عصر متاورس
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد

CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد

پیش گفتار 

وب سایت CoinGecko، شرکت تجزیه و تحلیل NFT Zash را خریداری کرده و قصد دارد ارائه API اطلاعات رمزنگاری خودرا گسترش دهد و معاملات شتسشو* را در بازار نظارت کند.

* معاملات شستشو یا Wash Trading: به معنای فروش یک دارایی توسط معامله گر و خرید مجدد آن گفته می‎‎‎‎‎‎شود. روشی برای گمراه کردن، دستکاری و مداخله در بازار.

خدمات جدید NFT در سایت CoinGecko

طبق یک اعلامیه از سایت رسمی در روز چهارشنبه 22 نوامبر، CoinGecko اعلام کرد که Zash (یک شرکت زیرساخت متمرکز بر NFT ها) را در تلاش برای ارائه معیارهای مرتبط با NFT مانند؛ ابرداده، معاملات تاریخی و داده‎‎‎‎‎‎های وام، خریداری کرده است. قیمت این معامله اعلام نشد.

Parit Patel (پاریت پاتل) بنیان‎‎‎‎‎‎گذار CoinGecko می‎‎‎‎‎‎گوید :: {{ ما معتقدیم NFT ها به تکامل خود ادامه خواهند داد و موارد استفاده جدید را در سطح جهانی باز می‎‎‎‎‎‎کنند. و برای شرکت‎‎‎‎‎‎ها و مصرف کنندگان ارزش ایجاد می‎‎‎‎‎‎کنند. }}

این سایت قصد دارد تا 3 ماهه دوم سال 2024، خدمات جدیدی را ارائه کند. کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند به تمام اطلاعات در سراسر؛ اتریوم Ethereum، پالیگان PolyGon، زنجیره بایننس BNB Chain و سولانا  Solana، دسترسی داشته باشند. علاوه براین کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند اطلاعات وام NFT در بازارهایی مانند؛ Blend، X2Y2 و NFTfi را جمع‎‎‎‎‎‎آوری کنند. 

دربین تمام ویژگی‎‎‎‎‎‎ها، Zash همچنین امکان نظارت بر معاملات شستشو را برای مشتریان فراهم کرده است. بااین حال همانطور که CoinGecko گفت : این قابلیت تنها در مجموعه‎‎‎‎‎‎های اصلی ایجاد شده در بستر اتریوم، دردسترس خواهد بود.  

معامله شستشو، یک نگرانی تاریخی در بازار NFT است، چراکه بسیاری این اقدام غیرقانونی خرید و فروش دارایی‎‎‎‎‎‎ها را، به عنوان دلیل اصلی حباب NFT در سال 2022 مقصر دانسته‎‎‎‎‎‎اند. 

به گفته شرکت تحقیقاتی بلاکچین Chainalysis، بیش تر از 100 معامله گر شستشو به طور جمعی نزدیک به 9 میلیون دلار سود ازاین فعالیت کسب کرده‎‎‎‎‎‎اند. بااین حال این شرکت تاکید می‎‎‎‎‎‎کند که اکثر معامله گران شستشوی NFT، بدون سود مانده‎ ‎‎‎‎‎اند. و افزود که بیش از 150 معامله شستشو منجر به زیان 416,984 دلاری شده است.

طبق داده‎‎‎‎‎‎های CryptoSlam (تا زمان انتشار مقاله)، کل فروش در بازار به 80.8 میلیون دلار می‎‎‎‎‎‎رسد. که از بالاترین رکورد خود در آگوست 2021 فاصله زیادی دارد (زمانی که بازار روزانه بیش از 2 میلیارد دلار فروش داشت). 

CoinGecko یک پلتفرم خدماتی است که اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال را به صورت رایگان ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد و ابزارهایی را برای ارزیابی و رتبه بندی دارایی‎‎‎‎‎‎های ارز دیجیتال، به کاربران ارائه می‎‎‎‎‎‎کند. این کمپانی توسط دو شخص به نام‎‎‎‎‎‎های TM Lee (تی ام لی) و Bobby Ong (بابی اونگ) در سال 2014 در سنگاپور تاسیس شد. 

منابع :

سایت خبری Crypto.News

اعلامیه سایت Coingecko

سایت Chainalysis

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید