عصر متاورس
آموزش گام به گام ایردراپ شبکه Scroll - لایه دوم اسکرول

آموزش گام به گام ایردراپ شبکه Scroll - لایه دوم اسکرول

اسکرول (Scroll) یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که بر مبنای فناوری اثبات دانش صفر یا ZK توسعه یافته است. اسکرول همزمان با حفظ امنیت در بلاک چین اتریوم، امکان انجام تراکنش‌های سریع و کارآمدتر را نیز فراهم می‌کند.

استفاده اسکرول از فناوری اثبات دانش صفر، این پروژه را به یک راه‌حل لایه دوم امیدوار کننده برای برطرف ساختن چالش‌های مقیاس‌پذیری و حریم خصوصی اتریوم تبدیل کرده است.

شبکه اسکرول هنوز هیچ توکنی عرضه نکرده است. با این حال انتظار می‌رود یک ایردراپ برای تعامل با برخی از برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) در شبکه خود در نظر بگیرد.

مطابق آنچه که در نقشه راه این پروژه آمده است، احتمالا تیم توسعه دهنده آن در تلاش است برای تشویق مشارکت کاربران در این شبکه یک مکانیسم تشویقی ایجاد کند. همین امر، موضوع وقوع ایردراپ احتمالی اسکرول را محتمل‌تر کرده است. در ادامه به جزئیات بیشتری از این ایردراپ احتمالی اشاره خواهیم کرد.

ایردراپ شبکه اسکرول

شبکه آزمایشی اسکرول و دریافت ایردراپ

با توجه به اینکه هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد برگزاری ایردراپ اسکرول ارائه نشده و از سوی تیم توسعه دهنده این شبکه هیچ خبری مبنی بر وقوع ایردراپ اعلام نشده است، نمی‌توان به طور قطع در این مورد اظهار نظر کرد. با این حال، کاربران می‌توانند برای افزایش شانس خود جهت دریافت ایردراپ احتمالی اسکرول، در تست نت (شبکه آزمایشی) پروژه حضور فعالی داشته باشند.

چگونه می‌توانیم در تست نت اسکرول مشارکت داشته باشیم؟

افزایش میزان مشارکت در تست نت اسکرول یکی از روش‌های بالا بردن شانس دریافت ایردراپ احتمالی این شبکه است که مراحل آن به شرح زیر است:

مرحله اول (اتصال کیف پول به پلتفرم):

شبکه تست را به کیف پول رمزنگاری خود اضافه کنید. به عنوان اولین مرحله بایستی شبکه‌های آزمایشی را به کیف پول رمزنگاری خود متصل کنید. برای انجام این کار ابتدا وارد پرتال Scroll Alpha شوید، سپس کیف پول خود را متصل و با کلیک روی گزینه "Add to MetaMesk"، شبکه لایه یک Goerli Testnet و شبکه لایه دو Scroll Alpha Testnet را به کیف پول متامسک خود اضافه کنید.

مرحله دوم (دریافت توکن):

توکن تستی دریافت کنید. از روش‌های مختلفی برای دریافت اتر (ETH) تستی روی شبکه Goerli می‌توانید استفاده کنید. روش اول استفاده از فاست است که طی آن می‌توانید با استفاده از دو فاست Alchemy و Paradigm، اتر تستی موجود روی شبکه Goerli را را دریافت نمایید. سپس آدرس کیف پول خود را وارد نموده و گزینه "Send Me ETH" را کلیک کنید.

لازم به ذکر است که شما باید توکن کافی برای بریج کردن هزینه‌های گس تراکنش داشته باشد تا بتوانید این مرحله را انجام دهید.

مرحله سوم (استفاده از بریج اسکرول):

استفاده از بریج اسکرول مرحله بعدی است که طی آن باید وارد بریج اسکرول در تست نت شوید و کیف پول خود را به آن متصل نمایید. سپس از شبکه Goerli مقداری اتر به Scroll Alpha Testnet منتقل کنید و نسبت به تایید تراکنش در کیف پول خود اقدام نمایید. انجام این پروسه در حدود 20 دقیقه زمان می‌برد. با اتمام این فرایند، بایستی بریج را به صورت برعکس آن انجام دهید. بدین صورت که حالا از شبکه Scroll Alpha Testnet، مقداری اتر به شبکه Goerli انتقال دهید.

مرحله چهارم (استفاده از بریج اربیتر):

استفاده از بریج Orbiter، که در آن ابتدا باید وارد پلتفرم Orbiter که روی تست نت قرار دارد شوید و کیف پول خود را به آن متصل نمایید. سپس مجددا مقداری اتر تستی از شبکه Goerli به شبکه Scroll Alpha Testnet بریج کنید.

مرحله پنجم (استفاده از یونی‎‎‎‎‎‎‎سوآپ):

روی لینک Uniswap-v3 کلیک کنید تا به یونی سواپ موجود روی شبکه تستی اسکرول آلفا هدایت شوید و کیف پول خود را به آن متصل کنید. از طریق آدرس قرارداد، نسبت به انتخاب یک توکن اقدام نمایید. با کلیک روی لینک Blockscont، امکان دسترسی به آدرس قرارداد هوشمند توکن‌های موجود روی شبکه تستی Scroll Alpha برای شما فراهم خواهد شد. می‌توانید روی هر کدام از آن‎‎‎‎‎‎ها کلیک کرده و نسبت به کپی آدرس آن اقدام نمایید. اکنون مجدد باید به یونی سواپ برگردید و آدرس قرارداد مورد نظر خود را برای کپی کردن آدرس توکن دوم، Paste کرده و آن را انتخاب کنید. سپس با کلیک روی Swap، تراکنش را در کیف پول رمزنگاری خود تایید نمایید.

سخن پایانی

شبکه اسکرول در 17 اکتبر سال 2023 شبکه اصلی (مین نت) خودرا راه اندازی کرد و اکنون به یکی از امیدوار کننده ترین لایه دوم‎‎‎‎‎‎ها برای بلاکچین اتریوم تبدیل شده است. اگرچه گروه توسعه دهنده احتمال وجود یک ایردراپ را تایید یا رد نکرده است، بااین حال ایردراپ به یکی از محبوب ترین روش‎‎‎‎‎‎های جمع آوری سرمایه بین پروژه‎‎‎‎‎‎های کریپتویی تبدیل شده و شبکه اسکرول هم دیر یا زود نیاز به یک توکن بومی برای شبکه خودرا احساس می‎‎‎‎‎‎‎کند. درنتیجه احتمال وجود یک ایردراپ در آینده ای نزدیک برای این پروژه دور از ذهن نخواهد بود. 

با انجام کارهایی ساده که در بالا آورده شد، می‎‎‎‎‎‎‎توانید شانس خودرا برای دریافت ایردراپ احتمالی شبکه اسکرول افزایش دهید. 

در آخر شما می‎‎‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار کریپتو آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

دیفای ۲ چیست و چه مزیتی دارد - بهترین پروژه های DeFi 2.0 دیفای ۲ چیست و چه مزیتی دارد - بهترین پروژه های DeFi 2.0
هوش مصنوعی SingularityNET و ارز دیجیتال AGIX - سینگولاریتی هوش مصنوعی SingularityNET و ارز دیجیتال AGIX - سینگولاریتی
Illuvium - بازی متاورسی ایلوویوم و توکن ILV (نحوه کسب درآمد) Illuvium - بازی متاورسی ایلوویوم و توکن ILV (نحوه کسب درآمد)
RollUp در مقیاس پذیری بلاکچین چیست - مقایسه انواع رول آپ RollUp در مقیاس پذیری بلاکچین چیست - مقایسه انواع رول آپ

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید