عصر متاورس
عرضه رپد بیتکوین ( wBTC )، به کمترین حد خود کاهش یافت

عرضه رپد بیتکوین ( wBTC )، به کمترین حد خود کاهش یافت

wBTC (رپد بیتکوین)، حمایت تریدر های DeFi را در فصل صعودی 2021-22 به دست آورد. اما زمانی که سرایت کریپتوهای متعدد منجر به بازخرید شد، تقاضا ها شروع به محو شدن کردند!

عرضه wBTC، در 27 فوریه به کمترین میزان خود از ماه می 2021 کاهش یافت.

 در مجموع 11500 عدد wBTC مرتبط با وام دهنده کریپتو سلسیوس سوزانده شد ونرخ رشد آن منفی شد. مجموع عرضه فعلی wBTC برابر با 164,396 wBTC است (با نرخ رشد ماهانه 7.39%).

رپد بیتکوین (wBTC)، یک توکن با استاندارد ERC-20 مبتنی بر اتریوم ETH است که ارزش بیتکوین BTC را منعکس می کند. و با قیمت بیتکوین نسبت 1 به 1 دارد. بیتگو BitGo درسال 2019 wBTC را درکنار پروتکل قابلیت همکاری با بلاکچین Ren و پلتفرم نقدینیگی چندزنجیره ای Kyber توسعه داد. یک توکن ERC-20 انتقال wBTC را سریعتر از بیت کوین معمولی می کند، اما مزیت کلیدی wBTC ادغام آن با دنیای کیف پول های اتریوم، برنامه های کاربردی غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است.

در روند صعودی بازار، توکن های رپد شده به ابزاری محبوب برای استفاده در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) تبدیل شدند. عرضه wBTC در آوریل 2022 به 285 هزار رسید، زمانی که قیمت بیتکوین (BTC)، بالای 48 هزار دلار معامله می شد. 

بااین حال در بازار نزولی و سرایت کریپتوهای متعدد، تقاضاها ازبین می روند. اولین نشانه های کاهش تقاضا پس از فروپاشی ترا Terra ظاهر شد که چندین وام دهنده کریپتو را مجبور به بازخرید wBTC های خود کرد. طبق یک گزارش، شبکه سلسیوس در بحبوحه تقاضای روبه رشد برداشت، حدود 9 هزار wBTC با بازخرید کرد.

همچنین پس از سقوط FTX در نوامبر 2022، سناریوی مشابهی رخ داد. گزارش ها نشان می دهد که صرافی بزرگ ارزدیجیتال که اکنون ورشکسته شده درست پیش از اعلام ورشکستگی، سعی کرده 3000 wBTC را بازخرید کند. پس از سقوط FTX در نوامبر، wBTC بزرگترین بازخرید سکه ماهانه خودرا تجربه کرد و بیش از 28هزار wBTC به سکه اصلی بازخرید شد. 

⚠ توجه داشته باشید قصد این مقاله صرفا دراختیار گذاشتن ترجمه ی فارسی اخبار مهم و اطلاع رسانی بوده و مسئولیت تمام سرمایه گذاری ها برعهده شخص شما خواهد بود.⚠
mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازار ارزهای هوش مصنوعی و میم کوین - بهترین عملکرد در 2024
شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به بالاترین حد 2 ساله خود رسید
قیمت BONK می تواند افزایش یابد ؟
انتقال 60 میلیون دلار USDT از خزانه تتر به نهنگ ها
مقایسه هوش مصنوعی Gemini گوگل با GPT شرکت OpenAI
روند بازی های Web3 درسال 2024 - آینده بازی های بلاکچینی
مدیرعامل جدید بایننس کیست - آینده Binance پس از ژائو Zhao
جریمه سنگین صرافی بایننس و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
CoinGecko با خرید Zash تجزیه و تحلیل NFT را به دست آورد
SingularityNet و Dfinity - هوش مصنوعی غیرمتمرکز بلاکچین ICP

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید