عصر متاورس
Crypto Tourism گردشگری کریپتو - نقش بلاکچین در صنعت گردشگری

Crypto Tourism گردشگری کریپتو - نقش بلاکچین در صنعت گردشگری

مقدمه

Crypto Tourism به معنای گردشگری کریپتو، یکی دیگر از کاربردهای جذابی است که به لطف فناوری بلاکچین ممکن شده است. گردشگری کریپتو چه تفاوتی با گردشگری سنتی دارد و چه دلیلی برای شرکت در چنین سفرهایی وجود دارد؟ درادامه به بررسی کاربرد ها و ویژگی های جذابی که گردشگری کریپتو ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد خواهیم پرداخت.

گردشگری کریپتو یا Crypto Tourism چیست ؟

گردشگری کریپتو به رویدادهای تفریحی یا آموزشی اتلاق می‎‎‎‎‎‎‎شود که به گونه ای با ارزهای دیجیتال یا حوزه بلاکچین مرتبط باشد. همان صنعت گردشگری سنتی است، با این تفاوت که می‎‎‎‎‎‎‎توانید خرج سفر مانند محل اقامت، رفت و آمد و هزینه غذاها را با استفاده از یکی از ارزهای دیجیتال پرداخت کنید. که عموما با ارزهای دیجیتال شناخته شده تر مانند بیت‎‎‎‎‎‎‎‎‎کوین BTC پرداخت می‎‎‎‎‎شود. علاوه بر پرداخت هزینه ها به واسطه ارزهای دیجیتال، گردشگری کریپتو می‎‎‎‎‎‎‎تواند دارای امتیازات ویژه ای باشد، مانند برگزاری سمینار های آموزشی و سخنرانی دررابطه با صنعت کریپتو. 

گردشگری کریپتو به دنبال جذب افراد مشهور است و رمزارز ها یک جنبه جدانشدنی از این صنعت به حساب می‎‎‎‎‎‎آید. اما به غیر از افراد مشهور، هرشخص دیگری می‎‎‎‎‎‎‎تواند با پرداخت هزینه ها به واسطه ارزهای دیجیتال دراین تجربه جذاب شرکت داشته باشد. 

یکی از نمونه های گردشگری در کریپتو مربوط به یک سفر گردشگری CoinBank در سال 2017 بود. یک سفر دریایی برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال که همزان با تفریح و سیاحت، آموزش هایی دررابطه با صنعت کریپتو ارائه دادند. بسیاری از کارشناسان مانند Ledger، Unocoin و Bitcoin.com در این سفر به سخنرانی و آموزش برای گردشگر ها پرداختند.

کاربردهای بلاکچین در صنعت گردشگری 

پرداخت هزینه ها به واسطه ارزهای دیجیتال تنها یکی از جنبه های این گردشگری هاست. گردشگری کریپتو درواقع در بسیاری از جنبه های دیگر می‎‎‎‎‎‎‎تواند صنعت گردشگری را متحول کرده و اوضاع آن را سرو سامان دهد. در زیر به بررسی برخی از کاربردهای بلاکچین در صنعت گردشگری می‎‎‎‎‎‎پردازیم :

1- خدمات شناسایی 

گردشگری به خدمات شناسایی اهمیت زیادی می‎‎‎‎‎‎دهد. و فناوری بلاکچین نیز این پتانسیل را دارد تا به یک استاندارد قابل قبول برای ذخیره اطلاعات شناسایی افراد تبدیل شود. اثر انگشت یا اسکن شبکیه چشم به راحتی می‎‎‎‎‎‎تواند جایگزین اسناد نمایشی شود، بنابراین در صورت استفاده از فناوری بلاکچین، زمان ورود یا انتظار در فرودگاه ها به شدت کاهش می‎‎‎‎‎‎یابد. 

2- ردیابی چمدان ها و اسباب 

در بحث ردیابی چمدان ها، فناوری بلاکچین می‎‎‎‎‎‎‎تواند فوق العاده مفید باشد به ویژه در سفر های بین المللی. چمدان ها در سفر ها چندین بار جابه جا می‎‎‎‎‎‎شوند، به اشتراک گذاشتن اطلاعات ردیابی در شرکت ها زمانی که از یک پایگاه اطلاعات غیرمتمرکز استفاده کنند، بسیار آسان تر خواهد شد. 

3- برنامه هایی برای ارائه خدمات خاص به مشتریان 

شرکت های گردشگری برای جذب و نگه داری مشتریان خود، فعالیت های تبلیغاتی خاصی انجام می‎‎‎‎‎‎‎دهند، از اهدای بن تخفیف گرفته تا برخی امتیازات ویژه. استفاده از فناوری بلاکچین می‎‎‎‎‎‎تواند این فرآیند را بسیار آسان کند. جلوگیری از تقلب یا جعل، دسترسی آسان مشتریان به اطلاعات خود و امتیازات دریافتی و صدور توکن ها برخی از کاربردهایی است که به سادگی این فرآیند کمک می‎‎‎‎‎‎کند. 

4- پرداخت های امن و قابل پیگیری 

پرداخت های هزینه سفر به واسطه ارزهای دیجیتال یکی از اصلی ترین کاربردهای فناوری بلاکچین در صنعت گردشگری است. بلاکچین می‎‎‎‎‎‎‎تواند پرداخت هارا قابل پیگیری و ردیابی، شفاف و ایمن سازد و به علت سهولت در پرداخت درگیر مسائل حاشیه ای نخواهید شد. همچنین در تمام کره زمین دسترسی کامل خواهید داشت. 

 سخن پایانی 

بهره گیری از فناوری بلاکچین در صنعت گردشگری می‎‎‎‎‎‎تواند مزیت های جالبی به همراه داشته باشد؛ استفاده از یک گزینه جدید برای پرداخت ها، فرصتی برای یادگیری سرمایه گذاری و دیگر مسائل بلاکچین و ملاقات با متخصصان و کارشناسان این حوزه که شاید مایل به دیدن آن ها باشید. 

اگر مایل بودید بیشتر راجع به گردشگری کریپتو بدانید در خبرنامه ما در پایین صفحه عضو شوید تا از آخرین اخبار مطلع شوید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید در قسمت نظرات برای ما و دیگر کاربران سایت، سؤالات یا تجربیات خودرا به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
بلاکچین چیست و چگونه کار می کند؟ راهنمای کامل بلاکچین چیست و چگونه کار می کند؟ راهنمای کامل
NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟ NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟
بلاکچین، متاورس، کریپتو - راهنمای مبتدیان (بخش اول) بلاکچین، متاورس، کریپتو - راهنمای مبتدیان (بخش اول)
واژه نامه بلاک چین، متاورس و کریپتو (بخش سوم) واژه نامه بلاک چین، متاورس و کریپتو (بخش سوم)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید