عصر متاورس
معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia

معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia

مقدمه 

امروز میخوایم درباره یکی دیگه از پروژه های متاورس metaverse و NFT محور به نام پروژه بلاکتوپیا صحبت کنیم و اون رو براتون توضیح بدیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بلاکتوپیا رو بهتر بشناسیم و با روش های کسب درآمد و بخش های مختلف این پلتفرم آشنایی پیدا کنیم.

بلاکتوپیا Bloktopia چیست 

در حال حاضر بلاکتوپیا bloktopia تبدیل به یکی از محبوب ترین بازی های حوزه ی متاورس و یک رقیب جدی برای سندباکس (sandbox)، اکسی اینفینیتی (axie infinity) و دیگر بازی های این حوزه شده است. بلاکتوپیا یک ساختمان 21 طبقه در دنیای متاورس بر پایه شبکه پالیگان (polygon) است که قابلیت کسب درآمد از بازی (play to earn) را برای کاربران فراهم می کند، 21 طبقه در واقع نمادی از 21 میلیون بیتکوین موجود است. در این بازی شما قادر به کسب درآمد از طریق استیکینگ (سهام گذاری)، تبلیغات، خرید، فروش و اجاره واحد ها، ساخت بازی، فروش آثار در قالب nft، برگزاری رویدادها و... می باشید. بلاکتوپیا به این هدف به وجود آمد که تجربه جدید و منحصر به فردی از دنیای واقعیت مجازی را ارائه دهد. 1-آموزش و یادگیری 2- بازی کردن 3- خلق کردن آثار 4- کسب درآمد را می توان از 4 اصل مهم این بازی به حساب آورد. همانطور که گفتیم این ساختمان دارای 21 طبقه می باشد و هر طبقه از این ساختمان، کار خاصی انجام می دهد، در این مقاله با طبقه های مهم این ساختمان و همچنین روش های کسب درآمد نام برده در بالا آشنا می شویم. به این منظور ابتدا  باید توکن های اصلی این بازی و کاربرد هر کدام از آن ها را بشناسیم.     

توکن های موجود در بلاکتوپیا Bloktopia 

1- blok

 یک توکن بر پایه استاندارد ERC-1155 می باشد که ارز بومی و بنیادی این بازی به شمار می رود، از طریق صرافی ها می توانید این توکن را خرید و فروش کنید، کاربرد های توکن blok به شرح زیر است.

شما برای هر نوع فعالیت در بلاکتوپیا نیاز به blok خواهید داشت، همچنین تنها ارزی که با استفاده از آن می توانید reblok و adblok تهیه کنید، همین توکن blok است. 

استیکینگ (سپرده گذاری) : شما می توانید با سهام گذاری، سالانه بین 20 تا 60 درصد سود کسب کنید.

نشان حاکمیتی : به معنای شرکت داشتن در رای گیری و تصمیم هایی در این پلتفرم که در دائوی DAO این پروژه صورت می گیرد.

خرید از فروشگاه بلاکتوپیا (bloktopia MarketPlace) : با استفاده از توکن blok شما قادر به خرید محصولات و آیتم های مورد نیاز از فروشگاه بلاکتوپیا خواهید بود.   

2- Reblok 

یک توکن غیرمثلی (nft) مربوط به مالکیت زمین و املاک در بلاکتوپیا است. این توکن نشان دهنده مالکیت یک زمین است، این زمین ها می توانند متعلق به یک نفر(مالکیت انحصاری) و یا بیشتر از یک شخص (مالکیت چند گانه) باشد. همچنین شما برای سود بیشتر قادر به اجاره ی reblok ها برای یک رویداد و یا مدتی طولانی تر هستید. پس خرید املاک در بلاکتوپیا به عنوان Reblok شناخته می شود، در حال حاضر طبقات اصلی طبقه های اول، ششم و بیست و یکم می باشد و دیگر طبقات در حال توسعه و بروزرسانی ها می باشد.  

3- adblok

توکن adblok مربوط به تبلیغات می باشد، طبقات مختلف ساختمان بلاکتوپیا با هدف تبلیغات در اختیار برند های مختلف قرار می گیرد و بخشی از سود حاصل از تبلیغات را در اختیار دارندگان توکن blok قرار می دهد، 4 بنر کوچک در اطراف و یک بیلبورد بزرگ در وسط هر طبقه وجود دارد که برند ها، کمپانی ها و .. می توانند برای تبلیغ بازار خود از آن استفاده کنند.   

بخش های بنیادین بلاکتوپیا 

همانطور که در بالا نیز ذکر شد 4 اصل اساسی در بلاکتوپیا وجود دارد که به معرفی اون ها می پردازیم.  

 1- آموزش و یادگیری :

در بلاکتوپیا شما قادر به یادگیری هرچیزی که نیاز دارید درباره ی ارز های دیجیتال بدانید خواهید بود، می توانید در طبقه ی ششم از این ساختمان در همایش ها شرکت کنید، کاوش و گشت و گذار در این دنیا پر از آموزش و همچنین هیجان و اعجاب خواهد بود.  


2- بازی کردن :

با آواتار شخصیت خود می توانید در این ساختمان به گشت و گذار و تفریح بپردازید یا می توانید با واقعیت مجازی با دوستان خود به معاشرت و رقابت بپردازید، طبقه ی 21 ام در این ساختمان مربوط به بخش بازی ها و همچنین جزو لوکس ترین طبقات است، می توانید در این طبقه به بازی دلخواه خود مشغول شوید و اگر بالای 18 سال سن دارید می توانید به انجام بازی های پوکر و قمار در این طبقه مشغول شوید تا علاوه بر بازی کردن به کسب درآمد هم بپردازید.  

3- کسب درآمد :

راه های زیادی برای کسب درآمد در بلاکتوپیا وجود دارد، چند روش اصلی برای کسب درآمد به شرح زیر است.

شما می توانید با خرید زمین و فروش مجدد آن یا نگهداری زمین برای طولانی مدت و حتی اجاره زمین های خود برای برپایی رویداد ها و یا اجاره ی زمین ها برای طولانی مدت کسب درآمد قابل قبولی برای خود ایجاد کنید، همچنین شما می توانید از طریق سپرده گذاری (استیکینگ) در توکن blok سالانه 20 تا 60 درصد سود کسب کنید. یکی دیگر از روش های کسب درآمد در بلاکتوپیا از طریق سرمایه گذاری در تبلیغات است، هر شخص که توکن ADBLOK را داشته باشد، از این تبلیغات سود کسب می کند. ساخت و فروش آثار NFT از دیگر روش های کسب درآمد در این پلتفرم است. 

4- خلق آثار :

در این ساختمان یک ابزار سازنده وجود دارد که با استفاده از آن قادر به ساخت آثار هنری، طراحی صحنه ها و چالش های جدید می باشید، این ابزار باعث می شود افراد بدون نیاز به دانش های تخصصی و برنامه نویسی بتوانند آثار خود را بسازند، کاربران می توانند پس از ساختن، آثار خود را در رویداد ها به نمایش گذاشته و جایزه کسب کنند. همچنین برای طراحان حرفه ای تر یک کیت توسعه نرم افزار ( که SDK نامیده می شود) وجود دارد تا با استفاده از آن به طراحی بازی و پر کردن ساختمان با آثار خود بپردازند.      

تیم توسعه دهنده بلاکتوپیا

همانطور که می دانید اعضای تیم هر پروژه، نشان دهنده ی اعتبار و قدرت آن پروژه می باشد به همین منظور به معرفی چند تن از اشخاص معروف با رزومه ی قوی که در این پروژه مشغول به کار هستند، می پردازیم.   

 راس توکلی (Ross Tavakoli) و پدی کرول (Paddy Carrol): 

بلاکتوپیا توسط این دو شخص راه‌اندازی شد. راس از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را در حوزه کریپتو آغاز کرد و هم‌اکنون در سمت مدیرعامل مسئولیت توسعه و گردآوری تیم را برعهده دارد. پدی کرول در کارنامه ی خود همکاری با برند های بزرگی هچون SKY و BT group را دارد، بیشتر تجربه کاری او در زمینه مارکتینگ است، او علاوه‌ بر تعیین استراتژی‌های راهبردی مارکتینگ، مسئول پیشبرد فرصت‌های گسترده تبلیغاتی برای بلاکتوپیا Bloktopia است.
لیبی راثول (Libby Rothwel) :

لیبی راثول، مدیریت بازرگانی این مجموعه را بر عهده دارد، او بیش از ۱۵ سال سابقه کار در صنعت فیلم و ایجاد فرصت‌های همکاری تجاری را دارد. او اهمیت شبکه‌سازی و برگزاری ایونت‌های مجازی و حقیقی را به‌دلیل حضور در بزرگ‌ترین رویدادهای سینمایی جهان همچون جشنواره کن و AFM درک می‌کند

سایمون بنسون (Simon Benson):

 مدیر ارشد فناوری بلاکتوپیا است و تجربه ۲۵ سال کار در حوزه توسعه دهنده را دارد. پیش از این به‌ عنوان مدیر تکنولوژی همه‌جانبه در شرکت سونی کار می‌کرد.

سخن پایانی

دراین مقاله به معرفی پروژه ی بلاکتوپیا Bloktopia، توکن های آن و همچنین بخش های مختلف این پروژه محبوب پرداختیم، اگر مایل به آموزش مرحله ای و کامل دررابطه با این پروژه داشتید، آن را درقسمت نظرات برای گروه ما ارسال کنید تا در اسرع وقت یک مقاله مفصل راجع به آموزش گام به گام برایتان مهیا کنیم.

همچنین می توانید از دیگر مقاله های سایت ما که مربوط به بخش بازی های متاورسی، مبتنی بر بلاک چین با هدف کسب درآمد هستند، آشنایی پیدا کنید. اکسی اینفینیتی، سندباکس، گالاگیمز، استاراطلس، بازی سوراره، آشنایی با دسنترالند و خرید و فروش زمین در دسنترالند می تواند برای شما مفید باشد.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
متاورس metavers چیست ؟ متاورس metavers چیست ؟
آشنایی با مفهوم play to earn و معرفی بهترین بازی های درآمدزا آشنایی با مفهوم play to earn و معرفی بهترین بازی های درآمدزا

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید