عصر متاورس
بازی بلاکچینی Sorare - بررسی کامل Sorare و نحوه کسب درآمد

بازی بلاکچینی Sorare - بررسی کامل Sorare و نحوه کسب درآمد

پیش گفتار 

سوراره یا سوریر (Sorare)، یک بازی بلاکچینی NFT محور برپایه شبکه اتریوم است که با ترکیب مدل کسب درآمد (Play To Earn)، بازی های ورزشی و NFT ها (توکن های غیرمثلی)، به یکی از بازی های محبوب و درآمدزا تبدیل شده است. این یکی از معدود بازی های بلاکچینی است که می‎‎‎‎‎‎توانید بدون نیاز به سرمایه اولیه و به صورت رایگان نیز، آن را بازی کنید. 

دراین مقاله به بررسی کامل این بازی و نحوه کار آن می‎‎‎‎‎‎پردازیم. شما می‎‎‎‎‎‎توانید مقاله " آموزش کسب درآمد از Sorare " را مطالعه کنید. اما توصیه می‎‎‎‎‎‎کنم قبل از آموزش کسب درآمد، ابتدا این مقاله را مطالعه کنید تا با بازی Sorare بهتر آشنا شوید. 

سوراره Sorare چیست و چگونه کار می کند؟

اگر از کودکان دهه 60 بوده اید به یاد دارید که جمع آوری کارت های کلکسیونی فوتبال، یکی از سرگرمی های جذاب کودکان بوده است. بازی بلاکچینی Sorare نیز مانند همان بازی سنتی است. بااین تفاوت که این بازی برپایه بلاکچین است و شما می‎‎‎‎‎‎توانید از این کارت ها، به کسب درآمد قابل توجهی دست یابید. کارت هایی که دراین بازی وجود دارد، NFT هایی هستند که می‎‎‎‎‎‎توانید در فروشگاه این بازی، و یا بازار های ثانویه مانند Rarible یا OpenSea خرید و فروش کنید. 

کاربران می‎‎‎‎‎‎توانند از بین تیم های فوتبال و بیش از 280 باشگاه فوتبال انتخاب کنند. توجه کنید شما باید حداقل 5 کارت (هر کارت نشان دهنده یکی از بازیکن های فوتبال در دنیای واقعی است)، داشته باشید و ترکیب خودرا انتخاب کنید. نگران نباشید، چراکه در ابتدا می‎‎‎‎‎‎توانید از کارت های رایگان استفاده کنید. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید به صورت هفتگی این بازی را انجام دهید و پاداش هایی ارزشمند دریافت کنید، به این صورت که؛ هرهفته یک ترکیب جدید برای تیم خود اتخاذ کنید. درنهایت درپایان هرهفته باتوجه به نحوه عملکرد بازیکن ها ( در دنیای واقعی )، امتیازات محاسبه می‎‎‎‎‎‎شوند و کاربرانی که بالاترین امتیازات را دریافت کرده باشند، پاداش هایی مانند NFT کارت های کمیاب و یا توکن های شبکه اتریوم را دریافت می‎‎‎‎‎‎کنند. بنابراین در هر هفته جدید، هدف شما شکست دادن سایر کاربران در لیگ ها، با کسب بیشترین امتیازات است. بنابراین برای کسب بیشترین سود ممکن، باید کارت هایی را در ترکیب خود استفاده کنید که احتمال می‎‎‎‎‎‎دهید بهترین عملکرد را داشته باشند. 

اما کسب پاداش، تنها راه کسب درآمد از بازی Sorare نیست. درآمد اصلی شما براساس کارت های شما خواهد بود. شما می‎‎‎‎‎‎توانید کارت های خودرا که ارزش بیشتری پیدا کرده اند، بفروشید و سود قابل توجهی به دست آورید. این کارت ها که همان NFT ها، هستند در کیف پول شما ذخیره می‎‎‎‎‎‎شوند و شما می‎‎‎‎‎‎توانید از فروش آن ها صرف نظر کرده و تا هرزمان که مایل هستید، آن هارا در کیف پول خود نگه داری کنید، توجه داشته باشید برخی از کارت های کمیاب، ارزش هایی میلیون دلاری دارند، اگر شما یکی از این کارت هارا به عنوان پاداش به دست آورید، سود زیادی کسب خواهید کرد. 

بررسی فاندامنتال و اطلاعات فنی سوریر Sorare

سوریر یک بازی بلاکچینی مبتنی بر شبکه اتریوم Ethereum است که عناصر درون بازی (کارت های بازی) در قالب NFT ها را درخود جای داده است. NFT های این بازی با استاندارد ERC-721 و در شبکه اتریوم طراحی شده اند.  این بازی تاکنون هیچ ارزدیجیتال بومی منتشر نکرده است، اما به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‎‎‎‎‎‎دهد احتمال ضرب توکن های طرفداران (توکن های هواداری)، در آینده نزدیک وجود دارد. 

Sorare در سال 2018 توسط نیکلاس جولیا " Nicolas Julia " و آدرین مونت‎‎‎‎‎‎فورت " Adrien MontFort " راه اندازی شد. اکنون بیش از 280 باشگاه فوتبال دراین بازی حضور دارند. این یک تجربه فوتبال فانتزی جدید مبتنی بر بلاکچین است که Pro Leage و UbiSoft در توسعه آن شریک هستند. 

بازی فانتزی Sorare، برای جلب اعتماد بیشتر کاربران و همچنین ایجاد شفافیت بیشتر اجازه دسترسی به اطلاعات عمومی خودرا از طریق API می‎‎‎‎‎‎دهد. سایت هایی نیز هستند که از این داده ها، برای پیشنهاد بازی های جانبی استفاده می‎‎‎‎‎‎کنند.

برخی از برند ها و افراد مشهوری که از این بازی پشتیبانی کرده و حمایت خودرا اعلام کرده اند به شرح زیر است؛

BenchMark، آنتونی گریزمن ( Antonie Griezmann )، استارک ویر ( StarkWare )، سرنا ویلیامز ( Serena Williams ) و Accel.

چه چیزی سوریر Sorare را محبوب کرده است؟

سوریر با بهره گیری از فناوری بلاکچین و با ترکیب بازی های ورزشی، کلکسیون های ورزشی و NFT ها (توکن های غیرمثلی)، تجربه ای کاملا متفاوت و نوآورانه را عرضه می‎‎‎‎‎‎کند. این بازی یک رقابت واقعی با سبکی فانتزی است که مزایا و پاداش های زیادی را به کاربران ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد. 

این بازی همچنین دارای مجوز های رسمی از لیگ های جهانی فوتبال است که امکان استفاده از نام واقعی تیم ها، نام بازیکن ها، عکس بازیکن ها و کارت های هنری برخی از محبوب ترین باشگاه های فوتبال جهانی را فراهم می‎‎‎‎‎‎سازد. سوریر درحال حاضر تنها بازی فوتبالی است که مجوز های گسترده از باشگاه های جهانی را دریافت کرده.

این بازی مزیت هایی به علاقه مندان فوتبال و هاردکور ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد، تورنمت های مجازی راه خوبی برای درگیر ماندن با تیم های مورد علاقه خود هستند حتی زمانی که یک بازی واقعی درجریان نیست، همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید تیم های دیگر کاربران و نحوه ی عملکرد آن ها نسبت به تیم خودتان را مشاهده کنید.

این بازی راهی برای کسب درآمد از طریق معامله کارت های کلکسیونی در بازار های ثانویه مانند اوپن سی OpenSea و رربیل Rarible را ارائه می‎‎‎‎‎‎دهد، به این معنی که حتی اگر مایل به کسب درآمد از طریق بازی کردن نباشید، می‎‎‎‎‎‎توانید به معامله کارت ها بپردازید و از فضای بازی فاصله داشته باشید. 

درنهایت سوریر، یک راه برای ملاقات و ارتباط با دیگر هواداران فوتبال در سراسر جهان است و یک جامعه فعال در دیسکورد، توییتر و دیگر رسانه های اجتماعی دارد.

کارت های کلکسیونی در بازی سوریر Sorare

همانطور که اشاره شد این کارت ها، NFT هایی هستند که در شبکه اتریوم معامله می‎‎‎‎‎‎شوند. و از آن جایی که این بازی مبتنی بر بلاکچین است امکان تقلب و جعل کارت ها وجود ندارد و سندمالیکت هرکدام از این NFT ها در کیف پول دیجیتال شما ذخیره می‎‎‎‎‎‎شود. بنابراین تمام تراکنش ها کاملا شفاف، قابل پیگیری و قابل اعتماد خواهند بود. 

دراین بازی کارت های مختلفی وجود دارد که هرکدام از ارزش خاصی برخوردارند. این کارت ها در سورر، براساس رنگ ها و سطح کمیاب بودن آن ها مرتب شده اند، یعنی تعدادی محدود برای رنگ، ضرب می‎‎‎‎‎‎شود، درواقع چهار رده بندی برای رنگ کارت ها وجود دارد؛ کارت های محدود، کارت های کمیاب، کارت های فوق العاده کمیاب و کارت های منحصر به فرد.

1- کارت های زرد (کارت های محدود )

در ابتدای هرفصل، براساس هرکدام از بازیکن های فوتبال، 1000 نسخه از کارت های محدود با رنگ زرد، ضرب می‎‎‎‎‎‎شود.

2- کارت های قرمز (کارت های کمیاب )

کارت های قرمز دارای 100 نسخه از هر بازیکن در هر فصل است، این کارت ها ارزش بیشتری نسبت به نوع اول دارند.  

3- کارت های آبی (کارت های فوق العاده کمیاب )

تنها 10 نسخه از این کارت ها در هر فصل ضرب شده که به شدت کلکسیونی  و ارزشمند هستند.

4- کارت های مشکی و قهوه ای (کارت های منحصربه فرد )

با تنها 1 کارت ضرب شده در هر فصل برای هر بازیکن، این کارت ها گران قیمت ترین و منحصربه فردترین کارت های این بازی هستند.

5- کارت های خاکستری ( رایگان )

کارت های خاکستری نیز، کارت هایی عادی هستند که در ابتدای مسابقات از آن ها استفاده می‎‎‎‎‎‎کنید، حتی با پیشرفت دربازی نیز می‎‎‎‎‎‎توانید از آن ها استفاده کنید اما توجه داشته باشید کارت های خاکستری، NFT نیست!!  

سخن پایانی 

دراین مقاله به بررسی بازی بلاکچینی سوریر Sorare و ویژگی های آن پرداختیم. به دلیل حجم بالای محتوی این مقاله را به دو بخش تقسیم کرده ایم، دراین بخش با این بازی آشنا شدیم و در مقاله " آموزش گام به گام کسب درآمد از سوریر Sorare "، به صورت تصویری و گام به گام نحوه کسب درآمد از بازی فانتزی سوریر را آموزش داده ایم که درصورت تمایل می‎‎‎‎‎‎توانید آن را مطالعه کنید. 

می‎‎‎‎‎‎توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه، از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین ها آگاه شوید. همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید تجربیات یا سؤالات خودرا در بخش نظرات با عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND بازی متاورسی سندباکس و نحوه کسب درآمد - SandBox و توکن SAND
معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia معرفی پروژه بلاکتوپیا bloktopia
فاندامنتال سولانا، توکنومیک شبکه Solana و ارزدیجیتال SOL فاندامنتال سولانا، توکنومیک شبکه Solana و ارزدیجیتال SOL
متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد متاورس چیست؟ (به زبان ساده) - ورود به Metaverse و کسب درآمد

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید