عصر متاورس
Airdrop - ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ های جدید - (آموزشی)

Airdrop - ارز دیجیتال رایگان در ایردراپ های جدید - (آموزشی)

مقدمه

ایردراپ Airdrop یک استراتژی برای به دست آوردن سکه های رایگان است. می‎‎‎‎‎‎توانید به راحتی در ایردراپ ها شرکت کرده و توکن های رایگان به دست آورید. اما Airdrop به چه منظوری برگزار می‎‎‎‎‎‎شود و چگونه می‎‎‎‎‎توان به آن ها اعتماد کرد؟ سود حاصل از شرکت در ایردراپ ها چقدر است و چطور از جدیدترین ایردراپ ها باخبر شویم. در این مقاله مفهوم Airdrop، نحوه کسب درآمد از آن، روش های جلوگیری از کلاهبرداری ها و تمام مسائل مربوط به آن را بررسی می‎‎‎‎‎‎کنیم.

ایردراپ Airdrop چیست؟

ایردراپ ارزهای دیجیتال یک روش بازاریابی برای شناخته شدن و ارزش گرفتن یک توکن یا پروژه رمزنگاری است. شما می‎‎‎‎‎توانید به راحتی در ایردراپ ها شرکت کرده و سکه های رایگان دریافت کنید. قبل از بررسی چگونگی این امر، بهتر است نگاهی به علت برگزاری Airdrop ها بیاندازیم. 

فرض کنید یک پروژه رمزنگاری به نام MESAL ایجاد کرده ایم و یک توکن اختصاصی با عرضه کل 1000 برای این پروژه ضرب کردیم. نام این توکن را MSL می‎‎‎‎‎گذاریم. تمام 1000 توکن MSL دراختیار ماست. چگونه این توکن دارای ارزش می‎‎‎‎‎شود هنگامی که تمام توکن ها دراختیار ماست و هیچ خرید و فروشی صورت می‎‎‎‎‎گیرد؟ می‎‎‎‎‎‎دانیم که ارزش گذاری ارزهای دیجیتال براساس قانون عرضه و تقاضاست. و اگر یک دارایی دیجیتال خرید و فروش نشود، هیچ ارزشی نخواهد داشت. 

بنابراین برای پروژه MESAL چند گروه در رسانه های اجتماعی تشکیل می‎‎‎‎‎دهیم و با تبلیغات، کاربران را از پروژه خود آگاه می‎‎‎‎‎کنیم. به کاربرانی که پروژه مارا تبلیغ کنند و یک توییتر، یک پست در تلگرام و .... ایجاد کنند. مقداری توکن MSL پرداخت می‎‎‎‎‎کنیم. در این صورت علاوه بر شناخته شدن پروژه MESAL، توانستیم توکن های MSL را بین کاربران توزیع کنیم. کاربران می‎‎‎‎‎توانند توکن هارا در صرافی ها معامله کنند. پس از معامله شدن در صرافی ها، این توکن دارای ارزش می‎‎‎‎‎شود و به نسبت خرید و فروش ارزش گذاری خواهد شد. 

نحوه شرکت در ایردراپ ها Airdrops 

ایردراپ ها انواع مختلفی دارند و نحوه توزیع توکن در آن ها متفاوت است. برای دریافت سکه های رایگان از عموم ایردراپ های استاندارد می‎‎‎‎‎‎توانید به روش زیر عمل کنید؛

1- ابتدا نیاز به یک کیف پول دیجیتال خواهید داشت تا توکن ها برای شما ارسال شود(آموزش ساخت کیف پول متامسک MetaMask در 5 دقیقه). 

2- باید از برگزاری یک ایردراپ جدید آگاه شوید، کار دشواری نیست کافی است اخبار را دنبال کنید و منتظر فرصت های جدید باشید. روزانه ایردراپ های زیادی برگزار می‎‎‎‎‎‎شود بنابراین برای یافتن آن ها با مشکل روبه رو نخواهید بود (می‎‎‎‎‎‎توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار آگاه شوید). همچنین می‎‎‎‎‎توانید با چک کردن سایت هایی مانند CoinMarketcap از ایردراپ های جدید آگاه شوید. 

3- در این مرحله وارد انجمن می‎‎‎‎‎‎شوید(می‎‎‎‎‎‎تواند یک گروه تلگرامی باشد) و کارهایی که خواسته شده را انجام می‎‎‎‎‎دهید. کارهایی ساده مانند لایک کردن یک پست توییتر و بازنشر دادن آن. 

4- پس از انجام این کار های کوچک، می‎‎‎‎‎‎توانید آدرس کیف پول خودرا وارد کرده و منتظر دریافت توکن ها باشید. 

پس از دریافت توکن ها می‎‎‎‎‎توانید آن هارا در صرافی ارزهای دیجیتال معامله کنید و یا برای سود بیشتر منتظر افزایش قیمت آن ها باشید. توجه کنید تمام ایردراپ ها ارزش ندارند و ممکن است یک توکن بی ارزش باشد. 

در دام کلاهبرداری ها نیافتید

طبیعی است که Airdrop های کلاهبرداری زیادی وجود دارند، ممکن است از شما بخواهند کیف پول خودرا به یک سایت مشکوک متصل کنید. و یا اطلاعات خاصی بخواهند. شرکت در یک Airdrop چندان هم سودآور نیست که ارزش چنین کارهایی داشته باشد. درست است که با شرکت در چند Airdrop در ماه می‎‎‎‎‎‎توانید مبلغ قابل توجهی به دست آورید، اما توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم ایردراپ هایی ساده و استاندارد را انتخاب کنید و گول وعده های میلیونی پروژه های رمزنگاری را نخورید. 

نحوه بررسی ایردراپ های برتر 

با پیشرفت صنعت بلاک‎‎‎‎‎‎چین و کریپتو، اکنون پروژه های رمزنگاری زیادی به وجود آمده و روزانه درحال افزایش است. بین هزاران پروژه رمزنگاری تنها تعداد معدودی از آن ها پتانسیل رشد بیشتر و ارزش سرمایه گذاری خواهند داشت. شما می‎‎‎‎‎‎توانید در سایت های مربوطه تاریخ و نحوه برگزاری ایردراپ هارا مشاهده کنید، اما برای این که بتوانید تصمیم بگیرید یک پروژه تا چه اندازه می تواند در آینده ارزش مند باشد باید تحقیقات خود را کامل کنید. تحقیق درباره یک ارزدیجیتال و یک پروژه رمزنگاری شامل بررسی مواردی مانند توکنومیک (Tokenomics) و  وایت پیپر (White Paper) پروژه است.

وایت پیپر که معمولا با فرمت pfd در اختیار عموم قرار می‎‎‎‎‎گیرد، شامل تمام توضیحات راجع به یک پروژه است. اهداف پروژه، نحوه رسیدن به این هدف ها، پیشنهادات و ... در وایت پیپر یک پروژه درج می‎‎‎‎‎‎شود. برای اطلاعات بیشتر می‎‎‎‎‎توانید مقاله وایت پیپر چیست را مطالعه کنید.  

توکنومیک که از عبارت Token Economics گرفته شده به معنای بررسی پارامترهای اثر گذار بر قیمت یک دارایی دیجیتال است. در فرآیند توکنومیک مواردی مانند عرضه کل، عرضه درگردش، تقاضا، انجمن و نحوه توزیع توکن بررسی می‎‎‎‎‎‎شود تا از آینده یک دارایی دیجیتال باخبر شویم. به عنوان مثال اگر عرضه کل یک توکن نامحدود باشد، مشخصا در آینده با تورم روبه رو شده و پتانسیل بالایی برای افزایش قیمت نخواهد داشت. با مطالعه مقاله توکنومیک Tokenomics می‎‎‎‎‎توانید اطلاعات زیادی راجع به نحوه بررسی پارامتر ها و تاثیر آن بر سرمایه گذاری هایتان به دست آورید. 

سخن پایانی

ایردراپ یک روش بازاریابی برای ارزهای دیجیتال است و می‎‎‎‎‎‎توان گفت شبیه به عرضه اولیه سکه است. با این تفاوت که در عرضه اولیه سکه نیاز به سرمایه گذاری یا خرید توکن ها دارید اما در ایردراپ ها می‎‎‎‎‎توانید به صورت رایگان توکن دریافت کنید. برای مقایسه بهتر می‎‎‎‎‎‎توانید مقاله عرضه اولیه سکه (ICO) را مطالعه کنید. همچنین توجه داشته باشید ایردراپ ها برای انجام امور از قراردادهای هوشمند استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند. بنابراین می‎‎‎‎‎توانید از لحاظ فنی به آن ها اعتماد کنید. 

روزانه ایردراپ های زیادی برگزار می‎‎‎‎‎‎شوند شما می‎‎‎‎‎‎توانید به صورت روزانه برخی از سایت های مرتبط را برای یافتن ایردراپ ها بررسی کنید. یکی از سایت هایی که به معرفی ایردراپ ها می‎‎‎‎‎‎پردازد، سایت CoinMarketCap.com است که می‎‎‎‎‎‎توانید برخی اطلاعات پایه مانند رتبه بندی و ... را بررسی کنید. 

همچنین با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه می‎‎‎‎‎‎توانید از آخرین اخبار آگاه شوید. درآخر باعث خوشنودی ماست تا تجربیات و سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال ) ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال )
سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود
5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه 5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه
صرافی کوکوین (راهنمای کامل) - بررسی خدمات KuCoin صرافی کوکوین (راهنمای کامل) - بررسی خدمات KuCoin
بازی بلاکچین میراث - متاورس Legacy و توکن - (راهنمای کامل) بازی بلاکچین میراث - متاورس Legacy و توکن - (راهنمای کامل)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید