عصر متاورس
بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND

پیش گفتار

سندباکس SandBox، یک بازی متاورسی NFT محور است که با ترکیب مدل کسب درآمد از بازی (Play To Earn)، تجربه جدیدی از بازی‎‎‎‎‎‎های بلاکچینی را به کاربران خود، ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد. دراین مقاله از عصر متاورس به بررسی کامل بازی سندباکس و ارزدیجیتال SAND پرداخته و روش‎‎‎‎‎‎های کسب درآمد از این پروژه متاورسی را بررسی می‎‎‎‎‎‎کنیم.

سندباکس SandBox چیست؟

سندباکس یک پروژه متاورسی در بستر بلاکچین اتریوم است که در سال 2012 توسط کمپانی Pixowl، در نسخه‎‎‎‎‎‎های اندروید و ios برای گوشی‎‎‎‎‎‎های موبایل منتشر شد. درنهایت درسال 2018، کمپانی Animoca Brand با خریداری و ادغام آن با Voxel(یک الگوریتم بلاکچین)، شکل امروزی سندباکس را توسعه داد. این پروژه با انتقال به بلاکچین لایه دوم پالیگان PolyGon، شهرت و محبوبیت بیشتری به دست آورد.

متاورس سندباکس که مدل‎‎‎‎‎‎های کسب درآمد از بازی و دارایی‎‎‎‎‎‎های NFT را ترکیب می‎‎‎‎‎‎کند، بااستفاده از امورمالی غیرمتمرکز (DeFi)، معامله دارایی‎‎‎‎‎‎های درون بازی را تسهیل می‎‎‎‎‎‎بخشد. خالق سندباکس می‎‎‎‎‎‎گوید ::{{ می‎‎‎‎‎‎خواستیم یک بازی بسازیم که جامعه ای از کاربران را خلق کند تا درساخت و توسعه درکنار ما مشارکت کنند }}.

ارزدیجیتال SAND و توکنومیک آن


SAND، ارزبومی و اصلی پلتفرم سندباکس است که برای اقتصاد این اکوسیستم، طراحی شده است. یک توکن کاربردی با استاندارد ERC-20 که برای مواردی مانند؛ سپرده گذاری (Staking)، پرداخت‎‎‎‎‎‎های درون بازی و خرید و فروش دارایی‎‎‎‎‎‎های درون بازی کاربرد دارد.

SAND همچنین یک توکن حاکمیتی است که برای مدیریت جامعه محور و غیرمتمرکز این اکوسیستم کاربرد دارد. به این معنا که شما می‎‎‎‎‎‎توانید با دراختیار داشتن توکن‎‎‎‎‎‎های SAND، در امور مختلف و تصمیم‎‎‎‎‎‎های آینده بازی، در دائو DAO این پروژه مشارکت کنید. توجه داشته باشید که هر توکن SAND، نماینده یک حق رای است.

درادامه نگاهی بیاندازیم به طراحی توکنومیک SAND : 

عرضه کل این توکن برابر با حداکثر عرضه آن و برابر با 3میلیارد توکن SAND است که چیزی حدود 1.8 میلیارد از آن درگردش است. نحوه تخصیص توکن به شرح زیر است :

1- 25.82% از عرضه کل برای ذخیره کمپانی درنظر گرفته شد.

2- 19% از مقدار عرضه، به تیم توسعه دهنده سندباکس اختصاص یافت. 

3- 17.18% به فروش بذر اختصاص یافت.

4- 12% به بنیاد سندباکس اختصاص یافت.

5- 12% به فروش لانچ پد بایننس Binance اختصاص داده شد.

6- 10% از عرضه کل، به گروه مشاوران اختصاص یافت.

7- 4% باقی مانده، به فروش استراتژیک تخصیص داده شد.


دارایی ها و عناصر درون بازی (NFT ها)

دارایی ها و عناصر درون بازی سندباکس، همگی NFT هایی هستند که پس از خرید در کیف پول دیجیتالی شما ذخیره خواهند شد. هرکدام از این دارایی ها، مزیت ها و ویژگی هایی دارند که در ادامه به آن می پردازیم

1- زمین های مجازی (LAND)

درمجموع 166,464 قطعه زمین مجازی در متاورس سندباکس وجود دارد. این زمین‎‎‎‎‎‎ها، NFT‎‎‎‎‎‎هایی هستند که می‎‎‎‎‎‎توانید در فروشگاه همین بازی و یا فروشگاه‎‎‎‎‎‎های ثانویه مانند رریبل Rarible معامله کنید. 3 نوع مختلف از زمین‎‎‎‎‎‎های مجازی دراین متاورس وجود دارند، که شامل موارد زیر است؛ 

Land : هر قطعه زمین مجازی دراین متاورس، Land نامیده می‎‎‎‎‎‎شود. 

Estate : با تشکیل چند قطعه زمین مجاور یکدیگر، سرزمین‎‎‎‎‎‎ها یا Estate ها به وجود می‎‎‎‎‎‎آیند. 

District : District به زمین‎‎‎‎‎‎هایی گفته می‎‎‎‎‎‎شود که مالکیت دانگی دارند. یعنی مالکیت آن مربوط به بیش از یک نفر است. 

زمین‎‎‎‎‎‎های مجازی در سندباکس، مانند هرچیز دیگری، براساس قانون عرضه و تقاضا ارزش گذاری می‎‎‎‎‎‎شوند. طبیعتا زمین‎‎‎‎‎‎هایی که در اطراف شرکت‎‎‎‎‎‎های بزرگ و مشهور هستند و یا در جاهای پر رفت و آمد قرار دارند، از قیمت‎‎‎‎‎‎های بالاتری برخوردارند. همچنین توجه کنید، هرچه تعداد کاربران این پلتفرم بیشتر باشد، تقاضا افزایش یافته و درنتیجه قیمت زمین‎‎‎‎‎‎ها افزایش خواهند یافت. 

داشتن زمین‎‎‎‎‎‎های مجازی در متاورس سندباکس، به شما اجازه می‎‎‎‎‎‎دهد تا دنیای اختصاصی خودرا توسعه و گسترش دهید و آن را با خلاقیت خود شخصی سازی کنید. با گسترش زمین‎‎‎‎‎‎های خود، می‎‎‎‎‎‎توانید کسب و کار خودرا تبلیغ کنید و یا بابت تبلیغات از دیگران پول دریافت کنید. می‎‎‎‎‎‎توانید زمین‎‎‎‎‎‎های خودرا اجاره دهید، می‎‎‎‎‎‎توانید یک مرکز تفریحی و یا هرچیز دیگری را در زمین خود توسعه داده و به رونق آن بیافزایید. 

مرتبط : همه چیز درباره زمین های مجازی متاورس + نکات سرمایه گذاری

2- عناصر درون بازی (Assets)

سندباکس ازنظر اجزا و عناصر درون بازی، بسیار غنی است و طیف وسیعی از NFT هارا در خود جای داده است. آیتم‎‎‎‎‎‎هایی مانند تجهیزات و لوازم جانبی (هرچیزی که مربوط به آواتارها باشد، مانند یک جفت دستکش و یا یک شمشیر و تبر حماسی)، موجودات یا حیوانات خانگی (اژدهای افسانه ای یا یک حیوان خانگی بامزه)، و آیتم‎‎‎‎‎‎های مربوط به محیط (مانند یک قطعه سنگ و یا یک درخت)، همگی دارایی‎‎‎‎‎‎های درون بازی هستند.

این‎‎‎‎‎‎ها NFT هایی هستند که می‎‎‎‎‎‎توانید در فروشگاه این بازی خریداری کنید و یا باابزاری که سندباکس دراختیار شما می‎‎‎‎‎‎گذارد، به طراحی این دارایی‎‎‎‎‎‎ها پرداخته و آن هارا در فروشگاه بفروشید و کسب درآمد کنید. 

3- الماس (Gem)

GEM ها، توکن‎‎‎‎‎‎هایی با استاندارد ERC-20 هستند که ویژگی یک دارایی را نشان می‎‎‎‎‎‎دهند. یک دارایی هرچقدر ویژگی‎‎‎‎‎‎های بیشتری داشته باشد، ارزشمندتر خواهد بود. بنابراین می‎‎‎‎‎‎توانید از توکن‎‎‎‎‎‎های GEM، برای افزایش ویژگی دارایی‎‎‎‎‎‎های خود استفاده کنید و آن هارا با قیمت‎‎‎‎‎‎های بیشتری بفروشید. هر توکن GEM، به دارایی شما 25 امتیاز اضافه می‎‎‎‎‎‎کند. 

GEM ها، پس از اینکه استفاده شدند، از چرخه خارج می‎‎‎‎‎‎شوند (سوزانده می‎‎‎‎‎‎شوند). زمانی که توکن‎‎‎‎‎‎های SAND را سپرده گذاری کنید، علاوه بر سودی که دریافت می‎‎‎‎‎‎کنید، توکن‎‎‎‎‎‎های GEM را نیز به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد. علاوه براین می‎‎‎‎‎‎توانید توکن‎‎‎‎‎‎های GEM را در فروشگاه نیز، خرید و فروش کنید. 

4- کاتالیست (Catalists)

این توکن، مشابه کار GEM را انجام می‎‎‎‎‎‎دهد و مانند GEMها، می‎‎‎‎‎‎توان آن هارا از فروشگاه خریداری کرد و یا در ازای سپرده گذاری، به دست آورد. کاتالیست ها درواقع، موقعیتی فراهم می‎‎‎‎‎‎کنند تا به دارایی‎‎‎‎‎‎های شما، GEM تعلق بگیرد. کاتالیست ها همچنین نمایانگر کمیاب بودن، ارزشمندی و قدرت بخشیدن به یک دارایی هستند. توکن‎‎‎‎‎‎های کاتالیست می‎‎‎‎‎‎توانند تا 100 امتیاز به دارایی شما اضافه کنند. 

5- آواتار ها : 

آواتار ها، همان کاراکترهای اصلی بازی هستند که نشان دهنده شخصیت شما در بازی می‎‎‎‎‎‎باشند. آواتار ها نیز مانند هر دارایی دیگری دراین متاورس، NFT هایی هستند که می‎‎‎‎‎‎توانید آن هارا با خلاقیت خود شخصی سازی کنید.


اجزای مختلف متاورس سندباکس SandBox

متاورس سندباکس علاوه بر محیط بازی و مراحل آن، از 3 بخش اصلی تشکیل شده است، که باید آن هارا بشناسید : 

1- فروشگاه یا MarketPlace : 

فروشگاه بازی، جایی است که می‎‎‎‎‎‎توانید تمام عناصر و دارایی‎‎‎‎‎‎های درون بازی را معامله کنید. خرید و فروش دراین فروشگاه بااستفاده از توکن‎‎‎‎‎‎های SAND انجام می‎‎‎‎‎‎شود. دارایی‎‎‎‎‎‎ها، زمین‎‎‎‎‎‎ها، آواتارها، الماس‎‎‎‎‎‎ها و کاتالیست‎‎‎‎‎‎ها، همگی در فروشگاه، معامله می‎‎‎‎‎‎شوند.

2- ابزاری برای طراحی NFTها (VoxEdit) : 

VoxEdit، ابزاری است که به کاربران این امکان را می‎‎‎‎‎‎دهد، تا بدون نیاز به دانش‎‎‎‎‎‎های تخصصی و برنامه نویسی بتوانند NFT‎‎‎‎‎‎های خودرا طراحی کنند و در فروشگاه همین بازی فروخته و کسب درآمد کنند. شما می‎‎‎‎‎‎توانید هرچیزی را با VoxEdit ایجاد کنید. طراحی یک حیوان خانگی، خلق یک اثر هنری، ایجاد یک درخت برای زیبایی محیط و یا طراحی یک لباس برای آواتارهای بازی... . سعی کنید چیزهایی را طراحی کنید که بازیکن‎‎‎‎‎‎ها به آن احتیاج بیشتری دارند، دراین صورت NFTهای شما زودتر فروخته می‎‎‎‎‎‎شوند. 

3- ابزاری برای توسعه بازی (Game Maker) : 

این یکی از ویژگی‎‎‎‎‎‎های جذاب متاورس سندباکس است، چیزی که هر متاورسی به شما ارائه نمی‎‎‎‎‎‎دهد. یک ابزار کامل برای ساخت و توسعه بازی‎‎‎‎‎‎های 3 بعدی. شما می‎‎‎‎‎‎توانید به سادگی مینی‎‎‎‎‎‎‎‎گیم های خودرا طراحی کنید و کسب درآمد فوق العاده ای داشته باشید. 

کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند بدون نیاز به دانش کدنویسی و بااستفاده از ابزارهای گرافیکی، بازی خودرا طراحی کنند. اما توجه داشته باشید برای دسترسی به این ابزار، باید ابتدا یک قطعه زمین (Land)، خریداری کرده باشید. اگر سرمایه کافی برای اینکار را ندارید، نگران نباشید، چراکه می‎‎‎‎‎‎توانید در انجمن‎‎‎‎‎‎ها و دیسکورد، افرادی را پیدا کنید که مایلند زمین‎‎‎‎‎‎های خودرا اجاره دهند. 

بنیان گذاران و پشتیبانی ها

از اصلی ترین افراد این گروه، می‎‎‎‎‎‎توان به آرتور مادرید Arthur Madrid (بنیان گذار و مدیرعامل) و سباستین بوگرت Sebastien Bogret (مدیر اجرایی) اشاره کرد، که هرکدام نقش درخشانی در صنعت بلاک‎‎‎‎‎‎چین ایفا کرده اند.

کارکنان سندباکس در قاره‎‎‎‎‎‎های مختلف جهان مستقر هستند و برخی به صورت دورکاری، وظایف خودرا انجام می‎‎‎‎‎‎دهند. اعضای تیم سندباکس در فرانسه، آرژانتین، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره، چین و هند مستقر هستند. سندباکس SandBox مفتخر است که یک سازمان چندملیتی و چندفرهنگی را با افراد متخصص و بامهارت، گردهم آورده است. تا کاربران بتوانند از این متاورس و انجمن فوق العاده آن، لذت ببرند. 

همچنین چندین کمپانی و برند مطرح جهانی، دراین متاورس زمین خریده و یا به گونه ای سرمایه گذاری کرده اند. جالب توجه ترین آن‎‎‎‎‎‎ها برند سامسونگ است. Samsung یکی از برندهای مشهور است که با خرید زمین در متاورس سندباکس، محصولات خودرا تبلیغ و به فروش می‎‎‎‎‎‎رساند. 

از دیگر همکاری‎‎‎‎‎‎های صورت گرفته می‎‎‎‎‎‎توان به موارد زیر اشاره کرد : 

آدیداس Adidas، گلکسی Galaxy، سامسونگ نکست SmasungNext، استودیو پالیگان (PolyGon Studios)، آتاری Atari، اسنوپ داگ Snoop Dogg، اسمورف ها The Smurfs، کوین‎‎‎‎‎چک CoinCheck و برخی از برندهای مشهور دیگر.


روش های کسب درآمد از بازی متاورسی سندباکس SandBox

درمتن مقاله به انواع روش‎‎‎‎‎‎هایی که می‎‎‎‎‎‎توانید از این بازی متاورسی جذاب، کسب درآمد داشته باشید اشاره شد. بااین حال، روش‎‎‎‎‎‎های کسب درآمد از این بازی، به صورت خلاصه در پایین آورده شده :

1- خرید و فروش زمین‎‎‎‎‎‎های مجازی.

2- توسعه و گسترش زمین‎‎‎‎‎‎ها و فروش با قیمت بالاتر.

3- خرید و فروش انواع دارایی‎‎‎‎‎‎های درون بازی.

4- طی کردن مراحل بازی و کسب پاداش در قالب توکن‎‎‎‎‎‎های SAND و NFT ها.

5- طراحی و تولید NFT ها، ( بااستفاده از ابزاری که سندباکس در اختیار شما می‎‎‎‎‎‎گذارد) و فروش آن‎‎‎‎‎‎ها در فروشگاه بازی.

6- طراحی بازی های 3بعدی و کسب درآمد از توسعه بازی.

7- استیکینگ یا سپرده گذاری ارزدیجیتال SAND.

8- ترید و یا معامله ارزدیجیتال SAND، در صرافی‎‎‎‎‎‎های معتبر.

سخن پایانی

سندباکس یکی از قدرتمندترین و شناخته شده ترین پروژه‎‎‎‎‎‎های متاورسی حال حاضر است که در بستر شبکه پالیگان توسعه یافته. این یک بازی کاربر محور با مدیریت غیرمتمرکز است که کنترل و مدیریت کامل دارایی‎‎‎‎‎‎ها را به بازیکن‎‎‎‎‎‎های خود اهدا می‎‎‎‎‎‎کند. SAND ارزبومی و اصلی این پلتفرم است که در متن مقاله به آن پرداخته شد. 

با پیشرفت صنعت بلاکچین، تبلیغات گسترده متاورس و به لطف بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity، اکنون پروژه‎‎‎‎‎‎های متاورسی زیادی به وجود آمده اند، که می‎‎‎‎‎‎توانید از بخش "بازی های بلاکچینی" آن هارا بررسی و مقایسه کنید. 

در آخر توجه داشته باشید که :: این مقاله صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی داشته و هیچ گونه سرمایه گذاری را تایید یا رد، نمی‎‎‎‎‎‎کند. بنابراین مسئولیت تمام سرمایه گذاری‎‎‎‎‎‎ها، برعهده شخص شما خواهد بود. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید سؤالات خودرا از طریق چت آنلاین و یا دیگر راه‎‎‎‎‎‎های ارتباطی سایت، باما درمیان بگذارید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید تجربیات خودرا دربخش نظرات، با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس‎‎‎‎‎‎ها آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia
متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد
5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه 5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه
توکن سازی چیست ؟ توکنیزه کردن (Tokenization) به زبان ساده توکن سازی چیست ؟ توکنیزه کردن (Tokenization) به زبان ساده
تامادوج Tamadoge - معرفی بازی متاورسی برای سرمایه گذاری 2022 تامادوج Tamadoge - معرفی بازی متاورسی برای سرمایه گذاری 2022
Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس Silks - معرفی بازی بلاکچینی Silks - دنیای اسبدوانی در متاورس

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید