عصر متاورس
Sorare - آموزش تصویری کسب درآمد از بازی بلاکچینی سورر Sorare

Sorare - آموزش تصویری کسب درآمد از بازی بلاکچینی سورر Sorare

پیش گفتار 

سورر (Sorare)، یک بازی بلاکچینی NFT محور برپایه شبکه اتریوم است که در مقاله " فاندامنتال Sorare " آن را تحلیل و بررسی کردیم و با روش های کسب درآمد از آن آشنا شدیم. دراین مقاله نیز قصد داریم به صورت تصویری و گام به گام نحوه ثبت نام و کسب درآمد از این بازی جذاب و محبوب را آموزش دهیم.

اما از آن جایی که احتمال می‎‎‎‎‎‎رود مقاله فاندامنتال Sorare را مطالعه نکرده اید، نگاهی اجمالی به نحوه کار این پلتفرم انداخته و سپس سراغ آموزش گام به گام خواهیم رفت ( درصورتی که مقاله فاندامنتال را مطالعه کرده اید، از پاراگراف بعدی صرف نظر کرده و مستقیما  پاراگراف از کجا شروع کنیم را مطالعه کنید ).

کسب درآمد از بازی بلاکچینی سورر Sorare

Sorare یک بازی بلاکچینی NFT محور برپایه شبکه اتریوم  Ethereum است که داستان آن درباره کارت های کلکسیونی بازیکن های فوتبال است. زمانی که در سایت این بازی ثبت نام می‎‎‎‎‎‎کنید، تعدادی کارت رایگان به شما تعلق می‎‎‎‎‎‎گیرد که می‎‎‎‎‎‎توانید با این کارت ها ادامه دهید و پس از کسب تجربه کافی، کارت های ارزشمند را برای افزایش کسب درآمد خود خریداری کنید. 

تمام کارت هایی که دراین بازی وجود دارد، NFT هایی هستند که در شبکه اتریوم و با استاندارد ERC-721 معامله می‎‎‎‎‎‎شوند. شما می‎‎‎‎‎‎توانید علاوه بر خرید و فروش این NFT ها در فروشگاه خود بازی، از فروشگاه های ثانویه مانند فروشگاه OpenSea و فروشگاه Rarible نیز، اقدام کنید. 

به صورت کلی 2راه برای کسب درآمد از این بازی وجود دارد. 

1- خرید و فروش کارت ها :

 شما می‎‎‎‎‎‎توانید فقط به خرید کارت های کلکسیونی پرداخته و آن هارا با قیمتی بالاتر بفروشید و از این راه سودقابل توجهی به دست آورید.

2- بازی کردن و کسب پاداش در قالب NFT و توکن های شبکه اتریوم :

شما می‎‎‎‎‎‎توانید با دراختیار داشتن حداقل 5 کارت، شروع به بازی کنید. نگران نباشید چراکه می‎‎‎‎‎‎توانید از کارت های رایگانی که دراختیار شما قرار می‎‎‎‎‎‎گیرد نیز استفاده کنید. 

به صورت هفتگی می‎‎‎‎‎‎توانید ترکیبی برای تیم خود استفاده کنید و 5 کارت را در این ترکیب به کار بگیرید. پس از اتمام هر دوره (هر هفته)، امتیاز شما بر اساس عملکرد بازیکن های فوتبال محاسبه می‎‎‎‎‎‎شود. و براساس این امتیاز، پاداش هایی در قالب توکن های شبکه اتریوم و یا NFT کارت های ارزشمند به شما تعلق می‎‎‎‎‎‎گیرد. شما می‎‎‎‎‎‎توانید این NFT هارا در فروشگاه بفروشید و یا آن هارا در ترکیب هفته بعد برای تیم خود انتخاب کنید. 

پس متوجه شدیم که امتیازی که به شما تعلق می‎‎‎‎‎‎گیرد بستگی به عملکرد بازیکن های فوتبال دردنیای واقعی خواهد داشت، بنابراین؛ شما باید کارت هایی را در ترکیب خود استفاده کنید که احتمال می‎‎‎‎‎‎دهید بهترین عملکرد را خواهند داشت. دراین صورت می‎‎‎‎‎‎توانید تیم سایر بازیکن هارا شکست داده و درجدول امتیازات بهترین امتیاز را برای خود رقم بزنید ودرنهایت پاداش هایی ارزشمند را دریافت کنید. 

از کجا شروع کنیم ؟

اگرچه می‎‎‎‎‎‎توانید به صورت رایگان کارت هایی را دریافت کنید و در ترکیب تیم خود استفاده کنید، اما به هرحال برای کسب درآمد قابل توجه و افزایش سود خود، ملزم به خریداری برخی از کارت ها خواهید بود. بنابراین در مرحله نخست باید یک کیف پول دیجیتال برای خود داشته باشید. بازی فانتزی Sorare برپایه شبکه اتریوم است و این NFT ها نیز، درهمین شبکه معامله می‎‎‎‎‎‎شوند. پس بهتر است از کیف پولی استفاده کنید که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‎‎‎‎‎‎کند. کیف پول متامسک Metamask، توصیه من به شماست. چراکه جدای از محبوبیت و تمام ویژگی های مثبت آن، تمام پلتفرم های حاضر کیف پول متامسک را به عنوان اولین گزینه برای کاربران فهرست می‎‎‎‎‎‎کنند، علاوه براین متامسک در نسخه های مرورگر نیز موجود است ( می‎‎‎‎‎‎توانید از مقاله " آموزش ساخت متامسک Metamask" استفاده کنید و درعرض 5 دقیقه کیف پول خودرا ایجاد کنید).  پس از ساخت کیف پول می‎‎‎‎‎‎توانید طبق مراحل زیر عمل کنید؛ 

الف- یک حساب کاربری ایجاد کنید :

1- وارد وبسایت رسمی بازی سوریر، به آدرس Sorare.Com شوید.

2-  روی گزینه ( Sign Up) در بالای صفحه قسمت سمت راست، کلیک کنید. 

3- دراین مرحله باید یک آدرس ایمیل وارد کنید، و یک نام کاربری و یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

4- سپس با 3 گزینه مواجه می‎‎‎‎‎‎شوید، که برای ادامه کار باید آن هارا تایید کنید. گزینه هایی که با ( i agree ) شروع می‎‎‎‎‎‎شوند و موافقت شما با قوانین این سایت را نشان می‎‎‎‎‎‎دهند. توجه کنید تایید کردن 2 گزینه اول اجباری است، اما گزینه سوم مربوط به ارسال آخرین اخبار و پیام های سایت برای شماست که اگر گزینه سوم را نیز تایید کنید، اخبار و اطلاعیه های این سایت برای شما ارسال می‎‎‎‎‎‎شود. پس از تایید قوانین روی ( ACCEPT ) کلیک کنید. 

5- هنگامی که وارد ایمیل خود شوید، و پیام ارسال شده را تایید کنید ثبت نام شما به پایان می‎‎‎‎‎‎رسد. از این پس می‎‎‎‎‎‎توانید با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور خود از خدمات این سایت استفاده کنید. تبریک می‎‎‎‎‎‎گم حساب کاربری خود را با موفقیت ایجاد کردید!

ب- تیم خودرا ایجاد کنید :

پس از این که حساب کاربری خودرا با موفقیت ایجاد کردید، با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه می‎‎‎‎‎‎شوید. از این پس طبق مراحل زیر عمل کنید؛

1- همانطور که مشاهده می‎‎‎‎‎‎کنید، می‎‎‎‎‎‎توانید بین بازی های فوتبال، بسکتبال و بیس‏‎‎‎‎‎‎بال یکی را انتخاب کنید. برای ادامه آموزش ما از بازی فوتبال استفاده می‎‎‎‎‎‎کنیم، اگرچه تفاوتی در روند کار نخواهد داشت اما برای بازی فوتبال، روی گزینه سمت چپ ( FootBaLL ) مانند تصویر بالا کلیک کنید. 

2- دراین مرحله باید کارت بازیکن هایی را برای شروع، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر مایل به استفاده از کارت های رایگان هستید، تا حداکثر 100 بودجه در اختیار دارید ( همانطور که در تصویر زیر با رنگ سبز نشان داده شده است، من پس از انتخاب تمام بازیکن های خود، 22 بودجه برایم باقی ماند ). پس شما می‎‎‎‎‎‎توانید با 100 بودجه ای که دراختیار دارید بازیکن هایی انتخاب کنید که امتیاز کارت آن ها، با بودجه شما مطابقت داشته باشد. 

 


3-  پس از این که تمام بازیکن های خودرا انتخاب کردید، روی گزینه ای که در تصویر بالا با رنگ قرمز مشخص شده، کلیک کنید ( گزینه Confirm Draft ).

4- تبریک می‎‎‎‎‎‎گم! شما اکنون آماده اید تا ترکیب تیم خودرا انتخاب کنید. دراین قسمت به صفحه ای مانند تصویر زیر هدایت می‎‎‎‎‎‎شوید تا کارت هایی که در مرحله قبل انتخاب کرده بودید را در ترکیب تیم خود استفاده کنید. 



5- با کلیک روی کارت هایی که در اختیار دارید ( در سمت چپ تصویر بالا مشخص است )، می‎‎‎‎‎‎توانید برای هرکدام از قسمت های تیم خود، یک کارت را به کار بگیرید. درنهایت باید یک کاپیتان برای تیم خود استفاده کنید، به این منظور کافی است روی یکی از بازیکن های خود در زمین، کلیک کنید و بااین کار کاپیتان خودرا انتخاب کنید. پس از این که کاپیتان خودرا انتخاب کردید، یک گزینه در پایین صفحه قسمت سمت راست برای شما فعال می‎‎‎‎‎‎شود. با کلیک روی این گزینه ( Confirm )، ساخت تیم شما به اتمام می‎‎‎‎‎‎رسد.

تبریک می‎‎‎‎‎‎گم! شما تیم خودرا با موفقیت ایجاد کردید.

پ- لیگ خودرا ایجاد کنید :

 پس از این که مرحله قبل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، به صفحه ای هدایت می‎‎‎‎‎‎شوید تا لیگ خودرا ایجاد کنید. 2 گزینه برای شما وجود دارد؛ می‎‎‎‎‎‎توانید به یک لیگ بپیوندید (برای پیوستن به لیگ، روی این لینک کلیک کنید ). اما اگر مایل به ساخت لیگ خود هستید طبق مراحل زیر عمل کنید.

در تصویر زیر بخش های مختلفی را مشاهده می‎‎‎‎‎‎کنید که در ادامه به آن می‎‎‎‎‎‎پردازیم.

1- در قسمت ( League Logo )، یک لوگو برای لیگ خود آپلود کنید ( این کار اختیاری است).

2- در قست ( League Name )، یک نام برای لیگ خود انتخاب کنید، نامی که انتخاب می‎‎‎‎‎‎کنید می‎‎‎‎‎‎تواند حداکثر 32 کاراکتر باشد ( این کار اجباری است ).

3- در قسمت ( Description )، می‎‎‎‎‎‎توانید توضیحاتی برای لیگ خود وارد کنید، توضیحاتی که وارد می‎‎‎‎‎‎کنید می‎‎‎‎‎‎تواند حداکثر 140 کاراکتر باشد ( این کار اختیاری است ).

4- سپس روی گزینه ( Create ) کلیک کنید. تبریک می‎‎‎‎‎‎گم اکنون لیگ خودرا ایجاد کردید. روی گزینه ( Visit The League ) کلیک کنید تا لیگ خودرا مشاهده کنید. بااین کار به صفحه ای هدایت می‎‎‎‎‎‎شوید که شامل 3 قسمت است. League Details (اطلاعات لیگ شما)، LeaderBoard (جدول امتیازات) و Members (اعضای لیگ). که می‎‎‎‎‎‎توانید با کلیک روی هرکدام اطلاعات مربوطه را مشاهده کنید. 

5- تا این جای کار توانستیم یک حساب کاربری ایجاد کنیم، یک تیم برای خود بسازیم و ترکیب خودرا انتخاب کنیم و یک لیگ برای خود ایجاد کنیم. اکنون می‎‎‎‎‎‎توانید به بازی کردن بپردازید و به صورت هفتگی یک ترکیب جدید برای خود انتخاب کنید، در جدول امتیازات، امتیاز خودرا مشاهده کنید و پاداش هایی ارزشمند دریافت کنید. توجه داشته باشید تااین جای کار به صورت کاملا رایگان پیش رفتیم و از کارت های رایگان در ترکیب تیم خود استفاده کردیم. اکنون می‎‎‎‎‎‎توانید متامسک خودرا شارژ کنید و با اتصال به پلتفرم، کارت های ارزشمندتری را خریداری کنید تا شانس خودرا برای دریافت بیشترین سود ممکن افزایش دهید.

و یا کارت هایی را که به عنوان پاداش دریافت کرده اید، در فروشگاه همین بازی بفروشید. توجه داشته باشید علاوه بر خرید و فروش کارت ها در فروشگاه بازی، می‎‎‎‎‎‎توانید از فروشگاه های ثانویه مانند اوپن سی (OpenSea)، یا رریبل (Rarible) نیز اقدام کنید. این کارت ها NFT هایی هستند که در شبکه اتریوم معامله می‎‎‎‎‎‎شوند. همانطور که می‎‎‎‎‎‎دانید NFT ها غیرقابل جعل و تقبل هستند و سندمالیکت آن ها در کیف پول شما ذخیره می‎‎‎‎‎‎شود. بنابراین خیالتان ازاین بابت راحت باشد. به علاوه بازی بلاکچینی سورر Sorare مجوز هایی رسمی از باشگاه های جهانی دریافت کرده است. 

پیش از کسب درآمد از این بازی، باید بهتر با کارت های Sorare آشنا شویم. به همین جهت درادامه نکاتی تکمیلی را بررسی می‎‎‎‎‎‎کنیم.

کارت های کلکسیونی بازی Sorare

هر کارت نشان دهنده یکی از بازیکن های فوتبال در دنیای واقعی است و این کارت ها در چهار رنگ مختلف که هرکدام ارزش متفاوتی دارند انتشار می‎‎‎‎‎‎یابد. 

1-کارت های زرد رنگ (کارت های محدود یا Limited) 

در ابتدای هر فصل، 1000 نسخه از این کارت ها برای هرکدام از بازیکن های فوتبال منتشر می‎‎‎‎‎‎شوند. این کارت ها رایج ترین و ارزان ترین نوع NFT ها دراین بازی هستند.

2- کارت های قرمز رنگ (کارت های کمیاب یا Rare)

درابتدای هرفصل، 100 نسخه از کارت های قرمز عرضه می‎‎‎‎‎‎شوند که ارزش بیشتری نسبت به کارت های زرد رنگ دارند. 

3- کارت های آبی (کارت های فوق العاده کمیاب یا Super Rare)

درابتدای هرفصل، 10 نسخه از این کارت ها برای هرکدام از بازیکن های فوتبال عرضه می‎‎‎‎‎‎شوند.

4- کارت های مشکی یا قهوه ای (کارت های منحصر به فرد یا Unique)

کارت های مشکی یا قهوه ای ارزشمندترین نوع NFT ها دراین بازی هستند. تنها 1 نسخه از این کارت در هرفصل برای بازیکن های فوتبال منتشر می‎‎‎‎‎‎شوند. این کارت بسیار گرانبها است.

5- کارت های خاکستری 

کارت های خاکستری همان کارت های رایگانی هستند که درابتدای بازی به شما تعلق می‎‎‎‎‎‎گیرد. این کارت ها برخلاف دیگر کارت های ذکر شده، NFT نیستند!!

کسب درآمد از طریق NFT کارت ها

بیایید نگاهی به جزئیات این کارت ها بی اندازیم و سپس مراحل فروش کارت ها در فروشگاه Sorare را بررسی کنیم؛

 

اطلاعاتی که برای هر کارت وجود دارد براساس زمان ضرب شدن آن ها است. نکته ای که بار ها به آن تاکید کرده ام این است که شما باید به دنبال جمع آوری و استفاده از کارت هایی باشید که از عملکرد آن ها اطمینان دارید. اما چگونه کارت های خودرا بفروشیم ؟ اولا شما مجبور به فروش کارت های خود نخواهید بود. می‎‎‎‎‎‎توانید کارت های خودرا در کیف پول خود نگه داری کنید و زمانی که با افزایش قیمت روبه رو شدید، آن هارا با قیمت های بالاتر بفروشید. به عنوان مثال یکی از کارت های منحصربه فرد که متعلق به کریستیانو رونالدو بود، درسال 2021 با قیمت 290,000 دلار فروخته شد. 

 مرتبط : آموزش ساخت NFT رایگان در فروشگاه OpneSea و فروش آن.

نحوه ی فروش کارت ها :

1- وارد حساب کاربری خود شوید و روی گزینه ( My Club ) کلیک کنید.

2- سپس روی گزینه ( Cards ) کلیک کنید و برای فروش روی گزینه ( Sell My Card ) کلیک کنید. 

3- هرکدام از کارت هایی که قصد فروش آن را دارید را انتخاب کنید.

4- دراین قسمت پنجره ای ظاهر می‎‎‎‎‎‎شود که می‎‎‎‎‎‎توانید قیمتی که مایل هستید را وارد کنید. 

5- قیمت خودرا وارد کرده و روی گزینه ( Sell )، کلیک کنید.

6- یک پیغام تایید برای شما نمایش داده می‎‎‎‎‎‎شود. دراین قسمت قیمت خودرا دوباره بررسی کنید و پس از اطمینان روی گزینه ( YES ) کلیک کنید.

زمانی که با کلیک روی گزینه YES، این فرآیند را تایید کردید. کارت شما برای 48 ساعت در فروشگاه برای فروش قرار خواهد گرفت. اگر طی این 48 ساعت، کارت شما فروخته نشود در گالری شما باقی خواهد ماند و باید دوباره مرحله فروش را انجام دهید. اما اگر کارت شما با موفقیت فروخته شود، یک ایمیل برای شما ارسال می‎‎‎‎‎‎شود مبنی براینکه؛ کارت شما با موفقیت فروخته شد و از گالری و مسابقه های آینده حذف شد!

سخن پایانی

دراین مقاله به صورت تصویری و گام به گام مراحل ایجاد حساب کاربری، ایجاد تیم و انتخاب ترکیب برای تیم و ایجاد لیگ را در بازی بلاکچینی سورر Sorare، آموزش دادیم. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر راجع به این بازی و روش های کسب درآمد از آن دارید می‎‎‎‎‎‎توانید به مقاله " فاندامنتال سورر Sorare " مراجعه کنید. بیایید یکبار دیگر مرور کنیم؛ 

همانطور که دانستیم Sorare یک بازی متاورسی NFT محور برپایه شبکه اتریوم Ethereum است که تاکنون هیچ ارزدیجیتال بومی برای خود منتشر نکرده. اما به تازگی اخباری به دست رسیده که نشان می‎‎‎‎‎‎دهد احتمال عرضه توکن های هواداری برای این بازی وجود دارد. Sorare تاکنون محبوبیت بالایی برای خود رقم زده و کاربران زیادی را درخود جای داده است. این بازی با ترکیب کسب درآمد ( Play To Earn )، کارت های کلکسیونی NFT و بازی های ورزشی توانسته است بسیار قدرتمند عمل کند. 

شما می‎‎‎‎‎‎توانید سؤالات یا تجربیات خودرا در بخش نظرات با گروه عصر متاورس و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید، همچنین می‎‎‎‎‎‎توانید با عضویت در خبرنامه ما در پایین صفحه از آخرین اخبار متاورس و بلاکچین ها آگاه شوید. در آخر اگر مایل بودید می‎‎‎‎‎‎توانید از قسمت بازی های متاورسی، با بهترین بازی های بلاکچین و پروژه های متاورس آشنا شوید. 

mehdi ahmadi

mehdi ahmadi

برنامه نویس بکند و فرانت با 3 سال سابقه کار، علاقه مند به حوزه متاورس و کریپتو. عاشق نویسندگی ام و سعی دارم اطلاعات اندکم را با شما به اشتراک بگذارم

پست های مرتبط

NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی NFT (توکن غیرمثلی) چیست و چگونه کار می کند؟ - ساخت ان اف تی
بلاک چین، متاورس و کریپتو - راهنمای جامع (بخش دوم) بلاک چین، متاورس و کریپتو - راهنمای جامع (بخش دوم)
بازی بلاکچینی Sorare - بررسی کامل Sorare و نحوه کسب درآمد بازی بلاکچینی Sorare - بررسی کامل Sorare و نحوه کسب درآمد
بازی بلاکچین میراث - متاورس Legacy و توکن - (راهنمای کامل) بازی بلاکچین میراث - متاورس Legacy و توکن - (راهنمای کامل)

0 نظر ثبت شده !

نظرات خود را با ما در میان بگذارید