عصر متاورس
UniSwap - بررسی صرافی یونی سوآپ و توکن UNI - نحوه کسب سود

UniSwap - بررسی صرافی یونی سوآپ و توکن UNI - نحوه کسب سود

مقدمه

یونی سوآپ یک صرافی غیرمتمرکز DEX برپایه شبکه اتریوم است که خدمات زیادی ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد. یونی سوآپ به عنوان اولین صرافی که از مدل بازارساز خودکارAMM استفاده کرد، شهرت بیشتری پیدا کرد و اکنون به یکی از ایمن ترین و محبوب ترین صرافی ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. درحال حاضر یونی سوآپ پس از dYdX و Kine در رتبه سوم DEX ها قرار دارد. 

پیش از بررسی یونی‎‎‎‎‎‎سوآپUniSwap نگاهی به کار صرافی های غیرمتمرکز (DEX) میاندازیم تا نحوه کار یونی سوآپ را بهتر درک کنید. 

صرافی غیرمتمرکز چیست؟

Decentralized Exchange یا به اختصار DEX به معنای صرافی غیرمتمرکز و یکی از کاربردهای اساسی امورمالی غیرمتمرکز DeFi است. این صرافی ها توسط یک شخص یا ارگان خاص مدیریت نمی‎‎‎‎‎‎شوند. بنابراین از لحاظ فنی قابل اعتماد تر هستند، چراکه کنترل سرمایه و دارایی های کاربران توسط یک شخص مدیریت می‎‎‎‎‎‎شود و هرکس کنترل کاملی بر سرمایه خود خواهد داشت. همچنین برای استفاده از خدمات و معامله نیازی به احراز هویت(KYC) پیچیده و فاش شدن اطلاعات شخصی نخواهید داشت(اگرچه تمام تراکنش ها در بلاکچین قابل ردیابی است).

تمام امور در صرافی های غیرمتمرکز توسط قرارداد هوشمند اجرا می‎‎‎‎‎‎شود. قرارداد هوشمند قیمت پیشنهادی شمارا با قیمت طرف مقابل تطبیق می‎‎‎‎‎‎دهد و درصورت رضایت طرفین، معامله را انجام می‎‎‎‎‎‎دهد. 

قرارداد هوشمند به طور خلاصه یک پروتکل کدنویسی شده است که مانند یک ربات تنها دستوراتی که برایش کدنویسی شده را اجرا می‎‎‎‎‎‎کند. و تحت هیچ شرایط می‎‎‎‎‎‎توان از اجرای دستورات جلوگیری کرد. بنابراین نیازی به اعتماد کردن به طرف مقابل نخواهید داشت و کافی است به شرایط یک قرارداد اعتماد کنید. 

این صرافی ها کاملا غیرمتمرکز هستند و مسئولیت تمام فعالیت های شما برعهده شخص شما خواهد بود. بنابراین در صورت کم تجربگی دقت بیشتری داشته باشید. 

یونی سوآپ UniSwap چیست؟

یونی سوآپ یک صرافی غیرمتمرکز است که برای تطابق بازار از مدل بازارساز خودکار AMM استفاده می‎‎‎‎‎‎کند. توکن UNI ارزبومی و اصلی این صرافی است که برای موارد زیادی کاربرد دارد و یک توکن ERC-20 است. UNI یک توکن حاکمیتی است که می‎‎‎‎‎‎توانید در دائو DAO یونی سوآپ مشارکت کنید. همچنین به عنوان پاداش به سپرده گذاران و تامین کنندگان نقدینیگی توکن UNI پرداخت می‎‎‎‎‎‎شود.

شما می‎‎‎‎‎‎توانید با ییلد فارمینگ "Yield Farming" در این صرافی، به صورت غیرفعال کسب درآمد داشته باشید. فرآیند ییلد فارمینگ به منظور کسب سود بیشتر از دارایی های دیجیتال است، شما می‎‎‎‎‎‎توانید با قفل کردن دارایی های خود در استخرهای نقدینیگی یونی سوآپ به صورت هفتگی، 14روزه و یا 28 روزه سود قابل توجهی کسب کنید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید از صرافی یونی سوآپ به صورت فوری قرض بگیرید(برای اطلاعات بیشتر مقاله سیستم وام دهی DeFi را مطالعه کنید).

مرتبط : آموزش ییلد فارمینگ Yield Farming به صورت گام به گام.

این صرافی کارمزد های بسیار پایینی نسبت به رقبای خود دریافت می‎‎‎‎‎‎کند. UniSwap برای هر معامله تنها 0.3درصد کارمزد دریافت می‎‎‎‎‎‎کند و برخلاف دیگر صرافی ها، این مبلغ را به تامین کنندگان نقدینگی به عنوان پاداش پرداخت می‎‎‎‎‎‎کند.

بررسی مزیت ها و معایب یونی سوآپ از نظر کاربران

مزیت ها 

1- معامله طیف وسیعی از دارایی های دیجیتال را ممکن می‎‎‎‎‎‎کند.

2- قرارداد های هوشمند در UniSwap می‎‎‎‎‎‎تواند ارزان تر و کارآمدتر باشد.

3- کاربران می توانند از چند روش توکن UNI را به عنوان پاداش دریافت کنند.

4- حاکمیت غیرمتمرکز یونی سوآپ باعث شده هرکس بتواند درباره پیشنهادات رای دهد و یا یک پیشنهاد ایجاد کند.

5- سود زیادی برای تامین کنندگان نقدینگی وجود دارد.

معایب 

1- تنها از معامله دارایی های دیجیتال سازگار با اتریوم پشتیبانی می‎‎‎‎‎کند.

2- از کیف پول های کمی پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کند (می‎‎‎‎‎‎توانید از کیف پول متامسک MetaMask استفاده کنید).

3- هزینه تراکنش ها تنها با استفاده از اتر ETH پرداخت می‎‎‎‎‎‎شود.

سخن پایانی 

صرافی یونی سوآپ UniSwap یک صرافی کاملا ایمن است. غیرمتمرکز بودن این پلتفرم باعث می‎‎‎‎‎شود هیچ سرور مرکزی برای هک شدن و دسترسی به منابع مالی کاربران وجود نداشته باشد. همچنین یونی سوآپ برپایه بلاکچین اتریوم توسعه یافته، بنابراین امنیتی مشابه اتریوم خواهد داشت.

یونی سوآپ چند استخر نقدینگی متفاوت با سودهای نسبتا بالا برای تامین کنندگان ارائه می‎‎‎‎‎دهد. با کارمزدهای پایین، امنیت بالا، ارائه خدمات اضافی و تمرکززدایی به یکی از بهترین DEX های محبوب تبدیل شده و درحال حاضر در رتبه سوم صرافی ها قرار دارد.

می‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در قسمت نظرات باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. همچنین با عضویت در خبرنامه عصر متاورس، در پایین صفحه از آخرین اخبار بلاک‎‎‎‎‎‎‎‎‎چین و متاورس آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع) Defi یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) چیست؟ (راهنمای جامع)
استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع ) استیکینگ چیست - Staking یا سپرده گذاری ( راهنمای جامع )
ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان) ییلد فارمینگ چیست - Yield Farming زبان ساده (راهنمای مبتدیان)
سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود
صرافی کوکوین (راهنمای کامل) - بررسی خدمات KuCoin صرافی کوکوین (راهنمای کامل) - بررسی خدمات KuCoin
GitCoin - بررسی کامل توکن GTC و پلتفرم گیت کوین GitCoin - بررسی کامل توکن GTC و پلتفرم گیت کوین

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید