عصر متاورس
INO - عرضه اولیه NFT به زبان ساده - صفر تا صد INO ها

INO - عرضه اولیه NFT به زبان ساده - صفر تا صد INO ها

پیش گفتار

INO مختصر شده عبارت Initial NFT Offering و به معنی عرضه اولیه NFT است. یک مفهوم مشابه ICO (عرضه اولیه سکه) است که به تازگی ظهور کرده و منجر به جذابیت و ارزشمندتر شدن NFT ها می‎‎‎‎‎‎شود. اما این مفهوم دقیقا چیست و چگونه می‎‎‎‎‎‎توان در آن سرمایه گذاری کرد و اصلا چه مزیت‎‎‎‎‎‎هایی به همراه دارد ؟

دراین مقاله از عصر متاورس باما همراه باشید تا نحوه راه اندازی یک INO، نحوه شرکت در آن‎‎‎‎‎‎ها و ویژگی‎‎‎‎‎‎های یک INO را مورد بررسی قرار دهیم.

مرتبط: NFT یا ان اف تی چیست و چه تفاوتی با ارز دیجیتال دارد - به زبان ساده

INO ( عرضه اولیه NFT ) چیست ؟

INO یک مکانیزم تامین مالی جمعی در فضای کریپتو است که به شرکت‎‎‎‎‎‎ها، پروژه‎‎‎‎‎‎ها و افراد اجازه می‎‎‎‎‎‎دهد مجموعه محدودی از توکن‎‎‎‎‎‎های غیرمثلی (NFTها) را برای فروش به عموم عرضه کنند. این مربوط به پروژه‎‎‎‎‎‎های نوپا و توسعه نیافته بوده و منجر به جذب سرمایه و تبلیغات برای صاحبان پروژه خواهد شد. دراین روش ان اف تی های یک مجموعه با قیمت‎‎‎‎‎‎های اولیه و پایین، در مدت زمان محدودی فروخته می‎‎‎‎‎‎شوند.

عرضه اولیه سکه (ICO) درسال 2013 معرفی شد. موفقیت آن باعث ایجاد راه حل‎‎‎‎‎‎های تامین مالی جمعی دیگری در بخش کریپتو شد، مانند عرضه اولیه صرافی (IEO)، عرضه اولیه دکس (IDO) و  عرضه اولیه بازی (IGO). INO نیز کاملا مشابه این روش‎‎‎‎‎‎هاست، بااین تفاوت که به طور خاص به مفهوم NFT اشاره دارد و اساسا برای پلتفرم‎‎‎‎‎‎های غیرمتمرکز طراحی شده است. 

INO به خالقان NFT کمک می‎‎‎‎‎‎کند به راحتی آثار خودرا به نمایش بگذارند و باعث بهتر دیده شدن آثار خود شوند، این بسیاری از چالش‎‎‎‎‎‎های فروش NFT را از بین خواهد برد و منجر به انقلابی عظیم در حوزه ان اف تی ها خواهد شد. این روش درواقع راهی برای افزایش تبلیغات NFT است که سودمندی آن هم برای سرمایه گذاران و هم برای سازندگان محتوا خواهد بود و یک روش برد برد است.

سرمایه گذاران در INO نیز می‎‎‎‎‎‎توانند علاوه بر کسب سود، به نحوی در یک پروژه شراکت داشته باشند و چیزی فراتر از یک سرمایه گذار عادی عمل کنند. به این معنا که دارندگان یک NFT می‎‎‎‎‎‎توانند به حامیان اصلی پروژه در آینده تبدیل شوند.

مزایا و معایب INO ( عرضه اولیه NFT ) چیست ؟

مزیت ها:

1- راه اندازی آسان: 

راه اندازی یک INO بسیار آسان است، به این معنی که حتی بدون نیاز به دانش تخصصی و به راحتی می‎‎‎‎‎‎توانید نسخه‎‎‎‎‎‎های محدود NFT  خودرا دریک پلتفرم غیرمتمرکز منتشر کنید. بنابراین بسیاری از پروژه‎‎‎‎‎‎های کوچکتر نیز می‎‎‎‎‎‎توانند با حمایت INO، ایده‎‎‎‎‎‎های خودرا به طیف گسترده تری از مخاطبان ارائه کنند و سرمایه ای که برای ادامه توسعه پروژه نیاز دارند، را به دست آورند. فرآیند جذب سرمایه با کاهش هزینه‎‎‎‎‎‎های فهرست (کارمزدها) و دسترسی به نقدینگی فوری، تسهیل می‎‎‎‎‎‎شود.

2- بازدهی سرمایه:

از آن جایی که NFT‎‎‎‎‎‎ها کاملا منحصربه فرد و البته محدود هستند، سرمایه گذاران می‎‎‎‎‎‎توانند از این محدودیت، سود بیشتری دریافت کنند. (براساس قانون عرضه و تقاضا، هرچه عرضه محدودتر و تقاضا بیشتر باشد، یک دارایی ارزشمندتر خواهد بود).

3- افزایش درآمد برای سازندگان:

INO به سازندگان کمک می‎‎‎‎‎‎کند علاوه بر کسب سرمایه از فروش اولیه، از پاداش‎‎‎‎‎‎های تورمی جاری نیز درآمد داشته باشند.

4- ایجاد انجمن:

INO‎‎‎‎‎‎ها به سازندگان کمک می‎‎‎‎‎‎کند تا جامعه ای را پیرامون محصول خود ایجاد کنند، چراکه دارندگان توکن، اغلب به موفقیت‎‎‎‎‎‎های سازنده علاقه مند هستند.

5- نقدشوندگی:

از آن جایی که یک INO دارای نرخ تورم قابل پیش بینی است، می‎‎‎‎‎‎تواند نقدشوندگی بیشتری نسبت به سایر دارایی‎‎‎‎‎‎های دیجیتال داشته باشد. این امر، معاملات را برای خریداران و فروشندگان آسان تر می‎‎‎‎‎‎کند و منجر به کشف قیمت کارآمدتر خواهد شد. 

خطرات احتمالی:

همانطور که گفته شد، تمام افراد و حتی پروژه‎‎‎‎‎‎های کوچک می‎‎‎‎‎‎توانند به سادگی یک INO راه اندازی کنند. بنابراین باید مراقب پروژه‎‎‎‎‎‎های کلاهبرداری باشید و به اندازه کافی درباره یک پروژه تحقیق کنید. چراکه برخی از این پروژه‎‎‎‎‎‎ها، کاملا بی ارزش هستند. علاوه براین، شما باید نوسانات بازار را درنظر بگیرید و توجه کنید هیچ سرمایه گذاری 100% مطمئن نیست.

سخن پایانی 

Initial NFT Offering یا به اختصار INO، یک روش جمع آوری سرمایه برای پروژه‎‎‎‎‎‎های درحال توسعه و توسعه نیافته است که برای مدت زمان محدودی، مجموعه محدود NFT خودرا به فروش می‎‎‎‎‎‎رسانند. شرکت در INO اگر با اطلاعات و تحقیقات کافی صورت بپذیرد، می‎‎‎‎‎‎تواند یک روش عالی برای سرمایه گذاری در کریپتو با بازدهی چندبرابری سرمایه باشد. همچنین به دلیل جدید بودن این مفهوم، سرمایه گذاران و شرکت‎‎‎‎‎‎های بیشتری را جذب خود خواهد کرد. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید سؤالات یا تجربیات خودرا باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار کریپتو آگاه شوید.

این مفهوم برای شما جذاب است ؟ دراین صورت به ما بگویید تا یک مقاله آموزشی کامل و گام به گام در اختیار شما قرار دهیم. شما می‎‎‎‎‎‎توانید ازطریق بخش نظرات، خبرنامه، راه‎‎‎‎‎‎های ارتباطی و آیکون چت آنلاین (در سمت راست صفحه)، باما ارتباط داشته باشید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟ NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟
ان اف تی بی - بررسی کامل پروژه NFTb و ارز دیجیتال NFTB ان اف تی بی - بررسی کامل پروژه NFTb و ارز دیجیتال NFTB
Script Network - آموزش ایردراپ Script Tv و دریافت توکن SPAY Script Network - آموزش ایردراپ Script Tv و دریافت توکن SPAY
پلتفرم اوپن سی چیست - آموزش خرید و فروش NFT در Opensea پلتفرم اوپن سی چیست - آموزش خرید و فروش NFT در Opensea

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید