عصر متاورس
5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه

5 بازی بلاکچینی برتر 2022 - بازی های متاورسی در حال توسعه

مقدمه 

بازی های بلاکچینی بخش قابل توجهی از صنعت بلاکچین را به خود اختصاص داده اند به طوری که روزانه نزدیک به 700میلیون دلار تراکنش دراین حوزه وجود دارد. گزارشات نشان می دهد علاقه به بازی های Play To Earn درحال افزایش است و بیشترین توجه NFT هارا از آن خود کرده اند. اما بازی های زیادی دراین حوزه توسعه پیدا کردند و انتخاب یک بازی جذاب با هدف کسب درآمد، بین این همه بازی، کمی دشوار است. دراین مقاله 5 تا از بازی های درحال توسعه را معرفی می کنیم که نیاز است در سال جدید به آن ها توجه کنید.

بازی میراندوس Mirandus

میراندوس یک بازی فانتزی از مجموعه بازی های گالاگیمز (GalaGames) است. گالاگیمز یک شرکت توسعه دهنده بازی های رمزنگاری جهانی است که در سال 2019 راه اندازی شد. این شرکت توسط اریک شیرمایر تاسیس شد و تاکنون محبوبیتی بیش از حد انتظار پیدا کرده است. پلتفرم گالاگیمز دارای 1.3 میلیون کاربر ماهانه است و تاکنون نزدیک به 26 هزارNFT دراین بازی به فروش رفته است که گران ترین آن 3 میلیون دلار قیمت داشت. برای آشنایی با مجموعه بازی های این کمپانی، روی Gala Games کلیک کنید. 



میراندوس یک بازی متاورسی و NFT محور برپایه بلاکچین است که درآن بازیکن ها آزادی مطلق خواهند داشت. دراین بازی می‎‎‎‎‎‎توانید به تنهایی راهی بیابان شده و خود را با خطرات گوناگون مواجه کنید، و یا به عنوان یک شوالیه در دربار یک پادشاه خدمت کنید. حتی می توانید قلمرو و پادشاهی خود را راه اندازی کنید. هیچ نقشه ای وجود ندارد، بنابراین بازیکن ها کاملا آزادی انتخاب دارند.

در بازی میراندوس، کاربران حق مالکیت داشته و می توانند آیتم هایی را از شهرهای مختلف خریداری کنند. اما این یک بازی رایگان است و شما برای شروع نیازی به خرید NFT های این بازی نخواهید داشت. اگرچه می توانید آواتار های نخبه را خریداری کنید اما آواتارهای رایگان هم وجود دارد. توکن GALA ارز بومی این بازی است و پاداش ها با همین توکن پرداخت می‎‎‎‎‎‎شود، توکن GALA همچنین برای خرید و فروش آیتم های NFT نیز استفاده می‎‎‎‎‎‎شود.

نحوه بازی میراندوس Mirandus

این یک بازی جذاب است که بازی و مدیریت آن را بر عهده کاربران گذاشته، شما می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانید به طور منظم با بازی ارتباط برقرار کنید و نیازی ندارید درگیر نبرد و مراحل حوصله سربر بازی شوید. برای کسب پاداش بیشتر و دسترسی به منابع بیشتر می‎‎‎‎‎‎‎توانید گروه یا ارتش خود را به سرزمین های دیگر منتقل کنید. 

تاریخ انتشار میراندوس هنوز اعلام نشده است، درحال حاضر برای کسب درآمد می‎‎‎‎‎‎‎توانید سفینه ها، زمین ها، آواتار ها و دیگر دارایی های NFT را در فروشگاه گالاگیم، خریداری کرده و نگه دارید تا درآینده با قیمت های بیشتری بفروشید و کسب درآمد کنید. 

همچنین بازیکن هایی که هرآیتمی از میراندوس را خریداری کنند، یک بلیط طلایی به کیف پول آن ها منتقل می‎‎‎‎‎‎‎‎شود. این بلیط طلایی شبیه به تخم مرغ شانسی است، و به شما امکان می‎‎‎‎‎‎‎‎دهد یک پاداش ارزشمند به طور تصادفی به شما تعلق بگیرد. 

روش های کسب درآمد از بازی میراندوس Mirandus

1- گشت و گذار در بیابان های به دور از شهر. بازیکن هایی که از حفاظت شهر فاصله گرفته و فعالیت داشته باشند، پاداش های زیادی دریافت می‎‎‎‎‎‎‎‎کنند.

2- خرید و فروش دارایی ها. با توکن GALA می‎‎‎‎‎‎توانید دارایی های NFT را خریداری کنید و با قیمت های بیشتر به فروش بگذارید.

3- می‎‎‎‎‎‎‎توانید در بیابان ها با راه اندازی ساختمان ها، منابعی مانند شهر تولید کرده قلمرو خود را توسعه دهید. 

آواتار های بازی میراندوس Mirandus

شما می‎‎‎‎‎‎‎‎توانید با استفاده از آواتارهای رایگان و بدون نیاز به سرمایه، این بازی را شروع کنید. اما به غیر از آواتار های رایگان، 5 نژاد دیگر وجود دارند که با خرید آن ها با سرعت بیشتری به درآمد می‎‎‎‎‎رسید. این ها آواتارهای نخبه با توانایی های منحصربه فرد خودشان هستند که می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توانند اقدامات خاصی انجام دهند. این آواتار ها شامل؛ نژاد انسان، کوتوله، اورک، جن و آواتار هافلینگ می‎‎‎‎‎شوند.

مرتبط : آموزش بازی بلاکچینی Sorare به صورت تصویری و گام به گام (راهنمای جامع) 

بازی اسپایدر تانک Spider Tank

اسپایدرتانک، یکی دیگر از بازی های شرکت گالاگیمز است. در اسپایدرتانک بازیکن ها چندین سلاح و تانک را از گاراژ انتخاب کرده و در صحنه بازی، به مبارزه می‎‎‎‎‎‎‎پردازند. هسته اصلی این بازی تانک های بازی است که در قالب NFT خرید و فروش می‎‎‎‎‎‎شوند. 




1- تانک ها از دوبخش اصلی تشکیل شده اند؛ یک بدنه و یک سلاح.

2- هر سلاحی را می‎‎‎‎‎‎‎توان در تانک های مختف استفاده کرد که گزینه های زیادی برای تانک شما ایجاد می‎‎‎‎‎کند.

3- دارایی ها در قالب NFT و برپایه بلاکچین اتریوم هستند و ارزش های متفاوتی دارند.

4- بازیکن ها می‎‎‎‎‎توانند با بازی آنلاین، یکی از جذاب ترین تجربه خود را از بازی های Play To Earn به دست آورند. 

نحوه بازی Spider Tank 

این بازی دارای 3 حالت مختلف است که با نقشه های دیگر آن متفاوت بوده و با برنده شدن در هرکدام از این 3 حالت، شانس بیشتری برای کسب جوایز ارزشمند خواهید داشت.

1- Deathmatch : در بازی مرگ، دو گروه سه نفره مقابل هم تا سرحد مرگ مبارزه کرده و گروهی که مهارت بیشتر داشته باشد برنده می‎‎‎‎‎شود.

2- Capture The Flag : در این بازی که نمونه ای سنتی اما بسیار جذاب است، گروه ها برای گرفتن پرچم مقابل هم می‎‎‎‎‎‎‎جنگند.

3- Capture The Chiken : بازی گرفتن مرغ، یک بازی فانتزی و جذاب است که قدرت توسعه دهنده آن را به نمایش می‎‎‎‎‎‎گذارد. جوجه مرغ ها در اطراف نقشه پراکنده هستند و گروه باید تا آن جایی که می‎‎‎‎‎‎‎تواند جوجه هارا نجات دهد و امتیاز کسب کند.



بررسی مزایا و معایب بازی اسپایدرتانک (SpiderTank)

بازی اسپایدرتانک حدود 1.5 میلیون دلار جایزه اهدا می‎‎‎‎‎‎کند تا بازیکن هارا تشویق و جذب کند. 

اگرچه بازی اسپایدرتانک یک بازی رایگان برای شروع است اما برای کسب جوایز ارزشمند نیاز به خریداری برخی آیتم ها خواهید داشت. ورود به آن برای کاربران مبتدی، ممکن است چالش برانگیز و کمی دشوار باشد. همچنین گیم‎‎‎‎‎‎‎‎‎پلی بازی کمی تکراری است، بااین وجود هنگام به دست آورن یک بخش جدید بسیار هیجان زده خواهید شد. 

مرتبط : معرفی و بررسی بازی استار اطلس StarAtlas

بازی عصر زنگ Age Of Rust

یک بازی داستانی در ژانر اکشن و به صورت تک نفره است که توسط کمپانی های SpacePirate و LCC توسعه یافته. عصر زنگ، یک بازی برپایه بلاکچین اتریوم و با توکن بومی خود به نام ENJIN ارائه شده است. پاداش ها نیز درقالب توکن ENJINپرداخت می‎‎‎‎‎‎شود. بازی Age Of Rust داستانی از سال 4424 را به تصویر می‎‎‎‎‎کشد. شما در دنیایی بیدار می شوید که برایتان آشنا نیست، دنیایی که توسط ماشین های سرکش کنترل می‎‎‎‎‎‎شود. 

این بازی، فضای آخرالزمانی را نشان می‎‎‎‎‎دهد و جهان و داستانی منحصربه فردی دارد. آینده ی تلخی که باید درآن ازمیان خرابه های تمدنی که سالهاست ناپدید شده، راه خود را پیدا کنید. این بازی شبیه به حل پازل است و بزرگترین دارایی شما ذهن خلاق و قدرتمند شماست. بازیکن ها باید بفهمند چه اتفاقی افتاده و چگونه می‎‎‎‎‎‎توان آن را از طریق توانایی حل معما برای دفع خطرات، برطرف کرد. درواقع شما باید راه حلی برای خرابکاری های پیش آمده پیدا کنید. 

Age Of Rust یک بازی تک نفره و ماجراجویی است که غرق در رمز و راز است و تاکید زیادی بر حل معما دارد. این بازی علاوه بر داستان جذاب و گرافیک خیره کنند، یک تجربه متفاوت را ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد که با فناوری پیشرفته توسعه یافته است. دارایی های NFT برای موارد گوناگون و هیجان انگیزی وجود دارند؛ از اعطای توانایی ها گرفته تا بازکردن قفل گذرگاه های پنهان شده.

نحوه بازی Age Of Rust

دردنیای Age Of Rust با سه نوع معما یا پازل روبه‎‎‎‎‎‎رو هستید که قدرت خلاقیت، مهارت و هوش شمارا به چالش می‎‎‎‎‎‎کشد. 

1- پیشرفت های ماجراجویی : این قسمت مربوط به پیش بردن داستان بازی است، مثل پیدا کردن یک آیتم مخفی که برای بازکردن در استفاده می‎‎‎‎‎‎‎شود.

2- معماهای رمزنگاری : این فعالیت درباره موجودی مبتنی بر بلاکچین است و می‎‎‎‎‎تواند پاداش هایی درقالب ارزهای دیجیتال به همراه داشته باشد.

3- شکار گنج رمزارز ها : جایی که هدفی بزرگ پنهان شده است، میان سرنخ هایی که سراسر بازی پخش شده است و می‎‎‎‎‎‎تواند به گنجینه پاداش 20 بیتکوین BTC منجر شود.

برای شروع بازی نیاز به هزینه اولیه 14.99 دلار خواهید داشت که اولین قفل فصل اول را باز می‎‎‎‎‎‎کند. درحالی که فصل های دوم و سوم با Rusbits باز خواهند شد. برای کسب Rusbits باید چالش ها و معماهای بازی را تکمیل کنید. این بازی همچنین دارای NFT هایی است که در فروشگاه انجین معامله می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوند. پاداش و جوایز درون بازی توسط توکن های Enjin و BTC پرداخت می‎‎‎‎‎شود. پاداش های بزرگ تر برای جستجوی گنج در فصل سوم بازی ارائه می‎‎‎‎‎‎شود. 

مرتبط : آموزش خرید زمین در دیسنترالند (Decentraland)

بازی صف نگهبانان Guild Of Guardians

بازی Guild Of Guardians یک بازی اکشن برای موبایل است که بازیکنان می توانند فعالیت در بازی را به سرمایه تبدیل کرده و کسب درآمد کنند. این بازی خود را یک بازی رایگان (Free To Earn) معرفی کرده و بازیکن ها نیازی به سرمایه اولیه نخواهند داشت. 

یک بازی چندنفره، فانتزی و اکشن که برای نسخه های اندروید و ios انتشار یافته است. در این بازی باید گروه نگهبانان خودرا ساخته و دریک انجمن برای کسب جوایز به رقابت بپردازید. با انتخاب محافظ و پیوستن به مسابقات برای کسب جوایز، مقابل هم به رقابت بپردازید

Guild Of Guardians برپایه شبکه دولایه و پرسرعت Immutable X Ethereum اجرا می شود. و به گونه ای طراحی شده است که مهارت و استراتژی کلیدی ترین چیزهایی هستند که منجر به پیشرفت و پیروزی خواهند شد. همچنین این بازی دارای NFT و اقتصادی مبتنی بر توکن است. کاربران می توانند در فروشگاه بازی و سایر صرافی های معتبر جوایز و دارایی های به دست آمده را بدون پرداخت کارمزد، معامله کنند. 

روش های کسب درآمد از بازی Guild Of Guardians

1- می توانید آیتم هایNFT را بااستفاده از توکن Guild ایجاد کنید. و اشیاء ساخته شده را در فروشگاه به فروش گذاشته و کسب درآمد کنید. 

2- اگر به صورت روزانه در این بازی فعالیت داشته باشید و مامویت های روزانه را تکمیل کنید، پاداش هایی با انجمن نگهبانان دریافت خواهید کرد. 

3- این بازی نیز دارای جدول امتیازات است که امتیاز مربوط به هر بازیکن را نشان می دهد، درآخر فصل باتوجه به امتیازی که کسب کرده اید، پاداش و جوایزی دریافت خواهید کرد.

4- می توانید چندین قهرمان را با استفاده از روش های مختلف ترکیب کنید و آن را در فروشگاه به فروش بگذارید.

مرتبط : معرفی و بررسی بازی سندباکس (SandBox)


بازی بینمون Binemon

Binemon یک بازی علمی تخیلی و فانتزی است که هدف کسب درآمد را به همراه لذت بردن از بازی، دنبال می کند. این بازی تا حدودی شبیه به بازی Axie Infinity است اما طیف گسترده تری از NFT ها و با قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد. بینمون "Binemon" نزدیک به 250 هزار بازیکن و 11800 گروه نبرد را به خود اختصاص داده است.

این بازی حول دورگه های فضایی که به زمین سفر کرده اند، متمرکز است. و می توان در حالت های PvP و PvE (بازی با سیستم و بازی با یک نفر دیگر) آن را بازی کرد. در این بازی به کاوش زمین های بینهایت و نامحدود می پردازید و پاداش های ambrosia به دست می آورید.

توکن های کاربردی بازی Binemon

1- توکن BIN که نشان حاکمیتی دارد؛ یعنی بادراختیار داشتن این توکن می توانید در تصمیم گیری ها، درمورد آینده بازی رای دهید. 

2- توکن DRK، این توکن برای خرید و فروش آیتم های فروشگاه استفاده می شود.

3- توکن ambrosai با نماد AMB که پاداش های بازی با این توکن پرداخت می شود. 

نحوه بازی Binemon

بازیکن ها باید موجودات بامزه ای به نام Binemon را به دست آورند که قبل از شرکت دربازی برای آن ها مبارزه کنند. این موجودات بامزه نژاد های گوناگونی دارند و بدن آن ها از بخش های مختلفی تشکیل شده، که باعث می شود ویژگی های منحصربه‎‎‎‎‎فردی داشته باشند. برای تجربه بهتر از بازی می توانید گروه هایی از بینمون (Binemon) را تعیین کنید و با تنظیم جوخه آن ها وارد حالت PvE (بازی با سیستم) بشوید و با رقابت به جمع‎‎‎‎‎‎آوری جوایز بپردازید.  

روش های کسب درآمد از بازی Binemon

1- می توانید با جوجه کشی از بینمون ها (زاد و ولد آن ها)، تعداد موجودات افسانه ای خودرا افزایش دهید و پاداش دریافت کنید. 

2- یک بینمون کمیاب و قدرتمند فرصتی برای شما ایجاد می کند تا در مبارزه ها برنده شوید، و قیمت موجودات خود را افزایش دهید. 

3- حالت مسابقات یک حالت PvP با سطح رقابتی بالاست، بنابراین مهم است که سطح موجودات خودرا افزایش دهید تا قدرتمندتر عمل کنند.

4- جنگ گروهی به بازیکن ها امکان می دهد تا با تلاش های گروهی، به تصرف سرزمین های دیگر بپردازند.

سخن پایانی 

بازی های متاورسی بر پایه بلاکچین درچندسال گذشته علاوه بر سرگرمی یک راه کسب درآمد برای گیمر ها به وجود آورده است. طبق گزارشات به دست آمده از DappRadar، صنعت گیمینگ به صورت روزانه نزدیک به 850 هزار آدرس کیف پول را به خود اختصاص داده است، و راهی برای دریافت پاداش هایی مانند NFT در کنار لذت بردن برای کاربران رقم زده است.

5 تا از بازی های متاورسی که درحال توسعه و گسترش هستند و نیاز است به آن ها توجه کنید را، به صورت اجمالی بررسی کردیم و مختصرا راجع به نحوه کسب درآمد از آن توضیح دادیم. اما توجه کنید این مقاله صرفا جنبه اطلاع رسانی داشته و هیچ سرمایه گذاری را توصیه یا رد نمی‎‎‎‎‎کند.  

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia
آشنایی با مفهوم play to earn و معرفی بهترین بازی های درآمدزا آشنایی با مفهوم play to earn و معرفی بهترین بازی های درآمدزا
متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد متاورس دسنترالند و ارز دیجیتال مانا MANA - صفر تا صد
Axie Infinity  اکسی اینفینیتی، راهنمای کامل Axie Infinity اکسی اینفینیتی، راهنمای کامل
سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود سیستم وام دهی در DeFi و نحوه ی کسب سود
اثبات کار و اثبات سهام (PoS یا PoW) - تفاوت ها و ویژگی ها اثبات کار و اثبات سهام (PoS یا PoW) - تفاوت ها و ویژگی ها

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید