عصر متاورس
مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA

مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز Gala Games و توکن GALA

پیش گفتار 

گالا گیمز Gala Games یک شرکت بازی‎‎‎‎‎‎سازی با سابقه است که درحال توسعه بازی های متاورسی متفاوت و جذاب است. گالاگیمز توانسته است با ترکیب مدل کسب درآمد از بازی (Play To Earn)، توکن های غیرمثلی (NFTs) و سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) بازی های متاورسی متفاوتی نسبت به رقبای خود ارائه دهد. 

در این مقاله از عصر متاورس باما همراه باشید تا دلیل محبوبیت گالاگیمز را بررسی کنیم و بهترین بازی های متاورسی این کمپانی و نحوه کسب درآمد از هرکدام را مورد بحث قرار دهیم. 

کمپانی گالا گیمز Gala Games

گالا گیمز Gala Games، یک بازی متاورسی نیست! بلکه توسعه دهنده بازی های متاورسی مبتنی بر بلاک‎‎‎‎‎‎چین است که در سال 2019 در بستر بلاکچین اتریوم، راه اندازی شد. این کمپانی اکنون محبوبیت زیادی به دست آورده، به طوری که چیزی بیش از 3 میلیون کاربر فعال روزانه و بیش از 1.3 میلیون کاربر فعال ماهانه را جذب کرده است. همچنین بیش از 26 هزار NFT از مجموعه بازی های این کمپانی فروخته شده، که رقم واقعا مناسبی است و نشان دهنده قدرت و محبوبیت این کمپانی است. 

بنیان گذاران و گروه توسعه دهنده

این کمپانی توسط دو شخص به نام های اریک شیرمایر Eric ShierMeyer و مایکل مک‎‎‎‎‎کارتی Micheal McCarthy درسال 2019 راه اندازی شد. از آن زمان تاکنون کمپانی گالاگیمز به عنوان پیشرو و رهبر صنعت بازی در Web 3.0 شناخته می‎‎‎‎‎‎شود. 

اریک Erci، پیش از این یکی از بنیان گذاران کمپانی "Zynga" بود. که یکی از غول های صنعت بازی های موبایلی است. او همچنین در کارنامه خود، موفقیت هایی مانند بازی محبوب پوکر Poker، بازی جنگ مافیا Mafia War و فارم‎‎‎‎‎ویل Farm Ville را دارد. اریک با هدف واگذاری مدیریت و مالکیت به بازیکن ها و همچنین ساخت بازی های متفاوت و جذاب اعتیادآور، کمپانی گالا را تاسیس کرد. 

تیم توسعه دهنده گالا گیمز، اکنون متشکل از 90 عضو باسابقه و باتجربه است. 

چه چیزی گالاگیمز را متفاوت کرده است

اکثر بازی های متاورس با تمرکز بروی کسب درآمد از داستان و گرافیک بازی قافل شده و لذت یک تجربه سرگرم کننده را برای کاربران به وجود نمی‎‎‎‎‎‎آورند. کمپانی گالاگیمز ارائه دهنده بازی هایی است که بازیکن ها می‎‎‎‎‎‎توانند با استفاده از خلاقیت خود به اکتشاف و گسترش مشغول شوند و مجبور به طی کردن مراحل حوصله سربر بازی نباشند. تمام این ها درکنار کسب درآمد از بازی، یک تجربه لذت بخش برای کاربران رقم می‎‎‎‎‎‎زند.

به عنوان مثال بازی بلاکچینی اکسی اینفینیتی Axie Infinity برای مدت کوتاهی مورد توجه کاربران قرار گرفت. اما چندی نگذشت که کاربران از داستان کسل کننده بازی خسته شده، و آن را به فراموشی سپردند. در مقابل متاورس هایی مانند دیسنترالند Decentraland و یا سندباکس SandBox جزو قدرتمندترین پروژه های متاورسی هستند، بااین حال به دلیل گرافیک پایینی که دارند، چندان مورد توجه کاربران نیستند. 

همانطور که در مقاله "زمین های مجازی در متاورس" بررسی کردیم، یک پروژه متاورسی باید به گونه ای باشد که کاربرانش را از دست ندهد، چراکه در این صورت توکن های آن، با کاهش قیمت مواجه شده و سرمایه گذاری کاربران به هدر خواهد رفت. 

مجموعه بازی های متاورسی گالا گیمز به گونه طراحی شده که علاوه بر گرافیک خیره کننده و امکان کسب درآمد، گیم‎‎‎‎‎‎پلی جذاب و اعتیادآوری به کاربران اهدا می‎‎‎‎‎‎کند. همچنین در متاورس های ارائه شده توسط گالا گیمز، مجبور به طی کردن مراحل حوصله سربر بازی نخواهید بود و می‎‎‎‎‎‎توانید آزادی بیشتری نسبت به سایر بازی های متاورسی داشته باشید. به علاوه، این کمپانی روش های بیشتری برای کسب درآمد در اختیار کاربران قرار می‎‎‎‎‎‎دهد. 

می‎‎‎‎‎‎توان گفت اصلی ترین هدف این کمپانی، سپردن مدیریت و کنترل کامل دارایی های درون بازی به کاربران است. مجموعه بازی های گالاگیمز به صورت کاملا غیرمتمرکز و جامعه محور مدیریت می‎‎‎‎‎‎شود، به طوری که تمام کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند درباره امور مدیریتی، مشارکت داشته باشند. همانطور که در فوریه سال 2022، کاربران تصمیم گرفتند بازی GRIT (شبیه به بازی PUBG) را به پلتفرم گالاگیمز اضافه کنند. 

مدیرعامل گالاگیمز می‎‎‎‎‎‎گوید :: {{ اولیت اصلی ما گیم‎‎‎‎‎‎پلی و بازی جذاب است. به عقیده ما بازیکن ها نقش اصلی را در اکوسیستم ایفا می‎‎‎‎‎‎کنند، به همین علت تمرکز ما بر ساخت بازی هایی با کیفیت بالاست. تنها در ماه ژانویه بیش از 150 میلیون دلار به خرید بازی برای این پلتفرم اختصاص دادیم. به این نکته توجه کنید این بازی ها توسط گروه هایی با چندین دهه تجربه، توسعه یافته اند }}.

توکن GALA و توکنومیک آن

GALA، ارزبومی و اصلی پلتفرم گالاگیمز است. یک توکن ERC-20 برپایه اتریوم Ethereum و سازگار با زنجیره بایننس Binance است. که به عنوان یک توکن کاربردی برای معامله دارایی های درون بازی، پرداخت هزینه کارمزد ها و ... استفاده می‎‎‎‎‎‎شود. GALA همچنین یک توکن حاکمیتی است که برای مدیریت غیرمتمرکز در دائو DAO این پروژه کاربرد دارد. 

حداکثر عرضه این توکن برابر با 50 میلیارد است. عرضه کل آن برابر با 39 میلیارد GALA است که چیزی حدود 7.5 میلیارد از آن درگردش است. 

روزانه حدود 17,100 توکن GALA توزیع می‎‎‎‎‎‎شود که پنجاه پنجاه بین اپراتورهای Founder Node و اقتصاد Gala Games توزیع می‎‎‎‎‎‎شود. سالانه در تاریخ 21 تیرماه توزیع گالا به یک دوم کاهش می‎‎‎‎‎‎یابد(این امر از تورم این توکن جلوگیری می‎‎‎‎‎‎کند).

مرتبط : معرفی متاورس آئوروری Aurory و توکن AURY

معرفی مجموعه بازی های گالا گیمز 

گالا گیمز تاکنون بیش از 16 بازی متاورسی را منتشر کرده است. برخی از بازی های این مجموعه همچنان درحال توسعه بوده و تمام بخش های آن رونمایی نشده است که در این صورت می‎‎‎‎‎‎توانید زودتر از بقیه شروع کنید و دارایی هارا (NFTs) با قیمت های پایین تر خریداری کنید. 

تا این جا درباره این کمپانی محبوب دانستیم. در ادامه به معرفی و بررسی مجموعه بازی های گالا گیمز می‎‎‎‎‎‎پردازیم. 

1- بازی متاورسی ستاره شهر Town Star

بازی ستاره شهر Town Star، یک بازی شبیه سازی شده از کشاورزی و شهرسازی است. بازیکن ها باید در تجارت با دیگر کاربران رقابت کنند و NFT های ارزشمندی به دست آورند. شما می‎‎‎‎‎‎توانید یک زمین یا شهر را در این بازی انتخاب کنید و به فعالیت هایی مانند کشاورزی، ساختمان سازی و یا مدیریت شهر بپردازید. سپس محصولات خودرا که همان NFT ها هستند در فروشگاه این بازی، معامله کنید. علاوه بر کسب درآمد از این روش، می‎‎‎‎‎‎توانید در ازای فعالیت در امور بازی، توکن های TOWN را به عنوان پاداش به دست آورید. 

توکن TOWN ارزبومی و اصلی این بازی است که برای مواردی مانند خرید و فروش NFT ها و پرداخت های درون بازی کاربرد دارد. می‎‎‎‎‎‎توانید برای کسب سود بیشتر، توکن های به دست آمده را در صرافی ها معامله کنید و یا برای شراکت بیشتر در این پلتفرم، آن هارا با توکن های GALA معامله کنید. این بازی همچنین دارای یک جدول رده بندی امتیازات است که در صورت کسب امتیازات بالا، می‎‎‎‎‎‎توانید هدایای بیشتری دریافت کنید.

بازی متاورسی ستاره شهر اکنون به طور کامل توسعه یافته و در نسخه مرورگر برای تمام کاربران دردسترس است. 

2- بازی متاورسی میراث Legacy



 یکی دیگر از مجموعه بازی های گالا گیمز، متاورس میراث Legacy است. اگر یک فرد خلاق و ایده پرداز هستید، این بازی برای شما ساخته شده است! متاورس میراث ابزاری دراختیار شما قرار می‎‎‎‎‎‎دهد که بااستفاده از آن می‎‎‎‎‎‎توانید محیط اطراف خودرا توسعه دهید و شخصی سازی کنید. 

متاورس میراث بر 4 اصل استوار است؛ طراحی کنید، تولید کنید، تجارت و رقابت کنید و درنهایت کسب درآمد جذابی داشته باشید. 

درواقع این بازی به شما اجازه می‎‎‎‎‎‎دهد تا هرچیزی را با قدرت خلاقیت خود طراحی کنید - دراین بین نیازی به دانش های تخصصی و کدنویسی نخواهید داشت و این کار تنها با یک ابزار ساده ممکن می‎‎‎‎‎‎شود - شما می‎‎‎‎‎‎توانید هرچیزی را تولید کنید و این بستگی به قدرت تخیل شما دارد. می‎‎‎‎‎‎توانید یک قطعه مکانیکی تولید کنید و یا به کشاورزی و تولید محصولات مشغول شوید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید با طراحی آیتم هایی برای محیط بازی و فروش آن به دیگر کاربران، کسب درآمد کنید.

سپس می‎‎‎‎‎‎توانید برای گسترش تجارت خود، با دیگر کاربران تعامل داشته باشید و یک لذت واقعی از گسترش کسب و کار را تجربه کنید. شما می‎‎‎‎‎‎توانید با یکی دیگر از بازیکن ها توافق کنید و با شراکت بایکدیگر سود بیشتری به دست آورید. این توافق نامه ها توسط قراردادهای هوشمند ایجاد واجرا می‎‎‎‎‎‎شوند، بنابراین نگران کلاهبرداری شریک خود نباشید! 

متاورس میراث علاوه بر توکن های GALA دارای یک توکن اختصاصی با نماد LEGACY است که برای اقتصاد این اکوسیستم طراحی شده و تمام پاداش های درون بازی در قالب این توکن به شما پرداخت می‎‎‎‎‎‎شود. همچنین تمام NFT ها و آیتم های درون بازی بااستفاده از توکن های LEGACY معامله می‎‎‎‎‎‎شوند. 

این بازی اکنون در نسخه دسکتاپ برای ویندوز و مک دردسترس است. اگر مایل به فعالیت در متاورس میراث هستید، به "بازی متاورسی Legacy" مراجعه کنید. 

3- بازی متاورسی پژواک امپراطوری Echoes Of Empire



این یک بازی استراتژی در ژانر علمی-تخیلی است که داستان آن غرق در رمز و راز است. متاورس پژواک امپراطوری از نظر جزئیات بسیار غنی است که همین امر سبب شده؛ پس از سال های متمادی همچنان جذابیت داشته باشد. شما می‎‎‎‎‎‎توانید به صورت انفرادی بازی کنید و یا با پیوستن به یک گروه، برای حکومت بر جهان مبارزه کنید.

این بازی به طور کامل منتشر نشده و همچنان در حال توسعه است. درحال حاضر NFT ستاره ها، سیاره ها و سفینه ها، در این بازی فعال شده و می‎‎‎‎‎‎توانید با خرید و فروش این NFT ها به کسب درآمد بپردازید. در ادامه داستان این بازی را به طور خلاصه مرور می‎‎‎‎‎‎کنیم. 

متاورس پژواک امپراطوری داستانی از سال 2620 در کهکشان های دور را به تصویر می‎‎‎‎‎‎کشد. شما می‎‎‎‎‎‎توانید یک جناح را انتخاب کنید و با پیوستن به آن در مقیاس کهکشانی به مبارزه بپردازید. قهرمان ها و شوالیه هارا برای ساخت و ارتقاء سفینه های خود استخدام کنید، و شکوه و جلال را برای قلمرو خود به ارمغان بیاورید و آن را کنترل کنید. 

شما در انتخاب نقش خود در این متاورس، آزادی کامل دارید و می‎‎‎‎‎‎توانید به صورت یک نفره و یا به صورت گروهی، بر سر منابع بجنگید و زمانی که خرانه شما مملو از ثروت و منابع شد، تمام ابعاد ایستگاه فرماندهی خودرا گسترش دهید و به آن ها مسلط شوید. 

ایستگاه فرماندهی شما، جاییست که می‎‎‎‎‎‎توانید سفینه های جنگی را ارتقا دهید، سلاح های جدید بسازید و ناوگان خود را تعمیر و بازسازی کنید. مالکیت بازیکن ها بر دارایی های درون بازی یک اصل اساسی است و شما قادر به دراختیارداشتن بخش های اصلی کهکشانی و منابع همراه آن خواهید بود. 

مرتبط : معرفی متاورس آئوروری Aurory و توکن AURY

4- بازی متاورسی فوزل ها Fuzzles

فوزل ها Fuzzles نام کاراکتر های بامزه این متاورس است. موجوداتی که شخصت های اصلی این بازی تشکیل داده اند. بیگانه های بامزه ای هستند، اما نگذارید ظاهرشان شمارا فریب دهد. Fuzzle ها اینجا هستند تا نسل بشریت را نابود کنند و بر انسان ها مسلط شوند. این موجودات به ظاهر بامزه، موجوداتی گستاخ و البته سرگرم کننده ای هستند که گاهی از هوش مصنوعی خود برای منافع شخصی استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند. بنابراین مراقب آن ها باشید.

فوزل ها درواقع NFT هایی سازگار با استاندارد ERC-721 در بستر اتریوم هستند، که می‎‎‎‎‎‎توانید آن هارا در کیف پول های سازگار با اتریوم (مانند کیف پول متامسک) نگه داری کنید. 

متاورس فوزل ها Fuzzles ها در فاز توسعه بوده و به طور کامل منتشر نشده است. متاسفانه اطلاعات بیشتری از این بازی دردسترس نیست. اما می‎‎‎‎‎‎توانید به محض انتشار فاز اول، NFT این موجودات بامزه را خریداری کنید. 

5- بازی متاورسی فورتفاید Fortfied

فورتفاید Fortfide یکی دیگر از بازی های متاورسی جذاب از مجموعه بازی های گالا گیمز است. یک بازی هیجان انگیز که داستان آن مربوط به "دفاع از برج " است. در ابتدا قرار بود این بازی در سال 2021 منتشر شود، اما پس از بازنگری کامل گرافیکی این تاریخ به تعویق افتاد. 

اگرچه این بازی به طور کامل منتشر نشده است، اما برخی از NFT های این بازی اکنون برای خرید و فروش آزاد شده اند. کمپانی گالا گیمز متاورس Fortfied را این گونه شرح می‎‎‎‎‎‎دهد {{ فورتفاید یک بازی دفاعی است که دریک دنیای فانتزی تاریک اتفاق می‎‎‎‎‎‎افتد. بازیکن ها بایکدیگر رقابت می‎‎‎‎‎‎کنند تا به روستاها حمله کنند و از روستاهای خود دفاع کنند. همانطور که دهکده خودرا می‎‎‎‎‎‎سازید، باید انواع ساختارهای دفاعی مانند برج های توپ، برج های تیرانداز و ساختمان های جادویی را برای دفاع به کار بگیرید. همچنین ارتش خودرا تشکیل دهید و برای به دست آوردن منابع به روستاهای دیگر حمله کنید. مطمئن شوید که برای این بازی ماجراجویی استراتژی و پراکشن به خوبی تقویت شده اید! }}.

طبق نقشه راه کمپانی گالا گیمز، این بازی به زودی منتشر خواهد شد. 

6- بازی متاورسی میرانداس Mirandus



 اگرچه تیزرهای هیجان انگیزی برای متاورس میراندوس منتشر شده، اما همچنان اطلاعات کاملی درباره این متاورس وجود ندارد و همچنان در فاز توسعه قرار دارد. 

میرانداس "mirandus" یک بازی فانتزی حماسی است که دردنیایی عظیم توسط پنج بازیکن-پادشاه اداره می‎‎‎‎‎‎شود. دراین بازی، بازیکن ها آزادی مطلق برای انتخاب دارند، آن ها می‎‎‎‎‎‎توانند به تنهایی راهی بیابان شوند و خود را با مواجه با خطرات و حضور سیاه چاله ها و هیولاها به چالش بکشند یا به عنوان یک شوالیه به دربار یک پادشاه خدمت کنند و یا پادشاهی خود را راه اندازی کنند. شما می‎‎‎‎‎‎توانید دریکی از پنج شهربزرگ یک قلمرو خریداری کنید و اسناد آن را نگهداری کنید این به شما اجازه می‎‎‎‎‎‎دهد هرچه می‎‎‎‎‎‎خواهید راه اندازی کنید درواقع دراین بازی شما اختیار دارید تصمیم بگیرید چه کسی باشید.

مرتبط : فاندامنتال پروژه متاورسی بلاکتوپیا Bloktopia

7- بازی متاورسی تانک های عنکبوتی Spider Tank


تانک های عنکبوتی یک بازی متاورسی گروهی است. بازیکن ها با انتخاب یکی از تانک ها و سلاح های موجود در گاراژ، در یکی از نقشه ها به مبارزه می‎‎‎‎‎‎پردازند. این بازی برای شروع رایگان است اما می‎‎‎‎‎‎توانید با خرید NFT شانس بیشتری برای برنده شدن و کسب درآمد داشته باشید. طیف وسیعی از NFT ها وجود دارد و ارزش آن را دارد تا کمی بازی کنید و سبک خودرا پیدا کنید و پس از آن NFT مورد نظر راخریداری کنید. برخی NFT های جالب برای این بازی شامل جوجه های تقریبا شکست ناپذیر، کوسه ها و اسنوپ لورایدر ها هستند.

سخن پایانی 

در این مقاله به بررسی کمپانی گالا گیمز Gala Games و معرفی بهترین متاورس های ارائه شده توسط این شرکت بازی سازی پرداختیم. تعداد کمی از این متاورس ها به صورت کامل منتشر شده اند، بااین حال گالا گیمز توانسته در مدت کوتاهی توجه های زیادی را به سمت خود جلب کند و با متاورس های قدرتمند به رقابت بپردازد و بازار بازی های بلاکچینی را به انحصار خود درآورد. به گونه ای که به عنوان رهبر سرگرمی در Web 3.0 شناخته می‎‎‎‎‎‎شود. 

نظر شما چیست؟ شما می‎‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید و با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین آگاه شوید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia
آشنایی با مفهوم play to earn و معرفی بهترین بازی های درآمدزا آشنایی با مفهوم play to earn و معرفی بهترین بازی های درآمدزا
کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse کسب درآمد از متاورس - معرفی 7 روش کسب درآمد متاورس Metaverse
Crypto Tourism گردشگری کریپتو - نقش بلاکچین در صنعت گردشگری Crypto Tourism گردشگری کریپتو - نقش بلاکچین در صنعت گردشگری
OneRare اولین بازی متاورس برای آشپزی - Foodverse OneRare اولین بازی متاورس برای آشپزی - Foodverse
مقایسه ییلد فارمینگ و استیکینگ - کشت سود یا سپرده گذاری ؟ مقایسه ییلد فارمینگ و استیکینگ - کشت سود یا سپرده گذاری ؟
UFO Gaming - بررسی توکن های UFO و UAP - راهنمای بازی متاورسی UFO Gaming - بررسی توکن های UFO و UAP - راهنمای بازی متاورسی
OneTo11 - بررسی بازی متاورس و توکن 1TO11 - بازی بلاکچینی OneTo11 - بررسی بازی متاورس و توکن 1TO11 - بازی بلاکچینی

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید