عصر متاورس
هارد فورک شانگهای اتریوم چشم انداز استیکینگ را متحول کرد

هارد فورک شانگهای اتریوم چشم انداز استیکینگ را متحول کرد

پیش گفتار

بالاخره انتظار ها به پایان رسید! ساعت 22 و 27 دقیقه UTC (ساعت جهانی)، شبکه اتریوم Ethereum ارتقاء خودرا با موفقیت به پایان رساند و اکنون شبکه درحال پردازش برای درخواست های برداشت است. 

فورک Shanghai اتریوم (شانگهای)

هاردفورک شانگهای که به شاپلا (Shapella) نیز معروف است، با موفقیت به پایان رسید. کاربرانی که اتر ETH های خودرا استیک کرده اند، اکنون این امکان را دارند تا تراکنش های بلاکچین را ایمن و تایید کنند. 

ارتقاء شانگهای در ساعت 22:27 شروع شد و در ساعت 22:42 نهایی شد!

به گزارش BeaconCha، تقریبا نیم ساعت پس از فعال شدن این ارتقاء، نزدیک به 285 برداشت در دروه 194408 پردازش شده است (به ارزش 10 میلیون دلار).

هاردفورک مورد انتظار، توسط جامعه اتریوم به عنوان یک نقطه عطف تاریخی شناخته می‎‎‎‎‎‎شود که انتقال چندساله اتریوم از سیستم اثبات کار (PoW) را به سیستم اثبات سهام (PoS) کامل کرد.

سال گذشته پس از پشت سر گذاشتن ادغام (Merge) اتریوم، سیستم اثبات سهام به شبکه اضافه شد، بااین حال کاربران نمی‎‎‎‎‎‎توانستند وجوه خودرا برداشت کنند. 

ویتالیک بوترین (یکی از بنیان‎‎‎‎‎گذاران اتریوم)، در برنامه ای زنده اعلام کرد : { ما در مرحله ای هستیم که سخت ترین و سریع ترین بخش های انتقال پروتکل اتریوم، اساسا به پایان رسیده. کارهای بسیار مهمی در دستور کار قرار دارد، بااین حال این کارهای مهم را می‎‎‎‎‎‎توان با سرعت کمتری هم انجام داد}.

انتقال به یک سیستم اثبات سهام (PoS) تا 99درصد از انرژی اتریوم را حفظ می‎‎‎‎‎‎کند و عده کثیری معتقدند که این می‎‎‎‎‎‎تواند به بهبود امنیت و تمرکززدایی بیشتر در شبکه کمک کند.

Zhuling Chen ژولینگ چن، مدیرعامل شرکت خدمات بلاکچین RockX گفت : هاردفورک شانگهای اتریوم، چشم انداز دارندگان توکن ETH را تغییر خواهد داد. 

همه گیری روزافزن استیکینگ (سپرده گذاری)، که در آن شرکت کنندگان متعهد می‎‎‎‎‎‎شوند تا در ازای بازدهی سرمایه، اتر ETH های خودرا در اجرای بلاکچین به اشتراک بگذارند، می‎‎‎‎‎‎تواند به تعیین نرخ های بهره برای بازارهای پولی مبتنی بر بلاکچین، کمک کند.

منبع خبری : سایت های CoinTelegraph و CoinDesk

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید