عصر متاورس
معرفی و بررسی بازی موباکس mobox و توکن mbox

معرفی و بررسی بازی موباکس mobox و توکن mbox

مقدمه :

دراین مقاله قصد داریم تا یکی دیگر از بازی های play to earn، به نام موباکس "mobox" و توکن mbox را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا اگر با مفهوم کسب درآمد از بازی "p2e" آشنایی ندارید، توصیه می کنم مقاله play to earn را مطالعه کنید، همچنین دراین مقاله به بخش های مختلف این بازی و روش های کسب درآمد از آن خواهیم پرداخت تا بااین بازی مهیج بهتر آشنا شویم. 

پلتفرم موباکس "Mobox" چیست ؟

موباکس "mobox" یک بازی متاورس چند پلتفرمی است که با ترکیب NFT، ییلدفارمینگ "yield farming"و سیستم مالی غیر متمرکز"Defi" با هدف ایجاد یک اکوسیستم مجازی و رایگان، قابلیت کسب درآمد از بازی را فراهم می کند. این طور بازی ها Gamefie نام دارند. این پلتفرم در بستر شبکه هوشمند بایننس "Binance SmartChain" ایجاد شده که می توان نتیجه گرفت کارمزد تراکنش ها دراین بازی رقم پایینی داشته باشد، همچنین برای خرید مومو "momo" که -کاراکتر های اصلی این بازی در قالب nft(توکن های غیرمثلی)- هستند باید از توکن BUSD (ارز استیبل در شبکه بایننس، ارزش تمام استیبل کوین ها برابر با یک دلار است )استفاده کنید. طبق گفته سایت رسمی موباکس، این یک بازی رایگان و بدون نیاز به وارد کردن سرمایه "free to play" می باشد، اما این نمی تواند کاملا درست باشد، چراکه دراین صورت ممکن است کسب درآمد ازاین بازی بسیار زمان بر و خسته کننده باشد. موباکس "Mobox" دربخش بازی و سرگرمی، 5بازی را معرفی کرده که دراین مقاله آن هارا معرفی و بررسی می کنیم. به طور کلی سه روش برای کسب درآمد از این بازی وجود دارد که پس از بررسی توکن mbox به آن ها خواهیم پرداخت.

بررسی توکن بومی پلتفرم موباکس "mobox" و کاربردهای آن 

mbox به عنوان ارزبومی و کاربردی درپلتفرم موباکس "mobox" عمل می کند و بخشی ضروری از دریافت پاداش دراین بازی است، توکن mbox نشان حاکمیتی نیز دارد و دارندگان این توکن می توانند در رای گیری و برخی تصمیم گیری ها در روند آینده بازی شرکت داشته باشند. عرضه کل این توکن حدود 389 میلیون واحد است که چیزی درحدود 80 میلیون ازآن درگردش می باشد. mbox مبتنی براستاندارد BEP-20 و در شبکه هوشمند بایننس پیاده سازی شده که می توان نتیجه گرفت از سرعت بالا و همچنین کارمزد کمی در تراکنش ها بهره مند باشد. برای ذخیره این توکن می توانید از کیف پول اختصاصی ارائه شده توسط پلتفرم موباکس "mobox" استفاده کنید، متاسفانه کیف پول های زیادی برای ذخیره این توکن وجود ندارد، توصیه می کنم از کیف پول متامسک برای ذخیره این توکن استفاده کنید و اگر به دنبال یک کیف پول کاربردی با امنیت بالا هستید، مقاله انواع کیف پول را نیز مطالعه کنید، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دررابطه با توکن MOBOX به وبسایت CoinMarketCap مراجعه کنید، این یک سایت مرجع است که طیف وسیعی از اطلاعات راجع به رمزارزها و توکن هارا برایتان فراهم کرده و تنها با جستجوی نام توکن می توانید اطلاعات مربوط به آن را بیابید.

روش های کسب درآمد از بازی موباکس "Mobox" 

به طور کلی بازیکن ها می توانند از چند روش دراین پلتفرم به کسب درآمد بپردازند، 1- بازی کردن 2- استخراج کردن 3- خرید و فروش nft ها 4-ییلد فارمینگ و استیکینگ

روش اول بازی کردن : موباکس "mobox" پنج بازی ارائه کرده که شما با انجام این بازی ها و طی کردن مراحل یا انجام ماموریت های بازی، از طریق کسب پاداش و غنایم قادر به کسب درآمد خواهید بود.

 روش دوم استخراج کردن : دراین روش شما می توانید با استفاده از مومو ها به استخراج توکن mbox بپردازید، همانطور که گفته شد مومو "momo" کاراکتر های این بازی درقالب nft ها می باشند، برای استخراج، هرچه این مومو "momo" ها از hash power بیشتری برخوردار باشند، میزان استخراج بیشتر می شود، بنابراین برای استخراج به صرفه نیاز به مومو هایی با قدرت هش بالا دارید که می توانید این مومو هارا در فروشگاه موباکس "mobox marketplace" با استیبل کوین BUSD خریداری کنید.

 روش سوم خرید و فروش nft ها : دراین روش شما می توانید مومو هارا خریداری کرده و پس ازافزایش قیمت آن هارا به فروش گذاشته و کسب درآمد کنید.

 روش دیگری برای کسب درآمد وجود دارد که می توانید با ذخیره توکن های فعال در استخرهای نقدینگی این بازی سود کسب کنید. برای اطلاعات بیشتر راجع به این روش توصیه می کنم مقاله استیکینگ(سپرده گذاری) و مقاله ییلد فارمینگ "Yield Farming" را مطالعه کنید.

بازی های پلتفرم موباکس "mobox"

درحال حاضر موباکس 5 بازی را معرفی و عرضه کرده که به شرح زیر است.

1-Token Master MoMo: این یک بازی غیرفعال مبتنی بر نوبت می باشد، دراین بازی می توانید دوستان و دشمنان را مورد غارت قرار دهید و تا آن جاکه ممکن است توکن جمع آوری کنید و درپایان هر فصل جوایزی را درقالب توکن mbox دریافت کنید. هر فصل دراین بازی 7 روز به طول می انجامد.                                                      

2- MoMo Block Brawler : این یک بازی نقش آفرینی است، دراین بازی بازیکن ها می توانند با شرکت در ماموریت ها، چالش ها و مبارزات، منابع و تجهیزات را جمع آوری کنند، علاوه براین به طور خودکار و درطول بازی سکه های طلا، کتاب مهارت و تجهیزات به بازیکن ها اهدا می شود، که علاوه بر نگهداری آن ها می توانید این جوایز را به فروش گذاشته و کسب درآمد کنید.    

3-Trade Action: یک بازی سرگرم کننده و پرازجوایز است که شامل سه بازی مختلف به نام "Simple Trade"سیمپل ترید، "Bull vs Bear" خرس در برابر گاو، "Leverage Mania" لورج مانیا، می شود. 

 MoMo nft Farmer و MoMo Tactical Party Slayer نیز دوتا از بازی های دیگر این مجموعه می باشند.

فروشگاه بازی موباکس "Mobox MarketPlace"

درفروشگاه این بازی خرید و فروش، توسط استیبل کوین BUSD انجام می شود، دراین فروشگاه می توانید مومو (شخصیت های بازی)، صندوق و الماس هارا خریداری کنید، همچنین اگر پول کافی برای خرید مومو را ندارید می توانید مومو "momo" هارا اجاره کنید و برای استخراج توکن mbox به کار ببندید. خریدن مومو و اجاره آن ها به دیگران نیز از دیگر روش های کسب درآمد دراین پلتفرم است.

چگونه در موباکس "Mobox" شروع به فعالیت کنیم؟

برای شروع فعالیت دراین پلتفرم ابتدا نیاز به ثبت نام دارید، ثبت نام دراین سایت کار ساده ای است برای ثبت نام کافی است یک نام کاربری، یک رمز عبور و آدرس ایمیل خود را وارد کنید، سپس کد ارسال شده به ایمیل را برای تایید ایمیل وارد کنید و تمام. پس از ثبت نام نیاز دارید که کیف پول خود را به این پلتفرم متصل نمایید، برای انتخاب کیف پول توصیه می کنم از متامسک استفاده کنید اما اجباری نیست و شما از هر کیف پول دیگری نیز می توانید استفاده کنید، همچنین می توانید با مطالعه مقاله انواع کیف، یک کیف پول مطمئن برای کار خود انتخاب کنید. پس از این کار شما می توانید از بخش های مختلف سایت استفاده کنید(مانند تصویر زیر). چند بخش مهم از این پلتفرم را باهم بررسی می کنیم. 

بررسی بخش های مختلف پلتفرم موباکس "Mobox"

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در سایدبار در قسمت چپ صفحه، چند بخش وجود دارد که هرکدام کاری انجام می دهد.

1- home: این بخش مربوط به استیکینگ است، استیکینگ به معنای سپرده گذاری است، درواقع شما با استیک کردن دارایی می توانید روزانه، ماهانه یا سالانه سود پول خود را دریافت کنید، برای این کار باید بسنجید توکن و میزان درصد سود سالیانه که به عنوان سود دریافت می کنید ارزش این کاررا داشته باشد، به این منظور در مقاله استیکینگ چیست؟ می توانید راهنمایی های مناسبی دریافت کنید.

2- mystery box یا جعبه های اسرارآمیز: این بخش مربوط به صندوق هایی است که برای بازکردن آن می توانید از فروشگاه جعبه هایی را خریداری کنید، درون این جعبه ها چیست؟ ممکن است nft ارزش مندی درون آن نهفته باشد، شاید هم نه، به هرحال تا بازنشوند مشخص نمی شود که چه چیزی درخود پنهان کرده اند، اما اگر به تصویر بالا دقت کنید در زیر این جعبه 5 احتمال با درصد های مختلف برای این جعبه وجود دارد، پس فقط 0.5 درصد احتمال وجود Epic هست اما برای common، پنجاه درصد احتمال دارد. می توانید شانس خودرا امتحان کنید.                                                                                        

3- My MoMo: دراین بخش موموهای موجود برای شما نمایش داده می شود. همانطور که ذکر شد، موموها همان شخصیت های این بازی به شکل nftهستند که دراین قسمت می توانید موموهای خودرا مشاهده کنید.

 4- Market یا فروشگاه : دراین قسمت می توانید شخصیت های مومو را خریداری کنید، قیمت هر مومو بسته به برخی عوامل متغیر است، به تصویر بالا دقت کنید، هرچکش در کادر مومو نشان دهنده ی hash power آن مومو می باشد، یک مومو با هش پاور 1، تنها 9.2 busd قیمت دارد و یک مومو با هش پاور 658، ارزشی به مبلغ 779 busd دارد، هش پاور "Hash Power" قدرتی است که برای استخراج توکن به کار می رود که هرچه این عدد بالاتر باشد مومو با سرعت و قدرت بیشتری به استخراج می پردازد، توجه کنید که برای استخراج کردن نیاز به حداقل سه مومو دارید. نکته بعدی اینکه قیمت ها به busd است و دراین بازار باید با busd معامله کنید. busd استیبل کوین در شبکه بایننس است و تمام استیبل کوین ها برابر با یک دلار آمریکا می باشد. قیمت مومو ها ممکن است به 15 هزار دلار هم برسد، اما همیشه گران قیمت ترین ها بهترین ها نمی باشند و شما بیشتر باید به دنبال موموهایی باشید که برای کار خود نیاز دارید، برای مثال اگر علاقه ای به استخراج از طریق موموها نداشته باشید، بنابراین ملزم به خرید موموها با هش ریت های بالا نیستید.                     

تیم توسعه دهنده :

دروبسایت رسمی این پروژه به آدرس www.mobox.io  هیچ اطلاعات دقیقی از تیم توسعه دهنده ی این پروژه به چشم نمی خورد و این مسئله اندکی جای تعجب دارد، اما می دانیم این پروژه از اقصا نقاط دنیا برای توسعه پلتفرم خود استفاده کرده و از دیگر اطلاعاتی که دردسترس است نشان می دهد یک تیم حرفه ای که از سال 2017 فعالیت خودرا دراین حوزه شروع کرده پشت این پروژه خوابیده، متاسفانه اطلاعات بیشتری دردسترس نمی باشد، اما به محض دریافت اطلاعات بیشتر آن را باشما درمیان خواهیم گذاشت. 

سخن پایانی :

دراین مقاله، با پروژه ی موباکس و توکن mbox آشنا شدیم، همچنین بخش های مختلف و روش های کسب درآمد ازآن را مورد بررسی قرار دادیم. اگر مایل به دریافت اطلاعات کاملی از توکن mbox هستید به سایت coinmarketcap مراجعه کنید، این یک سایت مرجع برای رمزارز های مختلف می باشد و با مراجعه به این سایت می توانید اطلاعاتی همچون قیمت لحظه ای، پیشینه ی توکن، رتبه ی آن در جدول و به طور خلاصه هر اطلاعاتی که برای شناخت یک ارز یا توکن دارید را دریافت کنید. همچنین دراین مقاله با پنج بازی عرضه شده توسط این پلتفرم آشنا شدیم.                                                                        

درآخر باید بگویم، به این پروژه هم مانند هر سرمایه گذاری دیگری نگاه کنید، ابتدا اطلاعات خودرا درباره آن کامل کنید، سپس جوانب مختلف را درنظر بگیرید و درنهایت اگر مایل بودید، با اطلاعات کامل و چشمان باز روی آن سرمایه گذاری کرده و شروع به فعالیت کنید، به ویژه این پروژه که ادعا می کند یک بازی رایگان است، شما می توانید ابتدا به صورت رایگان بازی کنید و زمانی که تجربه کافی به دست آوردید و آن را شناختید، شروع به سرمایه گذاری کنید. دراین راه اگر سوال یا شبهه ای برایتان وجود دارد آن را درقسمت نظرات باما درمیان بگذارید تا از مشاوره رایگان گروه عصرمتاورس استفاده کنید.

همچنین دراین مقاله از اصطلاحاتی استفاده شد، که ممکن است با برخی از آن ها آشنایی نداشته باشید و از آن جایی که توضیح هرکدام باعث گزافه گویی دراین مقاله می شد آن هارا در مقاله های جداگانه به تفصیر توضیح داده ایم، که شما می توانید هم از مقاله واژه نامه عصر متاورس که در دو بخش جداگانه نوشته شده و راجع به هر اصطلاح توضیح مختصری ارائه داده، استفاده کنید و هم می توانید روی لینک هرکدام کلیک کنید تا همه چیز را راجع به آن ها بشناسید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia
آشنایی با مفهوم play to earn و معرفی بهترین بازی های درآمدزا آشنایی با مفهوم play to earn و معرفی بهترین بازی های درآمدزا
فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید