عصر متاورس
Axie Infinity  اکسی اینفینیتی، راهنمای کامل

Axie Infinity اکسی اینفینیتی، راهنمای کامل

مقدمه 

اکسی اینفینیتی "Axie Infinity"، یک بازی جذاب Play To Earn است که در یکی دوسال گذشته محبوبیت بالایی را به خود اختصاص داده و کسب درآمد مناسبی را برای کاربران خود رقم زده. اما باتوجه به روند نزولی بازار، کاهش توجه ها به NFT ها و همچنین هک شدن شبکه ی رونین، اکسی اینفینیتی نیز با شکست هایی مواجه شد و توکن SLP (ارز بومی این بازی)، افت قیمت شدیدی را شاهد بود.

در ادامه به بررسی این بازی پس از آخرین به روزرسانی و نحوه ی کسب درآمد از آن می پردازیم.

 اکسی اینفینیتی Axie Infinity چیست؟

یک بازی NFT محور بر پایه بلاکچین اتریوم "Ethereum" و یک شبکه ی مجزا و اختصاصی به نام رونین "Ronin" است. اکسی اینفینیتی جزو اولین و قدرتمندترین پروژه های متاورسی است که درسال 2018 توسط استودیو اسکای مویز "Sky Mavis" شروع به فعالیت کرده و درنهایت درسال 2020 برای عموم انتشار یافت. این بازی دارای 2میلیون و 800 هزار کاربر فعال روزانه می باشد که نشان دهنده ی محبوبیت بالای این بازی است، درحال حاضر اکسی اینفینیتی درنسخه های موبایل و دسکتاپ موجود است.

 برخی از قسمت های مختلف این بازی مانند زمین ها "LAND"، درحال توسعه بوده و هنوز رونمایی نشده اند و دیگر بخش های این بازی هم درحال توسعه می باشد و تا آخر سال 2022 شاهد تغییر و تحول عظیمی به علت به روزرسانی دراین بازی خواهیم بود. 

آخرین به روزرسانی بازی از روز جمعه 21 مرداد اعمال شد، گروه توسعه دهنده اکسی اینفینیتی "Axie Infinity"، طی یک توییت اعلام کرد : از روز جمعه پاداش های SLP از بازی های کلاسیک حذف شده و به بازی جدیدی به نام Origin منتقل می شود. در ادامه بیان کرد : هدف از انجام آن، حفظ تعادل در ارزش توکن SLP است.


توکن SLP و توکن AXS 

 با انجام دادن چالش ها و مبارزه ها، توکن های SLP را به عنوان پاداش دریافت می کنید که علاوه بر فروشگاه اکسی اینفینیتی، می توانید در تمام صرافی های معتبر آن هارا خرید و فروش کنید. SLP ارز بومی این بازی نیز به حساب می آید.

توکن AXS نیز نشان حاکمیتی دارد، به این معنا که می توانید در تصمیم گیری ها و رای گیری ها درباره ی آینده بازی شرکت کنید، هر AXS نمایانگر یک حق رای است. با بازی کردن حرفه ای و قرار گرفتن در 20,000 بازیکن اول، جوایزی به صورت AXS به شما پرداخت می شود. 

 برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت coinmarketcap.com مراجعه کنید، این یک سایت مرجع است که اطلاعات کاملی از رتبه، نمودار، قیمت لحظه ای و تمام اطلاعات مربوط به ارزها را دراختیار شما قرار می دهد و کافی است درآن نام این توکن را جستجو کنید تا طیف وسیعی از اطلاعات را دراختیار شما قرار دهد.



اکسی Axie چیست ؟ چگونه یک Axie مناسب بخریم ؟

اکسی ها، همان شخصیت های اصلی بازی به شکل NFT هستند، و برای کسب درآمد از این بازی باید حداقل 3 اکسی خریداری کنید. این شخصیت های بامزه ویژگی های متفاوتی دارن و کاملا منحصربه‎‎‎‎‎فرد هستند، برای خرید اکسی "Axie" ها باید نکات زیادی را در نظر بگیرید.

اکسی ها 9 کلاس یا نژاد دارند که همگی از 3 نژاد اصلی Beast، Bird و Plant به وجود آمده. بقیه ی نژاد ها :

Bird،دارای بالاترین سطح Speed است.

Beast، دارای بالاترین سطح Moral است.

Plant، دارای بالاترین سطح از Heal است.

Aquatic، این نژاد دارای ترکیبی از بالاترین  سطح Heal و Speed است.

Bug

Reptile

Mech

 Dawn

Dusk

علاوه بر نژاد، هر اکسی دارای 6 عضو بدن است که هرکدام در مبارزه کاری انجام می دهند. این عضو ها شامل چشم ها، گوش ها، دم، شاخ، دهان و پشت می باشد که عضوهای چشم و گوش هنوز تاثیری بر عملکرد اکسی ها ندارند (البته، فعلا ندارند).

پس از شناخت کلاس ها و بخش های مختلف بدن اکسی، باید با ویژگی های آن ها آشنا شوید، همانطور که در تصویر بالا در قسمت Stats، مشاهده می کنید 4 ویژگی برای هر اکسی وجود دارد : 

1- Morale، این شانس را به شما می دهد تا قدرت ضربات شما گاهی تا ده برابر افزایش یابد و تنها با یک ضربه حریف خودرا از پا درآورید (این ویژگی در آخرین به روزرسانی بازی، حذف شده است).

2- Heal، این ویژگی می تواند به اکسی شما جان بخشی کند.

3- Speed، این ویژگی مربوط به سرعت و نحوه ی نوبت بازی است.

4- Skill، نشان دهنده ی قدرت ضربات اکسی شماست.

دقیقا همین ویژگی ها، البته با کمی تغییرات در بازی Origin نیز وجود دارد.

هنگام خرید اکسی، برخی فیلتر ها وجود دارد که بد نیست راجع به آن ها بدانید : 

Breed Count، هر اکسی می تواند تا 7 بار Breed کند و هرچه این عدد به 7 نزدیک تر باشد، قیمت اکسی پایین تر است، توصیه می کنم حتی اگر علاقه ای به Breeding ندارید بازهم اکسی هایی با Breed Count کمتر از 4 انتخاب کنید.

Purity، به معنای اصالت است، همانطور که ذکر شد تنها 3 نژاد از اکسی ها خالص هستند و بقیه ترکیبی از این 3 نژاد اصلی است. اما همیشه هم اصیل بودن یک مزیت نیست، گاهی نیاز به ترکیبی از ویژگی ها داریم که در نژاد خالص یافت نمی شود، و این کاملا بستگی به استراتژی شما در بازی دارد.

mystake، اگر دقت کنید mystake ها دارای قیمت های بالایی هستند، این ها از اولین اکسی های موجود می باشند و اغلب، آی دی آن ها یک یا دو رقمی می باشد این ویژگی تاثیری درعملکرد اکسی Axie نداشته و مانند این است که یک شماره رند داشته باشیم.

کسب درآمد از اکسی اینفینیتی Axie Infinity

علاوه بر کسب SLP در قبال انجام بازی و کسب AXS در قبال قرار گرفتن در جدول رده بندی، می توانید از روش های دیگر هم به کسب درآمد بپردازید :

1- Breeding

همانطور که ذکر شد breeding، یکی از روش های کسب درآمد ازاین بازی می باشد، دراین روش می توانید با دراختیار داشتن دو اکسی "axie" یک اکسی جدید به وجود آورید، درست مانند زاد و ولد، برای این کار باید مقداری توکن SLP که ارزبومی اکسی اینفینیتی می باشد بپردازید (که مقدار آن هربار که breed می کنید افزایش می یابد)، سپس مدتی منتظر بمانید و درنهایت اکسی تازه متولد شده شما حاضراست. قبل از تولد اکسی جدید زمانی که آن ها درلوله های آزمایشگاهی هستند، هیچ کدام از ویژگی های آن مشخص نیست و معلوم نیست باید انتظار چه موجودی را داشته باشید، اما تمام نکات ژنتیکی رعایت می شود و باید در انتخاب پدر و مادر آن دقت کنید. همیشه این کار سودآور نیست و باید درنظر بگیرید چه مقدار SLP هزینه می کنید و درنهایت چه چیزی عایدتان می شود.


 2- فروش Rune / Charms

 شما می توانید با فروش NFT های Rune و Charms در فروشگاه اکسی اینفینیتی، به کسب درآمد بپردازید.

3- سرمایه گذاری

شما می توانید با هولد کردن و یا Staking (سپرده گذاری) توکن های بازی، یک درآمد غیرمنفعل داشته باشید.

4- خرید و فروش 

اگر یک معامله گر حرفه ای هستید و می دانید چه زمانی بخرید و بفروشید، می توانید با خرید Axie ها و Land ها و فروش دوباره آن ها، سود قابل ملاحظه ای دریافت کنید.

تیم توسعه دهنده 

همانطور که می دانید تیم سازنده و توسعه دهنده ی هرپروژه نمایانگر قدرت و اعتبار آن پروژه به حساب می آید، از همین جهت نگاهی اجمالی به تیم توسعه دهنده و همچنین برند های مطرح دنیا که با اکسی اینفینیتی "Axie Infinity" مشارکت داشته اند، می اندازیم.


استودیو اسکای مویز "Sky Mavis"، شرکت سازنده این بازی است که درسال 2018 پروژه اکسی اینفینیتی را آغاز کرد، ترانگ نگویان "Trung Nguyen"، به عنوان مهندس ارشد فناوری در این پروژه مشغول فعالیت می باشد، وی در 19 سالگی شرکت lozi را تاسیس کرد و موفقیت چشمگیری به دست آورد. تو دوان "Tu Doan" در سمت مدیریت بخش هنری و طراح شخصیت های بازی دراین پروژه فعال است که او هم طراح و یکی از بنیانگذاران شرکت lozi بوده است. دای ترینج "Duy Trinh" از دیگر افراد این تیم می باشد که وظیفه ساخت انیمیشن اکسی ها را عهده دار است. گای داوو "Quy Dau" که در کارنامه خود، کسب مقام در مسابقات برنامه نویسی هکاتون را دارد، جزو تیم توسعه دهنده و افراد اصلی این پروژه به حساب می آید. نام نگویان "Nam Nguyen" که به عنوان یک هنرمند معروف و بااستعداد شناخته می شود، در سمت طراح گرافیک دراین پروژه فعالیت می کند.      

مشارکت با 

طبق گزارش وبسایت رسمی axieinfinity.com، برند های بزرگ و مطرح دنیا که با این پروژه مشارکت داشته اند به این قرار است:

  • Delphi digital
  • Kyber Network
  • Mmaker
  • Ubisoft
  • Binance
  • Aavi
  • Upbit
  • SAMSUNG

سخن پایانی 

دراین مقاله پروژه ی اکسی اینفینیتی "Axie Infinity"، و تغییرات آن پس از آخرین به روزرسانی را بررسی کردیم و به طور کلی با ویژگی هایی که برای خرید اکسی "Axie" نیاز داریم، آشنا شدیم.

اگر چه این بازی نسبت به گذشته ی خود بسیار ضعیف تر شده و با کاهش قیمت زیادی روبه رو بوده است بااین حال، جف زیرلین "Jeff Zirlin"، که یکی از بنیان گذاران این پروژه است، به استقبال خوبی که از NFT ها در Land Staking بازی به عمل آمده اشاره کرد، و اضهار داشت؛ وضعیت اکسی اینفینیتی "Axie Infinity" رو به بهبودی است.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS
معرفی و بررسی بازی موباکس mobox و توکن mbox معرفی و بررسی بازی موباکس mobox و توکن mbox
معرفی برترین بازی های بلاکچین با هدف کسب درآمد معرفی برترین بازی های بلاکچین با هدف کسب درآمد
Axie Infinity پاداش کلاسیک را به بازی جدیدش منتقل می کند Axie Infinity پاداش کلاسیک را به بازی جدیدش منتقل می کند

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید