عصر متاورس
افزایش چشمگیر حجم معاملات روزانه صرافی های غیرمتمرکز DEX

افزایش چشمگیر حجم معاملات روزانه صرافی های غیرمتمرکز DEX

پیش گفتار 

مجموع حجم معاملات روزانه در 48 ساعت اخیر، در صرافی‎‎‎‎‎‎‎‎‎های غیرمتمرکز نزدیک به 800 میلیون دلار افزایش یافته است. 

در پی اقدامات قانونی اخیر SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادر)، علیه صرافی‎‎‎‎‎‎‎‎‎های؛ بایننس Bianance و کوین‎‎‎‎‎‎بیس CoinBase، سرمایه گذاران تحت تاثیر قرار گرفتند. این امر منجر به افزایش بیش از 440% حجم معاملات در صرافی‎‎‎‎‎‎‎‎‎های غیرمتمرکز (DEX) طی 2 روز اخیر شد (15 و 17 خرداد).

جزئیات 

براساس اطلاعات جمع آوری شده از CoinGecko، مجموع حجم معاملات روزانه در 3 از تا صرافی‎‎‎‎‎‎‎‎‎های غیرمتمرکز (که 53% از کل حجم معاملات در 24 ساعت گذشته را تشکیل داده اند)، افزایش چشمگیری داشته (چیزی بیش از 792 میلیون دلار بین 15 تا 17 خرداد). 

صرافی‎‎‎‎‎‎‎‎‎های نام برده به شرح زیر است؛ 

1- UniSwap v3 (آربیتروم Arbitrum)

2- UniSwap v3 (اتریوم Ethereum)

3- PancakeSwap v3 (زنجیره هوشمند بایننس BSC)

همچنین حجم معاملات در صرافی غیرمتمرکز Curve (که امکان معامله استیبل‎‎‎‎‎‎کوین هارا فراهم می‎‎‎‎‎‎کند)، 328% افزایش یافته است. درزمان درج مقاله، تمرکز صرافی Curve، بر معامله استیبل کوین‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی با پشتوانه دلار آمریکا؛ USDC و USDT است. 

برای مدت کوتاهی، حجم معاملات در DEXها از حجم معاملات صرافی CoinBase (محبوب ترین صرافی آمریکایی) در ماه می فراتر رفت. سرمایه گذاران برای خرید توکن‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی مانند PEPE (په‎‎‎‎‎‎په) و TURBO (توربو)، از طریق یونی‎‎‎‎‎‎سوآپ (UniSwap) و دیگر پروتکل‎‎‎‎‎‎‎‎‎های غیرمتمرکز اقدام کردند. چراکه میم‎‎‎‎‎‎کوین های نام برده، در صرافی‎‎‎‎‎‎‎‎‎های متمرکز فهرست نشده بودند. 

همزمان با افزایش حجم DEXها، جریان خروجی خالص در صرافی بایننس به رقم قابل توجه 778 میلیون دلار رسید. شایان ذکر است که جریان خروجی خالص فعلی، همچنان پایین تر از کل ذخیره بورس است.

* جریان خروجی خالص، به معنای اختلاف بین ارزش دارایی‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ورودی و خروجی است.

تاثیر اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادر (SEC)

درپی اقدامات قانونی SEC علیه صرافی‎‎‎‎‎‎‎‎‎های رمزنگاری، شور و هیجانی در بازار کریپتو به وجود آمده. SEC در تاریخ 6ژوئن (16 خرداد)، از صرافی کوین‎‎‎‎‎‎بیس به دلیل ارائه اوراق بهادر ثبت نشده، شکایت کرد. از دیگر اتهامات کوین‎‎‎‎‎بیس CoinBase، فعالیت به عنوان یک کارگزار اوراق بهادر ثبت نشده است. 

یک روز قبل (5 ژوئن)، SEC با اتهاماتی مشابه از صرافی Binance و Bianance.US و همچنین از مدیرعامل بایننس (Zhao)، شکایت کرد. و مدعی شد که بایننس توانسته است به عنوان بورس اوراق بهادر ثبت شود، و بنابراین به طور غیرقانونی در ایالات متحده فعالیت می‎‎‎‎‎‎کند. باتوجه به اتهامات از Zhao، به عنوان یک "فرد کنترل کننده" شکایت شد.

منابع خبری : 

سایت CoinTelegraph

سایت CoinGecko

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید