عصر متاورس
صرافی کوکوین (راهنمای کامل) - بررسی خدمات KuCoin

صرافی کوکوین (راهنمای کامل) - بررسی خدمات KuCoin

مقدمه

کوکوین KuCoin یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال با بیش از 11 میلیون کاربر روزانه است. که بیش از 700 دارایی رمزنگاری ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد و کارمزدهای پایینی نسبت به سایر صرافی ها دریافت می‎‎‎‎‎کند. این صرافی به ویژه برای کاربران حرفه ای بسیار جذاب و کاربردی است، چراکه ابزار ها و امکانات بیشتری نسبت به رقبای خود ارائه می‎‎‎‎‎دهد که می‎‎‎‎‎‎توانید از معاملات خود سود بیشتری کسب کنید.

در ادامه با ویژگی ها و نحوه کار کوکوین KuCoin بهتر آشنا می‎‎‎‎‎شوید.

کوکوین KuCoin چیست ؟

KuCoin یک صرافی ارزهای دیجیتال بسیار محبوب مستقر در هنگ کنگ است که در سال 2017 با هدف دسترسی مردم سراسر جهان به یک پلتفرم ساده، ایمن و کاربردی راه اندازی شد. و در حال حاضر در رتبه 6 صرافی ها قرار دارد.

علاوه بر محبوبیت جهانی کوکوین، این صرافی برای ایرانیان محبوب تر است. به علت تحریم های گسترده ایرانیان، اکثر صرافی ها، کاربران ایرانی را در لیست سیاه قرار داده و خدمات خودرا به کاربرانی با آی‎‎‎‎‎‎پی ایران ارائه نمی‎‎‎‎‎دهند. اما شما می‎‎‎‎‎‎توانید بدون نیاز به احراز هویت های پیچیده، فاش شدن اطلاعات شخصی و بدون نیاز به VPN (فیلتر شکن) از خدمات کوکوین استفاده کنید.

کارمزد معاملات در صرافی KuCoin حداکثر 0.1% است که درصورت پرداخت کارمزد ها با توکن KCS (توکن بومی پلتفرم کوکوین) از 20 درصد تخفیف بهره‎‎‎‎‎‎مند می‎‎‎‎‎‎شوید. همچنین برای معاملاتی با حجم های بالاتر تخفیف بیشتری از کارمزد ها دریافت می‎‎‎‎‎کنید.

این صرافی ویژگی هایی مانند معاملات Margin (حاشیه ای) و معاملات Future (آتی) با حداکثر اهرم 100 برابری ارائه می‎‎‎‎‎دهد، کوکوین دارای سیستم وام دهی ارزهای دیجیتال است، شما می‎‎‎‎‎توانید با قرض دادن سرمایه خود به دیگران، سود قابل توجهی کسب کنید و یا با بهره کم از این صرافی قرض بگیرید.

خدمات و امکانات کوکوین KuCoin

1- ربات های معاملاتی

کوکوین چندین ربات معاملاتی را دراختیار کاربران قرار می‎‎‎‎‎‎دهد که به انجام بهتر معاملات کمک می‎‎‎‎‎‎‎کند. ربات های معاملاتی ابزاری واقعا مفید هستند. شما می‎‎‎‎‎توانید قوانینی را که ربات شما از آن ها پیروی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند انتخاب کنید و معاملات خودرا به صورت خودکار انجام دهید. در نتیجه می‎‎‎‎‎‎توانید حتی هنگامی که خواب هستید معامله کنید. این ربات ها رایگان هستند و شما می‎‎‎‎‎توانید موفق ترین ربات های رتبه بندی شده را به صورت روزانه یا هفت روزه مشاهده کنید و پیکربندی آن هارا برای ایجاد همان ربات در حساب کاربری خود کپی کنید.

2- پاداش کوکوین – دریافت توکن KCS 

کاربرانی که بیش از 6 توکن KYC (ارزاصلی و بومی صرافی کوکوین) داشته باشند می‎‎‎‎‎‎توانند تا 22 درصد سود دریافت کنند. تقریبا مانند سپرده گذاری در بانک های سنتی عمل می‎‎‎‎‎‎کند. همچنین می توانید از توکن KCS برای پرداخت کارمزد تراکنش ها استفاده کنید، در صورت پرداخت کارمزد ها با این توکن از 20 درصد تخفیف بهره مند می‎‎‎‎‎‎شوید.

3- وام دهی کریپتو 

کاربران کوکوین می‎‎‎‎‎توانند با قرض دادن دارایی های خود به دیگران، از سرمایه خود کسب درآمد داشته باشند. با این کار هم از نوسانات بازار و خطرات ناشی از آن به دور هستید و هم یک درآمد غیرمنفل خواهید داشت. قرض دادن دارایی ها برای افرادی که مایل به سرمایه گذاری بلند مدت و یا هولد Hold کردن ارز ها هستند، به مراتب مناسب تر است. 

در این صرافی بیش از 160 ارز مختلف وجود دارد که می‎‎‎‎‎‎توانید آن هارا به صورت هفت روزه، چهارده روزه و یا 28 روزه قرض دهید. سودی که در قرض دادن دارایی ها به شما تعلق می‎‎‎‎‎‎گیرد بستگی به میزان سرمایه و ارز دیجیتالی دارد که انتخاب می‎‎‎‎‎‎کنید (توجه کنید، تمام این فرآیند توسط قراردادهای هوشمند اجرا می شوند، پس جایی برای نگرانی نیست و از نظر فنی می‎‎‎‎‎‎‎توانید به این سیستم اعتماد کنید).

همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید به سادگی و با بهره های نسبتا پایین، از این صرافی وام بگیرید تنها کافیست یک ارز دیجیتال انتخاب کنید. 

مرتبط : برای آموزش کسب سود از وام دهی، مقاله سیستم وام دهی DeFi را مطالعه کنید.

4- معاملات آتی Future و حاشیه Margin 

کوکوین معاملات آتی را با حداکثر اهرم 100 برابری ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد. به عنوان مثال اگر در یک معامله آتی را با اهرم 20، 5 درصد سود کرده باشید. درواقع 100 درصد سود کسب کرده اید(20*5). البته به همین نسبت هم ضرر خواهید کرد. در معاملات حاشیه Margin اهرم های پایین تری دراختیار دارید، اما می‎‎‎‎‎‎توانید نسبت به دارایی خود قرض بگیرید، شما می‎‎‎‎‎‎توانید تا 10 برابر دارایی خود را قرض گرفته و با آن به معامله بپردازید.  

توجه کنید این معاملات بسیار خطرناک هستند. چراکه در صورت عدم تجربه کافی، می‎‎‎‎‎‎‎تواند شمارا حتی بیش از سرمایه خود متضرر سازد. در صورتی که تجربه کافی دارید می‎‎‎‎‎توانید از این ابزار برای سود بیشتر استفاده کنید. اما نوسانات بالا در بازار ارزهای دیجیتال را درنظر داشته باشید.

5- بازار Spot (با کارمزد صفر )

کوکوین یک بازار همتا به همتا دارد که می‎‎‎‎‎‎‎توانید ارزهای دیجیتال را با کاربران دیگر با قیمت توافقی خودتان معامله کنید. هیچ هزینه و کارمزدی برای معامله در این بازار وجود ندارد که خودش یک ویژگی مثبت است.

نگاهی به نظرات کاربران درباره عملکرد کوکوین KuCoin

نظرات مثبت 

1- ارائه طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال

2- کارمزد های بسیار پایین نسبت به سایر صرافی ها (حداکثر 0.10 درصد).

3- امکان خرید ارزهای دیجیتال توسط ارزهای فیات

4- خدمات و ابزاری که به کسب سود بیشتر کمک می کنند.

5- ثبت نام ساده

6- ارائه سطوح مختلف KYC (احراز هویت) برای حفظ امنیت بیشتر.

7- سیستم وام دهی 

نظرات منفی 

1- خدمات مشتری ضعیف و پشتیبانی آنلاین وجود ندارد

2- کارمزد خرید ارزهای دیجیتال به واسطه ارزهای فیات بالاست (حدود 3.5 درصد). 

3- این صرافی مجوز رسمی از ایالات متحده آمریکا ندارد و کاربرانی که در آمریکا مستقر هستند باید از یک صرافی دیگر استفاده کنند.

4- برخی کاربران کوکوین را به دستکاری بازار متهم می‎‎‎‎‎‎‎کنند.

نظرات ضعیف کاربران 

مشاهده نظرات منفی کاربران در صرافی ها، یک امر رایج است. اما نظرات منفی که کاربران کوکوین ثبت کرده اند بیش از حد جلب توجه می‎‎‎‎‎‎کند. گزارشاتی از دستکاری قیمت ها دراین صرافی به چشم می خورد. همچنین برخی از کاربران از عدم وجود پشتیبانی برای مشتریان و چت آنلاین شکایت داشته اند. اگرچه کوکوین یک سایت راهنما و یک گروه در اختیار کاربران گذاشته تا سؤالات خودرا مطرح کنند و مشورت بگیرند.

این صرافی امکان خرید ارزهای دیجیتال توسط ارز فیات را فراهم کرده اما مشتریان از کارمزد بالای این معامله ناراضی هستند (کارمزدی حدود 3.5 درصد)، همچنین برخی کاربران به دلیل این که امکان فروش ارزهای فیات وجود ندارد نظراتی منفی ثبت کرده اند. 

""ارز ها فیات همان ارزهای رایج مانند ریال و دلار هستند، و کاربران ایرانی تنها از صرافی های ایرانی قادر به انجام معامله با ارز فیات هستند. بنابراین نکته بالا برای ایرانیان اهمیتی نخواهد داشت، و تنها برای بررسی کامل تر این صرافی بیان شد.""

همچنین نظراتی مانند مشکلات برداشت وجه و یا سپرده گذاری (Staking) به چشم می خورد و عده ای کوکوین را به دستکاری بازار (به معنای تغییر لحظه ای قیمت ها) متهم می‎‎‎‎‎‎کنند. 

به طور کلی ممکن است این صرافی برای مبتدیان بهترین گزینه نبوده و کمی چالش برانگیز باشد، اما کاربران حرفه ای تر به علت وجود ابزار ها و خدمات مختلف این صرافی، آن را جذاب می‎‎‎‎‎دانند به طوری که اکنون از هر 4 فعال در حوزه کریپتو، یک نفر کاربر کوکوین است. یعنی 25درصد از فعالان کریپتو را به خود جذب کرده است.  

آیا کوکوین ایمن است ؟

هنگامی معامله با کوکوین می‎‎‎‎‎‎توانید از ایمن بودن ارز دیجیتال خود اطمینان داشته باشید. این صرافی بسیاری از اقدامات امنیتی مانند رمزگذاری چند لایه و احراز هویت های چندعاملی پویا را اجرا می‎‎‎‎‎‎‎کند.

در سال 2020 صرافی کوکوین توسط گروهی از هکر ها مورد سؤاستفاده قرار گرفت که منجر به از دست رفتن وجه زیادی شد. اما این صرافی توانست بیشتر این مبلغ را بازیابی کند و وجه باقی مانده تحت پوشش بیمه قرار گرفت و هیچ یک از کاربران این صرافی متحمل هیچ ضرری نشدند..

شروع کار با کوکوین KuCoin

این صرافی در نسخه های اندروید و ios برای گوشی ها منتشر شده، همچنین می‎‎‎‎‎توانید از نسخه مرورگر کوکوین استفاده کنید. 

ثبت نام در این صرافی کار دشواری نخواهد بود و بیش از چند دقیقه وقت شمارا نخواهد گرفت. کافی است وارد وبسایت رسمی یا برنامه گوشی شده و روی گزینه Sign In کلیک کنید. سپس آدرس ایمیل خودرا وارد کنید و یک رمز عبور انتخاب کنید، پس از تاییدیه ایمیل، ثبت نام شما تکمیل شده است. 

کوکوین سطوح کاملی از KYC را ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد که در صورت احساس نیاز می‎‎‎‎‎توانید احراز هویت خودرا برای افزایش امنیت حساب خود و دسترسی به گزینه های بیشتر، کامل کنید. و این کاملا اختیاری است. 

سخن پایانی 

به طور کلی صرافی کوکوین، برای کاربران مبتدی بهترین گزینه نیست! اما برای کاربران با تجربه مزیت های این صرافی بیشتر از معایب آن است. عصر متاورس با اطلاع رسانی و آموزش های کریپتو سعی دارد به شما در سرمایه گذاری ها کمک کند. همچنین درنظر داشته باشید در این مقاله کاملا بی طرفانه به بررسی کوکوین پرداخته شد. اما این مقاله به منظور تایید و یا تکذیب صرافی کوکوین نبوده صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، بنابراین تمام فعالیت ها و سرمایه گذاری ها بر عهده شخص شما خواهد بود.

در آخر می‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خود را در بخش نظرات باما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0 Web 3 (وب 3) چیست - بهترین ارزها و پروژه های Web 3.0
آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان) آموزش ساخت NFT در Opensea به صورت رایگان (راهنمای مبتدیان)
بایننس توکن (BNB) چیست؟ بایننس توکن (BNB) چیست؟
ییلد فارمینگ - آموزش گام به گام کشت سود Yield Farming - جامع ییلد فارمینگ - آموزش گام به گام کشت سود Yield Farming - جامع

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید