عصر متاورس
فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS

فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS

مقدمه

متاورس استار اطلس Star Atlas، یک بازی بلاکچینی NFT محور است که توانسته با ترکیب NFT ها و مدل کسب درآمد از بازی (Play To Earn)، طرفداران زیادی را جذب کند. استار اطلس Star Atlas با انتشار تنها یک تریلر توانست، محبوبیت بالایی به دست آورد. 

در ادامه به بررسی عمیق تر استار اطلس و بخش های مختلف آن می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پردازیم و با بررسی توکنومیک و فاندامنتال آن، به شما دید بهتری برای سرمایه گذاری می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهیم.  

استار اطلس Star Atlas چیست؟ 

استار اطلس، یک بازی متاورسی جذاب است که برپایه بلاکچین سولانا Solana توسعه یافته. استار اطلس از "موتور آنریل 5" استفاده می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند که باعث شده گرافیک فوق العاده مسهور کننده و واقعی داشته باشد. درواقع اکثر بازی های متاورسی، جذابیت چندانی ندارند و پس از مدتی داستان تکراری و گرافیک ضعیف آن ها، باعث می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود کاربران خودرا از دست بدهند. اما پروژه هایی مانند استار اطلس، به کاربران خود اجازه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد علاوه بر کسب درآمد، انگیزه های دیگری نیز برای ادامه دادن داشته باشند. 

استار اطلس یک بازی NFT محور، با مضمون فضایی است که داستانی در سال 2620 را در کهکشان های دور به تصویر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کشد. دراین کهکشان ها 3 جناح به مبارزه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎پردازند تا غنیمت های بیشتری به دست آورده و زمین های قلمرو خودرا گسترش دهند. این سه جناح شامل؛ نژاد انسان ها، موجودات بیگانه و اندروید ها می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید به یک جناح بپیوندید و برسر غنائم مبارزه کنید. اما خوشبختانه هیچ اجباری به طی کردن مراحل بازی ندارید و درمتاورس استار اطس می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید آزادانه به کاوش و گسترش فضای خود مشغول شوید. و از طریق جنگ می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید به جهان اطراف مسلط شوید. 

دراین حین می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید NFT های باارزشی پیدا کنید، این NFT ها به ساختن امپراطوری شما کمک می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. تمام دارایی های درون بازی NFT هایی هستند که در فروشگاه خرید و فروش می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوند. استار اطلس NFT های زیادی دارد که شامل؛ سفینه های فضایی، زمین ها، ساختمان ها، مواد معدنی و کشاورزی، لباس ها و حتی مشاغل مختلف می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. 

مایکل واگنر (مدیر عامل استار اطلس)، می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گوید :: {{ استار اطلس با ساختارها و استاندارهایی جایگزین، طراحی شده است تا بتواند کاربران، بازیکن ها و رویاپردازان را برای بازسازی جهان، توانمند سازد. یک تولد دوباره دیجیتالی از نوع انسان ها. ما انتخاب کرده ایم تا یک متاورس و MMO جامعه محور و غیرمتمرکز بسازیم تا کنترل دارایی ها و مدیریت بازی را به کاربران اهدا کنیم. چشم اندازی که برای رسیدن به آن، نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان به صورت فردی عمل کرد، اما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان با تعامل و ارتباط جمعی به این هدف رسید }}.

بررسی ارز های پروژه استار اطلس ( توکن های ATLAS و POLIS )

استار اطلس دارای دوتوکن احتصاصی و بومی است که برای اقتصاد این بازی ضروری هستند. 

توکن ATLAS 

ATLAS ارزبومی و اصلی پروژه استاراطلس است. توکن ATLAS برای خرید و فروش دارایی های درون بازی (NFT ها)، برای انجام تراکنش ها و کارمزدها و به طور کلی برای کلیه امور استار اطلس کاربرد دارد. برای بررسی بهتر، نگاهی به توکنومیک ATLAS می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اندازیم؛

عرضه کل این توکن برابر با 36 میلیارد است، که چیزی حدود 2 میلیارد از آن درگردش است. 

24% از عرضه کل، برای فروش خصوصی درنظر گرفته شده. 

2% از این مقدار، برای فروش اولیه دکس (IDO) و IEO درنظر گرفته شده است.

4% برای حجم سرمایه بازارسازهای خودکار (AMM) درنظر گرفته شده. 

5% برای گروه توسعه دهنده، تخصیص یافت. 

65.5% برای پاداش به کاربران درنظر گرفته شده است.

با بررسی نحوه تخصیص توکن های ATALS، متوجه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شویم این متاورس 65% از سرمایه خودرا برای پاداش به کاربران درنظر گرفته است، این مسئله یکی از نکاتی است که استار اطلس را از دیگر پروژه های متاورسی متمایز می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. 

توکن POLIS 

توکن های POLIS در متاورس استار اطلس، نشان حاکمیتی دارند. به این معنی که با دراختیار داشتن POLIS، می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید در مدیریت و تصمیم گیری های آینده، شرکت کنید (برای اطلاعات بیشتر راجع به مدیریت جامعه محور می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید مقاله دائو DAO، را مطالعه کنید). 

20% از توکن های POLIS در جریان فاز اول (GAO) منتشر شد. برای کسب توکن های POLIS می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید آن را از بازیکن های دیگر خریداری کنید و یا با سپرده گذاری (Staking)، می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید توکن های POLIS را به عنوان پاداش دریافت کنید. عرضه کل POLIS، برابر با 36 میلیون عدد است، که تاکنون چیزی حدود 21 میلیون از آن، درگردش است. 

NFT ها در متاورس استار اطلس Star Atlas

استار اطلس یک متاورس گسترده است که NFT های زیاد و متنوعی دارد. تمام آیتم های درون بازی از جمله؛ سفینه ها، قطعات سفینه ها، سلاح ها، خدمه، سازه و ساختمان ها، زمین ها، منابع موجود و حتی حیوان های خانگی، NFT هایی هستند که می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید در فروشگاه استار اطلس خرید و فروش کنید. برخی از این NFT ها به عنوان پاداش به کاربران اهدا می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود و شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید با طی کردن مراحل بازی، آن هارا به دست آورید. 

اگرچه متاورس استار اطلس به صورت کامل منتشر نشده، اما بخش هایی مانند فروشگاه NFT ها اکنون دردسترس است و شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید اکنون NFTهارا با قیمت های پایین تر خریداری کنید. توجه کنید با انتشار کامل این بازی و افزایش تعداد کاربران، به مرور ارزش NFT ها بیشتر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. بنابراین اگر تحقیقات شما نشان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد که استار اطلس آینده خوبی دارد؛ اکنون زمان سرمایه گذاری است(چراکه NFT ها در کف قیمت خود هستند).

تمام دارایی های درون بازی که در فروشگاه بازی معامله می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوند، با توکن های ATLAS قابل خرید و فروش است. 

مرتبط : سپرده گذاری (Staking) و نحوه کسب سود.

شروع بازی استار اطلس Star Atlas

داستان این بازی، روایتگر سال های 2620 میلادی در کهشکان های دور است. 3 جناح اصلی دراین بازی به مبارزه و جنگ مشغول می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوند تا قلمرو خودرا گسترش دهند و منابع بیشتری به دست آورند. شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید یکی از این 3 جناح را انتخاب کنید و با پیوستن به ارتش، قدرت خودرا افزایش دهید. 

توجه داشته باشید که هرکدام از طرفین، دارای منابع و ویژگی های خاصی هستند. پس قبل از انتخاب یک طرف، بهتر است هدف خودرا مشخص کنید و با قدرت ها و منابع آن ها آشنا شوید. همچنین توجه کنید که می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید به صورت رایگان و آزمایشی نیز آن را بازی کنید، این یک امتیاز مثبت است. چراکه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید پس از بازی رایگان و به دست آوردن تجربه کافی، به کسب درآمد از متاورس استار اطلس بپردازید. 

1- قلمرو ماد "Mud"

اولین جناح، قلمرو ماد Mud است که توسط نژاد بشریت کنترل می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. این قلمرو در جوار مواد خامی است که برای ساخت قطعات سفینه های فضایی و فناوری بالستیک، کاربرد دارد. اصلی ترین ویژگی اهالی ماد Mud، سخت کوشی و قدرت شلیک آتش است. 

منابعی که دراختیار ماد Mud ها قرار دارد شامل؛ تنون "Tenon"، هیسنیوم "Hicenium" و الماس "Gem" می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود که همانطور که گفته شد؛ برای فناوری بالستیک و ساخت سفینه های فضاپیما کاربرد دارد.

 2- قلمرو اونی "ONI" ها

پس از ماد ها، به قلمرو ONI ها می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎رسیم که توسط موجودات بیگانه (این موجودات خوش تیپ که درتصویر زیر مشاهده می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنید)، کنترل می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. با پیوستن به قبیله ONI ها می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید به منابعی مانند؛ جسفر "Jasphorus"، طلا"Gold" و چیسنیک "Chiesenic" دسترسی داشته باشید. همچنین مواد خام کلاستر، در محدوده تحت کنترل ONI هاست. مواد خام کلاستر در فناوری رادارهای پیشرفته کاربرد دارد.

اصلی ترین ویژگی ONI هارا می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان پیشرفته بودن آن ها دانست. این موجودات پیشرفته، متکی بر تکنولوژی و دارای دیپلماتیک هستند.

3- قلمرو اوستر "Uster"

آخرین قلمرو متعلق به Uster هاست. که توسط موجودات سایبرنتیک های حساس اداره می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. اصلی ترین ویژگی Uster ها، قدرت بدنی بالا و کاوشگری است. در قلمرو این موجودات منابع کمیابی وجود دارد که برای توسعه فناوری "رانش گر چابک" و تقویت "خط لوله" کاربرد دارد. این قلمرو همچنین دارای منابع کمیابی مانند ویسکوویت "Viscovite"، دودیلین "Dodiline" و لیتیوم "Lithium" است.

هرکدام از جناح ها، دارای نقاط قوت و ضعف خاصی هستند، شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید به هرکدام از این قبیله ها بپیوندید. 

نکته قابل توجه این است که اگرچه شما مجبور به طی کردن مراحل بازی نیستید و می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید آزادانه در فضای لایتناهی استار اطلس به جستجو و کاوش بپردازید. اما اگر به دنبال کسب درآمد از این متاورس هستید؛ باید به یکی از قبیله ها پیوسته و با جنگ و رزمایش، منابع بیشتری به دست آورید. همچنین توجه کنید این یک بازی گروهی و با تعامل بین کاربران است. به این معنی که منابع و پاداش هایی که به دست می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آورید بستگی به رتبه بندی و موفقیت های کلی قبیله شما خواهد داشت. پس از قبل از انتخاب یک قبیله بهتر است اهداف خودرا درنظر بگیرید. 

یکی دیگر از ویژگی های استار اطلس، بخشی به نام جنگ های نجات (Salvage Wars) است. بازیکن ها می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند در کانتینرهای پر از دارایی ها، پیشنهاد دهند. این دارایی ها NFT هایی هستند که از قبل مشخص نیست. شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید یک جعبه نجات را بدون اطلاع از محتویات درون آن، انتخاب کنید. و پس از باز شدن جعبه ها، NFT های مختلفی براساس شانس خود به دست آورید. اگرچه محتویات این جعبه ها نامشخص است، اما وزن و حجم هر جعبه، سرنخ هایی از محتویات درون آن می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد.

نقشه راه متاورس استار اطلس Star Atlas

همانطور که گفته شد، متاورس استار اطلس به طور کامل منتشر نشده و نسخه کامل آن طی 5 فاز منتشر خواهد شد. هرکدام از فاز ها، بخش های مختلفی از بازی را منتشر و آزاد می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

1- فاز اول : عرضه دارایی های کهکشانی ( GAO )

نام این فاز Galactic Asset Offering یا به اختصار GAO است. در این فاز دارایی های درون بازی مانند سفینه ها به تعداد محدودی منتشر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود تا تقاضای اولیه برآورده شود، درحال حاضر بیش از 20 سفینه فضایی (همان سفینه ها) موجود است که بازیکن ها می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند آن هارا از بازار NFT خریداری کنند، به صورت دوره ای سفینه های بیشتری تا انتشار کامل استار اطلس برای خرید عرضه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود، پیش بینی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود بیش از 140 نوع مختلف از سفینه ها در بازی وجود خواهد داشت. لازم توجه است که دارایی های عرضه شده دراین فاز تا راه اندازی فاز بعدی کاربردی دربازی نخواهند داشت اما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان به خرید و فروش آن ها پرداخت و از این طریق کسب درآمد کرد.

2- فاز دوم : مرورگر مینی گیم "Browser Mini-Game"

دراین فاز، استار اطلس یک مینی‎‎‎‎‎‎گیم قابل اجرا مبتنی بر مرورگر ارائه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهد، دراین فاز تمام دارایی های nft را می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان خریداری و استفاده کرد. دراین فاز قبل از این که بازیکن ها وارد محیط واقعی بازی شوند یک تجربه ی کلی در محیط آزمایشی را به دست می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آورند. تمام دارایی هایی که بازیکن ها دراین دو فاز کسب می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند درنسخه اصلی بازی قابل استفاده است. 

3- فاز سوم : فروش ماژول سفینه سازی "Shipyard Module Sale"

 پس از انتشار کامل استار اطلس درفاز دوم، دراین فاز دارایی های دیگری نیز در فروشگاه بازی، عرضه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود. دراین فاز بازیکن ها هرآنچه برای کسب درآمد از این بازی را نیاز دارند دراختیار خواهند داشت دراین مرحله قادر به خرید خدمه، قطعات و وسایل نقلیه خواهید بود. همچنین دراین فاز بازیکن ها باید قبیله موردنظر خود را برای پیوستن به آن و ادامه بازی انتخاب کنند. 

4-فاز چهارم : پیش فروش نهایی نسخه بتا  

این فاز Final Pre-Sale at Beta نام دارد. تمام دارایی های باقی مانده از مراحل قبلی، دراین فاز عرضه شده و درنسخه بتا، کاملا قابل استفاده خواهد بود.

5-فاز پنجم : فروش مداوم "Ongoing Sales"

دراین مرحله که فاز نهایی استاراطلس خواهد بود، تمام دارایی های NFT که قبلا منتشر شده بود دیگر وجود نخواهد داشت، بلکه فروش دارایی ها به آیتم های جدید منحصر خواهد شد. علاوه براین به ازای تمام معاملات در فروشگاه استاراطلس، کارمزد دریافت می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

بنابراین سرمایه گذاران اولیه، که در ابتدا NFT هارا خریدارای کرده بودند. می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند سود قابل توجهی به دست آورند، چراکه این دارایی ها اکنون کمیاب تر و ارزشمندتر شده است.

گروه توسعه دهنده استار اطلس Star Atlas

می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان گفت برای بررسی یک پروژه متاورسی، باید گروه توسعه دهنده و تیم پشت پرده آن را نیز بررسی کرد. گروه توسعه دهنده را می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان اعتبار و اصالت یک پروژه متاورسی دانست. اگر گروه توسعه دهنده،از افرادی با تجربه و معتبر تشکیل شده باشد. آن پروژه از اعتبار بیشتری برخوردار است. به همین جهت نگاهی اجمالی به افراد پشت پرده استار اطلس می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اندازیم؛

پروژه استار اطلس در سال 2020 راه اندازی شد. زمانی که مایکل واگنر تصمیم به تشکیل یک تیم توسعه دهنده گرفت. مایکل واگنر توانست در ژانویه 2021 اولین نسخه این بازی را برای عموم منتشر کند. مایکل واگنر ( Micheal Wagner )، که اکنون در سمت مدیرعامل پروژه فعالیت می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند، موفقیت های زیادی را درکارنامه خود دارد.  

واگنر یک سرمایه گذار کلان و بیت کوین بود، که به طور رسمی به تجارت مشغول بود. رفته رفته به سمت بازی های بلاکچین و دنیای NFT (توکن های غیرمثلی)، ورود پیدا کرد. و درنهایت پروژه استار اطلس را با همکاری دو کمپانی جهانی به نام های اسپراسافت و اتوماتا، راه اندازی کرد. استودیو اسپراسافت در کارنامه خود، سابقه ساخت saint row the third را دارد. اکنون بهترین مهندسان و طراحان این کمپانی، در ساخت پروژه استار اطلس فعالیت می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند. 

  از دیگر اعضای اصلی پروژه استار اطلس، می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان به دب لوکاس "Deb Lucas" در سمت سرپرست عملیات پروژه، دنی فلوید "Danny Floyd" به عنوان مدیر ارشد تولید و جیکوب فلوید "Jacob Floyd" به عنوان مدیر ارشد فناوری اشاره کرد. مدیر ارشد درآمد استار اطلس نیز، پابلو کیروگا "Pablo Quiroga"  است که موفقیت های زیادی در گذشته به دست آورده است. 

پشتیبانی و همکاری ها 

 برندها و شرکت های بزرگی مانند؛ بلاکچین سولانا Solana، صرافی متمرکز FTX (یکی از محبوب ترین صرافی های ایالات متحده آمریکا)، و صرافی غیرمتمرکز Serum از شرکا و پشتیبان های پروژه متاورسی استار اطلس، هستند.

سخن پایانی

اگرچه متاورس استار اطلس به صورت کامل منتشر نشده و انتشار کامل آن ممکن است زمان ببرد. اما استار اطلس توانست با انتشار تنها یک تریلر، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. استار اطلس برخلاف دیگر پروژه های متاورسی که تنها هدف کسب درآمد را دنبال می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند و کاربران خود را کسل می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند. گیم‎‎‎‎‎‎‎‎پلی و داستان فوق العاده جذاب و اعتیاد آوری دارد، همچنین با بهره گیری از موتور آنریل 5 "Unreal Engine " گرافیک واقعا خیره کننده ای دارد. تمام این مزیت ها به همراه مدل کسب درآمد از بازی (P2E)، توانسته به موفقیت های استار اطلس، بیافزاید. همچنین سپردن کنترل دارایی ها به کاربران و مدیریت غیرمتمرکز، از دیگر ویژگی هایی است که کاربران را مجذوب می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کند.

تا زمان انتشار کامل این بازی، می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید به خرید و فروش NFT های منتشر شده بپردازید و یا با هولد کردن (نگهداری طولانی مدت یک ارزدیجیتال)، توکن های ATLAS به کسب درآمد غیرفعال مشغول شوید. شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید اکنون تابلوی امتیازات را مشاهده کنید و جناح های مختلف را با ارزش دارایی های آن، مقایسه کنید. 

در آخر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاک‎‎‎‎‎‎چین ها آگاه شوید. و در بخش نظرات می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت در ارتباط باشید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA
کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse
اکوسیستم کاردانو - پروژه های متاورسی کاردانو Cardano - جامع اکوسیستم کاردانو - پروژه های متاورسی کاردانو Cardano - جامع
متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید