عصر متاورس
رریبل - آموزش ساخت NFT در Rarible و فروش آن - صفر تا صد

رریبل - آموزش ساخت NFT در Rarible و فروش آن - صفر تا صد

پیش گفتار

NFT یکی از جذاب ترین دارایی های دیجیتال است که می‎‎‎‎‎‎تواند کاربردهای زیادی در دیفای (DeFi) داشته باشد. NFT ها به ویژه در دوسال گذشته با محبوبیت زیادی روبه رو شده و حتی افراد زیادی را ثروتمند کرده است.

دراین مقاله از عصر متاورس به صورت گام به گام و تصویری، ساخت NFT و فروش آن در پلتفرم رریبل Rarible را آموزش می‎‎‎‎‎‎دهیم. 

رریبل Rarible چیست؟

Rarible یک بازار NFT است که می‎‎‎‎‎‎توانید ان اف تی های خودرا ایجاد کنید و آن هارا بفروشید و یا NFT های جذابی را خریداری کنید. رریبل اکنون به یکی از مشهورترین و محبوب ترین بازار های NFT جهانی تبدیل شده. یک رقیب جدی برای اوپن سی OpenSea.

شما می‎‎‎‎‎‎توانید به صورت رایگان NFT های خودرا ایجاد کنید و پس از فروش آن مقداری کارمزد پرداخت کنید. فروشگاه Rarible از چندین بلاک‎‎‎‎‎چین برای ایجاد NFT پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کند. شبکه‎‎‎‎‎‎های اتریومEthereum، پالیگانPolygon، فلوFlow، سولاناSolana و تزوس Tezos درحال حاضر توسط این فروشگاه پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎شود. هر شبکه ویژگی‎‎‎‎‎‎های خاص خودرا دارد و بستگی به نوع فعالیت و انتظار‎‎‎‎‎‎های شما خواهد داشت که کدام یک را انتخاب کنید.

در ادامه به صورت گام به گام مراحل ساخت NFT در رریبل را بررسی می‎‎‎‎‎‎کنیم تا در کمتر از 5 دقیقه NFT خودرا ایجاد کنید. توجه کنید NFT ها یک ماهیت غیرمثلی دارند؛ یعنی هرکدام منحصربه فرد و خاص هستند. بنابراین از ایجاد ان اف تی های کپی شده و تکراری جدا خودداری کنید، چراکه در این صورت چیزی عایدتان نخواهد شد.

آموزش ساخت و فروش NFT در رریبل Rarible

برای ایجاد NFT و کسب درآمد از فروش آن در سایت Rarible می‎‎‎‎‎‎توانید طبق مراحل زیر عمل کنید؛

ابتدا نیاز به یک کیف پول دیجیتال خواهید داشت. می‎‎‎‎‎‎توانید از آموزش ساخت کیف پول متامسک استفاده کنید(متامسک یک کیف پول دیجیتال است که در نسخه‎‎‎‎‎‎های اندروید و ios برای موبایل و نسخه مرورگر موجود است. متامسک کیف پولی است که اکثر پلتفرم‎‎‎‎‎‎ها آن را به عنوان اولین گزینه برای کاربران فهرست می‎‎‎‎‎‎کنند، توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم برای استفاده از سایت Rarible از کیف پول متامسک استفاده کنید).

1- وارد سایت رسمی رریبل به آدرس Rarible.Com شوید.

2- روی گزینه Connect Wallet در قسمت راست و بالای صفحه کلیک کنید. و سپس کیف پول MetaMask را انتخاب کنید.

3- پس از کلیک روی گزینه متامسک، کیف پول شما باز می‎‎‎‎‎‎شود و از شما برای ادامه فرآیند اجازه می‎‎‎‎‎‎خواهد. با وارد کردن رمزعبور خود، اجازه این کار را صادر کنید. 

4- پس از اتصال متامسک به Rarible باید یک نام کاربری و یک آدرس ایمیل وارد کنید. و سپس روی گزینه Create در بالای صفحه کلیک کنید.

آموزش ساخت NFT رایگان در Rarible

5- صفحه ای مانند تصویر بالا برای شما باز می‎‎‎‎‎‎شود و از شما می‎‎‎‎‎‎خواهد انتخاب کنید NFT شما روی کدام یک از شبکه‎‎‎‎‎‎های موجود Mint (ضرب) شود. از بین شبکه‎‎‎‎‎‎های سولانا، فلو، اتریوم، تزوس و پالیگان یکی را انتخاب کنید.

6- پس از انتخاب شبکه مورد نظر به صفحه ای هدایت می‎‎‎‎‎‎شوید که از شما می‎‎‎‎‎‎پرسد آیا مایل به ضرب چندین NFT هستید و یا تنها یک NFT می‎‎‎‎‎‎سازید؟ برای ضرب کردن تعدادی NFT روی گزینه Multiple کلیک کنید و اگر می‎‎‎‎‎‎خواهید فقط یک NFT ایجاد کنید، روی گزینه Single کلیک کنید (برای ادامه این آموزش، از گزینه Single استفاده می‎‎‎‎‎‎کنیم).

7- اکنون به صفحه ای (مانند تصویر زیر) هدایت می‎‎‎‎‎‎شوید که می‎‎‎‎‎‎توانید NFT خود را بسازید، آن را توصیف کنید و برای فروش در فروشگاه قرار دهید. این صفحه بخش‎‎‎‎‎‎های مختلفی دارد که درادامه به هر قسمت می‎‎‎‎‎‎پردازیم.


الف- Upload File 

دراین قسمت می‎‎‎‎‎‎توانید اثر خودرا آپلود کنید. اثر شما می‎‎‎‎‎‎تواند در فرمت‎‎‎‎‎‎های jpg, png, webp, mp3, pdf و mp4 باشد. دقت کنید اثر شما می‎‎‎‎‎‎تواند حداکثر 100 مگابایت حجم داشته باشد. 

ب- Put On MarketPlace 

اگر مایلید NFT شما پس از ضرب شدن در فروشگاه قرار بگیرد می‎‎‎‎‎‎توانید این گزینه را فعال کنید و در بخش Price قیمت آن را وارد کنید. 

پ- Name و Description

در قسمت Name یک اسم برای اثر خود انتخاب کنید. و در قسمت Description می‎‎‎‎‎‎توانید محصول خودرا توصیف کنید. توضیحاتی خلاصه برای شناخت بیشتر NFT خود وارد کنید.

8- روی گزینه Create کلیک کنید تا NFT شما ضرب شود(مینت شود). متامسک شما باز می‎‎‎‎‎‎شود و از شما برای ادامه فرآیند اجازه می‎‎‎‎‎‎خواهد. با اجازه دادن به متامسک کار شما تمام می‎‎‎‎‎‎شود.

9- تبریک می‎‎‎‎‎‎گم اولین NFT خودرا ایجاد کردید. می‎‎‎‎‎‎توانید از قسمت View NFT اطلاعات مربوط به اثر خودرا مشاهده کنید و ببینید NFT شما تا چه زمانی در فروشگاه قرار می‎‎‎‎‎‎گیرد. 

دقت کنید تمام مراحل ساخت NFT در این پلتفرم رایگان است اما پس از فروخته شدن NFT مبلغی به عنوان کارمزد شبکه، از شما کسر می‎‎‎‎‎‎شود.

مرتبط : آموزش ساخت NFT در سایت OpenSea به صورت رایگان



مرتبط: استیکینگ NFT چیست + بهترین پلتفرم‎‎‎‎‎‎ها برای استیک کردن

چگونه NFT خودرا بفروشیم؟

مرحله فروش NFT سخت ترین کار این ماجراست! 

شما باید از روش‎‎‎‎‎‎های بازاریابی برای شناخته شدن NFT خود استفاده کنید. می‎‎‎‎‎‎توانید از رسانه‎‎‎‎‎‎های اجتماعی مانند توییتر، دیسکورد، اینستاگرام یا تلگرام برای تبلیغ اثر خود استفاده کنید. همچنین با انتخاب یک توضیح مناسب می‎‎‎‎‎‎توانید به توصیف بهتر NFT خود کمک کنید(قسمت Description). 

همچنین سعی کنید از دیگر NFT‎‎‎‎‎‎ها الگوبرداری کنید و علاقه جامعه را درنظر بگیرید. به عنوان مثال اگر تصویری زیبا از تخت جمشید را به NFT تبدیل کنید احتمالا افراد زیادی به آن علاقه مند خواهند شد. می‎‎‎‎‎‎توانید از آثار حماسی که مردم به آن علاقه مند هستند بهره بگیرید. شما NFT ایجاد می‎‎‎‎‎‎کنید تا مردم آن را بخرند، پس مهم ترین چیز درنظر گرفتن علاقه جامعه است. می‎‎‎‎‎‎توانید دراین باره تحقیق کنید و با ذوق هنری و خلاقیت خود ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. 

همچنین درنظر داشته باشید اکنون NFT‎‎‎‎‎‎ها به سمت جایگاه اصلی خود حرکت می‎‎‎‎‎‎کنند و دیگر از نقاشی‎‎‎‎‎‎ها و آثاری که تنها سرگرمی میلیونرهای عجیب است خارج شده. اکنون نوع جدیدی از NFT‎‎‎‎‎‎ها به نام Utility NFT، ظاهر شده که می‎‎‎‎‎‎تواند بسیار جذاب و واقعا کاربردی باشد. 

سخن پایانی 

دراین مقاله آموزش ساخت NFT و فروش آن در فروشگاه Rarible را بررسی کردیم. 

توجه کنید صنعت بلاک‎‎‎‎‎‎چین به رشد روزافزون خود ادامه می‎‎‎‎‎‎دهد و ابزاری مانند NFT ها(توکن‎‎‎‎‎‎های غیرمثلی) به این روند سرعت می‎‎‎‎‎‎بخشند. بلاکچین و متاورس تنها با تعامل کاربران رشد می‎‎‎‎‎‎کند و شما برای قوی شدن دراین زمینه نیاز به ارتباط و تعامل با دیگر کاربران بلاکچین خواهید داشت. می‎‎‎‎‎‎توانیم با کمک یکدیگر این فضارا گسترش دهیم و از کاربردهای آن بهترین استفاده را ببریم.

می‎‎‎‎‎‎توانید در قسمت نظرات با عصر متاورس و دیگر کاربران سایت، تجربیات و سؤالات خودرا به اشتراک بگذارید، همچنین با عضویت در خبرنامه ما درپایین صفحه می‎‎‎‎‎‎توانید از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟ NFT های کاربردی یا یوتیلیتی - Utility NFT چه امتیازاتی دارد؟
ان اف تی بی - بررسی کامل پروژه NFTb و ارز دیجیتال NFTB ان اف تی بی - بررسی کامل پروژه NFTb و ارز دیجیتال NFTB
ایردراپ متامسک - آموزش دریافت توکن رایگان از کیف پول متامسک ایردراپ متامسک - آموزش دریافت توکن رایگان از کیف پول متامسک
Script Network - آموزش ایردراپ Script Tv و دریافت توکن SPAY Script Network - آموزش ایردراپ Script Tv و دریافت توکن SPAY

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید