عصر متاورس
انواع روش استخراج ارز دیجیتال و مقایسه هرکدام - استخراج بلاک

انواع روش استخراج ارز دیجیتال و مقایسه هرکدام - استخراج بلاک

پیش گفتار 

با پیشرفت فناوری بلاک‎چین و صنعت کریپتو، روش های زیادی برای کسب درآمد به وجود آمده. بااین حال استخراج ارزهای دیجیتال هنوز هم یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد از بلاکچین است. استخراج ارزهای دیجیتال انواع متفاوتی دارد که در ادامه به آن ها می‎‎‎‎‎‎‎پردازیم، اما پیش از آن بهتر است بدانیم استخراج ارزهای دیجیتال به چه دلیل انجام می‎‎‎‎‎‎‎شود و چه فایده ای برای بلاکچین ها خواهد داشت. 

استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

استخراج ارزهای دیجیتال علاوه بر کسب درآمد ماینرها، هدف بزرگتری را نیز دنبال می‎‎‎‎‎‎‎کند. هرکدام از بلاکچین ها برای تایید تراکنش و اعتبارسنجی بلاک ها، از یک الگوریتم اجماع استفاده می‎‎‎‎‎‎‎کنند. الگوریتم اثبات کار (PoW) که در بلاکچین بیت‎‎‎‎‎‎کوینBTC نیز استفاده می‎‎‎‎‎‎‎شود، هنوز هم به عنوان ایمن ترین روش اجماع در بلاکچین ها شناخته می‎‎‎‎‎‎‎شود.

در این روش ماینرها، باید جواب یک معادله پیچیده را پیدا کنند و برای یافتن جواب بایکدیگر رقابت کنند. طبیعی است که هرچه قدرت پردازش دستگاه ماینر شما بیشتر باشد، شانس بیشتری خواهید داشت. اولین ماینر که بتواند جواب معادله را پیدا کند به عنوان اعتبارسنج تراکنش شناخته می‎‎‎‎‎‎‎شود و پاداش بلوکی را دریافت خواهد کرد. این توضیح خلاصه ای از چگونگی فرآیند استخراج بود. برای آشنایی کامل بااین مفهوم مقاله الگوریتم اثبات کار درمقابل اثبات سهام را مطالعه کنید.

بلاکچین ها یک ماهیت غیرمتمرکز دارند و توسط یک شخص یا ارگان خاص مدیریت نمی‎‎‎‎‎‎‎شوند، بنابراین برای تایید و اعتبارسنجی تراکنش ها نیاز به یک روش اجماع خواهند داشت. استخراج ارزهای دیجیتال مربوط به بلاکچین هایی است که از اجماع به وسیله اثبات کار (PoW)،استفاده می‎‎‎‎‎‎‎کنند. بنابراین پاداش زیادی به استخراج کنندگان تعلق می‎‎‎‎‎‎‎گیرد تا آن ها انگیزه کافی برای این همکاری و تضمین امنیت در بلاکچین را داشته باشند. شما هم می‎‎‎‎‎‎‎توانید از یکی از روش های زیر برای ماین کردن ارزهای دیجیتال استفاده کنید و علاوه بر استخراج ارز ها، شانس خودرا برای دریافت پاداش بلوکی آزمایش کنید.

انواع روش های استخراج ارز دیجیتال 

1- استخراج با CPU

در سال 2009 با ظهور بیت‎‎‎‎‎‎کوین BTC، از CPU ها برای استخراج استفاده می‎‎‎‎‎‎‎شد. این روش، از کارت پردازنده (CPU) سیستم های کامپیوتری استفاده می‎‎‎‎‎‎‎کند. استخراج CPU شناخته شده ترین روش است. ممکن است این روش در سال 2009 مناسب بوده باشد اما اکنون طرافداران چندانی ندارد. چراکه سرعت پایینی دارد، پاداش های کمی ارائه می‎‎‎‎‎‎‎دهد و درنهایت ماینرها باید هزینه های بیشتری بابت خنک کننده ها و انرژی برق پرداخت کنند. 

2- استخراج با کارت گرافیک GPU

این روش استخراج، از کارت گرافیک (GPU) سیستم های کامپیوتری استفاده می‎‎‎‎‎‎‎کند. شما می‎‎‎‎‎‎‎توانید از یک یا چند کارت گرافیک (GPU) برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنید. از آن جایی که سختی ماین کردن بیت کوین BTC بالاست، بهتر است از این روش برای ماین کردن آلت کوین ها استفاده کنید. استخراج GPU می‎‎‎‎‎‎‎تواند هش را سریعتر از استخراج CPU ها پردازش کند. اما نسبت به ASIC ها، سرعت پایین تری دارد. 

از آن جایی که ماینر GPU دردسترس، مقرون به صرفه و کارآمد است، به عنوان یکی از محبوب ترین روش های استخراج ارزهای دیجیتال شناخته می‎‎‎‎‎‎‎شود. شما می‎‎‎‎‎‎‎توانید به راحتی با استفاده از کارت گرافیک گوشی همراه یا کامپیوتر شخصی خود به استخراج ارزهای دیجیتال مشغول شوید. 

3- استخراج Asic (دستگاه های تخصصی)


ASIC مخفف عبارت Application-Specific Integrated Circuits به معنای "مدارهای مجتمع ویژه نرم افزار" است. این به معنای دستگاه های استخراج یا ماینرهای تخصصی است. 

ASIC ها دستگاه های ماینری هستند که تنها با هدف استخراج ارزهای دیجیتال تولید می‎‎‎‎‎‎‎شوند. و به مراتب سریع تر و کارآمدتر از استخراج به وسیله GPU یا CPU ها هستند. از آن جایی که ASIC ها بسیار قدرتمند هستند می‎‎‎‎‎‎‎توانند تمام پاداش های استخراج را از آن خود کنند. و سایر استخراج کنندگانی که از ASIC استفاده نمی‎‎‎‎‎‎‎کنند را غارت کنند. باوجود قدرت و سرعت این دستگاه ها، تعداد زیادی از آن ها استفاده نمی‎‎‎‎‎‎‎کنند و دلیل آن هزینه بالا و دشواری های ASIC هاست. 

4- استخراج ابری Cloud Mining

استخراج ابری یکی از محبوب ترین روش های استخراج برای ارزهای دیجیتال است. دراین روش می‎‎‎‎‎‎‎توانید به جای خرید و نگهداری تجهیزات، آن هارا از یک شخص ثالث اجاره کنید. یکی از مزیت های این روش این است که؛ افراد بدون تجربه با دانش کم نیز می‎‎‎‎‎‎‎توانند ارزهای دیجیتال را استخراج کنند، همچنین در استخراج ابری، هزینه های ناشی از خرید تجهیزات یا نگهداری آن ها کاهش می‎‎‎‎‎‎‎یابد و به یک استخراج مقرون به صرفه تر نزدیک می‎‎‎‎‎‎‎شود.

این روش استخراج، برای تولید ارزهای دیجیتال از رایانش ابری استفاده می‎‎‎‎‎‎‎کند. رایانش ابری یکی از سریع‎‎‎‎‎‎‎‎ترین روندهای استخراج است و تمام خدمات آن مانند محاسبات پردازش، ظرفیت سرور، سرویس های پایگاه داده، نرم افزار و ذخیره سازی فایل ها، از طریق فضای ابری و اینترنت قابل دسترسی هستند.این شرکت ها براساس مصرف هزینه هایی دریافت می‎‎‎‎‎‎‎کنند. 

5- استخرهای استخراج

استخرهای استخراج به مشارکت گروهی از ماینر ها اشاره دارد. دستگاه های استخراج منابع محاسباتی خودرا روی یک شبکه ترکیب می‎‎‎‎‎‎‎کنند تا شانس بیشتری برای استخراج بلاک بعدی و دریافت پاداش بلوکی به دست آورند. درنهایت پاداش دریافت شده بین شرکت کنندگان و براساس قدرت محاسباتی آن ها تقسیم می‎‎‎‎‎‎‎شود. 

سخن پایانی 

دراین مقاله انواع روش های استخراج ارزهای دیجیتال در بلاکچین را بایکدیگر مقایسه کردیم و نگاهی به چگونگی این فرآیند انداختیم. با مطالعه مقاله بلاکچین چگونه کار می‎‎‎‎‎‎‎کند می‎‎‎‎‎‎‎توانید اطلاعات بیشتری راجع به نقش استخراج در بلاکچین به دست آورید. 

درآخر می‎‎‎‎‎‎‎توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه از آخرین اخبار بلاکچین و متاورس، آگاه شوید. همچنین باعث خوشنودی ماست تا تجربیات یا سؤالات خودرا با عصر متاورس و دیگر کاربران سایت در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد
الگوریتم اجماع در بلاکچین چیست؟ - مقایسه 10 مکانیزم اجماع الگوریتم اجماع در بلاکچین چیست؟ - مقایسه 10 مکانیزم اجماع
Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0 Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0
آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان) آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)
بلاکچین چیست و چگونه کار می کند؟ راهنمای کامل بلاکچین چیست و چگونه کار می کند؟ راهنمای کامل
سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود
اثبات کار و اثبات سهام (PoS یا PoW) - تفاوت ها و ویژگی ها اثبات کار و اثبات سهام (PoS یا PoW) - تفاوت ها و ویژگی ها
توکن سوزی چیست - مزیت ها و نحوه انجام آن (راهنمای جامع) توکن سوزی چیست - مزیت ها و نحوه انجام آن (راهنمای جامع)

1 نظر ثبت شده !

  1. مفید بود. ممنونم

نظرات خود را با ما در میان بگذارید