عصر متاورس
معرفی پروژه AltLayer و آموزش ایردراپ آلت لیر (توکن ALT)

معرفی پروژه AltLayer و آموزش ایردراپ آلت لیر (توکن ALT)

پیش گفتار

AltLayer یک پلتفرم به سبک Rollup-as-a-Servise (Raas) است که روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. این پروژه برای توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp ها) این امکان را فراهم می‌کند تا لایه‌های اجرایی متناسب با برنامه‌های کاربردی بسیار مقیاس‌پذیر (Layer 2s) را راه‌اندازی کنند. این پروژه در واقع ترکیبی منحصربه فرد از امنیت، تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری را در خود جای داده است.

غالب بلاک چین‌های سنتی دارای ظرفیت پردازش محدودی هستند و این امر باعث ایجاد چالش‌هایی مانند تاخیر در تایید تراکنش‌ها و متعاقبا انجام معاملات کند، افزایش هزینه و کارمزدها و .. می‌شود. Rollup‌ها در این میان به عنوان راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دو برای افزایش کارآمدی بلاکچین‌ ها وارد عمل شده‌اند.

پلتفرم AltLayer نیز به عنوان یک بلاک چین لایه دو، بر اساس الگوریتم Rollup توسعه داده شده است. Rollup‌ها تراکنش‌ها را در خارج از زنجیره اصلی پردازش و سپس نتایج را به صورت دسته‌ای به بلاک چین اصلی هدایت می‌کنند. بنابراین مقیاس‌پذیری و امنیت شبکه را بدون به خطر افتادن اصل تمرکززدایی و شفافیت آن افزایش می‌دهند. 

مهم‌ترین نوآوری این پروژه، ایده اجرای تک لایه‌ها در آن است که با تحقق آن، یک توسعه دهنده Dapp می‌تواند با استقرار یک دیسک امن، مقیاس‌پذیر و سریع در سطح 1، مانع از مسدود شدن فضای بلاک شود و به بهینه‌سازی کل اکوسیستم کمک کند. توجه داشته باشید که ران تایم و منابع آن، در مواقعی اجرا می‌شوند که Dapp با افزایش ترافیک قابل توجهی مواجه شود که مدیریت آن از توان سطح یک خارج است. پس از کاهش تقاضا، برنامه به سطح اولیه خود باز می‌گردد.

کاربردها و مزایای پروژه AltLayer

پلتفرم آلت لایر، سیستمی است که از چندین لایه اجرا بهینه شده تحت عنوان لایه‌های فلش (Flash Layers) تشکیل گردیده است. بکارگیری یک نوآوری خلاقانه در اجرای این لایه‌ها باعث شده تا آنها به صورت یکبار مصرف عمل کنند که به لحاظ منابع بسیار بهینه و مقرون به‌صرفه است. سایر مزایای این پروژه شامل موارد زیر است:

1- هزینه‌های پایین گس

2- انجام تراکنش‌ها در کمتر از 2 ثانیه

3- فلش لیرینگ: افزایش تعداد تراکنش‌ها به 20 هزار در ثانیه 

4- تمرکززدایی بالا

5- پشتیبانی از طیف وسیعی از قابلیت‌ها 

شرکت در ایردراپ AltLayer

پروتکل غیرمتمرکز آلت‌لایر که یکی از پروژه‌های تحت حمایت بایننس است، از 25 ژانویه (5 بهمن) ایردراپ توکن‌های خود را آغاز کرده است. ایردراپ این پروژه با 100 میلیون دلار آغاز شده است. توکن بومی این پروژه ALT نام دارد و از طریق پلتفرم بایننس لانچ‌پول اجرا می‌شود. 

در کل قرار است در این عرضه، 500 میلیون توکن ALT در بایننس لانچ‌پد توزیع گردد که 5 درصد از کل عرضه 10 میلیادری این توکن را شامل می‌شود.

آلت‌لایر همچنین اعلام کرده که پس از لیست شدن توکن ALT، ایردراپ دیگری را برای هولدرهای NFT و شرکت‌ کنندگان در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی خود راه‌اندازی خواهد کرد. 

ارز دیجیتال ALT، توکن بومی پروژه آلت لایر خواهد بود که قرار است در فرایند استیکینگ، تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی، پاداش دهی و پرداخت هزینه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. 

تیم آلت لایر طی یک دوره گردآوری سرمایه توانست با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعت ارزهای دیجیتال مانند پلی چین (Polychain Capital) و بالاجی (Balaji) بالغ بر 7.2 میلیون دلار سرمایه جذب کند. 

طبق اعلام تیم توسعه دهنده پس از تست کامل محصول، رونمایی از توکن انجام خواهد شد. از این رو هم به احتمال زیاد ایردراپ آلت لایر برای کاربران تست نت (شبکه آزمایشی) برگزار خواهد شد.

آموزش گام به گام ایردراپ آلت لایر

مرحله اول:

 به عنوان مرحله اول شرکت در ایردراپ بایستی ابتدا، توکن‌های تست را از شبکه تست اتریوم به شبکه تست نت آلت لایر انتقال دهید. برای این کار به وب سایت فاست سپولیا (Sepolia) بروید و با کپی کردن آدرس کیف پول خود و قرار دادن آن در قسمت پیش بینی شده، توکن تست اتریوم را به آن اضافه کنید. 

مرحله دوم:

 به وب سایت تست نت بروید و حساب توئیتر خود را در قسمت تعیین شده قرار دهید. آدرس کیف پول خود را در شبکه تست نت سپولیا قرار داده و توکن‌هایی با استاندارد ERC-20 و اسم MSEQ را به کیف پول خود انتقال دهید.

مرحله سوم:

 با مراجعه به وب سایت فاست NFT، ان اف تی تست را با نام MSNFT را تا تعداد 10 عدد مینت کنید. برای انجام این کار بایستی کیف پول شما در شبکه تست نت سپولیا به وب سایت معرفی شده باشد.

مرحله چهار:

 به صفحه بریج تست نت آلت لایر بروید و کیف پول خود در شبکه تست نت سپولیا را به آن متصل نمایید. سپس نسبت به انتقال مقداری اتریوم تست از سپولیا به شبکه تست نت آلت لایر اقدام کنید. کافی است پس از تعیین مقدار اتریوم، روی گزینه Confirm کلیک کرده و تراکنش را در کیف پول خود تایید نمایید.

مرحله پنجم:

 مجددا به صفحه بریج تست نت آلت لایر بروید و مقداری از توکن‌های MSEQ که طی مرحله دوم به دست آورده‌اید را به شبکه تست نت آلت لایر انتقال دهید.

مرحله ششم:

 در این مرحله در صفحه بریج تست نت آلت لایر، توکن NFT MSNFT را از شبکه سپولیا به شبکه تست نت پروژه آلت لایر ارسال کنید. برای انجام این کار بایستی خود توکن NFT را انتخاب نمایید تا ID آن در قسمت مشخص شده مشاهده شود.

مرحله هفتم:

 گزینه Withdraw را کلیک کنید تا شبکه کیف پول از سپولیا به Multi Sequencer Testnet L2 تغییر یابد. سپس مراحل چهارم، پنجم و ششم را به صورت برعکس انجام دهید تا توکن‌ها به شبکه سپولیا منتقل شوند.

مرحله هشتم:

 وارد صفحه کمپین Multi Sequencer پروژه AltLayer در گلکسی شوید، فعالیت‌های مربوط به توییتر و دیسکورد را انجام دهید، سپس گزینه Verify را کلیک کنید تا تمام فعالیت‌های خواسته شده فعال شده و سبز رنگ شوند. در نهایت OAT مربوط به این فعالیت را کلیک کنید تا به عنوان شرکت کننده در تست نت پروژه برای دریافت ایردراپ آلت لایر شناخته شوید.

نویسنده : فریبا فتحی

نویسنده : فریبا فتحی

نوشتن هنر است و درکنار هم چیدن کلمات و ساخته و پرداخته کردن جملاتی ناب که بتواند خواننده را سر شوق آورد انتخاب من است.

پست های مرتبط

آموزش ایردراپ رایگان De.Fi - دریافت ارز دیجیتال DEFI آموزش ایردراپ رایگان De.Fi - دریافت ارز دیجیتال DEFI
INO - عرضه اولیه NFT به زبان ساده - صفر تا صد INO ها INO - عرضه اولیه NFT به زبان ساده - صفر تا صد INO ها
تاریخ دقیق هاوینگ 2024 بیتکوین - تحلیل قیمت BTC طی هاوینگ تاریخ دقیق هاوینگ 2024 بیتکوین - تحلیل قیمت BTC طی هاوینگ
ایردراپ بالقوه پروژه Layer3 - آموزش دریافت توکن رایگان ایردراپ بالقوه پروژه Layer3 - آموزش دریافت توکن رایگان

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید