از شرکت کنندگان به صورت مستقل تصمیم نمی گیرند، همه ی تراکنش های تایید شده به واسطه مکانیزم فدرال را می توان بدون خطا پردازش کرد.

محتوی کلیدی و کوتاه

1- یک پروتکل پرداخت دیجیتال است.

2- به جای استفاده از استخراج بلاک چین، از مکانیسم اجماع از طریق گروهی از سرورهای متعلق به بانک برای تایید تراکنش ها استفاده می کند.

3- در جدول رده بندی براساس ارزش بازار، ریپل جزو برترین توکن های بلاکچین قرار می گیرد (در حال حاضر رتبه ی هفتم جدول را به خود اختصاص داده است).

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

ارز دیجیتال بیت کوین BitCoin و نکاتی که نمی دانستید ارز دیجیتال بیت کوین BitCoin و نکاتی که نمی دانستید
اتریوم (ETH) چیست؟ معرفی، بررسی و تاریخچه اتریوم اتریوم (ETH) چیست؟ معرفی، بررسی و تاریخچه اتریوم
بایننس توکن (BNB) چیست؟ بایننس توکن (BNB) چیست؟
فاندامنتال کاردانو Cardano- بررسی کاردانو و ارزدیجیتال ADA فاندامنتال کاردانو Cardano- بررسی کاردانو و ارزدیجیتال ADA
انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا انواع کیف پول دیجیتال چیست - بهترین ولت بلاکچینی با امنیت بالا
فاندامنتال سولانا، توکنومیک شبکه Solana و ارزدیجیتال SOL فاندامنتال سولانا، توکنومیک شبکه Solana و ارزدیجیتال SOL
Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع) Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع)
استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع ) استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع )
متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید