عصر متاورس
پروتکل وام دهی کینزا فایننس و ایردراپ KZA - خدمات دیفای

پروتکل وام دهی کینزا فایننس و ایردراپ KZA - خدمات دیفای

Kinza Finance نسل بعدی پروتکل وام دهی غیرمتمرکز است که روی زنجیره بایننس (BNB) راه‌اندازی شده است. از طریق این پلتفرم کاربران می‌توانند به مکانیزم‎‎‎‎‎‎ها و راه حل‎‎‎‎‎‎های پیشرفته DeFi برای تجربه یک فرآیند وام دهی غیرمتمرکز انعطاف پذیر و با قابلیت تنظیم دسترسی پیدا کنند. در این پروتکل مکانیزم‌ها و پاداش‎‎‎‎‎‎های داخلی می‎‎‎‎‎‎توانند به عنوان مشوقی برای مشارکت کاربران عمل کنند و تضمینی برای توکنومیکس نوآورانه آن ارائه دهند.

کینزا فایننس چیست ؟

کینزا فایننس (Kinza Finance) نسل بعدی بازارمالی زنجیره‎‎‎‎‎‎ای است. این پروتکل به عنوان اولین پروتکل وام دهی امنیتی در بستر بایننس شناخته می‎‎‎‎‎‎شود که دارای توکنومیکس یا به عبارتی بازدهی واقعی (Real-Yield) است. بازارهای وام دهی کینزا فایننس به عنوان قراردادهای نقدینگی برای پرداخت وام به کاربران ایجاد می‎‎‎‎‎‎شوند. در یک قرارداد استخر نقدینگی، ارزهای رمزنگاری شده به منظور تامین نقدینگی سپرده گذاری می‎‎‎‎‎‎شوند. کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند با سپردن وثیقه به طور همزمان وام دریافت کنند. وجوه جمع آوری شده در همان قرارداد استخر نقدینگی به عنوان وام به وام گیرندگان پرداخت می‎‎‎‎‎‎شود.

طبق پروتکل کینزا فایننس، بخشی از سود پرداختی توسط وام گیرندگان در قالب سود به وام دهندگان پرداخت می‎‎‎‎‎‎شود. همچنین وام گیرندگان از حق حاکمیتی برخوردار شده و می‎‎‎‎‎‎توانند بخشی از سهام انتشار توکن حاکمیتی KZA پروژه کینزا را به دست آورند. بخشی از درآمد پروتکل وام دهی کینزا نیز به دارندگان توکن KZA تعلق می‎‎‎‎‎‎گیرد.

ویژگی های پروتکل کینزا فایننس

1- جداسازی دارایی

پروتکل کینزا فایننس برای جلوگیری از ویروسی شدن در شرایط سخت بازار، یک سیستم جداسازی برای محافظت از دارایی‌های پرنوسان در مقابل دارایی‌هایی با ثبات در نظر گرفته است.

2- وثیقه محافظت شده

این پروتکل به کاربران اجازه می‎‎‎‎‎‎دهد که وثیقه خود را در مقابل وام گیرندگان محافظت کنند. این کار به کاهش ریسک‎‎‎‎‎‎های تجاری و دستکاری حاکمیتی کمک می‎‎‎‎‎‎کند.

3- بازدهی واقعی

کینزا فایننس فرصت کسب درآمد واقعی را برای تامین کنندگان نقدینگی و دارندگان توکن KZA فراهم می‎‎‎‎‎‎کند. همچنین به عنوان مشوقی برای رشد اقتصاد توکنی قدرتمند وام گیری از طریق انتشار هفتگی KZA عمل می‎‎‎‎‎‎کند.

4- قابلیت veTokenomics

انتشار توکن‎‎‎‎‎‎ها در پروتکل کینزا فایننس با استفاده از مدل مبتنی بر veTokenomics که تحت عنوان Ve-Real-Yield نامیده می‎‎‎‎‎‎شود، با هزینه‎‎‎‎‎‎های ایجاد شده، تنظیم می‎‎‎‎‎‎گردد. کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند توکن بومی این پروتکل را برای انتشار توکن‎‎‎‎‎‎های آتی و جمع آوری سرمایه استیک (سپرده گذاری) کنند.

5- دارایی های نوظهور

بیت کوین، اینسکریپسن‎‎‎‎‎‎ها (Inscription)، دارایی‎‎‎‎‎‎های دنیای واقعی، همگی جزء محدودیت‎‎‎‎‎‎های حوزه دیفای هستند که پروژه کینزا فایننس در حال بررسی و توسعه آن‎‎‎‎‎‎ها است. تیم توسعه کینزا به صورت فعالانه درصدد رفع محدودیت‎‎‎‎‎‎های دیفای فعلی است تا به کاربران امکان دسترسی به دارایی‎‎‎‎‎‎های جدید و فرصت‎‎‎‎‎‎های سرمایه گذاری نوآورانه را ارائه دهد. کینزا فایننس سعی دارد با استفاده از این پتانسیل، یکی از فرصت‎‎‎‎‎‎های سرمایه‎‎‎‎‎‎‎گذاری ایمن، کارآمد و هیجان انگیز را برای کاربران فراهم نماید.

گروه توسعه دهندگان و حامیان پروتکل کینزا

نام کینزا (Kinza) از انجمن رسمی طلا در زمان شوگونات توکوگاوا بر گرفته شده است. پروژه کینزا فایننس (Kinza Finance) توسط تیمی از متخصصات حوزه فین تک و بلاکچین که دارای تجربه فعالیتی زیادی در فضای دیفای (DeFi) هستند، راه اندازی شده است.

تیم توسعه دهنده پروژ کینزا فایننس، تجربه مشارکت در پروژه‎‎‎‎‎‎هایی مانند Mantle Network، GRO Protocol و Cobo Custody را در کارنامه دارند. این تیم با توجه به دانش فنی و عملی برگرفته از پروتکل‎‎‎‎‎‎های دیفای، در حال توسعه پروژه کینزا به عنوان یک پروتکل وام دهی با استانداردهای امنیتی بالا و توکنومیک‎‎‎‎‎‎های نوآورانه است.

ارز دیجیتال KZA و توکنومیک آن

ارز دیجیتال کینزا فایننس

ارز دیجیتال پروتکل کینزا فایننس هنوز منتشر نشده است. از کل عرضه این ارز دیجیتال، 5% در طول ایردراپ پس از رویداد انتشار توکن TGE توزیع خواهد شد. مقدار KZA توزیع شده مطابق با مقدار وزنی توکن قفل شده خواهد بود که هر کاربر به رویداد تولید توکن کمک کرده است.

دراین ایردراپ، به سرمایه گذاران اولیه پلتفرم پاداش تعلق می‎‎‎‎‎‎گیرد. کسانی که در عرضه اولیه توکن (ICO) مشارکت داشته باشند، حق رای دریافت کرده و می‎‎‎‎‎‎توانند از این پلتفرم کسب درآمد کنند. ایردراپ بعد از رویداد تولید توکن انجام خواهد شد که تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

ایردراپ کینزا فایننس با نماد KZA

طبق سیستم ایردراپ پروتکل کینزا فایننس، پیش نمایشی در اختیار کاربران قرار می‎‎‎‎‎‎گیرد که در آن با توجه به میزان توکن قفل شده و مدت زمان آن، مقدار ایردارپ در اولین رویداد تولید توکن مشخص می‎‎‎‎‎‎گردد. هر کاربری که بیشترین نقدینگی را در پلتفرم استیک کرده باشد امتیاز بیشتری دریافت خواهد کرد.

در زمان عرضه اولیه توکن و قبل از ایردراپ KZA، سیستم امتیاز دهی عامل اصلی تعیین کننده نحوه توزیع ایردراپ KZA خواهد بود. 

آموزش ایردراپ کینزا فایننس

هر کاربر یک کد ارجاع منحصر به فرد دارد. این کد از 6 کاراکتر تشکیل شده است. هنگامی که کاربر با یک کد ارجاع به Kinza Finance دعوت می‎‎‎‎‎‎شود و در پلتفرم سپرده گذاری می‎‎‎‎‎‎کند، هم ارجاع دهنده و هم داور با توجه به ارزش کل سپرده‎‎‎‎‎‎های خود، 10 درصد پاداش از تخصیص airdrop کاربر ارجاع شده دریافت می‎‎‎‎‎‎کنند.

این به این معنی است که اگر سه کاربر را دعوت کنید که هر کدام واجد شرایط دریافت 100 KZA باشند، شما علاوه بر تخصیص ایردراپ خود، واجد شرایط دریافت 30 KZA پاداش خواهید بود. در این صورت، هر یک از آن سه کاربر ارجاع شده نیز 10% پاداش دریافت خواهند کرد. بنابراین 10 KZA بیشتر به هر یک از آن‎‎‎‎‎‎ها به هر یک از آن‎‎‎‎‎‎ها داده خواهد شد. مقدار KZA توزیع شده عمدتاً متناسب با TVL وزنی زمانی خواهد بود که هر کاربر به TGE کمک کرده است.

تابلوی امتیازات کاربران با بالاترین مجموع TVL ارجاع شده در داشبورد سایت این پروتکل قابل دسترسی است.

دعوت از کاربران

برای دسترسی به داشبورد خود، باید کیف پول DeFi خود را متصل کنید. اگر به تازگی وارد Kinza Finance شده اید، می‎‎‎‎‎‎توانید دستورالعمل‎‎‎‎‎‎ها را دنبال کنید.

اگر قبلاً به Kinza Finance وارد شده‌اید، پیوندی به داشبورد Airdrop Points در نوار منوی بالایی خواهید دید. در آنجا می‎‎‎‎‎‎توانید به داشبورد ارجاع خود دسترسی پیدا کنید.

کاربران را می‎‎‎‎‎‎توان با استفاده از یک پیوند ایجاد شده از داشبورد کاربر یا از طریق وارد کردن دستی کد ارجاع با استفاده از ابزار Binding دعوت کرد.

نگاهی به نقشه راه کینزا فایننس

طبق رودمپ پروتکل کینزا فایننس، مراحل توسعه این پروژه به شرح زیر خواهد بود:

سیستم ارجاع

سیستم امتیاز دهی

راه اندازی چند زنجیره ای

گردآوری سرمایه اولیه

بازاریابی

فعال سازی رابط کاربری موبایل 

ارائه فرصت‎‎‎‎‎‎های جدید دارایی

افزودن ویژگی‎‎‎‎‎‎ها و قابلیت‎‎‎‎‎‎های امنیتی بیشتر

ارتقای قابلیت جداسازی دارایی‎‎‎‎‎‎ها

نویسنده : فریبا فتحی

نویسنده : فریبا فتحی

نوشتن هنر است و درکنار هم چیدن کلمات و ساخته و پرداخته کردن جملاتی ناب که بتواند خواننده را سر شوق آورد انتخاب من است.

پست های مرتبط

بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد
افزایش سود با Pendle - پروتکل پندل و ارز دیجیتال PENDLE افزایش سود با Pendle - پروتکل پندل و ارز دیجیتال PENDLE
RWA (توکن دارایی واقعی) چیست - مزیت و سرمایه گذاری در RWA RWA (توکن دارایی واقعی) چیست - مزیت و سرمایه گذاری در RWA
دیفای ۲ چیست و چه مزیتی دارد - بهترین پروژه های DeFi 2.0 دیفای ۲ چیست و چه مزیتی دارد - بهترین پروژه های DeFi 2.0

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید