عصر متاورس
بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد

بازی متاورسی Farmers World و توکنومیک آن - نحوه کسب درآمد

پیش گفتار

فارمرز ورلد (Farmers World) یک بازی متاورسی برپایه بلاکچین Wax است که روایتگر داستان مزرعه‎‎‎‎‎‎ای عجیب و مرموز با هیولاهای جنگلی است. یکی از بهترین بازی‎‎‎‎‎‎های متاورسی برای کسب درآمد (P2E) که در سال 2021 راه اندازی شده و تاکنون موفقیت‎‎‎‎‎‎های زیادی به دست آورده است. 

دراین مقاله از عصرمتاورس باما همراه باشید تا بازی متاورسی Farmers World و روش‎‎‎‎‎‎های کسب درآمد از آن را مورد بررسی قرار دهیم. 

متاورس Farmers World (دنیای کشاورزان)

Farmers World یک بازی متاورسی NFT محور و غیرمتمرکز است که توسط کمپانی ژاپنی "G.Jit Japan" در بستر بلاکچین Wax توسعه یافته. Farmers World در اول آگوست سال 2021 به صورت رسمی فعالیت خودش را آغاز کرد. متاورس Farmers World پس از انتشار، با محبوبیت بالایی از سمت کاربران مواجه شد، به صورتی که اکنون بیش از 150 هزار بازیکن فعال و بیش از 8هزار عضو را در جامعه‎‎‎‎‎‎ی خود جای داده است. 

گروه توسعه دهنده Farmers World درحال توسعه نسخه موبایل برای این بازی است، بااین حال نسخه موبایل آن هنوز منتشر نشده و کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند به صورت آنلاین و در نسخه‎‎‎‎‎‎های دسکتاپ به این متاورس، دسترسی داشته باشند. 

داستان این متاورس، از سندی به نام "نسخه خطی 4848N" الهام گرفته شده است (که اکنون در کتابخانه ملی برزیل، نگهداری می‎‎‎‎‎‎شود). این سند خطی، مزرعه باستانی عجیب و مرموزی را روایت می‎‎‎‎‎‎کند که در شرق برزیل واقع شده است. اگرچه این مزرعه توسط گروهی از کاشفان درسال 1573 کشف شد، اما تابه امروز یک راز باقی مانده است. 

NFTهای یک بازی متاورسی براساس قانون عرضه و تقاضا، قیمت گذاری می‎‎‎‎‎‎شوند. بنابراین اگر کاربران یک پروژه متاورسی درحال افزایش و روبه رشد باشد، می‎‎‎‎‎‎توان آینده درخشان تری برای NFT های آن پروژه درنظر گرفت. یکی از مسائلی که منجر به جذب کاربران بیشتر می‎‎‎‎‎‎شود، گیم‎‎‎‎‎‎‎پلی جذاب و اعتیادآور است. اکثر پروژه‎‎‎‎‎‎های متاورسی با داستان‎‎‎‎‎‎های ضعیف و خسته کننده، که تنها هدف "کسب درآمد " را درنظر گرفته اند، پس از مدتی کاربران خودرا از دست خواهند داد و درنتیجه با کاهش قیمت دارایی‎‎‎‎‎‎های درون بازی، مواجه می‎‎‎‎‎‎شوند. اما داستان بازی Farmers World می‎‎‎‎‎‎تواند تا مدت‎‎‎‎‎‎ها، بازیکنان را سرگرم نگه داشته و مجذوب خود کند. که این امر درکنار "کسب درآمد از بازی"، یک متاورس جذاب را به ارمغان می‎‎‎‎‎‎آورد. 

متاورس Farmers World، همانطور که ذکر شد دارای انجمن گسترده ای است که شامل شبکه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی تلگرام Telegram، توییتر Twitter، دیسکورد Discord، لینکدین و ... می‎‎‎‎‎‎شود. برای دریافت آخرین اطلاعات و بروزرسانی‎‎‎‎‎های این متاورس می‎‎‎‎‎توانید درهرکدام از شبکه های اجتماعی بالا (مربوط به پلتفرم اصلی فارمرز ورلد)، عضو شوید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید با عضویت در شبکه های اجتماعی، به بحث و تبادل نظر با دیگر کاربران این بازی، مشغول شوید. 

متاورس Farmers World (فارمزر ورلد) چگونه کار می کند؟

متاورس Farmers World، از بخش‎‎‎‎‎‎های زیادی تشکیل شده، روش‎‎‎‎‎‎های زیادی برای کسب درآمد ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد و NFT های گسترده تری نسبت به سایر پروژه‎‎‎‎‎‎ها، دارد. بنابراین پیش از نحوه کسب درآمد از این بازی، بهتر است با بخش‎‎‎‎‎‎ها و عناصر گوناگون آن آشنا شویم. 

کاراکتر اصلی این بازی، شخصیت "کشاورز" است. شخصیت‎‎‎‎‎‎های دیگر که داستان این بازی را شکل می‎‎‎‎‎‎دهند، به شرح زیر است :

1- گاو نر (Bull)

2- گاو شیری (Dairy Cow)

3- بچه گوساله (Baby Calf)

4- گوساله (Calf)

5- جوجه (Chick)

6- مرغ (Chicken)

7- هیولاهای جنگل (Jungle Monsters)

دارایی های درون بازی (NFTها)

متاورس Farmers World از نظر تعداد NFTها، بسیار غنی است. NFTهای این بازی را می‎‎‎‎‎‎توانید از طریق فروشگاه بازی و یا در فروشگاه‎‎‎‎‎‎های ثانویه مانند رریبل Rarible معامله کنید. این NFT ها هرکدام نقش مهمی در پیشرفت شما در بازی ایفا می‎‎‎‎‎‎کنند و برای به دست آوردن 3 منبع اصلی؛ خرید زمین‎‎‎‎‎‎ها، پرورش حیوانات و کشت محصولات، کاربرد دارند. ابزارهای حیاتی و دارایی‎‎‎‎‎‎های NFT دراین بازی، به شرح زیر است : 

1- قایق ماهیگیری 

2-  قلاب ماهیگیری

3- بیل مکانیکی استخراج 

4- اره برقی

5- تبر سنگی

6- گاو نر

7- آلونک گاو 

8- جو و دانه جو

9- ذرت و دانه ذرت

10- زمین مزرعه 

11- قفس

12- گوساله

13- بسته نورافکن

14- بسته مقدماتی

15- بسته مرغ

بااستفاده از این محصولات و ابزارها، می‎‎‎‎‎‎توانید درآمد خودرا افزایش دهید و مزرعه و حیوانات خودرا گسترش و پرورش دهید. علاوه بر این‎‎‎‎‎‎ها، برخی از NFTهای دیگری هستند که به منظور دسترسی به آیتم‎‎‎‎‎‎های اضافی و جدید دراین بازی استفاده می‎‎‎‎‎‎شوند. به عنوان مثال با خرید NFT کارت عضویت می‎‎‎‎‎‎توانید پاداش‎‎‎‎‎‎های اضافی دریافت کنید، این پاداش‎‎‎‎‎‎ها شامل؛ افزایش انرژی، افزایش توانایی ابزارها و حتی فرصتی برای استخراج بیشتر منابع، می‎‎‎‎‎‎شوند.

NFT کارت های عضویت در 4 سطح زیر، ارائه می شود :

1- سطح یک : عضو برنزی (عادی)

2- سطح دو : عضو نقره ای (غیرعادی)

3- سطح سه : عضو طلایی (نادر)

4- سطح چهار : عضو الماس (حماسه)

مزیت‎‎‎‎‎‎هایی که از خریداری NFT کارت‎‎‎‎‎‎های عضویت کسب می‎‎‎‎‎‎کنید، در تصویر زیر آورده شده. 

کارت های عضویت در متاورس Farmers World

توکن های Farmers World و توکنومیک آن ها

FWW توکن بومی و اصلی پلتفرم Farmers World است. یک توکن کاربردی برپایه شبکه Wax که برای اقتصاد این اکوسیستم طراحی شده. عرضه کل این توکن برابر با حداکثر عرضه آن و برابر با 50 میلیارد توکن FWW است. متاورس Farmers World علاوه بر FWW، دارای 2 توکن اختصاصی دیگر با نمادهای FWF و FWG نیز می‎‎‎‎‎‎باشد. که به آن‎‎‎‎‎‎ها توکن منابع می‎‎‎‎‎‎گویند. 

1- توکن FWW 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید با استفاده از توکن‎‎‎‎‎‎های FWW به استخراج چوب در این متاورس، مشغول شوید. برای کسب توکن‎‎‎‎‎‎های FWW، می‎‎‎‎‎‎توانید از NFTهایی مانند اره برقی، تبرها و ابزارهای مشابه استفاده کنید. 

2- توکن FWF

از توکن‎‎‎‎‎‎های FWF، برای استخراج غذا دراین متاورس استفاده می‎‎‎‎‎‎شود. با NFTهایی مانند قایق ماهیگیری، قلاب ماهیگیری، تورهای ماهیگیری و ابزارهای مشابه، می‎‎‎‎‎‎توانید توکن‎‎‎‎‎‎های FWF را به دست آورید. 

3- توکن FWG

از توکن‎‎‎‎‎‎های FWG، برای استخراج طلا دراین متاورس، استفاده می‎‎‎‎‎‎شود. بااستفاده از NFT ابزارهای استخراج مانند بیل مکانیکی می‎‎‎‎‎‎توانید توکن‎‎‎‎‎‎های FWG را به دست آورید. 

 علاوه بر روش‎‎‎‎‎‎های ذکر شده برای به دست آوردن هرکدام از توکن‎‎‎‎‎‎ها، می‎‎‎‎‎‎توانید با طی کردن مراحل بازی این توکن‎‎‎‎‎‎ها را به عنوان پاداش کسب کنید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید از صرافی‎‎‎‎‎‎هایی مانند بایننس Binance برای معامله این توکن‎‎‎‎‎‎ها، استفاده کنید.

نحوه کسب درآمد از بازی Farmers World 

تااینجا با روش‎‎‎‎‎‎های کسب درآمد، بخش‎‎‎‎‎‎های مختلف و موارد استفاده هرکدام از NFTهای این بازی آشنا شدیم. اکنون آماده ایم تا شروع کنیم :

Farmers World، رابط کاربری آسانی دارد به نحوی که حتی کاربران مبتدی هم می‎‎‎‎‎‎توانند به سادگی فعالیت خودرا آغاز کنند. برای شروع نیاز به یک کیف پول سازگار با Wax خواهید داشت. سپس کمی توکن Wax خریداری کرده و کیف پول خودرا به پلتفرم متصل کنید. درنهایت با خرید ابزارهای اولیه، کشت و پرورش خودرا آغاز کنید و به استخراج منابع مشغول شوید. 

برای شروع بازی می‎‎‎‎‎‎توانید به وبسایت رسمی این پلتفرم به آدرس FarmersWorld.io مراجعه کنید.

برای کسب درآمد از این متاورس می‎‎‎‎‎‎توانید به فعالیت‎‎‎‎‎‎هایی مانند ؛ 

1- کشاورزی محصولات و فروش آن‎‎‎‎‎‎ها

2- پرورش حیوانات و فروش آن‎‎‎‎‎‎ها

3- گسترش و توسعه زمین‎‎‎‎‎‎های مجازی 

4- تولید ابزارها و فروش در بازار

5- استخراج طلا، چوب و غذا و فروش آن‎‎‎‎‎‎ها

6- معامله توکن‎‎‎‎‎‎ها و NFT ها در صرافی‎‎‎‎‎‎ها و فروشگاه‎‎‎‎‎‎های ثانویه

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA
فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS فاندامنتال استار اطلس + ارزهای دیجیتال ATLAS و POLIS
متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد
ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال ) ICO چیست به زبان ساده - عرضه اولیه سکه ( ارز دیجیتال )
شبکه پولکادات و ارزدیجیتال DOT - ویژگی های جذاب PolkaDot شبکه پولکادات و ارزدیجیتال DOT - ویژگی های جذاب PolkaDot

2 نظر ثبت شده !

  1. اوکی

  1. جا داره در مورد پروژه های وب ۳ فارسی بر پایه بلاک چین هم قلم بزنید . پروژه بازی گروهی غیرمتمرکز فارسی به نام asid.online پروژه کراودفاندینگ وب ۳ فارسی نت وام netvam.com و ...

  1. ممنون از نظر شما، 

    بله حتما در اسرع وقت، خیلی هم باعث افتخاره ماست که درباره پروژه های ایرانی قدرتمند مقاله ایجاد کنیم. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید