عصر متاورس
جعل هویت هوش مصنوعی DeeFake در صرافی ارزدیجیتال - بایننس

جعل هویت هوش مصنوعی DeeFake در صرافی ارزدیجیتال - بایننس

پیش گفتار

 جیمی سو، Jimmy Su (مدیر ارشد امنیت صرافی بایننس)، درباره پیشرفت فناوری DeepFake برای دور زدن KYC در صرافی ارزهای دیجیتال هشدار می‎‎‎‎‎دهد. 

DeepFake (دیپ‎‎‎‎‎‎‎فیک)، یک فناوری برپایه هوش مصنوعی (AI) است. که برای دور زدن احراز هویت (KYC)، توسط کلاهبرداران در صرافی ارزهای دیجیتالی مانند بایننس Bianance، استفاده می‎‎‎‎‎شود. 

هوش مصنوعی در جعل هویت

1- فناوری DeepFake، از یادگیری ماشینی (Machine Learning)، برای ایجاد؛ تصاویر، صداها و ویدئوهایی استفاده می‎‎‎‎‎کند که هویتی شبیه به یک فرد را اثبات کند. 

2- Jimmy Su، در گفتگو با CoinTelegraph گفت که : تعداد کلاهبردارانی که از این فناوری برای عبور از فرآیندهای تایید مشتری صرافی استفاده می‎‎‎‎‎کنند، افزایش یافته. 

*KYC، به معنای مشتری خودرا بشناس، یک مفهوم احراز هویت است که برای جلوگیری از مقاصد کلاهبرداری، پولشویی، تروریستی و ...، در اکثر سازمان‎‎‎‎‎‎های مالی، استفاده می‎‎‎‎‎شود. 

3- هکرها می‎‎‎‎‎توانند با استفاده از یک عکس معمولی از قربانی خود، بااستفاده از ابزارهای دیپ‎‎‎‎‎‎‎فیک ویدئویی برای دور زدن ایجاد کنند. 

4- Su مدیر امنیت بایننس، ادامه داد :

{{ این ابزارها تاحدی پیشرفت کرده اند که حتی می‎‎‎‎‎توانند به دستورالعمل‎‎‎‎‎‎های صوتی، که برای تشخیص انسان و فعالیت در زمان واقعی (در لحظه) انسان، طراحی شده اند، پاسخ درستی ارائه کنند. وقتی به این فیلم‎‎‎‎‎‎ها نگاه می‎‎‎‎‎کنیم، متوجه قسمت‎‎‎‎‎‎هایی می‎‎‎‎‎شویم که با چشم و دقت انسان، قابل تشخیص است. برای مثال زمانی که کاربر مجبور است سر خودرا بچرخاند. بنابراین ویدئوهای جعلی هنوز در مرحله ای نیستند که اپراتورهای انسانی را فریب دهند }}.

5- برای مثال اگر یک روش "تایید هویت"، از کاربر بخواهد که با چشم چپ پلک بزند و یا به بالا و پایین نگاه کند؛ دیپ‎‎‎‎‎فیک ها به اندازه کافی پیشرفته هستند تا این دستورات را اجرا کنند. 

6- Jimmy Su، در پاسخ به سؤالی درباره نحوه مبارزه با چنین کلاهبرداری‎‎‎‎‎‎هایی گفت : حل این مشکل بسیار دشوار خواهد بود و حتی اگر بتوانیم ویدئوهای خودرا کنترل کنیم، بازهم ویدئوهایی وجود دارند که متعلق به ما نیستند. بنابراین تنها راه حل دوباره؛ آموزش کاربران است. 

7- Bianance درحال برنامه ریزی برای انتشار وبلاگ باهدف آموزش کاربران درباره مدیریت ریسک است. 

درنسخه اولیه این پست وبلاگ که بخشی درمورد امنیت سایبری دارد، بایننس گفت که از هوش مصنوعی و الگوریتم‎‎‎‎‎‎های یادگیری ماشینی برای اهداف خود که شامل شناسایی ورود غیرمعمول، الگوهای تراکنش و سایر  فعالیت‎‎‎‎‎‎های غیرعادی در پلتفرم، استفاده می‎‎‎‎‎کند.

منابع : سایت CoinTelegrap 

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید